Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
    Misschien toch eens geld aan geven ja, dan kan ik ook elke maand een leuke youtube compilatie maken :p
    Heb zelf ook zo een Dashcam, maar ik zet die beelden nooit op youtube.
    Ik heb die echt alleen als bewijs voor wanneer er iets zou gebeuren (na reeds twee ongevallen met vluchtmisdrijf gehad te hebben)
    Hij heeft trouwens al zijn nut bewezen bij een ongeval dat voor mij gebeurde

En heb hem zelfs al eens tegen agenten kunnen gebruiken die dachten mij een boete te kunnen geven voor iets wat niet gebeurd was zoals zij het omschreven.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Heb zelf ook zo een Dashcam, maar ik zet die beelden nooit op youtube.
      Ik heb die echt alleen als bewijs voor wanneer er iets zou gebeuren (na reeds twee ongevallen met vluchtmisdrijf gehad te hebben)
      Hij heeft trouwens al zijn nut bewezen bij een ongeval dat voor mij gebeurde

En heb hem zelfs al eens tegen agenten kunnen gebruiken die dachten mij een boete te kunnen geven voor iets wat niet gebeurd was zoals zij het omschreven.
      Ja dan is het die paar euro wel waard! In het verkeer heb ik eigenlijk zelden echt problemen, ik heb een sportieve maar defensieve rijstijl, en ik ga er vanuit dat elke andere persoon achterlijk is. Zo probeer ik in te schatten wat het domste maneuver is dat iemand kan doen, en ben ik voorbereid :p

Comment

• daarvoor heb ik ook al een dashcam gekocht. ik kom dagelijks mensen tegen uit een zijstraat die de laatste meters beslissen om zich voor mij te schieten (zie mijn dashcam compilatie van een tijd terug). heb zelf zo eens 1 rit naar kortrijk getoond waar er 3 dingen gebeuren op een paar minuten tijd.

ge zult zo maar eens achteraan tegen ene aanrijden en diene dan verklaren dat hij rustig reed en jij achter hem inreed.
        heb dan ook al eens gehad dat er ene op een kruispunt mij de pas afsnijd, begint dan te brullen, stapt uit... ik reed weg.
        begint die mij de hele tijd te volgen en elke keer ik stop aan men deur te trekken. diene is aan een stopbord achter op mij gereden, terwijl ik de politie aan de telefoon had. daarna pleegde die vluchtmisdrijf. toen de politie bij hem gaan vragen is wat er scheelde, beweerde hij dat IK diegene was die aggressief was.

na de aanrijding zat die op men ruit te kloppen. de politie aan de telefoon vroeg dan aan mij om kalm te blijven. ik antwoorden hen dat de andere zo op men ruit aan het kloppen was.
        zijn verklaring was: hij tikte lichtjes tegen men raam opdat ik men deur zou opendoen.

is dus woord tegen woord en kunt ge NIKS tegen beginnen. aangezien er geen schade was aan mijn trekhaak (wel aan zijn bumper), wordt er niks aan gedaan. ge kunt dat voor het gerecht brengen, maar dan is het nog woord tegen woord.
        sindsdien dashcam, en de eerste die dan men deur opent en uithaalt naar mij, zal zijn verklaring in het ziekenhuis afleggen erna (heb een steeksleutel voor men wielen los te maken, en daar zit een 50cm verlengbuis bij. zit in de koffer nu)
        Last edited by ; 10/06/2015, 17:03.

Comment

• [QUOTE=fcapri;5609924
          sindsdien dashcam, en de eerste die dan men deur opent en uithaalt naar mij, zal zijn verklaring in het ziekenhuis afleggen erna (heb een steeksleutel voor men wielen los te maken, en daar zit een 50cm verlengbuis bij. zit in de koffer nu)[/QUOTE]

Wat voor nut heeft het een dashcam aan te schaffen om dan vervolgens iemand in het ziekenhuis te kloppen met een steeksleutel?
          Je zal zelf meer mogen uitleggen dan hij.

Comment

• 't is nochtans simpel voor zowel de fietsers als de automobilisten: hou u aan de wet!

Ik zie elke dag automobilisten stoten uithalen, maar evengoed fietsers die vergeten dat ze zwakke weggebruiker zijn en hun eigen leven riskeren door hun dwaze stoten.

Zolang iedereen de wet maar langs zich neerlegt, zullen de woorden 'go for zero' vooral lege woorden zijn en blijven. Begin bij uzelf ipv een ander te confronteren met zijn gedrag.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Probleem is vooral gebrek aan een opleiding wegregels in het middelbaar. Moest ik mijn rijbewijs niet hebben zou ik ook niet weten waar voorang voor fietsers is en waar niet. De meeste studenten hebben geen rijbewijs of hebben nooit een of andere theoretische opleiding gehad en denken dan ook maar: ik ben zwakke weg gebruiker ik mag alles.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• in de scholen wordt er nochtans wel al veel rond gedaan. Maar ge moet ook willen en vooral willen onthouden. Blijkbaar is er daar iets mis met de huidige jeugd ofwel de test die ze afnemen voor het theoretisch examen. Ik krijg er hier bij mij enorm veel die nog maar net hun examen gedaan hebben en al niet meer weten hoe het zit eens ze op de weg komen. Die krijgen van mij dan een stoomcursus ... 10 lessen lang... Ik die cursus geef, zij die stoom afblazen...
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Wat voor nut heeft het een dashcam aan te schaffen om dan vervolgens iemand in het ziekenhuis te kloppen met een steeksleutel?
                  Idd, komaan zeg, toch niet met een steeksleutel. Pak dan uw brandblusser, komt wat harder aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    in de scholen wordt er nochtans wel al veel rond gedaan. Maar ge moet ook willen en vooral willen onthouden. Blijkbaar is er daar iets mis met de huidige jeugd ofwel de test die ze afnemen voor het theoretisch examen. Ik krijg er hier bij mij enorm veel die nog maar net hun examen gedaan hebben en al niet meer weten hoe het zit eens ze op de weg komen. Die krijgen van mij dan een stoomcursus ... 10 lessen lang... Ik die cursus geef, zij die stoom afblazen...
                    In mijn middelbare tijd niks maar dan ook niks rond verkeer gehad. Enige wat ik ooit heb gehad was in het 2e leerjaar een keer nar het verkeerspark in Kessel-Lo.

Nu wordt er idd al meer aandacht aan besteed dan in 'mijnen tijd'.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Frustratie van gisteren:

Groene A is van de buur, Pug is van mij. SLK? Geen idee. Heeft hier gisteren een paar uur zo op onze oprit gestaan, zonder boe of ba. Heb wel een idee waar die mens binnen zat...

Frustratie van vandaag:
                      Pipo die zich parallel met straat parkeert, zodat op foto hierboven beide benzen niet achteruit zouden kunnen. Vrouwlief heeft haar tussen mijn Pug en die pipo gewrongen om op de oprit te raken, met dank aan ons breed voetpad... Had ik 't geweest, ik stond erachter op een cm of twee. Met 't boompje ervoor had ie niet ver geraakt. Da's geen parking ee!

Comment

• Ik ga zo een Blackvue DR650GW 2CH 32GB kopen, denk ik. Dat is zo een dash cam voor en achter.

Is dat achteraan aan te raden? Kost maar een 50 euro meer in mijn geval.

Comment

• @Harrodin, die slk mag daar toch parkeren? Blokkeert toch niemand en is niet aangegeven als privedomein?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ik ga zo een Blackvue DR650GW 2CH 32GB kopen, denk ik. Dat is zo een dash cam voor en achter.

Is dat achteraan aan te raden? Kost maar een 50 euro meer in mijn geval.
                            Voor u wel ja, gij gaar meer achteraan filmen dan vooraan want ge steekt ze allemaal voorbij

Comment

• DHL, zaterdag in de late namiddag ben ik in geraardsbergen. Als je nog eens m'n auto wil bekijken? Hopelijk regent het dan niet, want dan valt er niet veel op te trekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                met de verlengbuis van mijne sleutel.

t is heel simpel, iemand maakt een fout en ik moet remmen. begint diene dan tegen mij te brullen en blokkeerd het kruispunt. ik rijd errond en ga hem voorbij.
                                komt die dan achter mij aangevlogen en elke keer ik moet stoppen om af te draaien, komt die naar men deur gelopen (hem loopt te traag of ik had geluk altijd weer te kunnen vertrekken).
                                ik had ondertussen de politie al aan de lijn want was haast thuis. die raden mij aan om door te rijden naar het lokaal politie bureau. ze gingen de agenten daar al verwittigen.
                                2 straten voor ik aan het politiebureau ben, moet ik stoppen voor een stopbord. ik zeg aan de telefoon: ik heb een stopbord, diene kerel rijd ofwel op mijn auto, of gaat men deur komen opentrekken.
                                ik rem en BOEM. kerel rijd er gewoon in en komt dan aan mijn deur gevlogen en begint als zot op men ruit te slaan. de politie aan de lijn zegt dat ik moet kalmeren ????? ik blijf staan naast het stopbord en houd de deur gesloten (ben nog altijd in militair tenue en ik mag wettelijk gezien geen burgers aanvallen)

ik dacht van me kalm te houden en gewoon de politie af te wachten. kerel vlucht en als ge dan een verklaring gaat afleggen, krijgt ge te horen dat het woord tegen woord is...

de volgende keer laat ik men deur open trekken (camera filmt beeld EN geluid), en daarna ga ik dan over tot wettelijke zelfverdediging.
                                politie doet toch niks, nutteloos van de andere te laten begaan dan. trekhaak zat er 2dagen op en was al aangereden. de bumperplastic zelf zat een paar centimeter hoger aan de linkerkant.
                                t zal niet meer 'woord tegen woord' zijn. maar agressieve aanval van de andere, en wettelijke zelfverdediging van mijn kant

Comment

• Vandaag minstens 15 km achter een Ssangyong gereden, die net even snel als mij reed. Dat gedrocht begint zich gewoon in je netvlies te branden. Je zou voor minder je goed humeur verliezen.
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• @Int Zaterdag uitstapje gepland eigenlijk in de namiddag als ik me goed voel. Zou graag een MTB elektrisch bijkopen en ging naar open deur dag om proef te rijden Wil nog een MTB erbij om mijne jongste het vuur aan de schenen te leggen. En nu mijn vrouw begint toe te geven (heb pas een maand geleden een trek gekocht http://www.trekbikes.com/be/fr/bikes...plus_nyon_blx/ en wil nu deze: http://www.cube.eu/nl/bikes/hybrid/r...eynwhite-2015/
                                    Heb maar ene hobby he en dit kan ik nog met mijn ziekte Geniet daar echt van en kijk er eerlijk gezegd sterk naar uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      @Int Zaterdag uitstapje gepland eigenlijk in de namiddag als ik me goed voel. Zou graag een MTB elektrisch bijkopen en ging naar open deur dag om proef te rijden Wil nog een MTB erbij om mijne jongste het vuur aan de schenen te leggen. En nu mijn vrouw begint toe te geven (heb pas een maand geleden een trek gekocht http://www.trekbikes.com/be/fr/bikes...plus_nyon_blx/ en wil nu deze: http://www.cube.eu/nl/bikes/hybrid/r...eynwhite-2015/
                                      Heb maar ene hobby he en dit kan ik nog met mijn ziekte Geniet daar echt van en kijk er eerlijk gezegd sterk naar uit
                                      Tof! Wel het zou pas rond 18u zijn, dus mocht je dan al thuis zijn, stuur me een PM. Ik heb tapatalk op de smartphone. Grts.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        daarvoor heb ik ook al een dashcam gekocht. ik kom dagelijks mensen tegen uit een zijstraat die de laatste meters beslissen om zich voor mij te schieten (zie mijn dashcam compilatie van een tijd terug). heb zelf zo eens 1 rit naar kortrijk getoond waar er 3 dingen gebeuren op een paar minuten tijd.

ge zult zo maar eens achteraan tegen ene aanrijden en diene dan verklaren dat hij rustig reed en jij achter hem inreed.
                                        heb dan ook al eens gehad dat er ene op een kruispunt mij de pas afsnijd, begint dan te brullen, stapt uit... ik reed weg.
                                        begint die mij de hele tijd te volgen en elke keer ik stop aan men deur te trekken. diene is aan een stopbord achter op mij gereden, terwijl ik de politie aan de telefoon had. daarna pleegde die vluchtmisdrijf. toen de politie bij hem gaan vragen is wat er scheelde, beweerde hij dat IK diegene was die aggressief was.

na de aanrijding zat die op men ruit te kloppen. de politie aan de telefoon vroeg dan aan mij om kalm te blijven. ik antwoorden hen dat de andere zo op men ruit aan het kloppen was.
                                        zijn verklaring was: hij tikte lichtjes tegen men raam opdat ik men deur zou opendoen.

is dus woord tegen woord en kunt ge NIKS tegen beginnen. aangezien er geen schade was aan mijn trekhaak (wel aan zijn bumper), wordt er niks aan gedaan. ge kunt dat voor het gerecht brengen, maar dan is het nog woord tegen woord.
                                        sindsdien dashcam, en de eerste die dan men deur opent en uithaalt naar mij, zal zijn verklaring in het ziekenhuis afleggen erna (heb een steeksleutel voor men wielen los te maken, en daar zit een 50cm verlengbuis bij. zit in de koffer nu)
                                        Sorry maar de meeste van de filmpjes die je post zijn niet zo spectaculair hoor...

Bv die voetganger die oversteekt.. Anticipeer wat he.
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Sorry maar de meeste van de filmpjes die je post zijn niet zo spectaculair hoor...

Bv die voetganger die oversteekt.. Anticipeer wat he.
                                          Voetgangers mogen van mijn part anders ook wel wat meer anticiperen.

Comment

Working...
                                          X