Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Zelfs aan 125 moet je niet in het midden blijven hangen he. Als 't rustig is kan je dikwijls 150 rijden op het eerste vak en dan kom je om de zoveel kilometer eentje tegen aan 120 (of minder) die op een lege snelweg het midden houdt. Dan vraag ik me af wat die mensen bezielt. Hebben die dan iets van we gaan diegenen die sneller rijden tonen dat het niet mag of zo?
    Dan durf ik toch ook eens mijn grootlichten aanzetten terwijl ik rechts passeer. Actie lokt reactie uit, da's fysica.
    En als ge dan kijkt hoe die in hunnen auto zitten, gsm in de ene hand, sigaret in de andere, beetje met van alles bezig...
    Ik rij meestal 130 op het rechter rijvak (snelweg met 4 rijvakken) en wordt nog voorbijgestoken. Andersom steek ik aan 130 ook nog steeds mensen voorbij die op het 3de rijvak rijden terwijl ze rechts moeten rijden. Ik krijg er het ***** van.

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Ik 'woon' ook in Gent en kan u verzekeren Gent is niks vergeleken met Leuven ivm fietsers. Dampoort is nu idd wel een plaats waar het erger dan gemiddeld is in Gent.
    Zwijg stil. (al is het hier wel verbeterd ondertussen)
    Last edited by Tomskii; 07/06/2015, 22:26.

Comment

• Blijkbaar geldt het verkeersreglement niet voor fietsers. In de week nog, een madam op de fiets. Ik en (gelukkig nog) een voorligger rijden op een voorrangsbaan die een bocht maakt. Madam op de fiets komt van een linkerstraat die hierop uitkomt. Duidelijke haaientanden er nog bij. Maar madam snijdt ons gewoon de pas af zonder te kijken of vertragen. Gelukkig was mijn voorligger stillgevallen op 1 meter ervan anders was ze plat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
        Blijkbaar geldt het verkeersreglement niet voor fietsers.
        Komt door die hun spandexbroekskes, die pitsen zo hard aan hun teelballen vanvoor én aan hun aambeien vanachter dat al het bloed naar hunne kop begint te vloeien
        Mijn Skoda

Comment

• Aan de macho met zijn A5 op de autosnelweg te Erpe-Mere. Als mijn vrouw u rechts voorbij steekt omdat ge al veel te lang in de middenstrook hangt ( ze is een voorzichtige chauffeur maar leert soms zaken van mij die niet altijd koosjer zijn ) en ge begint sneller te rijden omdat ge dit niet kunt verdragen tot daar aan toe.
          Maar om daarna het zwanger vrouwke bijna te doen crashen door ze in de kant te rijden kan ik helemaal niet mee lachen. Het kind wou van schrik afrijden te Erpe-Mere maar moest doorrijden van schrik omdat meneer even wou volgen om zijn gedacht te zeggen...
          Dat kan nog ne gefrustreerde zijn die vrouwen klop geeft. Ook graag nog een bericht aan zijn minder begaafde vrouw die, ten eerste, daarmee wil meerijden maar zeker en vast haar reactie van ' alé nu, wat doet die nu'.
          Best dat ik niet reed. Komen alleen maar accidenten van. Een vrouw heeft precies betere zintuigen om problemen uit de weg te gaan.
          Als laatste is een middelvinger opsteken en gelijk vooruit kijken redelijk gay. Ik hoop dan ook ten zeerste dat jullie niet kunnen voorplanten, eikel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Komt door die hun spandexbroekskes, die pitsen zo hard aan hun teelballen vanvoor én aan hun aambeien vanachter dat al het bloed naar hunne kop begint te vloeien
            Misschien helpt onze rooie kop automobilisten dan wel om ons beter te zien. Misschien wordt ik dan geen 5 keer per morgen van de baan geduwd.
            Just a thought...
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Misschien helpt onze rooie kop automobilisten dan wel om ons beter te zien. Misschien wordt ik dan geen 5 keer per morgen van de baan geduwd.
              Just a thought...
              wat meer op het fietspad rijden in plaats van op de baan is misschien ook een idee
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                Blijkbaar geldt het verkeersreglement niet voor fietsers. In de week nog, een madam op de fiets. Ik en (gelukkig nog) een voorligger rijden op een voorrangsbaan die een bocht maakt. Madam op de fiets komt van een linkerstraat die hierop uitkomt. Duidelijke haaientanden er nog bij. Maar madam snijdt ons gewoon de pas af zonder te kijken of vertragen. Gelukkig was mijn voorligger stillgevallen op 1 meter ervan anders was ze plat.
                En morgen maak je 't mee met een auto. Wat ga je dan zeggen? Het verkeersreglement telt niet voor automobilisten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  wat meer op het fietspad rijden in plaats van op de baan is misschien ook een idee
                  Wie zegt dat ie op een baan met een fietspad rijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Wie zegt dat ie op een baan met een fietspad rijdt?
                    de spandex en het dildo-zadel
                    lets have some more member berries

Comment

• probleem zit evengoed bij autobestuurders.
                      komt ge aan een rond punt, waar de fietsers over steken en haaietanden hebben, en alle autos stoppen om de fietsers door te laten. gevolg is dat het hele rondpunt dus stilstaat.

vanmorgen rijd ik op de E17, auto voor mij, we rijden iets van een 110km/h.
                      links achter mij rijd een audi op het linkervak die vlot naderd. de vrachtwagen naast mij (rechts) beslist ineens om zijn voorligger in te halen (nog pakweg 4-5meter tussen de vrachtwagens). hij zet zijn pinker op en wijkt uit (ongeveer toen mijn motorkap aan zijn vrachtwagen achterwielen zit (trekker + oplegger)).
                      heb niet anders kunnen doen dan volgas te gaan en DIRECT het linkervak op te vliegen. zelf gene tijd gehad om pinkers op te zetten.

de audi had het blijkbaar ook al verwacht want die minderde ineens snelheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        probleem zit evengoed bij autobestuurders.
                        komt ge aan een rond punt, waar de fietsers over steken en haaietanden hebben, en alle autos stoppen om de fietsers door te laten. gevolg is dat het hele rondpunt dus stilstaat.

links achter mij rijd een audi op het linkervak die vlot naderd. de vrachtwagen naast mij (rechts) beslist ineens om zijn voorligger in te halen (nog pakweg 4-5meter tussen de vrachtwagens). hij zet zijn pinker op en wijkt uit (ongeveer toen mijn motorkap aan zijn vrachtwagen achterwielen zit (trekker + oplegger)).
                        heb niet anders kunnen doen dan volgas te gaan en DIRECT het linkervak op te vliegen. zelf gene tijd gehad om pinkers op te zetten.

anticiperen in het verkeer heet dat (diene audi hé)

Comment

• diene zal de pinker op de remork achteraan nog gezien hebben (ik nietmeer, zat er naast).
                          als ik links rijd, houd ik de vrachtwagens ook altijd in de gaten. als die ineens uitwijken, kan ik ook meestal inschatten welke middenvakrijders ineens op het linkse vak springen

had die audi 10meter verder gezeten, dan had ik links en rechtse een gedeukte golf en zat auto in de middenrail

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            Om dit te vermijden misschien geen slecht idee. Prachtig gewoon, en een mooi voorbeeld van een irritante militante spandexridder...

De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
                            Mijn Skoda

Comment

• Alsof auto's je niet omver rijden op het fietspad
                              En waar er geen is, moet een auto in principe één meter afstand houden, anders mag je niet voorbij. Ok, dat is misschien overdreven, maar 10cm (zoals het dikwijls is) is echt te weinig.

Per se een fietser willen inhalen om 50 meter verder stil te staan als 10de auto in de rij.
                              Maar toch voor die fietser hé

Ik snap trouwens niet waarom automobilisten fietsers als "tegenstanders" zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                Om dit te vermijden misschien geen slecht idee. Prachtig gewoon, en een mooi voorbeeld van een irritante militante spandexridder...

http://www.autojunk.nl/2015/06/karma-voor-fietser
                                Grappig
                                Of het nu een fietser is, een auto, een motor,... Dat moraalridder gedrag mag verdwijnen uit het verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Ik snap trouwens niet waarom automobilisten fietsers als "tegenstanders" zien...
                                  Ik zie dat niet zo, maar soms verplichten ze u zo te denken, zeker als je in Gent woont. Dan heb ik het nog niet over de blokkerende bakfietsen
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

Heb dat ook al enkele keren meegemaakt (alsook zien gebeuren met auto's voor mij).
                                    Op zo een momenten moet je echt rustig blijven en snel reageren, want als je panikeert is het om zeep.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Snel rijden mag niet en zal ik ook nooit goedpraten, maar als ik tegen 140 iemand inhaal die 90 aan het rijden is (waar 120 toegelaten is), en die persoon om mij te kloten naar het linkse rijvak uitwijkt en remt recht voor mn neus... Geen idee wat die mens bezielde, maar dat scheelde centimeters, en ergste van al is dat ik nog in fout geweest zou zijn als ik er recht vanachter op knal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                        Snel rijden mag niet en zal ik ook nooit goedpraten, maar als ik tegen 140 iemand inhaal die 90 aan het rijden is (waar 120 toegelaten is), en die persoon om mij te kloten naar het linkse rijvak uitwijkt en remt recht voor mn neus... Geen idee wat die mens bezielde, maar dat scheelde centimeters, en ergste van al is dat ik nog in fout geweest zou zijn als ik er recht vanachter op knal.
                                        Tenzij je kan bewijzen dat wat je net omschrijft daadwerkelijk gebeurd is.
                                        Dashcams kunnen soms toch handig zijn.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Tenzij je kan bewijzen dat wat je net omschrijft daadwerkelijk gebeurd is.
                                          Dashcams kunnen soms toch handig zijn.
                                          Misschien toch eens geld aan geven ja, dan kan ik ook elke maand een leuke youtube compilatie maken :p

Comment

Working...
                                          X