Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik moet bekennen dat ik zo goed als elke rit wel toeter naar de een of andere onverlaat
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Ik moet bekennen dat ik zo goed als elke rit wel toeter naar de een of andere onverlaat
      korte lont?

Comment

• Neen, eigenlijk helemaal niet
        Maar in het verkeer is het gewoon sterker dan mezelf
        Anderzijds, als ik zelf iets fout doe en een ander toetert naar mij, dan denk ik 'groot gelijk man' , zal zeker niet beginnen brakechecken ofzo zoals in het filmpje
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
          Toeteren is zoals schreeuwen...

Meestal zijn het ook midlifecrisismannen die dat doen
          Zo'n belachelijke uitlating begrijp ik langs geen kanten. Ik noem dat iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt in het verkeer om anderen op te voeden. Wishfull thinking of niet. Niet toeteren getuigd imo van sans-foutisme, randje lafheid, niet durven. Maar bon, elk het zijne zeker.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Het is blijkbaar voor veel mensen moeilijk om een (flauwe) bocht naar links te nemen zonder over de middenlijn te komen.
            Dat je altijd zo veel mogelijk tegen de rechterkant van de rijweg moet rijden, leren ze dat ook niet meer in de rijschool?
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Beste fietser, ge moet u niet kwaad maken als ik uw bijna overhoop rij als ik achteruit de garage verlaat. Ge moogt van geluk spreken dat ik een achteruitrijcamera heb waardoor ik u tijdig zag en u niet van de stoep reed. Kieken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Zo'n belachelijke uitlating begrijp ik langs geen kanten. Ik noem dat iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt in het verkeer om anderen op te voeden.
                Opletten met te denken dat men "alles weet" en vanuit die attitude meent anderen te moeten "opvoeden"...

Comment

• Zal zelf eens - voor het eerst - een ergernis posten

Mensen met een kleine wagen genre corsa die bij het kort afdraaien naar links denken dat er nog een oplegger van 15 meter achter zich hebben hangen en daarom naar rechts uitwijken omdat ze denken dat dat nodig is om hun draai te halen en daarbij volledig onverwacht op jouw strook terechtkomen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Beste fietser, ge moet u niet kwaad maken als ik uw bijna overhoop rij als ik achteruit de garage verlaat. Ge moogt van geluk spreken dat ik een achteruitrijcamera heb waardoor ik u tijdig zag en u niet van de stoep reed. Kieken.

Je weet toch dat het voor sommige fietsers toegelaten is om om de stoep te rijden?
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Zal zelf eens - voor het eerst - een ergernis posten

Mensen met een kleine wagen genre corsa die bij het kort afdraaien naar links denken dat er nog een oplegger van 15 meter achter zich hebben hangen en daarom naar rechts uitwijken omdat ze denken dat dat nodig is om hun draai te halen en daarbij volledig onverwacht op jouw strook terechtkomen..
                      Dat maak ik tegenwoordig dagelijks mee. Verschiet er zelfs van dat er nog niemand zo frontaal op mijn wagen heeft gereden, al een paar keer nipt geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                        Eén van de dommere opmerkingen die ik hier al gelezen heb.

Eén en ander wordt al wat duidelijker...
                        Dat is de domste opmerking die ik hier al gelezen heb.
                        Meneer is blijkbaar ne taalvirtuoos , helaas ben ik niet onder de indruk.
                        Hier bij mij thuis woont namelijk een 3-voudig winnaar van het groot nederlands dictee davidsfonds , en finalist van het groot nederlands dictee in Den Haag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          mja, dat wil zeggen dat ge ofwel nooit fouten maakt (dan claxoneren ze ook niet op u) of dat ge wel fouten maakt en de andere partij heeft het ongeluk altijd kunnen voorkomen.
                          Dat is slim gezegd. Het heeft deels met kunnen, ervaring te maken, maar een ander deel is geluk, of de mogelijkheid van andere om te anticiperen. 34 jaar is wel veel. Ik denk dat mijn vader ook aan zoiets zit.
                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Dus dan verschillen we toch niet zoveel van mening als je met uwe 'camion' onderweg bent.
                            claxoneren zou niet nodig zijn omdat ik er zou tegen plakken.
                            2,5ton amerikaans staal uit 1977. gewone remmen vooraan, trommels achteraan. de amerikanen hadden het goeie gedacht dat die altijd geladen rondrijd, en heeft de achterste remmen dus veel krachtiger ingesteld.
                            gevolg: als je met zo een lege pickup rondrijd en je maakt een noodstop, dan remmen de voorste wielen een beetje, de achterste stoppen instant en de auto begint dwars te schuiven. met de pickup zat ik er dus gewoon tegen. en dat zijn nu eens geen lage autootjes, die komen boven elk auto zijn bumper uit

Comment

• 1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
                              [BS 09.12.1975]

Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg

Artikel 33. Gebruik van geluidstoestellen

33.1. Het is verboden andere toestellen voor het geven van geluidssignalen te gebruiken dan die welke voorzien zijn in dit reglement of in de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen.

33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.

33.3. Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, behalve bij dreigend gevaar, moeten de geluidssignalen vervangen worden door het kortstondig en afwisselend aansteken van de grootlichten en de dimlichten.

Comment

• Mensen die zonder lichten rijden 's nachts.

Vannacht weeral iemand in een nieuwe Renault Clio. Enkel de voorkant was een beetje verlicht met de ledlichten. De achterkant was compleet donker.
                                Als je erachter rijdt en een paar keer fahrt, begint die in het midden van de baan te rijden, te vertragen en kort zijn 4 pinkers te gebruiken.
                                Kalf dat het is.

En het is dus echt niet de eerste Renault Clio die ik al tegenkwam met enkel zijn ledlichten vooraan.

Comment

• in steden steeds meer

keerzijde van de kerstboom

Comment

• ik zie ook dagelijks mensen in het donker met enkel de DRL's aan
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Opletten met te denken dat men "alles weet" en vanuit die attitude meent anderen te moeten "opvoeden"...
                                      Gelieve mijn posts te lezen voor je dit soort antwoorden geeft. Ik zeg een post erboven dat ik mijn hand opsteek als ik een fout gemaakt heb. Ik voel me dus alles behalve mr. perfect. Ik hoop wel na 32 jaar op de weg als moto/autoliefhebber toch iets te weten over de wegcode.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik heb zo eens een uur aan een stuk getoeterd. Zat in een reclamestoet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                          Je weet toch dat het voor sommige fietsers toegelaten is om om de stoep te rijden?
                                          -9jarigen mogen op de stoep. In dit geval was het een tiener met een heel groot bakkes.

Comment

Working...
                                          X