Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Als de baan er slechter bij ligt dan het fietspad, mag ik dan met mijn auto op het fietspad komen rijden?
    kom je met de fiets eens mee rijden van het kmi naar brussel zuid? fietspad ligt er heeel mooi bij, maar op de weg zijn drempels aangebracht voor traag te rijden. als we die weg een keer of 3-4 doen, ben ik zeker dat je geplet bent tussen een geparkeerde wagen en ene die snel het fietspad neemt om vlotter door te rijden... het is op deze link nog niet duidelijk, maar het fietspad is er veel langer doorgetrokken en er zijn verkeersdrempels bijgekomen (stuk of 5-6 nu)

ik ben er zeker van dat autos op het fietspad gaan rijden, als er in het midden van de weg een put zou zijn waar ge u banden op kapot rijd

een fietser mag wel op de straat rijden als het fietspad geblokkeerd is, maar een auto mag NIET op het fietspad rijden als die niet door kan op zijn weg.
    het schone is, als een fietspad eindigd, heeft de fietser voorrang op de autos om op het wegdek te rijden, maar dat weten de chauffeurs natuurlijk ook niet (idem voor lijnbussen !!!)
    Last edited by ; 03/06/2015, 08:59.

Comment

• Ik denk dat veel mensen hier niet beseffen dat fietsen in België, dikwijls een dikke ramp is. Ik rij gemiddeld zo'n 12.000 km per jaar met de fiets. Er is veel verbetering de laatste jaren, maar er is echt nog veel werk hoor.

Comment

• Goh... nu het beter weer wordt ga ik ter ontspanning ook graag eens fietsen. Het enige wat ik dan wil is zo snel mogelijk van de openbare weg te zijn. Hier vertrekkende is er geen fietspad. Baan is breed genoeg voor twee passerende auto's met nog een fietser ertussen is het heel nipt. Echt heel nipt. Denk je dat ze daar rekening mee houden? Een beetje verder is het enkel richting waar je als fietser wel door mag. Staan dan links geparkeerde wagens en als er een fietser passeert kan er geen wagen tussen. Tegemoetkomende wagens moeten dus wachten. Ja wat denk je... met je op het voetpad te smijten is 't opgelost. Spijtig da'k genen held ben op mijne fiets of ik had al enkele keren tegen een spiegel van zo enen willen kloppen. Vooral grote jeeps en bestelwagens kunnen er wat van.
        Allé, t leuke is eraf tot ik aan de Dender op het jaagpad ben. Alle dagen hetzelfde toerke met dank aan de overheid die maar geen degelijke fietspaden wil aanleggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Gisteren nog zo'n staaltje van hoe neem ik deel in het verkeer.

Madam kon blijkbaar niet op een normale manier links afslaan.
          Soms vraag je je af waar of beter op welke manier die in het bezit kwamen van een rijbewijs.

en wie moest er rechts afslaan? die blauwe?
          Last edited by Atenza; 04/06/2015, 16:18.
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• 'T zou ook die gele kunnen zijn
            daarom dat er zoveel verwarring is over VVR!

Comment

• Aan de pijlen te zien moet de gele toch eerder links afslaan.
              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                Aan de pijlen te zien moet de gele toch eerder links afslaan.

Oei, moet inderdaad links zijn. Die gele was, toevallig, zeg niet te g...'t is weer een v.... die eerst met een verdwaasde blik keek en zich afvroeg waarom ik stopte en dan maar besloot om een maneuver uit te voeren dat helemaal op niets trok.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Dubbel rond punt, ik moet linksaf. Met trekker-oplegger ga ik echt niet de binnenband pakken, want dan ziet ge geen reet om af te rijden. Waren te brede vakken om in 't midden te rijden, dus auto's komen er links nog langs, eerste fransoos coupeert mij en tweede fransoos begint op mij te claxonneren omdat ik helemaal rond ga. Pinker nog naar links gezet omdat ze het zouden zien, maar nadenken is soms lastig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Dubbel rond punt, ik moet linksaf. Met trekker-oplegger ga ik echt niet de binnenband pakken, want dan ziet ge geen reet om af te rijden. Waren te brede vakken om in 't midden te rijden, dus auto's komen er links nog langs, eerste fransoos coupeert mij en tweede fransoos begint op mij te claxonneren omdat ik helemaal rond ga. Pinker nog naar links gezet omdat ze het zouden zien, maar nadenken is soms lastig.
                    Zelf rij ik niet met een vrachtwagen, maar ik heb wel een hekel aan mensen die overal denken nog tussen moeten te kruipen, of gewoonweg niet het over het minimale inzicht beschikken dat een vrachtwagen nu eenmaal soms moet uitwijken en dus even wat plaats te geven om hem zijn ding te laten doen (ook bij parkeermanoevres op straat).

Vaak eindigt het ermee dat door in de weg te gaan staan, ze iedereen achter hen nog eens extra ophouden.

Comment

• Zie zo ook elke dag mensen die nog net voor een vrachtwagen invoegen of afslaan, totaal geen inzicht dat die mens die ruimte wel eens nodig zou kunnen hebben als remafstand...
                      Aan de andere kant natuurlijk ook wel veel vrachtwagens die die afstand blijkbaar niet nodig hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Zelf rij ik niet met een vrachtwagen, maar ik heb wel een hekel aan mensen die overal denken nog tussen moeten te kruipen, of gewoonweg niet het over het minimale inzicht beschikken dat een vrachtwagen nu eenmaal soms moet uitwijken en dus even wat plaats te geven om hem zijn ding te laten doen (ook bij parkeermanoevres op straat).

Vaak eindigt het ermee dat door in de weg te gaan staan, ze iedereen achter hen nog eens extra ophouden.
                        2, gisteren nog een (lichte) vrachtwagen een stukje zien achteruit rijden en ondertussen kroop er nog een fietser tussen de bak en de reling erachter...
                        2018 BMW X1 18d

Comment

• van het moment een vrachtwagen op de baan zijn 4pinkers opzet, rem ik ff licht af en wacht ik wat die wil doen. als die dat ziet langs 2 kanten, begint die vaak een manoeuvre te doen (cabine dwars op straat om dan de aanhanger ergens op een oprit te duwen).
                          niet normaal hoe vaak de vrachtwagen half op de weg stopt, ik erachter, maar de tegenliggers blijven maar komen. als ze 30sec (ja, echt, 30sec is vaak voldoende) wachten, staat die vrachtwagen al aan kant.

het ergste is dan vaak dat ze toch doorrijden en dan 1min voor het rode licht staan iets verder. je kan er direct zo uithalen wie al jaren op de baan rijd, en wie niet. diegenen die vrachtwagens aan een oprit tussen laten (of al 100meter op voorhand ruimte hebben gemaakt) zijn diegene die al jaren in de files staan

Comment

• Grr deze ochtend op ring Antwerpen waarschuwing voor file richting Eindhoven. Advies om via E19 om te rijden. Doen ze zelden, dus ik volg braaf het advies. Kom ik wegens omweg veel later aan op mijn werk (Turnhout) en blijkt daar dat er totaal geen file was later op de dag is er blijkbaar wel nog een fileleed geweest maar ik begrijp de mensen best die zo'n advies negeren..

Comment

• Tsja, Gisteren stond er op het matrixbord op de Ring dat er file was op d A12 in Wilrijk, richting Brussel, en raadden ze aan om de E19 te volgen naar Brussel. Even later hoor ik ze op de radio zeggen dat er op de E19 in Vilvoorde file staat, en dat je beter de A12 naar Brussel neemt...
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                van het moment een vrachtwagen op de baan zijn 4pinkers opzet, rem ik ff licht af en wacht ik wat die wil doen. als die dat ziet langs 2 kanten, begint die vaak een manoeuvre te doen (cabine dwars op straat om dan de aanhanger ergens op een oprit te duwen).
                                niet normaal hoe vaak de vrachtwagen half op de weg stopt, ik erachter, maar de tegenliggers blijven maar komen. als ze 30sec (ja, echt, 30sec is vaak voldoende) wachten, staat die vrachtwagen al aan kant.

het ergste is dan vaak dat ze toch doorrijden en dan 1min voor het rode licht staan iets verder. je kan er direct zo uithalen wie al jaren op de baan rijd, en wie niet. diegenen die vrachtwagens aan een oprit tussen laten (of al 100meter op voorhand ruimte hebben gemaakt) zijn diegene die al jaren in de files staan
                                Heel goed, doe ik ook wel, vooral ook belangrijk om voldoende afstand te houden, die trucs hebben meestal toch wel wat plaats nodig

aan de andere kant, in spits, als het druk is en vrachtwagen is al even aan het uitkijken zoeken, +10 wagens achter hem, zou het toch vriendelijk zijn om deze eerst even door te laten?!

het is ook zo voorzien in de wet, bij manouvre (achteruit) heb je nooit voorrang!

idem voor tractors, af en toe eens aan de kant voor achterliggers de kans geven om op te schieten

Comment

• alle, gisteren aan het wandelen in gent, de vrouw, de kleine van bijna 2jaar en ik.
                                  we gaan over een zebrapad, aankomende autos waren gestopt (prima zo), maar die fietsers vonden het blijkbaar niet de moeite. die staken de autos rechts voorbij en reden gewoon door.
                                  resultaat. wij stonden in het midden van de baan, op een zebrapad en moesten wachten tot de fietsers doorwaren.
                                  had ik toen een wandelstok gehad, de eerste had diene stok in zijn wiel gehad en de rest had erbij geleden dan. t is al erg genoeg dat ge een kleine van 2jaar in de gaten moet houden, als ge dan op een zebrapad ook nog eens aanstormende fietsers moet ontwijken.

was al niet meer in mijne goeien diene dan, rijd ik naar huis van gent. k zit op een 70km/h baan en ik rijd ook 70. op nog geen 50meter van mij beslist een oude vent (die zat aan de linkerkant van de weg vanuit mijn standpunt) om over te wandelen. diene zet 1 stap op het wegdek en ziet mij aankomen. ipv terug te keren (geen zebrapad) beslist die van over te 'lopen'. zijn spurtje was welgeteld 2meter tot die halfweg de baan was, en dan begon die weer te stappen.
                                  ik had allang gezien dat die nooit over kon lopen voor ik er was, en was al aan het remmen.
                                  ben van 70 naar 25km/h afgeremd en heb die kerel NOG moeten ontwijken door over het midden van de weg te gaan

dashcam was ik alweer vergeten (datum staat wel verkeerd op het toestel, of ik kan tijdreizen)
                                  Last edited by ; 07/06/2015, 09:32.

Comment

• Gent is een klotestad wat fietsers betreft. Ik kan het weten, woon er al 48j. Die stoppen nooit. Gisteren ook aan de Dampoort, daar moet je al ogen op uw gat hebben, maar fietsers die stoppen voor haaientanden? Vergeet het, die kennen dat niet, gewoon doorknallen.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik 'woon' ook in Gent en kan u verzekeren Gent is niks vergeleken met Leuven ivm fietsers. Dampoort is nu idd wel een plaats waar het erger dan gemiddeld is in Gent.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Waarom bestaan er krampachtig naar voor kijkende vrouwen op middelbare leeftijd, met twee handen op het stuur waar ze erg kort bij zitten, die u op de snelweg als ge 130 rijdt op de eerste band (geen verkeer) voorbijsteken om dan af te zakken naar 100 a 110?
                                        Zouden dit vrouwen zijn van flikken en op die manier duidelijk willen maken dat ik 10 km per uur te snel was, of zou het gewoon uit tja.. lompheid zijn? Wie zijn ze, wat drijft hen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Gent is een klotestad wat fietsers betreft. Ik kan het weten, woon er al 48j. Die stoppen nooit. Gisteren ook aan de Dampoort, daar moet je al ogen op uw gat hebben, maar fietsers die stoppen voor haaientanden? Vergeet het, die kennen dat niet, gewoon doorknallen.
                                          ook mijn mening, nemen voorrang van rechts EN van links ! ...
                                          en het stadsbestuur heeft het nog een beetje erger gemaakt, en bordjes geplaatst aan verkeerslichten dat de fietsers er WEL door mogen rijden als het rood is = legaliseren van wat ze al 10-tallen jaren deden :o

Comment

Working...
                                          X