Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo'n ongevallen doen me altijd diep nadenken... In die media zal die gast nu afgeschilderd worden als het ergste monster, en in de reacties van de mensen nog meer. Ikzelf heb dan wel nog nooit dronken gereden, ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat ik al vaak eens te snel gereden heb, in die mate dat ik ook in de media zou verschijnen moest ik plots iemand omverrijden. Diegene die nog nooit te snel gereden heeft en gaat beweren dat hij nog nooit een near miss gehad heeft, graag hand opsteken (jij mag niet meespelen dbr2).

had diene mens die uit café kwam zich nu maar verstuikt bij het rechtstaan van zijn stoel, dan hadden we nu enkel een verwikte enkel, een kapotte auto en een gedeukt ego, met een jonge chauffeur die misschien inzag dat het niet kon wat hij deed.

nu zijn niet alleen die twee mensen dood, die gast zijn leven is ook verwoest, velen zullen hem laten vallen en eigenlijk kan hij best verhuizen wegens voor de rest van zijn leven stigmatiserende blikken. Een tweede kans krijg je in zo'n geval niet van veel mensen.

hoe een stomme speling van het lot zo vies kan zijn.
    O ja, ik rij straks tegen 65 naar huis op een 70 km/h weg. Als er plots iemand voor me opdoemt die ik dan doodrij, kan de media tenminste niet zeggen dat ik te snel reed en gedronken had.

even advocaat van de duivel spelen voor 99% van de Vlamingen die nu moord & brand roept.

laat de clichereacties en het moord-en brandgeschreeuw maar komen.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• "De bestuurder heeft verklaard dat hij 70 per uur reed waar hij maar 50 mocht, en volgens de deskundige kan dat kloppen. Verder onderzoek moet meer duidelijkheid brengen. Het is wel zo dat de man onder invloed van alcohol verkeerde. Het was niet de eerste keer en zijn rijbewijs werd onmiddellijk ingetrokken.
      70 rijden waar ge 50 moogt is al niet een beetje meer te snel. daarbij gedronken (staat niet bij hoeveel). maar t is ook al niet meer de eerste keer dat hij zijn rijbewijs heeft verloren. en dat rijd nog geen 2jaar zeg.
      ik dacht toch dat je opnieuw naar rijschool moet als je je rijbewijs al vroeg kwijt speelt?

zowieso al zijn rijbewijs kwijtgeweest in het verleden, nu opnieuw gedronken en te snel gereden waarbij dodelijke slachtoffers vallen. als die een rechter zoals dhondt krijgt, dan rijd die nooit meer. t zijn verzwarende omstandigheden door zijn verleden.

iemand doodrijden is iets dat je niet zelf voor kiest. hij heeft nooit stilgestaan welke gevolgen zijn daden kunnen hebben, dat beseft die nu wel. als daar nu bijkomt dat zijn auto niet voldoet aan de wettelijke eisen...
      Last edited by ; 11/07/2015, 18:03.

Comment

• Voor Dhondt heb ik dan ook evenveel respect als voor, pakweg, een rottende dode duif of een hondendrol. Ik vind dat een ongelofelijk onbekwame, vooringenomen idioot. Hij zou beter de reacties op de artikels op HLN.be schrijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Schandalig dat iemand dronken doodrijden zo goedkoop is.... Een papa van enkele kinderen of je eigen kind is wel wat meer waard, kan die kerel nooit betalen. Dronken rijden staat gelijk met poging tot moord. En iemand effectief dronken doodrijden is moord.
          Ken zo enen in de buurt die met een stuk in zijn voeten een gevaarlijk inhaalmaneuver deed met slechte afloop. Heb altijd gedacht dat die kerel heel z'n leven zou moeten betalen. Niet dus...
          Er is een manifest verschil tussen doodslag en moord.

Iemand die dronken iemand aanrijdt, kan voor onopzettelijke doodslag worden veroordeeld maar niet voor moord.

Moord is doodslag met voorbedachte rade. Je had de intentie iemand opzettelijk te vermoorden. Je plande voorbereidingen etc etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Er is een manifest verschil tussen doodslag en moord.

Iemand die dronken iemand aanrijdt, kan voor onopzettelijke doodslag worden veroordeeld maar niet voor moord.

Moord is doodslag met voorbedachte rade. Je had de intentie iemand opzettelijk te vermoorden. Je plande voorbereidingen etc etc.
            Awel, en hij zegt dat dat moord zou moeten zijn. Want ge drinkt terwijl ge weet dat ge nog moet/gaat rijden. Ik ben het daar mee eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Zo'n ongevallen doen me altijd diep nadenken... In die media zal die gast nu afgeschilderd worden als het ergste monster, en in de reacties van de mensen nog meer. Ikzelf heb dan wel nog nooit dronken gereden, ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat ik al vaak eens te snel gereden heb, in die mate dat ik ook in de media zou verschijnen moest ik plots iemand omverrijden. Diegene die nog nooit te snel gereden heeft en gaat beweren dat hij nog nooit een near miss gehad heeft, graag hand opsteken (jij mag niet meespelen dbr2).
              Wel; ik steek mijn hand op. Meer dan 1,000,000 km zonder bekeuring. Ik rijd nooit te snel, pas mijn snelheid altijd aan aan de regels. En ik ken nog heel wat mensen die net zo rijden...
              Drinken en rijden is voor mij een absolute no go, ik drink bij uitzondering een half glas wijn voor de maaltijd, alleen wanneer ik weet dat ik nog zeker 3 uur ter plaatse ben, en het een echte goede wijn is. En een half glas is en blijft een half glas bij mij.

had diene mens die uit café kwam zich nu maar verstuikt bij het rechtstaan van zijn stoel, dan hadden we nu enkel een verwikte enkel, een kapotte auto en een gedeukt ego, met een jonge chauffeur die misschien inzag dat het niet kon wat hij deed.

nu zijn niet alleen die twee mensen dood, die gast zijn leven is ook verwoest, velen zullen hem laten vallen en eigenlijk kan hij best verhuizen wegens voor de rest van zijn leven stigmatiserende blikken. Een tweede kans krijg je in zo'n geval niet van veel mensen.
              Straks ga ik nog medelijden met hem krijgen, hij heeft bewust die fout gemaakt en wat mij betreft bewezen dat hij niet in staat is een voertuig te besturen. Typisch gedrag: andere doodrijders in een slachtofferrol zetten. Alsof we er medelijden mee zouden moeten hebben

hoe een stomme speling van het lot zo vies kan zijn.
              Dit is geen speling van het lot, dit is zelfs niet het lot tarten, maar gewoon totaal onaanvaardbaar, afwijkend gedrag, dat op de juiste manier moet bestraft worden

O ja, ik rij straks tegen 65 naar huis op een 70 km/h weg. Als er plots iemand voor me opdoemt die ik dan doodrij, kan de media tenminste niet zeggen dat ik te snel reed en gedronken had.

even advocaat van de duivel spelen voor 99% van de Vlamingen die nu moord & brand roept.

laat de clichereacties en het moord-en brandgeschreeuw maar komen.
              In het geval dat jij omschrijft zal de media ook anders omgaan met zo'n ongeval...
              BMW 420dA : >>>

Comment

• Ik drink nooit alcohol , en heb daar ook geen behoefte aan.
                Degene die dat wel willen drinken mogen dat gerust doen, maar dan moeten ze toch beseffen dat ze niet meer met de wagen mogen rijden.
                Als je van jezelf weet dat je niet op tijd kan stoppen met drinken, wel begin er dan ook niet aan.
                Last edited by ; 11/07/2015, 19:35.

Comment

• Marginaal schijtvolk dat bezopen achter het stuur kruipt.

Politie: doe hier meer controle op!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                    Marginaal schijtvolk dat bezopen achter het stuur kruipt.

Politie: doe hier meer controle op!
                    Ik heb vannacht om 4u nog alcoholcontrole gehad in Schilde op de Turnhoutsebaan. Ze hadden zo een nieuw toestel. Je moest gewoon heel kort in de richting ervan blazen (niets in je mond nemen) en dat volstond.

Natuurlijk safe geblazen. Was om 20u op terras beland en tot 21u een 3 tal alcoholische consumpties gedronken zodat ik een beetje fuzz voelde en nadien gewoon cola en fruitsap. Om 3u vertrokken uit Ninove dus compleet nuchter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Wel; ik steek mijn hand op. Meer dan 1,000,000 km zonder bekeuring. Ik rijd nooit te snel, pas mijn snelheid altijd aan aan de regels. En ik ken nog heel wat mensen die net zo rijden...
                      Drinken en rijden is voor mij een absolute no go, ik drink bij uitzondering een half glas wijn voor de maaltijd, alleen wanneer ik weet dat ik nog zeker 3 uur ter plaatse ben, en het een echte goede wijn is. En een half glas is en blijft een half glas bij mij.

Straks ga ik nog medelijden met hem krijgen, hij heeft bewust die fout gemaakt en wat mij betreft bewezen dat hij niet in staat is een voertuig te besturen. Typisch gedrag: andere doodrijders in een slachtofferrol zetten. Alsof we er medelijden mee zouden moeten hebben

Dit is geen speling van het lot, dit is zelfs niet het lot tarten, maar gewoon totaal onaanvaardbaar, afwijkend gedrag, dat op de juiste manier moet bestraft worden

In het geval dat jij omschrijft zal de media ook anders omgaan met zo'n ongeval...
                      wel, ik heb er compassie mee. Iedereen maakt fouten in't leven, ik helaas ook. Alleen heeft de ene fout veel meer gevolgen dan de andere. Zolang je niet iets met voorbedachte rade doet tenminste.

Comment

• maar niet deze he timothy als je op je 20 al gepakt wegens boven de limiet

enfin wil ik ook zijn proces niet maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          maar niet deze he timothy als je op je 20 al gepakt wegens boven de limiet
                          Hij was al meermaals gepakt zelfs.
                          Last edited by orange; 11/07/2015, 21:18.

Comment

• voor al diegenen die medelijden hadden: "Hij is amper twintig, maar heeft al drie auto’s in de prak gereden. Eerder werd hij al veroordeeld voor overdreven snelheid en vervolgd voor rijden onder invloed."

Hij is amper twintig, maar heeft al drie auto’s in de prak gereden. Eerder werd hij al veroordeeld voor overdreven snelheid en vervolgd voor rijden onder invloed. Toch had de jonge wegpiraat (20) Nico D. zijn lesje niet geleerd. In het Oost-Vlaamse Kluisbergen reed hij donderdagavond dronken en met een te hoge snelheid een koppel voetgangers dood.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              wel, ik heb er compassie mee. Iedereen maakt fouten in't leven, ik helaas ook. Alleen heeft de ene fout veel meer gevolgen dan de andere. Zolang je niet iets met voorbedachte rade doet tenminste.
                              Ik niet, mocht je de persoon in kwestie kennen dan zou je er (hopelijk ) ook geen compassie mee hebben, de enigen waar ik compassie mee heb zijn de mensen die er hun leven moeten voor laten hebben en hun famillie...
                              Dat ventje is eentje van de typische klakskessoort die denken dat ze onsterfelijk zijn, hij heeft al meerdere wagens in de prak gereden op amper 2 jaar tijd maar dat is nog maar een peulschil met andere escapades in het verleden... veel financiele compensaties zullen er niet volgen ook voor de famillies van de slachtoffers vrees ik... Sorry daar kan ik geen compassie mee hebben...
                              Je kan altijd een ongeval voorhebben met een slechte afloop maar dan zal ik NOOIT positief blazen... Na 20 jaar gemiddeld zo'n 40.000km/ jaar te bollen ( en periodes nog veel meer ) durf ik op m'n kinderen zweren dat ik NOOIT met een druppel alcohal achter het stuur heb gezeten, ik snap nog steeds niet dat dit voor sommigen niet haalbaar is....

Comment

• Voor de duidelijkheid: ik ken hem ook niet. Ik was even vergeten dat we in een perfecte wereld leven, waar fouten maken al lang niet meer tolereerbaar is. Wel, sorry, ik maak soms ook fouten, maar ik durf te wedden jij soms ook (al is het dan niet in het verkeer, dan ergens anders).

Comment

• Mja, toen ik in de middelbare school zat heb ik ooit wel eens gevochten. In plaats van een nota had die gast slecht kunnen neerkomen, en zijn nek breken.

Als dat op vandaag gebeurt zit het allemaal in de media en moet iedereen die persoon afmaken.

voor mij is het uitgemaakt: die gast heeft een zware fout gemaakt en heeft ongelofelijk veel pech met de gevolgen.

Comment

• Voor mij is het ronduit een gangster en kan ik alleen maar compassie hebben met de getroffen familie. Eens zien hoe je reageert als je zoontje of dochter door zo n crimineel wordt aangereden. kunt da manneke dat zoveel pech had dan zelf reintegreren in de maatschappij. Alhoewel, reintegreren, met 30 k is hij ervan af. K zou zeggen, ga eens een dagje werken in een kliniek waar de kinderen en andere slachtoffers aan buisjes hangen na ongeval. Dan krijg je nog meer compassie met de daders die onder invloed waren. Sorry thimothy, maar hier zitten we niet op dezelfde golflengte. Met alle respect, ieder zijn mening natuurlijk.

Comment

• Iedereen kan pech hebben. Dronken rijden op de verkeerde plaats op de verkeerde moment, het kan snel gebeurd zijn. Als iemand eens dronken in z'n auto kruipt, dan wordt hier moord en brand geschreeuwd. Maar op één of andere forumrit als een bende asocialen elke verkeersregel aan je laars lappen, dat is allemaal supercool. Enfin, wat ik in dit geval niet kan vatten is dat die gast al meermaals tegen de lamp gelopen is en prettig verder blijft doen. Zo iemand moet je simpelweg zwaar straffen.

Comment

• Pech kun je wel eens hebben, 3 keer pech op een goeie twee jaar doet me wat twijfelen wat de oorzaak kan zijn. En alcohol en rijden dan is het verhaal van pech hebben voor mij voorbij.
                                        Bij die 3 keer pech en betrapt op dronken rijden gaan er waarschijnlijk nog keren geweest dat het net wel goed gegaan is.
                                        Het zijn ook zulke personen die zonder omkijken durven verder rijden als de mogelijkheid zich voordoet hoor.
                                        Drinken en rijden, geen verzekering en/of keuring zijn in mijn ogen bewuste keuzes die je nooit onder de noemer pech kan aanhalen.
                                        En de laatste tijd is het heel vaak 1 van die drie zaken die naar boven komen bij een ongeval... Men kan echt geen compassie hebben als rechter met zo een types. Ik kan het alleszins niet opbrengen ervoor.
                                        Stel je maar eens voor, jij bent met alles in orde en zo een onbezonnen iemand blaast alles op voor je. Jij zit in de shit en hij gaat geholpen worden door van alle instanties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          voor al diegenen die medelijden hadden: "Hij is amper twintig, maar heeft al drie auto’s in de prak gereden. Eerder werd hij al veroordeeld voor overdreven snelheid en vervolgd voor rijden onder invloed."

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150711_01772682
                                          Een jeugdzonde kan je maken... Maar op je 20 al een aantal keer?? Ja komaan seg...

Trouwens veel hangt ook af van de rechtbanken he..

Als je in de UK iemand dood zou rijden onder invloed.. Oei oei.. Dat is serious prison time! Reken op een jaar of 2 en uw rijbewijs misschien levenslang kwijt.

Als je dat weet dan ga je niet meer drinken en rijden hoor.

Hier in België lachen ze een keer en trekken ze Uw rijbewijs 15 dagen in en doe maar verder jongen..
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

Comment

Working...
                                          X