Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tussen Merkem en Jonkershove. Was gisterenavond pas afgesloten, de rest van de week ben ik er zonder problemen voorbijgekunnen.
Ik wilde gisterenavond wat foto's maken, maar geraakte in eerste instantie niet waar ik wilde. In het terugrijden ben ik er gewoon langsgereden, achter mijn voorligger aan.
Comment
-
Bon, de borden zijn gedraaid, maar niemand kijkt naar borden, werkelijk onvoorstelbaar hoeveel er in de verkeerde richting rijden. Daarjust zelf nog bumper aan bumper gedaan met een E46, ik was gestopt, maar hij wou fel doen en komt bumper-bumper staan en doet teken dat ik achteruit moest. Ik ben een beleefde jongeman, dus gewoon uitgestapt, hem verteld dat borden gedraaid zijn, maar dat als hij een meter of twee achteruit rijdt, we kunnen kruisen en we geen ruzie moeten maken er over. Zeker 5x sorry gehoord van die kerel.
Comment
-
Trouwens, geen ergernis maar ik vond het wel opmerkelijk hoeveel vrachtwagens er op de e17 bollen. De twee rechtse rijvakken waren gewoon twee muren, de auto voor mij wilde er af en moest precies echt gokken wilde ie er mooi tussen schuiven. Of lang op voorhand beginnen uitvoegen, natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenTrouwens, geen ergernis maar ik vond het wel opmerkelijk hoeveel vrachtwagens er op de e17 bollen. De twee rechtse rijvakken waren gewoon twee muren, de auto voor mij wilde er af en moest precies echt gokken wilde ie er mooi tussen schuiven. Of lang op voorhand beginnen uitvoegen, natuurlijk.
Iemand die moet gokken heeft ofwel te laat ingevoegd ofwel rijden de vrachtwagens te dicht op elkaar. Vrachtwagens kennende zal het tweede geval geen zeldzaamheid zijn.
Comment
-
ik zet mijn pinker op van de moment ik het bord krijg dat men afrit op 1500meter is.
op de laatste 800meter zit ik normaal al aan te schuiven op het rechtervak.
op de laatste 400meter zie ik dan in men spiegel al autos aankomen waarvan ik kan voorspellen: die gaan zich der nog tussen gooien. en dan krijg ik ineens stoplichten van de vrachtwagen voor mij...
ik heb nog nooit problemen gehad dat ze mij er niet tussen laten. natuurlijk gaan ze lastig doen als je dat de laatste 200meter nog wil doen.
veel teveel chauffeurs denken dat zij de baas op de weg zijn en iedereen maar moet stoppen. er zijn er zo al die zware ongelukken hebben gehad door op t laatste ergens tussen te gooien en de afrit te nemen, en er gaan er nog veel volgen ook.
waarom staan die borden er eigenlijk dat de afrit binnen 3000meter, 1500meter, 800meter, 400meter er nog? kan je die evengoed weglaten als toch iedereen op t einde maar beseft: ow, de afrit is hier, rap ff die 2 vakken naast mij kruisen want ik MOET er hier af en ze moeten maar stoppen. ik heb ook vaan in verstrooidheid de afrit te laat gezien, en dan pak ik de volgende. dat is dan 3km ofzo verder.
3km te ver rijden, 3km terug = 6km. aan 120km/h is dat 1/20ste van een uur of 3minuutjes. daarvoor ga ik geen toeren uithalen om er toch nog af te geraken (of zoals je nog zien, achteruit de pechstreek terugkeren om de afrit nog te pakken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIemand die moet gokken heeft ofwel te laat ingevoegd ofwel rijden de vrachtwagens te dicht op elkaar. Vrachtwagens kennende zal het tweede geval geen zeldzaamheid zijn.
Comment
-
Hollanders en engelsen, maar vooral die eerste soort. Met horden op de E17 rijden ze op het middenvak. Als ik dan rechts rij en ik haal ze bijna in, gaat er af en toe eentje voor mijne neus gaan rijden.
Of op het linkervak aan het rijden en niemand op de middenstrook... Men moet dan eerst zijn lichten gebruiken voor de nederlandse medemens naar de kant gaat. Hopelijk is het in augustus wat beter.
Comment
-
Nog steeds zijn er mensen die halsstarrig weigeren om te ritsen bij het wegvallen van een rijstrook. Als je ze er dan wil op wijzen hebben ze zelf nog schrik om hun raam open te doen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Grappig om te zien hoeveel mensen denken dat ze voorrang hebben bij t oprijden van de autosnelweg.
Gisteren morgen nog ene, ik rij op de rechterrijstrook en word ingehaald. Pipo op de oprit zet zijn pinker op en komt, tot hem besefte dat ik toch niet zou opschuiven en al zeker nie van plan was te remmen. ('s morgens om 6u20 is t echt nie druk). Dus hij in de remmen en achter mij ingevoegd.
Bleef die pummel nog zeker ne halve minuut achter mij rijden, en maar met zijn lichten flikkeren, daarna is hem mij voorbij gekomen, heb ik nog wat handgebaren en boze blikken gekregen om daarna nog effe ne 'brake check' uit te delen. (die had ik voelen aankomen)
Volgens mij staat er aan elke oprit een verkeersbord B1. Maar ik twijfel of er veel zijn die dat zien, laat staan weten wat t betekent.
Comment
-
de meeste denken nu dat ze door die nieuwe ritswet, dat je plaats moet maken op de autosnelweg.
alleen telt dat ritsen NIET op een oprit en dat beseffen de meeste niet.
ook die nieuwe ritswet is niet goed gekend bij de mensen en iedereen denkt maar dat zij de enige zijn die goed bezig zijn.
ze denken nu allemaal dat ze helemaal tot vooraan moeten/mogen rijden en zich daar tussengooien terwijl er duidelijk staat dat je de laatste 300meter DEZELFDE snelheid moet aanhouden als die naast u (dwz op dezelfde hoogte blijven en zijn voorganger niet voorbij steken.
dat er een groot gat voor u zit wil zeggen dat uw voorgangers allemaal TE VROEG hebben geritst. geeft u geen reden om tot voorraan te rijden, maar wel dat je dan nog en hele tijd op gelijke hoogte moet blijven rijden met diene naast u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenHollanders en engelsen, maar vooral die eerste soort. Met horden op de E17 rijden ze op het middenvak. Als ik dan rechts rij en ik haal ze bijna in, gaat er af en toe eentje voor mijne neus gaan rijden.
Of op het linkervak aan het rijden en niemand op de middenstrook... Men moet dan eerst zijn lichten gebruiken voor de nederlandse medemens naar de kant gaat. Hopelijk is het in augustus wat beter.1976 Porsche 924 (verkocht)
2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
2011 Volvo V60 T6 AWD
2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk BerichtenHollanders zijn ook ergerlijk aan het stuur in eigen land. Pinken en dan vlak voor uw neus invoegen tegen belachelijk lage snelheid. In Duitsland kunt ge zo de verassing van uw leven mee maken.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten... ik rij op de rechterrijstrook... ik toch niet zou opschuiven ... ('s morgens om 6u20 is t echt nie druk)...
Heeft weinig met de wet te maken, eerder met hoffelijkheid.
Ik schuif bij een oprit zo goed als altijd op zodat de mensen gemakkelijk kunnen invoegen.
Is geen inspanning en soms krijg je daar een bedankje voor (niet in de vorm van een brakecheck).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenKunnen we dit lezen als 'op de tweede rijstrook was er plaats om op te schuiven' ?
Heeft weinig met de wet te maken, eerder met hoffelijkheid.
Ik schuif bij een oprit zo goed als altijd op zodat de mensen gemakkelijk kunnen invoegen.
Is geen inspanning en soms krijg je daar een bedankje voor (niet in de vorm van een brakecheck).
Ikzelf schuif ook altijd op als ik kan, met de nadruk op als ik kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenGrappig om te zien hoeveel mensen denken dat ze voorrang hebben bij t oprijden van de autosnelweg.
Gisteren morgen nog ene, ik rij op de rechterrijstrook en word ingehaald. Pipo op de oprit zet zijn pinker op en komt, tot hem besefte dat ik toch niet zou opschuiven en al zeker nie van plan was te remmen. ('s morgens om 6u20 is t echt nie druk). Dus hij in de remmen en achter mij ingevoegd.
Bleef die pummel nog zeker ne halve minuut achter mij rijden, en maar met zijn lichten flikkeren, daarna is hem mij voorbij gekomen, heb ik nog wat handgebaren en boze blikken gekregen om daarna nog effe ne 'brake check' uit te delen. (die had ik voelen aankomen)
Volgens mij staat er aan elke oprit een verkeersbord B1. Maar ik twijfel of er veel zijn die dat zien, laat staan weten wat t betekent.Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenKunnen we dit lezen als 'op de tweede rijstrook was er plaats om op te schuiven' ?
Heeft weinig met de wet te maken, eerder met hoffelijkheid.
Ik schuif bij een oprit zo goed als altijd op zodat de mensen gemakkelijk kunnen invoegen.
Is geen inspanning en soms krijg je daar een bedankje voor (niet in de vorm van een brakecheck).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNog steeds zijn er mensen die halsstarrig weigeren om te ritsen bij het wegvallen van een rijstrook. Als je ze er dan wil op wijzen hebben ze zelf nog schrik om hun raam open te doen.
Ritsen dus enkel bij wegvallen van rijstrook en bij heel druk verkeer (lees quasi stilstaand verkeer, hoewel dat met die woorden niet wordt gezegd in de wet).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenKunnen we dit lezen als 'op de tweede rijstrook was er plaats om op te schuiven' ?
Heeft weinig met de wet te maken, eerder met hoffelijkheid.
Ik schuif bij een oprit zo goed als altijd op zodat de mensen gemakkelijk kunnen invoegen.
Is geen inspanning en soms krijg je daar een bedankje voor (niet in de vorm van een brakecheck).
Comment
-
Ik ben ook iemand die de courtesy heeft om naar het 2de te gaan als mensen van de oprit komen. Als ik geen plaats krijg als ik zelf op de oprit kom, zet ik mijn 320 paarden aan het huppelen, dan ben ik er wel voor, haha!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals de voorwaarden aanwezig zijn welke het ritsen noodzakelijk maken wel. Als die er niet zijn, moeten ze maar voorrang verlenen aan die wel op de juiste rijstrook rijdt.
Ritsen dus enkel bij wegvallen van rijstrook en bij heel druk verkeer (lees quasi stilstaand verkeer, hoewel dat met die woorden niet wordt gezegd in de wet).Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment