Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als ze bij mij bumperkleven hou ik ook mijn snelheid aan maar krijg ik altijd plots de drang mijn ruiten te sproeien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      als ze bij mij bumperkleven hou ik ook mijn snelheid aan maar krijg ik altijd plots de drang mijn ruiten te sproeien.
      Ga je dan niet eerder met je Burberry sjaaltje uit je raam zwaaien?

Comment

• Als ik ga fietsen met mijnen elektrischen fiets komen d'r ook altijd van die sport-dingens in mijn gat hangen. Losrijden doe ik dan lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Ga je dan niet eerder met je Burberry sjaaltje uit je raam zwaaien?
          na het sproeien he, anders wordt het nat...

Comment

• Bejaard madammeke met prachtig verkeersinzicht. Ik stond te wachten aan een gesloten spoorweg. Rechts van mij is een straat dus ik stop daar altijd een paar meter voor zodat ik die straat niet blokkeer, uiteraard. Komt er daar achter mij een bomma en wat doet die? Die gaat mij voorbij en komt voor mij staan, pal voor die straat zodat het verkeer dat er uitkomt en linksaf wil geblokkeerd staat en moest blijven wachten.
            Ik dacht "madammeke zal haast hebben zeker". Nee niet echt. Slagbomen gaan open en dan gaat ze 10-15/u onder de limiet rijden. Beste van al was dan nog de tegenligger die we wat verderop tegenkwamen. Camionette met "convoi exceptionnel" met zwaailichten aan, teken doen dat we aan de kant moesten. Ik zag in de verte al een vrachtwagen erachter met uitstekende lading dus het was meer dan duidelijk. Iedereen gaat schoon aan de kant en wat doet ons bomma? Die haalt iedereen in en rijdt die vrachtwagen en zichzelf gewoon blok. Vrachtwagenchauffeur was er ook niet content mee. Ze heeft uiteindelijk een heel stuk achteruit mogen rijden (wat dan ook nog eens tergend traag ging).
            Echt goed gedaan madam, proficiat.

Comment

• Bumperklevers, irritant?
              Ja tuurlijk! Al heb ik het zelden voor. Genoeg om er mij druk in te maken? Zeker niet, er zijn andere zaken (belangrijker) waar ik mij druk om maak.
              Moet meneer/mevrouw door en ga ik niet snel genoeg? Geen probleem, ik ga uit de weg als dit veilig kan.

Maar 30km/u trager rijden dan toegelaten en NOG meer opstopping te veroorzaken getuigd van weinig intelligentie....
              Al die mensen achter die fiat 500 heeft u onnodig opgehouden en bewust het verkeer belemmert voor een punt duidelijk te maken.
              Bravo 👏

Comment

• Ik heb zelden bumperklevers en ik rij als een bompa, want dat is zuiniger. Vraag me soms af hoe mensen het doen om veel last te hebben er van, ofwel hebben ze 1x per week een klever en doen ze alsof het een dagelijks voorkomend gebeuren is, maar in veel gevallen hebben ze het toch aan hun eigen rijstijl te danken imo.

Als ik al bumperklevers heb, is 't omdat ik met de Impreza ben en een petje wil "racen". Ga ik ook niet op in, uitslag is toch op voorhand bekend. Alleen met de 190 ga ik er op in, is grappig, want niemand verwacht het.
                Last edited by |) ][ |V| ][; 19/06/2015, 21:38.

Comment

• bumperkleven is iets wat voor iedereen anders is.
                  Daar is geen afstand op te plakken.

Comment

• als ge hun voorlichten niet meer ziet, dan is het toch bumperkleven...
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Rond bumperkleven blijkt even erg opvallend in de achteruitkijkspiegel kijken ook wel te helpen.
                      Doe ik de laatste tijd en ik moet zeggen dat de wagen in 90% van de gevallen plots afstand houdt.

Trager rijden of ruitensproeiers gebruiken zijn veel te kinderachtig. Is gewoon hopen op een foute reactie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        als ge hun voorlichten niet meer ziet, dan is het toch bumperkleven...
                        K vraag me af waarom zo velen zich zorgen maken over iemand die komt kleven. Zoals hierboven gezegd, het gebeurt nauwelijks en als er dan eens ene in uw gat komt hangen terwijl je zelf aan een normale snelheid rijdt... niks van aantrekken.

Comment

• Tot gij moet remmen voor iets en degene die achter u rijdt in uw gat zit. En het gebeurt nauwelijks??? Yeah right.

Comment

• dan kon ik met de dodge nooit bumperkleven...
                            zelf al zat ik 1cm van hun bumper dan zien ze in hun linker en rechtspiegel elk nog 1 koplamp.

wat achter mij gebeurt, trek ik mij totaal niet aan. middenspiegel staat naar boven gedraaid, zijspiegels staan zover naar buiten dat ik enkel naast mij zie.
                            als een fietser de baan oversteekt, ga ik die ook niet omver rijden omdat men achterligger niet kon stoppen.
                            rood licht idem. ik ga geen boete riskeren omdat ene achter mij geen ruimte voorziet.

@David67: en is dat een probleem dan? gaat ge dan niet remmen omdat uwe achterligger te dicht zit?(zie mij 2 voorbeelden hierboven).

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Als ik ga fietsen met mijnen elektrischen fiets komen d'r ook altijd van die sport-dingens in mijn gat hangen. Losrijden doe ik dan lol
                            da zijn toch echte luierikken hé. krijg die ook regelmatig achter mij in mijn wiel. bende tamzakken. ik rijd met normale kledij, zware rugzak op bagagedrager, gewone zware fiets met verlichting, spatborden, dikke banden op lage druk (voor comfort op de kasseibanen)...
                            electrische fietsen ga ik toch allemaal voorbij, gewoonweg omdat zij niet sneller kunnen

Last edited by ; 20/06/2015, 08:38.

Comment

• Als er een gewone auto in mijn gat rijdt... tja. Gewoon ambetant en jammer voor mijn auto. Anderzijds, echt gevaarlijk is da niet. N'een dikken tracteur zonder remmen in uw gat die van een helling van 7 procent afbolt aan 80 per uur, dienen keer was't slechter lol... Da zijn dingen die me schrik inboezemen.

Capri, in feite ben ik de luiaard zulle met mijnen electrieken fiets lol. Zijn er veel die zelfs bedankt roepen als we boven komen. Maar wat leuker is, is dat ik dichterbij kom op de helling en dan zie je die mannen achterom kijken, niet wetende dat het een electrieke fiets is. En dan geven ze een slagske bij. Och, 'k zou liever met zo'n racefiets kunnen rijden eigenlijk dan verplicht een electrieke fiets te hebben.

Comment

• ik noem ze eerder luiaard in de zin van: ze gaan dan eens sportief gaan rijden en dan gaan ze in de eerste/beste zijn wiel gaan hangen.
                                ik MOET dagelijks 37km door weer in wind gaan, en dan is het niet plezant als ik er nog ene mee moet trekken ook, die voor zijn plezier gaat fietsen.

ik heb ook al electrische gereden, maar dan meer met de bedoeling dat ik aan 25km/h boven geraak op een helling zodat ik erna zonder vermoeidheid direct verder kon duwen naar +35km/h.
                                als ik niet electrisch rijd, heb ik me al kapot gereden door 3km kasseien bergop te gaan, dat ik in de volgende bergaf gewoon aan 20km/h omlaag bol, om dan bij de volgende helling mezelf weer in het zweet te rijden.
                                ik dacht dat ik minder bezweet op het werk zou aankomen als ik electrische ondersteuning had, maar in feite kwam ik even bezweet toe maar wel 15min te vroeg . en men zelfbouw accupack was slechts 25% ontladen na 1uur rijden terwijl die theoretisch na 1uur ondersteuning leeg zou moeten zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  ik noem ze eerder luiaard in de zin van: ze gaan dan eens sportief gaan rijden en dan gaan ze in de eerste/beste zijn wiel gaan hangen.
                                  ik MOET dagelijks 37km door weer in wind gaan, en dan is het niet plezant als ik er nog ene mee moet trekken ook, die voor zijn plezier gaat fietsen.
                                  Dat is nu iets wat mij geen bal interesseert. Ik neem op training dikwijls genoeg volk mee op sleeptouw. En als het kan, mogelijk is, positioneer ik mij zodanig dat ze perfect uit de wind kunnen zitten.

Comment

• maar ik ga niet op training, bij mij is het woon-werk verkeer en ik moet doorrijden om mijn trein te halen, of smorgens om op tijd op het werk te zijn.
                                    dan is het ferm irritant als er zo ene in u wiel hangt.
                                    als ik vrije tijd ga fietsen, zou ik het me ook niet aantrekken,k zou er nog een spelleke van maken om te zien tot welke snelheid ze mij kunnen volgen.
                                    toen ik vroeger met de fiets naar gent fietste (van roosdaal), dan had ik er de fun in om koersfietsen in te halen, en ervoor te zorgen dat ze mij nietmeer voorbij geraakten (ik reed met een MTB). das iets dat ze dus niet afkunnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      maar ik ga niet op training, bij mij is het woon-werk verkeer en ik moet doorrijden om mijn trein te halen, of smorgens om op tijd op het werk te zijn.
                                      dan is het ferm irritant als er zo ene in u wiel hangt.
                                      als ik vrije tijd ga fietsen, zou ik het me ook niet aantrekken,k zou er nog een spelleke van maken om te zien tot welke snelheid ze mij kunnen volgen.
                                      toen ik vroeger met de fiets naar gent fietste (van roosdaal), dan had ik er de fun in om koersfietsen in te halen, en ervoor te zorgen dat ze mij nietmeer voorbij geraakten (ik reed met een MTB). das iets dat ze dus niet afkunnen
                                      Tsja, iedereen zo zijn hobby, hoe bizar ze ook is. En persoonlijk weet ik niet waarom het 'irritanter' zou kunnen zijn dat er iemand in uw wiel hangt wanneer je naar 't werk fietst dan wanneer je in je vrije tijd aan het fietsen bent en er ene in uw wiel hangt. Het is twee keer even hard trappen hoor.

Comment

• Haha zalig. Ik heb tot mijn 30ste competitie MTB gereden, en toen kon ik op de weg ook de spandexridders er af rijden, zalig. Nu aan mijn 48 heb ik geen boodschap meer aan presteren, gelukkig zeker?
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Haha zalig. Ik heb tot mijn 30ste competitie MTB gereden, en toen kon ik op de weg ook de spandexridders er af rijden, zalig. Nu aan mijn 48 heb ik geen boodschap meer aan presteren, gelukkig zeker?
                                          daarom heb je nu een paar BMW's ;-) maar prestaties van deze zijn wel belangrijk?

Comment

Working...
                                          X