Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    zwakke weggebruikers hun ziekenhuiskosten worden onmiddenlijk betaald door de tegenpartij hun verzekering, maar als die kan bewijzen dat de fout bij de zwakke weggebruiker ligt, wordt alle betaalde geld terug gevorderd en draaien ze ook op voor de schade aan het andere voertuig.
    Dat is toch niet helemaal juist hoor, fcapri.

    Enkel indien het het slachtoffer (zwakke weggebruiker) ouder is dan 14 jaar en het ongeval en zijn gevolgen heeft gewild moet de schade niet worden vergoed (door de verzekeraar van het betrokken motorvoertuig).

    Je hebt wel gelijk waar je stelt dat de zwakke weggebruikers in geval van fout aansprakelijk zijn voor de schade aan het motorvoertuig.
    Smilin' Jack - Speed Pilot

    Comment


    • deze ochtend E17 Gent - Antwerpen

      een witte bestalwagen constant op middenvak 125 ongeveer, af en toe naar 3e vak, zat 6 - 7 mannen in, donkere ramen, ... en ook nog een blauw zwaailicht bovenop ;-)
      PZ 5415, nummerplaat met YHx-xxx

      en dat terwijl BIVV bezig is met campagne ... http://www.radio1.be/programmas/vand...middenstrook-0 , goed bezig mannen!

      Comment


      • Die laatste reactie. HLN lezer blijkbaar.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Die laatste reactie. HLN lezer blijkbaar.
          Vooral dat laatste:

          "Om langzaamrijders, zondagsrijders, eco-rijders en andere 'gapers' van de middenstrook te krijgen is de aanschaf van een Hummer of een forse terreinwagen voorzien van een 'bull-bar' geen slecht idee."

          Dit lijkt me geen HLN lezer, te eloquent en vlot geschreven, plus je ontwaart een redenering.

          Comment


          • Ik begrijp de kwaadheid niet die een "middenvakrijder" tegen 125 kan uitlokken.

            Je kan hem/haar dan toch "gewoon" voorbijsteken ? Of slijten je banden harder op het 3de vak ofzo ?

            B

            Comment


            • ze klagen dat ze in slaap vallen als ze niet te snel mogen rijden maar owee als ze eens een beweging moeten maken

              dat terzijde...zijn het vaak mensen die traag rijden op het middenvak blijven

              Comment


              • ze klagen dat ze in slaap vallen als ze niet te snel mogen rijden maar owee als ze eens een beweging moeten maken

                dat terzijde...zijn het vaak mensen die traag rijden op het middenvak blijven

                Comment


                • Zelfs aan 125 moet je niet in het midden blijven hangen he. Als 't rustig is kan je dikwijls 150 rijden op het eerste vak en dan kom je om de zoveel kilometer eentje tegen aan 120 (of minder) die op een lege snelweg het midden houdt. Dan vraag ik me af wat die mensen bezielt. Hebben die dan iets van we gaan diegenen die sneller rijden tonen dat het niet mag of zo?
                  Dan durf ik toch ook eens mijn grootlichten aanzetten terwijl ik rechts passeer. Actie lokt reactie uit, da's fysica.
                  En als ge dan kijkt hoe die in hunnen auto zitten, gsm in de ene hand, sigaret in de andere, beetje met van alles bezig...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Probleem met de TMC is dat die vaak traag is. De livediensten zijn heel accuraat. Om de x aantal minuten worden berekeningen gemaakt van de snelheid van de wagens. Je reistijd wordt hierdoor aangepast. Bvb als er geen file is maar de gemiddelde snelheid is slechts 70 op de snelweg, zal hij dit niet aanduiden als file of zo, maar als extra reisminuten. Ook leuk eraan is dat je, eens in de file, kan kijken hoe lang het nog duurt. Het telt je minuten file af.
                    Vermits er ook liveweergave is van mobiele flitsers vroeg ik me af of er veel mensen zijn die hiervan gebruik maken. Voor mij is dit het beste systeem dat ik ooit had (niet het meest vooruitstrevende met touch screen en zo, dat niet)
                    RTTi bij BMW is ook niet slecht, al klopt het soms toch niet.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Zelfs aan 125 moet je niet in het midden blijven hangen he. Als 't rustig is kan je dikwijls 150 rijden op het eerste vak en dan kom je om de zoveel kilometer eentje tegen aan 120 (of minder) die op een lege snelweg het midden houdt. Dan vraag ik me af wat die mensen bezielt. Hebben die dan iets van we gaan diegenen die sneller rijden tonen dat het niet mag of zo?
                      Dan durf ik toch ook eens mijn grootlichten aanzetten terwijl ik rechts passeer. Actie lokt reactie uit, da's fysica.
                      En als ge dan kijkt hoe die in hunnen auto zitten, gsm in de ene hand, sigaret in de andere, beetje met van alles bezig...
                      De staat van het wegdek laat het soms niet toe om op een deftige manier op het rechtse vak te rijden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        De staat van het wegdek laat het soms niet toe om op een deftige manier op het rechtse vak te rijden.
                        Als de staat van het wegdek het niet toelaat om op een deftige manier rechts te rijden ben je verplicht je snelheid aan te passen dit volgt uit artikel 10.1 (de bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de staat van de weg) en artikel 9.3.1 (elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven) er is geen enkel artikel voorzien dat je zou het recht geven een andere rijstrook te volgen omdat de staat van die rijstrook niet is zoals de bestuurder het zou wensen. Het niet rechts rijden kan op geen enkele manier gerechtvaardigd worden (behalve natuurlijk om in te halen, filerijden, en andere voorziene uitzonderingen ).
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                          Ik begrijp de kwaadheid niet die een "middenvakrijder" tegen 125 kan uitlokken.

                          Je kan hem/haar dan toch "gewoon" voorbijsteken ? Of slijten je banden harder op het 3de vak ofzo ?

                          B
                          en wat doe je als op derde vak iemand aan 126 aan het rijden is?

                          PS : is niet iedere belg gelijk voor de wet? en moet deze dan ook geen boete krijgen wegens "overtreding" !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            De staat van het wegdek laat het soms niet toe om op een deftige manier op het rechtse vak te rijden.
                            Dat is hét excuus van de wielerterrorist die in plaats van op het fietspad op de weg komt rijden.

                            Deelnemen aan het verkeer is heel eenvoudig, zolang iedereen zijn plaats inneemt die voor hem voorzien is.
                            Het is juist door zulke excuses dat de boel in het honderd loopt.

                            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Als de staat van het wegdek het niet toelaat om op een deftige manier rechts te rijden ben je verplicht je snelheid aan te passen dit volgt uit artikel 10.1 (de bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de staat van de weg) en artikel 9.3.1 (elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven) er is geen enkel artikel voorzien dat je zou het recht geven een andere rijstrook te volgen omdat de staat van die rijstrook niet is zoals de bestuurder het zou wensen. Het niet rechts rijden kan op geen enkele manier gerechtvaardigd worden (behalve natuurlijk om in te halen, filerijden, en andere voorziene uitzonderingen ).
                              dan moeten ze die wet maar eens aanpassen. ik heb zo ook al links gereden (2vaks baan) omdat rechts echt vol gaten en putten zat.
                              t valt me wel op dat ze hier overal aan het werken zijn aan de wegen, (toplaag eraf) waardoor je elke x km zo over een scherp randje moet en na 6maand zo rijden zijn men voordempers kapot (niet ene maar direct alle 2 kapot)
                              Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                              Dat is hét excuus van de wielerterrorist die in plaats van op het fietspad op de weg komt rijden.


                              ik rij elke dag 37km voor het werk en er zijn echt banen waar het fietspad slecht ligt hoor. zo van die betonplaten die elke 2meter herhalen, maar de volgende ligt 2cm hoger dan diegene waar je op zit. ik heb zo een stuk baan waar ik 4keer op 1 week lek gereden ben. daar rijd ik altijd op de baan. sinds een paar maand hebben ze het fietspad heraangelegd en is het probleem weg.

                              in leuven is er dan een baan waar die ronde riooldeksels allemaal op het fietspad liggen. echt leuk hoor, want die zitten meestel ook een paar cm lager dan het wegdek. bijkomend ligt het fietspad vol steentjes en is de rijbaan mooi vlak. ik gebruik het fietspad indien nodig. dwz als er geen autos rijden, rijd ik op de baan, komt er een auto af, dan wijk ik uit naar het 'slechte' fietspad. als het fietspad goed is, rijd ik de hele weg op het fietspad. ik rij met een gewone herenfiets, geen koersfiets.
                              door 2jaar te rijden op slechte wegen (inclusief stukjes kasseibaan) is men voorspatbord al doorgescheurd en ben ik verloren (zit een ander op), is men achterspatbord aan het achterlicht aan het doorscheuren, rammelt men hele fiets al door elkaar, voorvork begint los te komen in rechtdoor (als je het stuur draait, komt die vaster te zitten), fietsslot beschadigd door te verliezen, verlichting verloren, reflectoren die uit elkaar vallen (glaasje van de achterkant)... allemaal door rammelende wegen


                              Last edited by ; 03/06/2015, 08:20.

                              Comment


                              • Gisteren nog zo'n staaltje van hoe neem ik deel in het verkeer.

                                Madam kon blijkbaar niet op een normale manier links afslaan.
                                Soms vraag je je af waar of beter op welke manier die in het bezit kwamen van een rijbewijs.

                                Last edited by Atenza; 04/06/2015, 16:18.

                                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  dan moeten ze die wet maar eens aanpassen. ik heb zo ook al links gereden (2vaks baan) omdat rechts echt vol gaten en putten zat.
                                  t valt me wel op dat ze hier overal aan het werken zijn aan de wegen, (toplaag eraf) waardoor je elke x km zo over een scherp randje moet en na 6maand zo rijden zijn men voordempers kapot (niet ene maar direct alle 2 kapot)

                                  ik rij elke dag 37km voor het werk en er zijn echt banen waar het fietspad slecht ligt hoor. zo van die betonplaten die elke 2meter herhalen, maar de volgende ligt 2cm hoger dan diegene waar je op zit. ik heb zo een stuk baan waar ik 4keer op 1 week lek gereden ben. daar rijd ik altijd op de baan. sinds een paar maand hebben ze het fietspad heraangelegd en is het probleem weg.

                                  in leuven is er dan een baan waar die ronde riooldeksels allemaal op het fietspad liggen. echt leuk hoor, want die zitten meestel ook een paar cm lager dan het wegdek. bijkomend ligt het fietspad vol steentjes en is de rijbaan mooi vlak. ik gebruik het fietspad indien nodig. dwz als er geen autos rijden, rijd ik op de baan, komt er een auto af, dan wijk ik uit naar het 'slechte' fietspad. als het fietspad goed is, rijd ik de hele weg op het fietspad. ik rij met een gewone herenfiets, geen koersfiets.
                                  door 2jaar te rijden op slechte wegen (inclusief stukjes kasseibaan) is men voorspatbord al doorgescheurd en ben ik verloren (zit een ander op), is men achterspatbord aan het achterlicht aan het doorscheuren, rammelt men hele fiets al door elkaar, voorvork begint los te komen in rechtdoor (als je het stuur draait, komt die vaster te zitten), fietsslot beschadigd door te verliezen, verlichting verloren, reflectoren die uit elkaar vallen (glaasje van de achterkant)... allemaal door rammelende wegen


                                  Als de baan er slechter bij ligt dan het fietspad, mag ik dan met mijn auto op het fietspad komen rijden?

                                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                  Comment


                                  • Daarnet hele mooie 4serie met M-pack tegen de middenberm op de E40. Doet mijn hart bloeden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                      Als de baan er slechter bij ligt dan het fietspad, mag ik dan met mijn auto op het fietspad komen rijden?
                                      Dat gebeurt zelden hoor, dat de fietspaden er beter bij liggen dan de rijweg. Komt daar nog bij dat fietsen op een slecht fietspad veel vervelender is (lees: lekke banden, meer lichamelijke hinder,...) dan met een auto op een slechte weg te rijden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        Als de baan er slechter bij ligt dan het fietspad, mag ik dan met mijn auto op het fietspad komen rijden?
                                        ja, maar enkel op 2 wielen ;-)

                                        Comment


                                        • Maar het principe blijft wel hetzelfde hé Jakkel.
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X