Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bijna. Naast die omzendbrief gebaseerd op art. 59.13, is er ook nog art. 59.12 dat gewoon stelt dat agenten en douane, wanneer hun opdracht het rechtvaardigd, de hele wegcode in art. 7.1 kunnen negeren. Dus als hun opdracht rechtvaardigd dat ze zonder prioritaire signalen aan een snelheid hoger dan de snelheidslimiet een rood licht negeren, dan is daar ruimte voor. Het enige zwakke punt voor de agent in kwestie is dat naderhand het een rechter is die kan oordelen ofdat hun gebruik van 59.13 eigenlijk wel gerechtvaardigd was. Die wet is er nl. niet gekomen om aan 130 voorbij een rood licht te vlammen, maar om andere situaties (tegen de richting in rijden, ...) op te lossen.

Comment

• Die mannen die ik zag rijden hadden volgens mij geen interventie, was echte ontlading voor naar't week-end te gaan. Maar dat is hun gegund, alleen wilde ik dat ze 't mij ook gunden

Comment

• Ik heb zo ook mijn vermoedens, maar daar blijft het ook bij. In NL is er een strategie om door net 140 te rijden bellers te betrappen, want die kijken niet bijster goed in hun spiegel en rijden vaak de snelheidslimiet of trager.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
          Ik vind dat altijd megavet, die mannen in zo een 4x4 bij begeleiding van een geldtransport.
          Ze kwamen 's nachts eens af op de E40 toen ik op een oprit zat, ik mooi aan de kant blijven en wachten met invoegen. De A3 voor mij dacht daar anders over, en ze reden hem bij manier van spreken bijna de vangrail in. Lachen!
          Gaat het hier om SIE/ Posa-begeleiding?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
            Gaat het hier om SIE/ Posa-begeleiding?
            Hoe gaat Seth dat kunnen weten dat het om een Posa-interventie zou gaan?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Een aantal jaren geleden werden de geldtransporten begeleid door Pontiacs. Weten jullie wellicht nog? Ik reed eens de oprit van UZ gent naar de E40 op en in die bocht kwamen ze af. Enen op het eerste vak, geldtransport en de andere pontiac op het binnenvak. Dus ja, zij met hun lompe pontiacs indertijd en ik met een Golfke, ik geef gas bij om hen voor te blijven. Man, die zijn gewoon gek. Die kon dat dus niet verdragen en slipte met zijnen Pontiac tot bijna tegen de vangrail op de pechstrook in een poging om mij in te halen. Tja, wat moest ik anders doen, ze namen de twee vakken in beslag en we reden aan een snelheid waarbij het niet echt simpel was om bruusk naar de pechstrook vol grind uit te wijken om hen door te laten. Ze hadden die mannen beter aangepast materiaal gegeven want een Pontiac en bochten gaan totaal niet samen. Als ze al ter bestemming geraakten want dat waren zo'n beetje de slechtste wagens op de markt toendertijd... Waar is de Porsche en BMW tijd zucht

Comment

• Zijn dat dan dezelfde die in de centra rijden met alleen een wagen en met twee personen die buiten komen met die zakken, of zijn dit twee verschillende zaken?

Gisterenavond ook eens ambetant gedaan: gedaan met regenen op de E17, de auto's die mooi rechts reden, wat langer naast gereden kwestie ze te besparen van spray. Voor de middenvaks plakkers dan maar wat rapper voor gaan rijden dat ze wat meer spray hadden... I know, shame on me!
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Terugkomen aan uw 5 maanden jonge auto op de parking en merken dat een of andere paljas het nodig vond uw deur even te bewerken met een scherp voorwerp.
                  Een kras over de hele lengte van de chauffeurskant. Heb de beelden van mijn blackvue bekeken, maar kan jammergenoeg niet direct een dader aanduiden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                    Terugkomen aan uw 5 maanden jonge auto op de parking en merken dat een of andere paljas het nodig vond uw deur even te bewerken met een scherp voorwerp.
                    Een kras over de hele lengte van de chauffeurskant. Heb de beelden van mijn blackvue bekeken, maar kan jammergenoeg niet direct een dader aanduiden
                    Zal ik nooit begrijpen waarom iemand zoiets doet...
                    Ook geen cameras op de parking gericht van bv een winkel?

Comment

• Was op parking van UZA. Heb contact opgenomen en blijkbaar zijn er een beperkt aantal camera's.
                      Beelden bekijken of vrijgeven doen ze enkel op verzoek van de politie, dus wordt mijn hoop wel heel erg klein een dader te vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                        Terugkomen aan uw 5 maanden jonge auto op de parking en merken dat een of andere paljas het nodig vond uw deur even te bewerken met een scherp voorwerp.
                        Een kras over de hele lengte van de chauffeurskant. Heb de beelden van mijn blackvue bekeken, maar kan jammer genoeg niet direct een dader aanduiden
                        bij mij ook, op vorige wagen, rondomrond, niet leuk, stond 's avonds aan station, en ook 4 andere wagens die er stonden hadden dit. veel sterkte met vinden dader, is mij nooit gelukt

Comment

• geen ergernis op zich, maar het toont wel aan dat de urban legend omtrent zwakke weggebruikers niet klopt: namelijk dat ze altijd in hun recht zijn. Jammer dat deze jonge man het mijn zijn leven heeft moeten bekopen...

Een 23-jarige vrouw is maandag vrijgesproken voor een dodelijk ongeval in Nevele, waarbij ze een 17-jarige jongen op een bromfiets aanreed met haar auto. Dat heeft de politierechtbank in Gent beslist. De bromfiets had een kapot voorlicht en volgens de rechter was de aanrijding onvermijdbaar.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Een bromfietser is toch geen zwakke weggebruiker.
                            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• jonger als 18 jaar wel...
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                jonger als 18 jaar wel...

Werkelijk? In de zin van artikel 29bis WAM? Sinds wanneer is dat zo, en waar staat dat?

Comment

• voor mij is dat al definitie genoeg ervan: ...je moet je gedrag aanpassen tav deze weggebruikers...

www.peugeotforum.be

Comment

• Op die manier ...

Maar een bromfietser is toch nooit (ongeacht de leeftijd) een zwakke weggebruiker in de zin van artikel 29bis WAM.

Comment

• zwakke weggebruikers hun ziekenhuiskosten worden onmiddenlijk betaald door de tegenpartij hun verzekering, maar als die kan bewijzen dat de fout bij de zwakke weggebruiker ligt, wordt alle betaalde geld terug gevorderd en draaien ze ook op voor de schade aan het andere voertuig.

ooit zo het verhaal gelezen van 2 meisjes die op de fiets waren dood gereden door de auto. de autobestuurder werd ook onmiddelijk opgepakt voor onvrijwillige doodslag.
                                      later zijn er dan nog getuigenissen en dergelijke naar boven gekomen dat die meisjes in eerdere straten ook al slalommend over straat reden. de meisjes zijn uiteindelijk als veroorzakers van het ongeluk aangeduid, en de vaders die hun dochter kwijt waren, hebben het hele onderzoek mogen betalen, inclusief de tegenpartij auto en de huurwagens die de persoon de hele tijd heeft gehad (zijn auto was namelijk door het gerecht in beslag genomen voor het onderzoek).

ik ken nog zo mensen die zomaar over straat lopen en dan zeggen: 'ik ben zwakke weggebruiker, als ze mij aanrijden, mogen ze betalen".
                                      krijg je er echt niet in dat dat niet geldt

Comment

• in de geschreven versie van hln

vorige zomer aantal alcoholcontroles

apen 13507
                                        mechelen 7724
                                        bxl 4832
                                        zemst off al places 4270
                                        gent 3362 (heeft de helft van het aantal inwoners van apen)

....

nul controles in hemiksem, kortessem, niel, wijnegem etc etc

Comment

• kwam dit toevallig tegen bij het zoeken naar wat anders

Het welbekende “lekker belangrijk, ik heb toch een tankpas van de baas” kan in steeds meer gevallen de prullenmand in, want werkgevers hebben genoeg van de hoge benzine- en dieselprijzen langs de snelweg. Gevolg daarvan is dat tankstations langs snelwegen zich gedwongen zien om de prijzen te verlagen. Werkgevers sturen er immers steeds meer op […]

snelwegtankstations moeten onder druk leaserijder de prijzen laten zakken
                                          zo kan het dus ook, dankje leaserijder !

Comment

Working...
                                          X