Velen beseffen het niet dat alcohol zo snel een invloed heeft. Dan is er ook nog die belachelijke '2 pinten regel'. Ik vind het ook erg frustrerend als je mensen er op wijst dat ze het in het belachelijke trekken, maar ik blijf het doen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen jaar of twee terug, twee duvels en een pint uit op een drietal uurtjes. Ik moest blazen en ik was negatief, wat ik wel raar vond.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenVelen beseffen het niet dat alcohol zo snel een invloed heeft. Dan is er ook nog die belachelijke '2 pinten regel'. Ik vind het ook erg frustrerend als je mensen er op wijst dat ze het in het belachelijke trekken, maar ik blijf het doen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje was moe, zo zijn er zovelen, ik na de vroege dienst
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat nog erger is dan enkele pintjes drinken, is al dat gepruts aan die smartphones en GPS toestellen tijdens het rijden.
De keren dat ik moest uitwijken voor iemand die op m'n rijvak kwam, waren allemaal te wijten aan die ene tweet of SMS die ze nog moesten sturen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOf mensen die medicatie nemen.
Maar om verder te gaan. Dat middel deed me ontzettend veel risico's nemen. Ik reed veel sneller en durfde zonder problemen drinken en rijden. Het kon me allemaal minder schelen. De zotste periode uit m'n leven.
Als je dan ziet hoeveel mensen die pillen slikken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat nog erger is dan enkele pintjes drinken, is al dat gepruts aan die smartphones en GPS toestellen tijdens het rijden.
De keren dat ik moest uitwijken voor iemand die op m'n rijvak kwam, waren allemaal te wijten aan die ene tweet of SMS die ze nog moesten sturen.
Bovendien zijn we vroeger toch niet allemaal verongelukt toen het wél nog mocht?
Daarenboven, als ik voor een gesloten slagboom sta, durf ik gerust een sms'je sturen. Ik zie niet in hoe dat een nadelige impact op mijn veiligheid of die van anderen kan hebben. De wagen staat in neutraal met de handrem op, of de motor ligt gewoon uit.
Trouwens: de volgende keer dat ik een flitser moet melden of een vraag van mijn GPS met ja/nee moet beantwoorden (omweg berekenen, tolweg vermijden, ...), zal ik me even parkeren op de pechstrook voor ik bevestig. Niet dus.
Maar ik heb de oplossing in het go for zero-gedoe: we begrenzen de snelheid van alle wagens naar 10 km/h, behalve op autosnelwegen waar 15 km/h toegestaan is. De bestuurders komen in een cocoon te zitten, waar passagiers niet tegen hen kunnen praten. Deze cocoon is uitgerust met een GSM-jammer, zodat bellen onmogelijk is. Uiteraard is er ook een alcoholslot (met nultolerantie), en een sensor die vermoeidheid herkent. Bij alcohol of te vermoeid start de wagen niet. We verplichten uiteraard ook nog adaptieve cruise control en allerhande dure veiligheidssystemen.
Wedden dat er geen 3 doden per jaar meer vallen?
Maar willen we al die toegevingen doen?
Elk jaar komen er meer wagens en (belangrijker) meer gereden kilometers, en toch wil men elk jaar het aantal verkeersongevallen doen dalen. Een zeer nobel streven, doch een klein kind met een beetje wiskundig inzicht kan je de opmerking maken dat het op een bepaald punt stopt.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIdd. Een tiental jaar terug heb ik eens een jaar een lage dosis anti depressivum (seroxat 20mg) genomen tegen prikkelbare darm. Ik was helemaal niet depressief maar bij de minste stress op de pot zitten, was ook niet alles. Dat hielp perfect. Zelfs nu, jaren na het stopzetten, heb ik geen last meer.
Maar om verder te gaan. Dat middel deed me ontzettend veel risico's nemen. Ik reed veel sneller en durfde zonder problemen drinken en rijden. Het kon me allemaal minder schelen. De zotste periode uit m'n leven.
Als je dan ziet hoeveel mensen die pillen slikken.
Alcohol in 't verkeer is compleet verkeerd, en ook al reageert iedereen anders op alcohol, het is niet meer dan juist dat overtreders streng gestraft worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNa een nachtdienst naar huis rijden. Ik doe het (al een geluk) met de fiets, maar collega's van me rijden dikwijls naar huis met hun ogen half open. Die moeten dikwijls naast de kant gaan staan om even bij te komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat nog erger is dan enkele pintjes drinken, is al dat gepruts aan die smartphones en GPS toestellen tijdens het rijden.
De keren dat ik moest uitwijken voor iemand die op m'n rijvak kwam, waren allemaal te wijten aan die ene tweet of SMS die ze nog moesten sturen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenIk tel de rotondes na mijn nachtdienst, na de 7de moet ik rechtsaf. Tot op heden lukt me dat aardig. Collega telt niet maar die heeft er dan ook al eens eentje afgekort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenKan je niet naar een andere concessie?
De wagen staat er ondertussen al binnen, dus nu maar afwachten2018 BMW X1 18d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenIk sta gewoon links omdat 99% trager dan ons bomma optrekt aan de lichten. Dan kan ik er gewoon voorbij en terug naar rechts. Maar goed, soms hebt ge er dan met een bepaald merk die dat niet kunnen verkroppen en toch gas moeten bijgeven.1976 Porsche 924 (verkocht)
2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
2011 Volvo V60 T6 AWD
2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk BerichtenEen paar jaar geleden merkte ik dat idd dikwijls bij BMW, nu bij Audi.
Comment
-
Ben je verplicht aan de lichten om trager op te trekken dan diegene die zich links van jou komt zetten? Zijn er dikwijls die trager rijden dan ik, die ik voorbijsteek en aan de lichten dan toch naast mij moeten komen staan. Dus eerst voorlaten en dan terug voorbij gaan? Denk niet dat dit verplicht is?
Comment
Comment