Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Velen beseffen het niet dat alcohol zo snel een invloed heeft. Dan is er ook nog die belachelijke '2 pinten regel'. Ik vind het ook erg frustrerend als je mensen er op wijst dat ze het in het belachelijke trekken, maar ik blijf het doen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Een jaar of twee terug, twee duvels en een pint uit op een drietal uurtjes. Ik moest blazen en ik was negatief, wat ik wel raar vond.
      Ikzelf heb ooit in een discotheek, waar een grote BOB-stand stond en je kon blazen als 'test' (ik was niet met de auto), 10 pinten gedronken op 8 uur (van 22u tot 06u), met tussendoor Cola & Red Bull, en hoewel ik me 's ochtends niet zo fris voelde, was het tot mijn grote verbazing ook negatief.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • je was moe, zo zijn er zovelen, ik na de vroege dienst

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
          Velen beseffen het niet dat alcohol zo snel een invloed heeft. Dan is er ook nog die belachelijke '2 pinten regel'. Ik vind het ook erg frustrerend als je mensen er op wijst dat ze het in het belachelijke trekken, maar ik blijf het doen.
          Nog erger vind ik de 'heroische' verhalen, zo van "weet je nog hoe zat ik toen was, en dan bijna in de gracht daar en daar...etc..."
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Wat nog erger is dan enkele pintjes drinken, is al dat gepruts aan die smartphones en GPS toestellen tijdens het rijden.

            De keren dat ik moest uitwijken voor iemand die op m'n rijvak kwam, waren allemaal te wijten aan die ene tweet of SMS die ze nog moesten sturen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              je was moe, zo zijn er zovelen, ik na de vroege dienst
              Na een nachtdienst naar huis rijden. Ik doe het (al een geluk) met de fiets, maar collega's van me rijden dikwijls naar huis met hun ogen half open. Die moeten dikwijls naast de kant gaan staan om even bij te komen.

              Comment


              • juste

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Wat nog erger is dan enkele pintjes drinken, is al dat gepruts aan die smartphones en GPS toestellen tijdens het rijden.

                  De keren dat ik moest uitwijken voor iemand die op m'n rijvak kwam, waren allemaal te wijten aan die ene tweet of SMS die ze nog moesten sturen.
                  Of mensen die medicatie nemen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Of mensen die medicatie nemen.
                    Idd. Een tiental jaar terug heb ik eens een jaar een lage dosis anti depressivum (seroxat 20mg) genomen tegen prikkelbare darm. Ik was helemaal niet depressief maar bij de minste stress op de pot zitten, was ook niet alles. Dat hielp perfect. Zelfs nu, jaren na het stopzetten, heb ik geen last meer.

                    Maar om verder te gaan. Dat middel deed me ontzettend veel risico's nemen. Ik reed veel sneller en durfde zonder problemen drinken en rijden. Het kon me allemaal minder schelen. De zotste periode uit m'n leven.

                    Als je dan ziet hoeveel mensen die pillen slikken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Wat nog erger is dan enkele pintjes drinken, is al dat gepruts aan die smartphones en GPS toestellen tijdens het rijden.

                      De keren dat ik moest uitwijken voor iemand die op m'n rijvak kwam, waren allemaal te wijten aan die ene tweet of SMS die ze nog moesten sturen.
                      Dat vind ik ook zo'n halfslachtige wet... Ik vind dat bellen tout court een afleiding is, ook al is het handsfree.

                      Bovendien zijn we vroeger toch niet allemaal verongelukt toen het wél nog mocht?

                      Daarenboven, als ik voor een gesloten slagboom sta, durf ik gerust een sms'je sturen. Ik zie niet in hoe dat een nadelige impact op mijn veiligheid of die van anderen kan hebben. De wagen staat in neutraal met de handrem op, of de motor ligt gewoon uit.

                      Trouwens: de volgende keer dat ik een flitser moet melden of een vraag van mijn GPS met ja/nee moet beantwoorden (omweg berekenen, tolweg vermijden, ...), zal ik me even parkeren op de pechstrook voor ik bevestig. Niet dus.


                      Maar ik heb de oplossing in het go for zero-gedoe: we begrenzen de snelheid van alle wagens naar 10 km/h, behalve op autosnelwegen waar 15 km/h toegestaan is. De bestuurders komen in een cocoon te zitten, waar passagiers niet tegen hen kunnen praten. Deze cocoon is uitgerust met een GSM-jammer, zodat bellen onmogelijk is. Uiteraard is er ook een alcoholslot (met nultolerantie), en een sensor die vermoeidheid herkent. Bij alcohol of te vermoeid start de wagen niet. We verplichten uiteraard ook nog adaptieve cruise control en allerhande dure veiligheidssystemen.

                      Wedden dat er geen 3 doden per jaar meer vallen?

                      Maar willen we al die toegevingen doen?

                      Elk jaar komen er meer wagens en (belangrijker) meer gereden kilometers, en toch wil men elk jaar het aantal verkeersongevallen doen dalen. Een zeer nobel streven, doch een klein kind met een beetje wiskundig inzicht kan je de opmerking maken dat het op een bepaald punt stopt.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Idd. Een tiental jaar terug heb ik eens een jaar een lage dosis anti depressivum (seroxat 20mg) genomen tegen prikkelbare darm. Ik was helemaal niet depressief maar bij de minste stress op de pot zitten, was ook niet alles. Dat hielp perfect. Zelfs nu, jaren na het stopzetten, heb ik geen last meer.

                        Maar om verder te gaan. Dat middel deed me ontzettend veel risico's nemen. Ik reed veel sneller en durfde zonder problemen drinken en rijden. Het kon me allemaal minder schelen. De zotste periode uit m'n leven.

                        Als je dan ziet hoeveel mensen die pillen slikken.
                        Ik heb eens door een slechte tandwortel een ontsteking van een zenuw in m'n kaak gehad, met als gevolg verschrikkelijke pijnscheuten in m'n hoofd. Enkel contramal in redelijke dosis hielp toen. Zo suf in je kop alsof het leek dat je vier duvels achterover gekapt had.

                        Alcohol in 't verkeer is compleet verkeerd, en ook al reageert iedereen anders op alcohol, het is niet meer dan juist dat overtreders streng gestraft worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Na een nachtdienst naar huis rijden. Ik doe het (al een geluk) met de fiets, maar collega's van me rijden dikwijls naar huis met hun ogen half open. Die moeten dikwijls naast de kant gaan staan om even bij te komen.
                          Ik tel de rotondes na mijn nachtdienst, na de 7de moet ik rechtsaf. Tot op heden lukt me dat aardig. Collega telt niet maar die heeft er dan ook al eens eentje afgekort.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Wat nog erger is dan enkele pintjes drinken, is al dat gepruts aan die smartphones en GPS toestellen tijdens het rijden.

                            De keren dat ik moest uitwijken voor iemand die op m'n rijvak kwam, waren allemaal te wijten aan die ene tweet of SMS die ze nog moesten sturen.
                            Klopt. Als motorrijder zie je dat van ver wanneer er iets niet pluis is: bellen, smsn, schminken of zelfs gewoon ijverig tetteren. Gisteren ook gemerkt, 2 vrouwen ijverig aan het kletsen: in zone 30 reden ze 20 en dan 40 en op de 70 tuften ze al slalommend aan 55.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                              Ik tel de rotondes na mijn nachtdienst, na de 7de moet ik rechtsaf. Tot op heden lukt me dat aardig. Collega telt niet maar die heeft er dan ook al eens eentje afgekort.
                              en toch ligt de verantwoordelijkheid in onze handen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Kan je niet naar een andere concessie?
                                Ze waren al onderweg naar daar toen we hoorden dat hun carrosserie in verlof is.
                                De wagen staat er ondertussen al binnen, dus nu maar afwachten
                                2018 BMW X1 18d

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                  Ik sta gewoon links omdat 99% trager dan ons bomma optrekt aan de lichten. Dan kan ik er gewoon voorbij en terug naar rechts. Maar goed, soms hebt ge er dan met een bepaald merk die dat niet kunnen verkroppen en toch gas moeten bijgeven.
                                  Een paar jaar geleden merkte ik dat idd dikwijls bij BMW, nu bij Audi.
                                  1976 Porsche 924 (verkocht)
                                  2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                  2011 Volvo V60 T6 AWD
                                  2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                                    Een paar jaar geleden merkte ik dat idd dikwijls bij BMW, nu bij Audi.
                                    Daar is tegenwoordig geen merk meer op te plakken, ook vroeger niet. Hangt allemaal van de bestuurder af.

                                    Comment


                                    • Ben je verplicht aan de lichten om trager op te trekken dan diegene die zich links van jou komt zetten? Zijn er dikwijls die trager rijden dan ik, die ik voorbijsteek en aan de lichten dan toch naast mij moeten komen staan. Dus eerst voorlaten en dan terug voorbij gaan? Denk niet dat dit verplicht is?

                                      Comment


                                      • Volgens mij niet nee, gewoon optrekken en ze er weer afrijden

                                        Comment


                                        • Ah ja, anders blijf je voorbij steken lol

                                          Comment

                                          Working...
                                          X