Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Scholen moet leerlingen niet leren rijden, dat lijkt me evident.
    Wat ze wel moeten doen is proberen verkeersinzicht mee te geven, vooral vanuit het standpunt van een (brom)fietser.

    In bepaalde scholen kan je nu ook via school je theoretisch examen doen. Maar dat gebeurt meestal buiten de uren.

    Theoretisch heb je een punt, maar in de praktijk niet haalbaar, hoe jammer ook. Want mooie ideeën zijn zonder budget niet uitvoerbaar, en dar wringt het schoentje. Die theorie kunnen ze toch ook zelfstandig, ik kon het in mijn tijd wel no problemo, dus waarom nu niet. Sorry, ik ben de bepampering van de jeugd meer dan moe
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Scholen moeten hun richten op dingen waar ge iets in u leven mee zeit, want aja ik bereken elke dag de cosinus van 23 nu. En door mijn lessen esthetica herken ik echte kunst en door de les plastische opvoeding kan ik een mooi boompje met zonneke tekenen ipv een handtekening.
      gij misschien niet, maar andere misschien wel.
      ik heb een opleiding electronica voor men werk gehads waar een bepaalde vraag was (hoeveel is de spanning van een 550hz wisselspanning na 19milliseconde). ik kende de formules niet om dat te berekenen (ik leer niet graag vanbuiten), dusheb ik er wat sinus/cosinus en driehoeksmeetkunde tegen gegooid en warempel de oplossing gevonden (wel wat commentaar gehad van de leraar dat dit een technisch vak was en geen les wiskunde).

      dit VW logo wou ik eerst tekenen door pixel per pixel op het scherm te veranderen van kleur (4000regels code), daarna wou ik dat hexadecimaal doorgeven (nog veel regels code).
      uiteindelijk met 12regels gedaan (3cirkels tekenen en 12driehoeken)


      ik ga nu niet zeggen dat ik het dagelijks gebruik, maar wekelijks heb ik dat wel eens nodig
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by ; 11/06/2015, 14:12.

      Comment


      • Tsja, de ene is niks met wiskunde, de andere niks met aardrijkskunde. Daarom heet het ASO, algemeen secundair onderwijs. Er zijn ook vakken waar ik mijn bedenkingen bij heb, maar het is wel fijn om wat achtergrond te hebben bij actualiteit, of wiskundige problemen.
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment


        • aardrijkskunde was idd zo een kutvak. altijd gebuisd en de leraars zeiden altijd dat ik me overal verloren zou rijden...
          ze zijn MIS, k heb ne GPS

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
            Hmm, dus een prive-oprit die aan straat grenst mag je zomaar oprijden? Tenzij anders aangegeven? Kan je dat ergens zwart op wit tonen?

            Dat 't prive is is imho wel duidelijk: kiezel ipv klinkers, en tussen elk perceel (behalve natuurlijk tussen 't onze en die buur) loopt er een laag muurtje op de grens, tot aan de rooilijn (opritten gescheiden).

            Stel dat dat klopt, dan wil dat dus zeggen dat volgende situatie kan: vrouwe en ik elk weg met onze auto, pakweg zij boodschappen doen en ikke naar DHZ ofzo. We komen ongeveer gelijk terug, en er staan twee pipo's waar wij normaal parkeren. Dan mogen wij elders parking gaan zoeken en lopen sjouwen? Ok, elke normale Belg zal zich erachter zetten, uitladen en dan verplaatsen, ma bon, you catch my drift.

            Los van dat alles, als dit mag dan vind ik 't toch maar van weinig tot geen respect voor andermans eigendom getuigen om 't effectief te doen. Ben je mijn gast, geen probleem. Ken ik je niet, dan heb je hier imho eigenlijk niks te zoeken. Er is genoeg parking in 't straat, maar misschien moeten ze dan wel 5 min wandelen...
            Das toch geen oprit? als het jouw parkeerplek is die niet afgesloten is, dan moet je een bordje met een reproductie van jouw nummerplaat hangen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              gij misschien niet, maar andere misschien wel.
              ik heb een opleiding electronica voor men werk gehads waar een bepaalde vraag was (hoeveel is de spanning van een 550hz wisselspanning na 19milliseconde). ik kende de formules niet om dat te berekenen (ik leer niet graag vanbuiten), dusheb ik er wat sinus/cosinus en driehoeksmeetkunde tegen gegooid en warempel de oplossing gevonden (wel wat commentaar gehad van de leraar dat dit een technisch vak was en geen les wiskunde).

              dit VW logo wou ik eerst tekenen door pixel per pixel op het scherm te veranderen van kleur (4000regels code), daarna wou ik dat heximaal doorgeven (nog veel regels code).
              uiteindelijk met 12regels gedaan (3cirkels tekenen en 12driehoeken)


              ik ga nu niet zeggen dat ik het dagelijks gebruik, maar wekelijks heb ik dat wel eens nodig
              Verdorie dat is tof, en zeker de manier waarop je gewerkt hebt!
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Ik erger mij aan Namaz, mag ik dat hier zetten?
                2010 Mercedes S212 E350 CDI

                Comment


                • Vroeg ik me ook af . Ik erger me aan mensen die iets op't internet willen zetten en dat dan weg willen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Verdorie dat is tof, en zeker de manier waarop je gewerkt hebt!
                    staan filmpjes van de werking in mijn golf topic (onder oldtimers). display doet veel meer. er is al iemand met interesse die deze als kits wil kopen (ene die blijkbaar custom verlichting ofzo maakt voor golfkes).
                    ge moet er eens over nadenken hoe ge dat logo zo kunt tekenen, heeft me ff wat werk gekost om uit te rekenen. t volgende is het ford logo
                    Last edited by ; 11/06/2015, 14:16.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Das toch geen oprit? als het jouw parkeerplek is die niet afgesloten is, dan moet je een bordje met een reproductie van jouw nummerplaat hangen.
                      Ik zie nergens een oprit noch een garage... Als het jouw eigendom is dan moet je het maar afsluiten. Niet afgesloten en geen teken, dan mag iedereen daar staan.
                      Ik heb hier 35 meter aan 't straat. In het midden een oprit. Dus dan zou er geen enkele auto op de zachte berm mogen staan omdat mijn eigendom tot tegen het voetpad loopt? Voor een echte oprit mag je niet staan, voor een garage ook niet.
                      Als 't hier koers is zetten veel mensen hun wagen op 'mijnen' grond. Heb er nooit van wakker gelegen. Waarom? Omdat het stuk prive duidelijk afgebakend is door haag en inrit. Nog nooit heeft iemand zich in mijn prive geparkeerd of voor mijn oprit. Als ik echt tot de laatste cm wil benutten had ik mijn haag of afsluiting dan maar vlak tegen het voetpad moeten plaatsen...
                      Je kan moeilijk verwachten dat mensen zich eerst gaan informeren bij het kadaster om te zien van wie die grond effectief is.

                      Comment


                      • in principe is de eerste meter tegen de straat openbaar. gij moet dat wel als goeie huisvader onderhouden. alles erbuiten is privé grond. maar dan nog telt, als het niet is gemarkeerd als 'verboden te parkeren' mag iedereen er nog altijd staan.
                        als er iemand op uwe oprit staat, doet de politie daar ook niks tegen (ge zijt beter om die met een krik op straat te rollen dan). mijn auto staat altijd voor het huis, en voor de garage staat er niks (maar daar mogen ze ook niet staan). geburen weten dat er ook autos bij mij mogen staan, als ze eens veel bezoek krijgen. maar de garage moet vrij blijven.

                        natuurlijk kan er altijd ne snuggere zeggen: de auto staat voor het huis, dus uit de garage moet niks meer komen. binnen de 5min staat er een andere auto achter de garagepoort dan.

                        Comment


                        • Yep... volledig gelijk heb je. Daarom ook dat winkels hun parking aanduiden als priveparking voor klanten. Zoniet zou iedereen er mogen staan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Yep... volledig gelijk heb je. Daarom ook dat winkels hun parking aanduiden als priveparking voor klanten. Zoniet zou iedereen er mogen staan.
                            En zelfs dat is niet voldoende. Zonder toegangscontrole kan en mag iedereen er staan.

                            Comment


                            • rijscholen geven al les op scholen. Instructeurs geven dan les aan de adolescenten die het willen volgen. En ja, dat zou verplicht moeten worden. Nogmaals, ik maak het dagelijks mee dat aspirant chauffeurs 3 weken voor hun praktijkles examen hebben afgelegd, met glans geslaagd zijn en zich toch niet kunnen herinneren wat je moet en niet moet doen bij overrijden van een correct aangeduide verhoogde inrichting (verkeersbord A14) om maar een voorbeeld te geven.
                              Dan is het examen in mijn ogen veel te makkelijk als je de dag erna al niet meer weet wat je geleerd hebt.

                              En mijn dochter is 10 jaar en die krijgt al verkeersles op het school: beperkte kennis van de verkeersborden en dan vooral de belangrijkste. Voorrangsborden, verboden richting, verplichte richting, enzovoort. Dingen die ze nodig hebben tijdens het fietsen en als voetganger.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                Om dit te vermijden misschien geen slecht idee. Prachtig gewoon, en een mooi voorbeeld van een irritante militante spandexridder...

                                http://www.autojunk.nl/2015/06/karma-voor-fietser
                                Vanuit uw fobie voor alles wat met twee wielen en zonder motor rondbolt, is de fietser uiteraard altijd in fout. Een mens die neutraal ingesteld is en zonder vooroordelen doorspekt is, kan enkel maar gissen wie hier eigenlijk de irritante mens is. Er is namelijk geen beeld naar achteren toe. Als de auto nagenoeg naast de fietser rijdt op het moment dat ie uitwijkt om die andere fietser voorbij te steken, dan is de fietser de irritante mens. Rijdt de auto nog op een acceptabele veilige afstand achter de fiets, dan is de automobilist de irritante mens. En neem gerust van me aan, ik rij moto, fiets en auto. In alle drie categorieën zitten 'irritante mensen'.

                                Comment


                                • ge hebt tot op een bepaalde hoogte gelijk jakkel. Zoals ik al zei, zijn er fietsers genoeg die vergeten dat ze zwakke weggebruiker zijn. Hopen dat andere weggebruikers wel gaan stoppen als ge voorbijkomt is op de lange duur vragen voor problemen. En ja, ik weet ook waarover ik praat want ik zie ook elke dag genoeg.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Vanuit uw fobie voor alles wat met twee wielen en zonder motor rondbolt, is de fietser uiteraard altijd in fout. Een mens die neutraal ingesteld is en zonder vooroordelen doorspekt is, kan enkel maar gissen wie hier eigenlijk de irritante mens is. Er is namelijk geen beeld naar achteren toe. Als de auto nagenoeg naast de fietser rijdt op het moment dat ie uitwijkt om die andere fietser voorbij te steken, dan is de fietser de irritante mens. Rijdt de auto nog op een acceptabele veilige afstand achter de fiets, dan is de automobilist de irritante mens. En neem gerust van me aan, ik rij moto, fiets en auto. In alle drie categorieën zitten 'irritante mensen'.
                                    Gezien de korte tijd tussen het inhaalmanoever van de fietser en de claxon, en vervolgens de locatie van de auto wanneer de fietser omkijkt, kan je moeilijk anders concluderen dan dat de fietser geen voorrang verleende toen hij zijn inhaalmanoever uitvoerde. Dat hij niet naar achteren keek om te vergewissen of hij het inhaalmanoever veilig kon uitvoeren zonder het andere verkeer te hinderen, blijkt ook uit de opnamen.

                                    Dat ie dan begint te schelden en met zijn middenvinger te zwaaien, terwijl ie zelf in fout is, is natuurlijk de kers op de taart.

                                    Dat ie vervolgens doordat ie zo afgeleid is met zijn eigen zelf uitgelokte agressie de boord raakt en valt, is karma.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Gezien de korte tijd tussen het inhaalmanoever van de fietser en de claxon, en vervolgens de locatie van de auto wanneer de fietser omkijkt, kan je moeilijk anders concluderen dan dat de fietser geen voorrang verleende toen hij zijn inhaalmanoever uitvoerde. Dat hij niet naar achteren keek om te vergewissen of hij het inhaalmanoever veilig kon uitvoeren zonder het andere verkeer te hinderen, blijkt ook uit de opnamen.
                                      De fietser gaat traag naar rechts om de tragere fietser voorbij te steken. Ik zeg niet dat de fietser meteen de meest defensieve fietser is. Maar hij voert geen bruusk inhaalmanoeuvre uit. En nee, niemand weet hoe ver die auto zich achter de fietser bevond op de moment dat ie naar rechts begint uit te wijken. Wie zegt niet dat die auto plots gas bijgeeft? Ik rij genoeg met de fiets, wel iets defensiever dan die uit het filmpje. Maar ik maak meerdere malen toestanden mee, waar een automobilist bewust gas bijgeeft of dichter komt rijden hoor, gewoon om irritant te doen. Ik zeg nu niet dat die fietser in zijn recht is hé, maar zomaar botweg concluderen dat die fietser een grove fout maakt op basis van deze beelden, is mis. Dat vingertje uitsteken is uiteraard wel niet meteen juist te nomen.

                                      Comment


                                      • Hij kijkt wel niet he. Das iets dat ik praktisch altijd doe als ik eentje inhaal, inschatten waar het verkeer achter mij zit. Of ik nu met de auto of de fiets ben.
                                        autofans.be

                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                        Comment


                                        • Vandaag was het de maandelijkse bezoekdag van enkele vaste klanten die niet dichtbij wonen. En waar ik mij aan ergerde: autosnelwegen met 3 baanvakken waar de 2 rechtse baanvakken continu door een massa vrachtwagens worden ingenomen. Die spelen constant haasje over en richtingaanwijzers kennen die duidelijk niet. Doordat ze dus constant de 2 rechtse baanvakken inpalmen moet het overige wegverkeer op het linkse baanvak. Daar hang je dan tussen een pak treuzelende voorliggers. Met achter u de werf-camionetten en koerier-sprinters die in uw gat liggen te boren. En tot overmaat van ramp -want het is heel zonnig weer- de moto's die nog eens overal willen tussen wringen. Met een moto tussen een wagen en een vrachtwagen vlammen. En dan verschieten ze ervan als er weer eens een motorrijder verongelukt.

                                          Het uiteindelijke resultaat : overal te laat op mijn afspraken. Op van stress en vermoeid van een hele dag in de wagen te zitten. En tot overmaat van ramp een lange kras op de rechterkant van de wagen. Omdat een moto vond dat wagens opzij voor hem moesten gaan. Maar ik kon kiezen: tegen de vangrails knallen of de moto rakelings langs mij laten gaan. Wat beiden dus duidelijk niet lukte. Ik begin mezelf al wel terug gelukkiger te voelen. Wetende dat ik de volgende dagen van op mijn terras thuis kan werken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X