Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• het pinken is zodanig een automatisme, dat ik het ook doe zelfs als er geen kat in de buurt is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
      Het lijkt tegenwoordig wel of IEDEREEN CONSTANT aan het bellen of gsm'en is in de wagen.
      Alsook heb ik de indruk dat richtingaanwijzers gebruiken bij het veranderen van autostradevak een unicum begint te worden.
      Dat ze daar eens wat meer op controleren. Neen, nu gaan ze de controles op snelheid op autosnelwegen opvoeren en dan vooral 's nachts.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        het pinken is zodanig een automatisme, dat ik het ook doe zelfs als er geen kat in de buurt is.
        hier ook. Net als gordel aan doen om de auto 3m vooruit te zetten.
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          het pinken is zodanig een automatisme, dat ik het ook doe zelfs als er geen kat in de buurt is.
          Ik ook. Dat premium pookje voelt zo lekker aan.

Comment

• Ik erger mij er ook te pletter aan, de moeite om uw pinker effkes aan te tikken (want 3 pinkskes zijn in feite meestal genoeg) voor sommigen moet dat een vermoeiende zaak zijn.

Comment

• pff, mensen die tegen 110 op de linkerrijstrook rijden en niet opzij gaan als je er vlak achter zit terwijl er ruimte zat is om naar rechts te gaan.
              En dan 5 min later zie je ze tegen 140 km/u u voorbij rijden.
              Ik vraag mij af waar die mensen met hun gedachten zitten...

Comment

• Hoogstwaarschijnlijk aan het bellen en als het gesprek gedaan is de gas er weer op.

Comment

• Bellen en ook al is het handenvrij neemt al je concentratie weg. Ik merk dat heel regelmatig. Je zit minutenlang in een gesprek en na het gesprek denk je van "zit ik nu hier al". Vroeger belde ik nog met de GSM in mijn hand. De laatste jaren is het handenvrij. Met de GSM in de hand zouden ze 100X zo zwaar als nu moeten beboeten. Hier mag zelf een maand een rijbewijs voor ingetrokken worden. Levensgevaarlijk!!! Handenvrij is iets beter en wettelijk maar nog steeds veel te gevaarlijk.

Richtingaanwijzers is ook een automatisme geworden. Zonder bij na te denken en of er nu andere wagens in de buurt zijn of niet. Gordel wordt zonder uitzondering vastgeklikt alvorens de wagen wordt gestart. Op een autosnelweg zoveel mogelijk naar de rechterrijstrook gaan is ook een soort automatisme geworden. Ooit wel eens langs de kant gezet en een PV van waarschuwing gekregen omdat ik volgens de agenten nogal raar reed. Ik kreeg de opmerking dat ik beter wat meer op de middelste rijstrook moest blijven rijden en niet telkens naar rechts moest gaan. Terwijl ik gewoon de verkeerswetgeving naleefde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                    Bellen en ook al is het handenvrij neemt al je concentratie weg. Ik merk dat heel regelmatig. Je zit minutenlang in een gesprek en na het gesprek denk je van "zit ik nu hier al". Vroeger belde ik nog met de GSM in mijn hand. De laatste jaren is het handenvrij. Met de GSM in de hand zouden ze 100X zo zwaar als nu moeten beboeten. Hier mag zelf een maand een rijbewijs voor ingetrokken worden. Levensgevaarlijk!!! Handenvrij is iets beter en wettelijk maar nog steeds veel te gevaarlijk.

Richtingaanwijzers is ook een automatisme geworden. Zonder bij na te denken en of er nu andere wagens in de buurt zijn of niet. Gordel wordt zonder uitzondering vastgeklikt alvorens de wagen wordt gestart. Op een autosnelweg zoveel mogelijk naar de rechterrijstrook gaan is ook een soort automatisme geworden. Ooit wel eens langs de kant gezet en een PV van waarschuwing gekregen omdat ik volgens de agenten nogal raar reed. Ik kreeg de opmerking dat ik beter wat meer op de middelste rijstrook moest blijven rijden en niet telkens naar rechts moest gaan. Terwijl ik gewoon de verkeerswetgeving naleefde?
                    Vreemd, agenten die de wegcode gaan weerleggen?!

Ik merk wel enorm het verschil tussen de Vlaamse en Waalse flikken. Als ik voor een event naar Francorchamps rijd, dan weet ik dat ze achter Hasselt altijd op minstens 1 plek verscholen staan terwijl over de taalgrens je relatief veilig bent. Verschillende keren meegemaakt dat als ik terug kom van daar er een flikkenbusje zonder feestlampen of toeter op voorbijsteekt tegen dik 150-160. Als je dat dan volgt duurt dat tot het treintje te lang wordt, busje vertraagt dan en gaat op middenstrook rijden tegen 120 om dan even later terug links te versnellen. Als je iedere keer mee doet en er braaf achter blijft wint ge veel tijd zonder enig probleem.
                    1976 Porsche 924 (verkocht)
                    2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                    2011 Volvo V60 T6 AWD
                    2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Ik heb zo eens ne Toyota Landcruiser gevolgd aan 150km/uur tot er vanachter een led-balkje naar onder schoof waarop kwam staan:

"Mr. ...., op de autosnelweg geldt een snelheidsbeperking van 120km/u.".
                      Onmiddellijk veel minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        Ik heb zo eens ne Toyota Landcruiser gevolgd aan 150km/uur tot er vanachter een led-balkje naar onder schoof waarop kwam staan:

Onmiddellijk veel minder
                        Nog vriendelijk om te waarschuwen.
                        1976 Porsche 924 (verkocht)
                        2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                        2011 Volvo V60 T6 AWD
                        2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Yep. Aan den andere kant zat die vol met flikken die overduidelijk niet meer aan't werk waren, was vrijdagavond en't week-end was ingezet. Dat die dan met zo'n zwaar bakbeest over de E40 knallen tegen 150 is er eigenlijk ook over.

Comment

• Vele jaren terug was er een match van de rode duivels. Ik wou op tijd thuis zijn en vlamde stevig door. 200 per uur en meer. Tof, de hele rijstrook voor mij alleen... Tot ik in de spiegel keek en de flikken zag op honderd meter achter mij met hun zwaailampen op. Ik dacht verdikke, nu heb ik het steken. Ze namen dezelfde afrit als ik. Mijn verbazing was groot toen we op een T naast elkaar stonden en de flik netjes goeiedag knikte en glimlachte... Zouden ze ook naar de voetbal willen kijken hebben die dag lol...

Comment

Yep. Aan den andere kant zat die vol met flikken die overduidelijk niet meer aan't werk waren, was vrijdagavond en't week-end was ingezet. Dat die dan met zo'n zwaar bakbeest over de E40 knallen tegen 150 is er eigenlijk ook over.
                              De vraag is: wat zijn de regels hierover?

Mag een politievoertuig énkel sneller dan toegelaten rijden als hij bv. zijn zwaailichten en/of sirene aanheeft zodat dit duidelijk is dat dit om een gerechtvaardigde reden is, of mag hij dat ook daarzonder?
                              Ik weet het niet, daarom dat we eerst de regels zouden moeten weten daarover.

Het is dus niet uitgesloten dat de politiewagen om een gerechtvaardigde reden sneller reed (bv. interventie).

Excessen zullen er ongetwijfeld zijn, zoals in iedere beroepsgroep met voorbeeldfunctie, maar ik ga toch uit van de goede trouw, tot bewijs van het tegendeel.

Comment

• alle flikken kuisen vrijdagavond ook hun schup af en zijn thuis tijdens het weekend, en passant nemen ze ook de landcruiser mee want er moet wat rommel naar't containerpark

Comment

Ik heb zo eens ne Toyota Landcruiser gevolgd aan 150km/uur tot er vanachter een led-balkje naar onder schoof waarop kwam staan:

Onmiddellijk veel minder
                                  Dat zijn die mannen die geldtransporten begeleiden. Die komen bumperkleven als ge niet snel genoeg opzij gaat en roepen door luidsprekers dat ge plaats moet maken.
                                  Qua haantjesgedrag kan dat wel tellen, al snap ik wel dat ze liever doorrijden dan een magazijn kogels door hunnen auto krijgen omdat iemand de kans ziet zo'n geldtransport te overvallen.
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Ik vind dat altijd megavet, die mannen in zo een 4x4 bij begeleiding van een geldtransport.
                                    Ze kwamen 's nachts eens af op de E40 toen ik op een oprit zat, ik mooi aan de kant blijven en wachten met invoegen. De A3 voor mij dacht daar anders over, en ze reden hem bij manier van spreken bijna de vangrail in. Lachen!
                                    Last edited by Seth; 29/05/2015, 16:04.
                                    2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Vele jaren terug was er een match van de rode duivels. Ik wou op tijd thuis zijn en vlamde stevig door. 200 per uur en meer. Tof, de hele rijstrook voor mij alleen... Tot ik in de spiegel keek en de flikken zag op honderd meter achter mij met hun zwaailampen op. Ik dacht verdikke, nu heb ik het steken. Ze namen dezelfde afrit als ik. Mijn verbazing was groot toen we op een T naast elkaar stonden en de flik netjes goeiedag knikte en glimlachte... Zouden ze ook naar de voetbal willen kijken hebben die dag lol...
                                      Tussen 18:30u & 19:30u zie je meestal geen flik, omdat ze dan aan't wisselen zijn.
                                      Nadien zie je ze meestal ook niet omdat ze of wel naar TV-zitten te kijken of onderweg zijn naar het frituur...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        De vraag is: wat zijn de regels hierover?

Mag een politievoertuig énkel sneller dan toegelaten rijden als hij bv. zijn zwaailichten en/of sirene aanheeft zodat dit duidelijk is dat dit om een gerechtvaardigde reden is, of mag hij dat ook daarzonder?
                                        Ik weet het niet, daarom dat we eerst de regels zouden moeten weten daarover.

Het is dus niet uitgesloten dat de politiewagen om een gerechtvaardigde reden sneller reed (bv. interventie).

Excessen zullen er ongetwijfeld zijn, zoals in iedere beroepsgroep met voorbeeldfunctie, maar ik ga toch uit van de goede trouw, tot bewijs van het tegendeel.
                                        Ik ga even een Wooterke doen :

weet wel niet of dit nog up to date is.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Die mannen zijn verplicht te stoppen aan een rood licht. Lijkt me ook dom bij een achtervolging en een kruispunt met voldoende overzicht.

Comment

Working...
                                          X