Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als het erg druk is en je motor afslaat op de derde band kan ik wel begrijpen dat het niet simpel is soms om nog naar rechts te geraken.
    Mensen verschieten dan ook, servo van remmen en stuur vallen plots weg. Als het bvb de alternator is die defect is en de batterij hierdoor leeg gereden werd heb je ook geen pinkers meer.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
      En dan uiteraard op de Brusselse ring in St-Stevens-Woluwe het aloude fenomeen waarbij eikels het niet nodig vinden nog een minuutje langer te wachten om van rijstrook te veranderen ipv over de verdrijvingsvlakken te rijden. Ik erger mij er werkelijk dood aan, 85% met hun rijbewijs van de kinder surprise.
      Bedoel je de aansluiting van de E40 op de ring, als je net onder de brug uit de bocht komt?

      Als ik uit de bocht kom dan pink ik ook direct naar links, dan ben je direct weg.
      Als je de strook verder blijft volgen raak je vast in het verkeer van de eerste twee stroken wanneer je op snelheid naar links wil gaan.

      Comment


      • ik heb het ook eens gehad met de clio, en dan moet je verdikke toch veel sjans hebben om van de linkerkant af te geraken hoor.
        ik reed 120, hoorde ineens een paar piepjes, kreeg op het dashboard 'panne de l'injection' en de auto sloeg af.
        geen servo mee, geen deftige remmen, motor valt ineens snel terug in snelheid (gelukkig direct ontkoppeld).

        autos achter u vinden het ineens ok om u rechts dan maar voorbij te gaan. direct 4pinkers op om aan u achterliggers te tonen dat er een probleem is (zij remmen af, maar diegenen achter hen vliegen weer het middenvak op).
        door uw 4pinkers, kunt ge ook geen normale pinkers meer opzetten. ondertussen rijd ge al een 80meer ofzo hé...

        ze zouden beter een systeem ontwikkelen dat u stoplichten heel snel beginnen knipperen als ge geen werkende motor meer hebt. zodat andere weggebruikers weten dat er iets fout is en zodat jij nog kan aangeven waar je heen wil.
        ik heb sjans gehad de pechstrook nog tegen normale snelheid te bereiken (je wil echter het rechtervak niet kruisen aan 50 als er camions aan 90 komen afgevlogen).
        eens op de pechstrook, contact af, contact aan en kon weer starten en rijden. probleem niet meer terug gehad. auto was nog geen jaar oud en toen ik na 20k km in de garage ging had ik die fout dus al gehad van 'panne de l'injection', 'ABS a controller ', 'panne de freinage'...
        stuk voor stuk allemaal foutmeldingen die NIET in de handleiding stonden (daar staan enkel de fouten in als ge geen water hebt, niet genoeg olie, op onderhoud moet...).
        garage keek nogal raar op toen ik die 'speciale' foutmeldingen allemaal doorgaf op minder dan 20 000km. ze hebben er nooit iets aan gevonden. was content als die iets later einde lease was.

        voor mij nooit nog een renault, na mijn miserie met de kangoo, de clio, en daarna de zotste fouten in mijn megane. die ging op 1jaar 11 keer naar de garage: 6keer voor onderhoud+problemen, 5keer voor problemen alleen (DHL, niks persoonlijk hé, als gij tevreden zijt over uwe auto ;-) , dan heb ik alleen pech gehad met die leasebakken)
        Last edited by ; 26/06/2015, 08:22.

        Comment


        • in wommelgem is er zo een jaar of 4 geleden een meisje op het middenvak stilgevallen en vollen bak aangereden, net in het begin ze snachts de lichten doofden, al haar verlichting uit auto's links en rechts en dan...knal...ze kan het gelukkig nog navertellen...en je ziet het gewoon in de achteruitkijspiegel aankomen

          Comment


          • Ik ken er persoonlijk eentje die lang geleden ( zal ongeveer al een jaar of 15 zijn ) met zijn toenmalige peperdure mercedes S op de E17 Kortrijk –Gent aan het rijden was op het derde vak ter hoogte van De Pinte-Nazareth toen plots de elektronica kompleet op hol sloeg , alarm begon al rijdend af te gaan en sterker nog zijn stuurslot sprong in… hij heeft toen heel veel chance gehad dat op dat stuk snelweg een flauwe bocht naar links neemt en op die manier met veel geluk ( stuurmanskunst was niet meer aan de orde… ) zonder kleerscheuren maar met een pak in de broek naar de pechstrook is geraakt…
            Die wagen is toen terug naar de fabriek gegaan maar in de maanden erna nog enkele keren pannes gehad en toen maar de deur uit gedaan, hij vertrouwde dat ding voor geen cent meer…

            Comment


            • ik denk dat ik die ook ken

              (stuurkolom was doorgeroest)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                (DHL, niks persoonlijk hé, als gij tevreden zijt over uwe auto ;-) , dan heb ik alleen pech gehad met die leasebakken)
                Haha Capri, moest lachen toen ik dit las. Renault heeft inderdaad een periode probs gehad en zal die nog kennen van tijd tot tijd zeker? Minder dan vroeger, nu op niveau van andere betrouwbaardere merken.
                Ik verdedig Renault misschien soms te sterk, beetje gebrainwashed na jaren verkoop. Ware het niet dat mijn garage zo goed is, nu na al die jaren zou ik ook weleens een ander merk durven hoor. Ford bvb komt met knappe benzinemotoren, Mercedes heb ik vroeger graag en tot volle tevredenheid gereden, nu de nieuwe Freelander zou een heel ernstige concurrent zijn voor de nieuwe espace en van tijd tot tijd heb ik spijt dat ik verleden jaar niet eens een testritje gedaan heb met de XC90 die aan dumpingsprijzen buiten ging. Ben zeer tevreden maar die XC90 blijft beetje kriebelen (vooral omdat 4X4 en Krachtige 5 cylinder beschikbaar die onverslijtbaar is)...Dus Renaultliefhebber ja, maar hoe langer ik eruit ben hoe minder oogkleppen hoor . Kortom, de kans is nog vrij groot dat de volgende eens iets anders wordt (maar de dealer zelf hee... )

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik denk dat ik die ook ken

                  (stuurkolom was doorgeroest)
                  Zal niet dezelfde zijn vrees ik... was een nagelnieuwe wagen, wagen had geen enkel mech probleem, was puur elektronica dacht ik... ( vandaar dat ie direct terug naar de fabriek is gegaan toen ) hij heeft hem in totaal geen jaar gehad... ( is de zaakvoerder van een best groot bedrijf in het Roeselaarse )
                  Last edited by Audidriver; 26/06/2015, 11:47.

                  Comment


                  • Goeie week gehad. Zondag lekke band, maandag kapotte turbo (dag mee stil gestaan) en woensdag mijn remork een kopstoot gegeven en naar ziekenhuis moeten gaan. Voor de rest ging het prima!

                    Comment


                    • Schade aan de remork?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        Schade aan de remork?
                        Vreemd genoeg niet, de klap was nochtans hard genoeg om het chassis te buigen. Stevig remorkske, bouwjaar 1985, toen ze nog zware metalen gebruikten (weegt 12 ton leeg )!

                        Comment


                        • Heeft voor een keer niets met verkeer te maken, maar wel een ferme ergernis ...
                          De jihadisten die hebben toegeslagen in tunesIë, kunnen er onze vriendinnen niet bereiken ...
                          gsm's slaan constant over ..........

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Bedoel je de aansluiting van de E40 op de ring, als je net onder de brug uit de bocht komt?

                            Als ik uit de bocht kom dan pink ik ook direct naar links, dan ben je direct weg.
                            Als je de strook verder blijft volgen raak je vast in het verkeer van de eerste twee stroken wanneer je op snelheid naar links wil gaan.


                            Hier bedoel ik dus. Ik snap niet wat het nut is van hier al links te gaan als iedereen toch vast zit in de file en ge evengoed iets verderop kunt invoegen (al dan niet met een niet al te defensieve rijstijl omdat ze u er anders toch niet tussen laten)

                            Comment


                            • KUT KUT KUT in brussel vandaag.

                              één of andere mongool besliste om centrum van brussel autovrij te gaan maken en vandaag was de eerste 'proefdag'. ze verwachten nog 14dagen ellende in de ochtendspits.
                              alleen had ik vandaag een belangrijk examen om voor officier te gaan.
                              ik ben er aangekomen NADAT het examen afgelopen was, bijgevolg heb ik niet deelgenomen en werd mijn kandidatuur geklasseerd. ik mag volgend jaar alles opnieuw herbeginnen... .

                              absoluut niet leuk dat ik om 7:40 in koekelberg zat aan te schuiven aan de tunnels, en dat ik om 9:00 200meter in de tunnels stond. ik heb 1h40 gedaan om van koekelberg naar saint-elette te rijden (2km ongeveer).

                              heb in totaal van de brusselse ring tot jubelpark 2h40 gedaan over 8,6km !!!!! leuk dat ze het vervoersplan ineens zo invoeren. 4,5uur van waregem tot brussel, om daar dan te horen te krijgen dat ik terug mag gaan.
                              en dan in waregem ne klojo die zonder remmen het rond punt voor mij oprijd, en als ik claxoneer, gooit hem zen remmen dicht. zat er bijna tegen. ben nu het filmpje aan het bekijken om te beslissen of ik ermee naar de politie ga, of op internet post

                              Comment


                              • Inderdaad dat is k-t maar waarom niet met trein naar Br centrum? Je gebruikt trein toch vaak?

                                Comment


                                • @fcapri, ik leef met u mee man, echt kak. Ik zou moorddadige stresslevels hebben.

                                  Maar waarom hebt ge dat in godsnaam gewaagd om met de auto van Waregem tot Brussel te rijden, op zo'n belangrijke dag? Ik heb al voor minder een hotelovernachting geboekt om mezelf de verplaatsing en stress te besparen, en dat kost nog geen 100 euro.

                                  Comment


                                  • ik heb tot gisterenavond nog gewerkt, 66uur gewerkt vorige week.
                                    normaal is het maar 1h20 rijden, dus als je op tijd vertrekt, heb je MEEER dan tijd genoeg. heb al 3andere examens afgelegd waar ik meer dan op tijd was.
                                    ik was voor 8uur al in koekelberg en t is maar 8,5km verder.

                                    ik moest daarheen in militaire service dress, en door de IS dreiging is het niet toegestaan om jezelf in militair te begeven in het openbaar tijdens woon-werk verkeer.
                                    dus de trein en de vouwfiets nemen, alle gerief om om te kleden meepakken...
                                    ik rijd regelmatig naar het werk met de auto en dat is nog een pak verder dan. alles ging goed hadden ze dat verkeersvrije centrum vandaag niet beginnen. en ik was blijkbaar niet de enige die er niet geraakt is, want die telefoon daar was bijna altijd bezet (en die kerel was niet eens op zen bureau)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                      https://goo.gl/maps/4rYZG

                                      Hier bedoel ik dus. Ik snap niet wat het nut is van hier al links te gaan als iedereen toch vast zit in de file en ge evengoed iets verderop kunt invoegen (al dan niet met een niet al te defensieve rijstijl omdat ze u er anders toch niet tussen laten)
                                      Daar bedoelde ik ja.

                                      Ja ok, als er file is kan je beter verderrijden, ik had het over de gewone momenten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        KUT KUT KUT in brussel vandaag.

                                        één of andere mongool besliste om centrum van brussel autovrij te gaan maken en vandaag was de eerste 'proefdag'. ze verwachten nog 14dagen ellende in de ochtendspits.
                                        alleen had ik vandaag een belangrijk examen om voor officier te gaan.
                                        ik ben er aangekomen NADAT het examen afgelopen was, bijgevolg heb ik niet deelgenomen en werd mijn kandidatuur geklasseerd. ik mag volgend jaar alles opnieuw herbeginnen... .
                                        Ja, 't leger is niet meteen heel flexibel in zulke dingen. Vind ik echt wel spijtig voor je.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          ik heb tot gisterenavond nog gewerkt, 66uur gewerkt vorige week.
                                          normaal is het maar 1h20 rijden, dus als je op tijd vertrekt, heb je MEEER dan tijd genoeg. heb al 3andere examens afgelegd waar ik meer dan op tijd was.
                                          ik was voor 8uur al in koekelberg en t is maar 8,5km verder.

                                          ik moest daarheen in militaire service dress, en door de IS dreiging is het niet toegestaan om jezelf in militair te begeven in het openbaar tijdens woon-werk verkeer.
                                          dus de trein en de vouwfiets nemen, alle gerief om om te kleden meepakken...
                                          ik rijd regelmatig naar het werk met de auto en dat is nog een pak verder dan. alles ging goed hadden ze dat verkeersvrije centrum vandaag niet beginnen. en ik was blijkbaar niet de enige die er niet geraakt is, want die telefoon daar was bijna altijd bezet (en die kerel was niet eens op zen bureau)
                                          OK begrijpbaar, tenue ... Veel succes volgend jaar en dan toch een hotelkamer nemen voor de zekerheid?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X