Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tuurlijk. Dronken rijden is de meest verzwarende factor voor een verzekering.

Comment

• Maar "onder de invloed van alcohol" is niet hetzelfde als dronken rijden.
      Dat eerste is op zich zeker geen grond voor regres.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• controle over het stuur verloren... 2doden... die auto word binnenste buiten gekeerd en als er iets niet klopt, is er nog een 3de leven verwoest (en nog erger als ze achter zijn familie aangaan voor het geld terug te vorderen).

die wielen/banden combi lijkt mij al afwijkend. t mag nog een toegelaten maat zijn, als die daarmee niet gekeurd was...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          (en nog erger als ze achter zijn familie aangaan voor het geld terug te vorderen).
          Bestuurder is meerderjarig. 'k Zie niet in op welke grond ze zijn familie zouden kunnen aanspreken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Valt me tegenwoordig ook op dat vooral SKODA, DACIA rijders de regels aan hun laars lappen??
            Vooral Dacia-rijders
            Dacia's zijn de nieuwe BMW's!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
              Vooral Dacia-rijders
              Dacia's zijn de nieuwe BMW's!
              da's toch al even zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                controle over het stuur verloren... 2doden... die auto word binnenste buiten gekeerd en als er iets niet klopt, is er nog een 3de leven verwoest (en nog erger als ze achter zijn familie aangaan voor het geld terug te vorderen).

die wielen/banden combi lijkt mij al afwijkend. t mag nog een toegelaten maat zijn, als die daarmee niet gekeurd was...
                Nee nee...

1) als de rechter oordeelt dat ie dronken reed, kan de verzekering tot op 25000 euro terugvorderen van de zatte bestuurder, anders niet
                2) vooraleer de verzekeringsmaatschappij andere kosten wil verhalen op de bestuurder omwille van technische gebreken aan het voertuig, moet de verzekeringsmaatschappij eerst in een rechtszaak kunnen bewijzen dat de technische gebreken bij droegen of het ongeval veroorzaakten.

Comment

Valt me tegenwoordig ook op dat vooral SKODA, DACIA rijders de regels aan hun laars lappen??
                  Ja als Dacia rijder kan ik mij dat permiteren. Ik heb nog genoeg geld over voor boetes te betalen

Mij valt eerder op dat het tegenwoordig geen BMW's meer zijn maar een merk met 4 ringen er op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                    Ja als Dacia rijder kan ik mij dat permiteren. Ik heb nog genoeg geld over voor boetes te betalen

Mij valt eerder op dat het tegenwoordig geen BMW's meer zijn maar een merk met 4 ringen er op.
                    Mij blijft het vooral opvallen dat het eerder de goedkopere merken zijn die steeds maar meer arrogant gedrag vertonen en ondertussen klagen over bestuurders van "dure" auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Mij blijft het vooral opvallen dat het eerder de goedkopere merken zijn die steeds maar meer arrogant gedrag vertonen en ondertussen klagen over bestuurders van "dure" auto's.
                      Feit, ik zie dat ook het meest, maar de ergste agressievelingen kom je bij alle merken tegen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Is ook niet moeilijk, want 80% van de bevolking rijdt met "goedkopere merken"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                          p.
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Feit, ik zie dat ook het meest, maar de ergste agressievelingen kom je bij alle merken tegen.

Inderdaad, soms ben ik ook schuldig

Als ik tegen 180 over een lege snelweg rijd dan vermoed ik dat velen denken...

Kijk die zot, hoewel mijn motor dan amper 2400 toeren maakt en je nog tijd hebt om de omgeving te bewonderen...

Ik vind iemand die 70 in de bebouwde kom rijdt veel gevaarlijker, maar ja iedereen redeneert vanuit zijn "ideeënwereld" he
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

Inderdaad, soms ben ik ook schuldig

Als ik tegen 180 over een lege snelweg rijd dan vermoed ik dat velen denken...

Kijk die zot, hoewel mijn motor dan amper 2400 toeren maakt en je nog tijd hebt om de omgeving te bewonderen...

Ik vind iemand die 70 in de bebouwde kom rijdt veel gevaarlijker, maar ja iedereen redeneert vanuit zijn "ideeënwereld" he
                              2400toeren? Dat is nog te veel, ik doe dan maar 2250t. 😉👍🏼

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                2400toeren? Dat is nog te veel, ik doe dan maar 2250t. 

Ik weet dat niet, want ik rij nooit sneller dan 120!
                                Buiten op boerenwegels, maar daar heb ik geen tijd om te kijken naar de toerenteller, ik let er just op dat ik niet bij het rood kom.

Comment

Ik weet dat niet, want ik rij nooit sneller dan 120!
                                  Buiten op boerenwegels, maar daar heb ik geen tijd om te kijken naar de toerenteller, ik let er just op dat ik niet bij het rood kom.
                                  Ik heb het ook maar vanop You Tube gezien hoor. Nog ver weg van het rood dus. 😁
                                  Boerenwegels...😍
                                  Eergisteren in Moere nog een pracht van een locatie gevonden. 😄

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Nee nee...

1) als de rechter oordeelt dat ie dronken reed, kan de verzekering tot op 25000 euro terugvorderen van de zatte bestuurder, anders niet
                                    Nee nee...

Als je iemand wil verbeteren, doe het dan meteen goed.

Het volstaat niet dat de rechter oordeelt dat de bestuurder dronken reed om regres te kunnen uitoefenen. Dat kan enkel indien de rechter oordeelt dat het ongeval is veroorzaakt door de dronkenschap.
                                    Verzekeraar kan dan tot maximum 1.250.000 fr (30.986,69 euro) terugvorderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                      Nee nee...

Als je iemand wil verbeteren, doe het dan meteen goed.

Het volstaat niet dat de rechter oordeelt dat de bestuurder dronken reed om regres te kunnen uitoefenen. Dat kan enkel indien de rechter oordeelt dat het ongeval is veroorzaakt door de dronkenschap.
                                      Verzekeraar kan dan tot maximum 1.250.000 fr (30.986,69 euro) terugvorderen.

Dat is idd heel wat beter dan wat ik zei

Comment

• Schandalig dat iemand dronken doodrijden zo goedkoop is.... Een papa van enkele kinderen of je eigen kind is wel wat meer waard, kan die kerel nooit betalen. Dronken rijden staat gelijk met poging tot moord. En iemand effectief dronken doodrijden is moord.
                                        Ken zo enen in de buurt die met een stuk in zijn voeten een gevaarlijk inhaalmaneuver deed met slechte afloop. Heb altijd gedacht dat die kerel heel z'n leven zou moeten betalen. Niet dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Schandalig dat iemand dronken doodrijden zo goedkoop is.... Een papa van enkele kinderen of je eigen kind is wel wat meer waard, kan die kerel nooit betalen. Dronken rijden staat gelijk met poging tot moord. En iemand effectief dronken doodrijden is moord.
                                          Ken zo enen in de buurt die met een stuk in zijn voeten een gevaarlijk inhaalmaneuver deed met slechte afloop. Heb altijd gedacht dat die kerel heel z'n leven zou moeten betalen. Niet dus...
                                          Baneen, lees de wet eens. Dat is onopzettelijke doodslag. Onopzettelijk want al heb je een miljoen pinten gedronken, dan kan het nog zijn dat je het niet bewust/opzettelijk deed.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X