Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pfft, daarstraks bij een wegversmalling weer achteruit mogen rijden. Ik had voorrang, maar de tractor met zo'n tang voorop vond van niet.
En ik had al ruzie met mijn vrouw nadat ik vier auto's en een tractor reglementair inhaalde en zij dat onverantwoord vond (want volgens haar moest ik ze één voor één voorbijgaan en dan weer invoegen). Dus ik heb maar ingebonden. Khad nochtans een interessant folderke dat ik nog wilde lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenPfft, daarstraks bij een wegversmalling weer achteruit mogen rijden. Ik had voorrang, maar de tractor met zo'n tang voorop vond van niet.
En ik had al ruzie met mijn vrouw nadat ik vier auto's en een tractor reglementair inhaalde en zij dat onverantwoord vond (want volgens haar moest ik ze één voor één voorbijgaan en dan weer invoegen). Dus ik heb maar ingebonden. Khad nochtans een interessant folderke dat ik nog wilde lezen.
Comment
-
Nja, mijn ma deed dat ook. Maar mijn madam heeft (terecht) schrik dat er eens ene op mijn muil gaat slaan. Maar dat lijkt me een beetje grof om dan gewoon het recht van de sterkste te ondergaan.
Gisteren claxonneerde er in Ieper ene op een punt waar ik dacht rechtdoor te gaan, ik stop en doe mijn raamke omlaag en hoor hem zeggen "zo ne sjieken auto, en geen pinkers!", terwijl de voorrangsweg duidelijk afboog. En ondertussen mijn vrouw in mijn ander oor gillen "wat doet ge nu, sebiet slaagt em op uwe frijter!".
Achja. Ze rijdt zelf even slecht of goed als mij. Alleen een pak onzekerder.
Comment
-
Daarstraks een vrachtwagen van Droogmans bouwmaterialen die een bocht veel te kort nam en mij daarbij bijna raakte. Dit op een plaats waar hij ruimte genoeg had om zijn bocht ruimer te nemen.
Dan een terreinwagen met Luxemburgse nummerplaat die een file voorgesorteerd om links af te gaan gewoon voorbij rijd en dan enkele auto's voor mij gewoon d'r tussen vlamt, bij mij was die d'r nooit tussen gekomen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks een vrachtwagen van Droogmans bouwmaterialen die een bocht veel te kort nam en mij daarbij bijna raakte. Dit op een plaats waar hij ruimte genoeg had om zijn bocht ruimer te nemen.
Dan een terreinwagen met Luxemburgse nummerplaat die een file voorgesorteerd om links af te gaan gewoon voorbij rijd en dan enkele auto's voor mij gewoon d'r tussen vlamt, bij mij was die d'r nooit tussen gekomen.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenPas op, een duurdere terreinwagen, en al zeker op Luxemburgse platen, heeft daar gewoon voorrang.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Daarjuist ne losgeslagen gek op de N42 met een UPS camionette. Was zo gek dat ik me afvroeg of je in zo'n geval zijn baas moet verwittigen. Ik reed 120 (mag 90), hij reed achter iemand die ook mijn snelheid had, komt tegenligger aan en toch begint hij inhaalmaneuver. Juist gepas kon hij kort in mijn gat weer aansluiten, om daarna weer hetzelfde te doen. Jong gastje met sigaret in z'n bek. Paar honderd meter verder moesten we remmen want kereltje moest rechtsaf wat hij dan ook met veel swung tot op het andere baanvak deed. T was erover en da zeg ik nie rap...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDaarjuist ne losgeslagen gek op de N42 met een UPS camionette. Was zo gek dat ik me afvroeg of je in zo'n geval zijn baas moet verwittigen. Ik reed 120 (mag 90), hij reed achter iemand die ook mijn snelheid had, komt tegenligger aan en toch begint hij inhaalmaneuver. Juist gepas kon hij kort in mijn gat weer aansluiten, om daarna weer hetzelfde te doen. Jong gastje met sigaret in z'n bek. Paar honderd meter verder moesten we remmen want kereltje moest rechtsaf wat hij dan ook met veel swung tot op het andere baanvak deed. T was erover en da zeg ik nie rap...
kweet wel niet of die chauffeur op't matje geroepen geweest ismijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDaarjuist ne losgeslagen gek op de N42 met een UPS camionette. Was zo gek dat ik me afvroeg of je in zo'n geval zijn baas moet verwittigen. Ik reed 120 (mag 90), hij reed achter iemand die ook mijn snelheid had, komt tegenligger aan en toch begint hij inhaalmaneuver. Juist gepas kon hij kort in mijn gat weer aansluiten, om daarna weer hetzelfde te doen. Jong gastje met sigaret in z'n bek. Paar honderd meter verder moesten we remmen want kereltje moest rechtsaf wat hij dan ook met veel swung tot op het andere baanvak deed. T was erover en da zeg ik nie rap...
Comment
-
Haha... ja eigenlijk wel... Maar die nickname heeft niks met mijn vroegere werk of banden met iets of iemand te maken. Vele jaren terug begon ik een spelletje online en ik verwachtte die dag een paketje. Was aan't denken welke nick ik zou nemen, had totaal geen inspiratie. Bel ging en toen ik weer binnen kwam wist ik het...
Nu dienen kerel op de N42 met zijn camionette... Ik ben eigenlijk vrij tolerant zulle qua snelheden en zo, reed zelf te snel volgens de letter van de wet. Ook die achter mij reed even snel en die daarachter... Als je zoiets doorgeeft, is dat klikken of burgerzin? Waar stopt het ene en waar begint het andere? Ik weet het niet, dus ik zwijg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks een vrachtwagen van Droogmans bouwmaterialen die een bocht veel te kort nam en mij daarbij bijna raakte. Dit op een plaats waar hij ruimte genoeg had om zijn bocht ruimer te nemen.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenPas op, een duurdere terreinwagen, en al zeker op Luxemburgse platen, heeft daar gewoon voorrang.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenZal hij van Robert geleerd hebben zeker ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDan een terreinwagen met Luxemburgse nummerplaat die een file voorgesorteerd om links af te gaan gewoon voorbij rijd en dan enkele auto's voor mij gewoon d'r tussen vlamt, bij mij was die d'r nooit tussen gekomen.
die komt in een 2x2 baan op een kruispunt met lichten, en aan het volgende kruispunt heeft 1 kant een vak voor links af te slaan, en eentje voor rechtdoor om op de E17 te geraken.
daar rijden ze dus iedereen links voorbij en voegen in als ze allang op de pijlen voor af te draaien rijden. gisteren stond ik daar aan te schuiven (ik kom op die link vanuit de zijstraat rechts en draai dus rechtsop). het ergste was een auto die als eerst aan de lichten stond voor af te draaien, en bij op groen springen als eerste vertrek en direct scheef het kruispunt opreed om rechtdoor te rijden.
bij mij komen ze der ook niet tussen als ze op die pijlen voor af te draaien staan. dan zullen ze afdraaien. mijn linkervoorkant is gedeukt door ene die dacht golfkes van rechts geen voorrang van rechts hebben. gisteren wou er ene dus tussenkomen, heeft wijselijk besloten mij niet uit te dagen en is dan achter mij ingevoegd. waarschijnlijk is die scheve koplamp en niet meer zichtbare vleugel langs voor duidelijk genoeg . iets dat ik altijd geleerd heb in brussel, er zijn 2soorten autos waar ge gene voorrang moogt van afpakken: leasebakken en gedeukte oude wagens...
2de probleem daar is dan ook dat de vrachtwagens op rechtervak blijven. die sluiten goed aan om niet teveel autos tussen te krijgen, maar ze rijden bij groen licht ook het kruispunt op en staan dan vast in het midden. t springt dan oranje en rood, en de zijstraat kan niet vertrekken. dat kruispunt zit met bewegegingssensoren. aangezien er geen beweging is, springen die snel weer op rood. en dan kan je wel ff stilstaan aan de zijstraat.
daarentegen, als de vrachtwagens niet aansluiten, dan rijd een auto die links voorbij en gaat dan direct op het rechtervak gaan staan, waardoor die vrachtwagen dus weer niet doorkan. en de volgende doet hetzelfde... staat die lange vrachtwagen dus altijd stil voor zijn groen licht omdat de autos elke keer de vrijgekomen ruimte inpakken voor hem
Comment
-
Die wegenwerken hier, nog eens. Werken zijn dus klaar, maar ze zijn vergeten borden weg te halen en allemaal rap op bouwverlof. Politie gebeld, hoewel supervriendelijk, kon mevrouw agent mij niet helpen, maar verwees door naar stad Ieper. 't Is namiddag, dus de gemeente werkt niet meer, dus gebeld naar verantwoordelijke signalisatie die op de borden staat aangegeven, maar die weten ook van niets. Dat ik hier mijn drie weken conge ga zitten bij die overlast van dat verkeer zeker, je ziet dat van hier. Vannacht zelf plakkaten weg zetten als zij het niet willen doen. Dat is nu al 8 weken (om een rotonde te leggen, onwaarschijnlijk lang) dat men hier met veel te hoge snelheid doorknalt, liefst een spoor van afval achterlatend... Degoutant wat mensen allemaal door hun raam gooien, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Comment
-
Ze hebben in Lo-Reninge een omlegging van een paar km lopen omdat ze een (1) stukje betonplaat over de gehele breedte gaan vernieuwen. Ik ben tot aan het stuk werf gereden en je kon er zonder problemen langs, maar wel van overal al aangeduid dat de weg afgesloten is.
Bij ons hebben ze dat vorig jaar gedaan, afwisselend de beide helften, kon je zonder problemen langs blijven rijden.
Comment
Comment