Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ook die nieuwe ritswet is niet goed gekend bij de mensen en iedereen denkt maar dat zij de enige zijn die goed bezig zijn.
    Zelfs jij doet het fout.

    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ze denken nu allemaal dat ze helemaal tot vooraan moeten/mogen rijden en zich daar tussengooien terwijl er duidelijk staat dat je de laatste 300meter DEZELFDE snelheid moet aanhouden als die naast u (dwz op dezelfde hoogte blijven en zijn voorganger niet voorbij steken.

    dat er een groot gat voor u zit wil zeggen dat uw voorgangers allemaal TE VROEG hebben geritst. geeft u geen reden om tot voorraan te rijden, maar wel dat je dan nog en hele tijd op gelijke hoogte moet blijven rijden met diene naast u
    Nergens staat dat je de laatste 300 meter dezelfde snelheid moet aanhouden, en als rechts niet beweegt, je links niet voorbij mag. Je moet aansluiten tot op het einde en daar netjes invoegen.

    Comment


    • Moet wel zeggen dat sommige (zijn wel uitzonderingen) opritten erg kort zijn. In Aalst is er zo ene en met een trage wagen (bvb de scenic van mijn vrouw) moet je daar toch echt planken om 100-110 te halen voor het einde en zo geen vrachtwagens te hinderen. Onlangs tegen Maasmechelen was er zelfs geen oprit. Heel raar, lange bocht die op een oprit leek en plots tanden op het wegdek. Als je die baan niet kent verschiet je wel even. Ik heb me laten vangen, kon niet meer stoppen en heb de pechstrook moeten gebruiken als invoegstrook. Was een bizarre situatie daar. Kwam een bus aan waar ik net niet voor kon en stoppen kon ook niet meer. Verkeerd ingeschat. Maar door de pechstrook even te gebruiken en gas te geven in plaats van te remmen was het nog elegant opgelost. (vraag me af trouwens waarom ze de pechstrook niet inrichten als inloopstrook daar)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Zelfs jij doet het fout.


        Nergens staat dat je de laatste 300 meter dezelfde snelheid moet aanhouden, en als rechts niet beweegt, je links niet voorbij mag. Je moet aansluiten tot op het einde en daar netjes invoegen.
        bron: http://www.lokalepolitie.be/5440/vra...oe-je-dat.html => http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

        Correct ritsen doe je zo:
        - Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen
        - Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) moet je je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de strook ernaast
        - Voertuigen op aanliggende strook laten spontaan een ruimte vrij om het andere voertuig tussen te laten
        - Op ongeveer 50 meter voor de versmalling moet je zonder te remmen in de open ruimte invoegen, zodat het verkeer vlot blijft doorstromen

        als jij de autos allemaal voorbij rijd op de laatste 300meter, dan kan de 3de regel ook niet gevolgd worden. met name dat het voertuig rechts ruimte laat zodat jij die plaats kunt innemen.
        laatste regel zegt ook dat ik op 50meter zonder te remmen het voertuig moet tussen laten.
        geen voertuig naast mij op gelijke snelheid = geen voertuig die op de laatste 50meter invoegt (regel 4) = niet remmen voor mij. (regel 4)
        komt er een kieken 100meter vanachter mij aangestormt en schiet zich voor mij erin, dan zal diene toch tegen mijn flank aanrijden.

        je moet inderdaad tot aan het einde rijden, maar dan wel met gelijke snelheid tov de andere strook naast u. dat het stuk voor u helemaal leeg is, komt omdat u voorliggers op de wegvallende strook verkeerd hebben geritst.
        en dan ga jij ook maar de regels aan u laars lappen en iedereen voorbijvlammen. en dan krijg je WEER frustratie van diegenen die wel correct aanschuiven.
        in waregem valt er een rijstrook weg en t is elke dag hetzelfde. autos vlammen naar voor, maar omdat de rechterstrook stilstaat, vlammen ze voorbij het bord dat je NIET naast elkaar mag rijden, over de witte gearceerde lijnen en schieten er dan 100meter te ver nog tussen... want tis pas erna dat het verkeer opgang komt.

        t is nogthans heel simpel, de laatste 300meter hangt ge naast diene erneffe, diene blijft gewoon verder bollen en laat 1 autolengte ruimte. ge BLIJFT naast elkaar rijden gedurende 250meter en ge schuift dan op naar het andere vak.
        dan kunnen er ook geen voorbij vlammen. probleem is dat iedereen op 250meter ineens denkt: goh, een vrije plek, ik voeg in.
        en diene daarachter denkt: goh 20meter vrije baan, ik rijd tot vooraan...
        Last edited by ; 18/07/2015, 16:00.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          bron: http://www.lokalepolitie.be/5440/vra...oe-je-dat.html => http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

          Correct ritsen doe je zo:
          - Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen
          - Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) moet je je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de strook ernaast
          - Voertuigen op aanliggende strook laten spontaan een ruimte vrij om het andere voertuig tussen te laten
          - Op ongeveer 50 meter voor de versmalling moet je zonder te remmen in de open ruimte invoegen, zodat het verkeer vlot blijft doorstromen

          als jij de autos allemaal voorbij rijd op de laatste 300meter, dan kan de 3de regel ook niet gevolgd worden. met name dat het voertuig rechts ruimte laat zodat jij die plaats kunt innemen.
          laatste regel zegt ook dat ik op 50meter zonder te remmen het voertuig moet tussen laten.
          geen voertuig naast mij op gelijke snelheid = geen voertuig die op de laatste 50meter invoegt (regel 4) = niet remmen voor mij. (regel 4)
          komt er een kieken 100meter vanachter mij aangestormt en schiet zich voor mij erin, dan zal diene toch tegen mijn flank aanrijden
          aanpassen ja, niet gelijk maken. gewoon zorgen dat je er niet voorbij vlamt, maar traag er voorbij rijdt. net zoals je je snelheid aanpast als je in een binnenbaan een fietser moet inhalen, je vertraagt om er voorbij te gaan.
          net hetzelfde met moto's die hun snelheid moeten aanpassen aan de auto's als ze filefilteren, wil ook niet zeggen dat ze maar even rap mogen rijden he.
          Last edited by ; 18/07/2015, 16:00.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
            Kunnen we dit lezen als 'op de tweede rijstrook was er plaats om op te schuiven' ?

            Heeft weinig met de wet te maken, eerder met hoffelijkheid.
            Ik schuif bij een oprit zo goed als altijd op zodat de mensen gemakkelijk kunnen invoegen.
            Is geen inspanning en soms krijg je daar een bedankje voor (niet in de vorm van een brakecheck).
            Als t echt zo rustig is dat ik zou kunnen opschuiven is t ook rustig genoeg voor die mens om zijn snelheid effe aan te passen aan het doorgaand verkeer op de autosnelweg.

            Als t kan zal ik wel opschuiven hoor, maar ik blijf het verkeerd vinden dat hoffelijkheid bepaald dat ik onnodig links moet gaan rijden.

            Comment


            • als er nix rijdt ga ik naar links, laat ik ook zien dat de coast clear is (geeft veilig gevoel)

              Comment


              • Staat toch nergens dat je 300 meter voor de versmalling moet stoppen als ze op het andere vak gestopt zijn? Bij vlot verkeer is dit werkbaar, maar als alles stil staat, moet je niet 300 meter aan asfalt onbenut laten.

                Ik sluit gewoon aan bij mijn voorligger, en hou een wagenlengte afstand waar 1 voertuig van het andere rijvak in past.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                  aanpassen ja, niet gelijk maken. gewoon zorgen dat je er niet voorbij vlamt, maar traag er voorbij rijdt. net zoals je je snelheid aanpast als je in een binnenbaan een fietser moet inhalen, je vertraagt om er voorbij te gaan.
                  net hetzelfde met moto's die hun snelheid moeten aanpassen aan de auto's als ze filefilteren, wil ook niet zeggen dat ze maar even rap mogen rijden he.
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Staat toch nergens dat je 300 meter voor de versmalling moet stoppen als ze op het andere vak gestopt zijn? Bij vlot verkeer is dit werkbaar, maar als alles stil staat, moet je niet 300 meter aan asfalt onbenut laten.

                  Ik sluit gewoon aan bij mijn voorligger, en hou een wagenlengte afstand waar 1 voertuig van het andere rijvak in past.
                  er kan al geen 300meter onbenut zijn als iedereen stilstaat. de enigste reden waarom dat vak leeg zou zijn terwijl de rest stilstaat, is omdat u voorliggers allemaal te vroeg hebben geritst.

                  als het rechterrijvak stil zou staan, en het linker (dat wegvalt) sneller rijd, wil het zeggen dat er MEER voertuigen van de linkerkant door de versmalling rijden als de rechter

                  artikel 12b
                  De bestuurders die rijden op die vrije rijstrook moeten vlak voor de versmalling beurtelings voorrang verlenen aan één invoegende bestuurder; in geval het rijden in zowel de linker als in de rechter rijstrook wordt verhinderd, moet eerst voorrang worden verleend aan één bestuurder op de rechter rijstrook en daarna aan één bestuurder op de linker rijstrook.
                  stel ik rijd op het vak die blijft doorgaan.
                  op 250meter beslist ene van het rechtervak (voertuig A) om zich al voor mijn voorligger (voertuig B) te steken.
                  de auto die naast mij reed (C) ziet een gat en rijd 2 autos voorbij (A en B).
                  op 100meter van het einde voegt voertuig C in VOOR voertuig A. (immers moet A ook iemand laten ritsen)

                  nu is er dus 100meter vrije baan en komen ze van achter mij allemaal aangevlogen. voor voertuig C gaat er nog ene invoegen. voor voertuig A gaat er nog ene invoegen, voor mijn originele voorligger (B) komt er nog ene bij, en ik moet er nog ene tussenlaten.
                  gevolg: ipv dat A en C correct zouden invoegen, zijn nu A en C ingevoegd en hebben we nog 4 extra autos moeten tussenlaten.
                  waar is de regel heen dat er beurtelinks voorrang verlenen wordt aan één invoegende bestuurder???

                  het gevolg hierbij is dat er van het linkervak 6autos door de versmalling geraakt zijn, en van het rechtervak slechts 2. dat vak zal dus 3x trager rijden dan het wegvallende linkervak. waardoor ze links dus nog sneller gaan en rechtervak stil komt te staan. en dan verergerd het nog.
                  om de achterliggende file op gelijke snelheid te laten aanschuiven en invoegen, mag je net niet meer gaan inhalen. daarom zeggen ze dat je de snelheid moet aanpassen aan het andere vak.
                  versnellen ze naast u, dan versnelt ge mee, vertragen ze, dan vertraagd ge mee.

                  ik versta jullie idee erachter en jullie hebben op zich ook weinig verkeerd gegaan. maar als er dus 1 verkeerd invoegd, heeft dat als gevolg dat er 2 extra autos tussenkomen en dan vertraagd het andere vak 3x. jullie zullen uit mijn voorbeeld dan toch ook begrijpen dat een pak frustratie van het niet wegvallende vak komt. vrachtwagens mogen ENKEL nog rechts rijden en daarom zullen die ook vaak in het midden van de baan gaan rijden.
                  de overheid had beter de rijvak anders gezet. een volle lijn van 300-50meter aanleggen, inhaalverbod vanaf 300meter plaatsen (een bord dat er vaak ook staat!!!) en dan MOETEN ze de regels wel volgen

                  Comment


                  • Het is niet dat 6 anderen het fout doen, dat ik het niet juist mag doen. Als ik op het wegvallende rijvak rij, rij ik tot mijn voorligger + ruimte voor 1 voertuig. Zijn er geen voorliggers, rij ik tot aan het begin van de versmalling. Als ik op het rijvak rij daarin verkeer moet ritsen hou ik de deur toe tot aan de versmalling. En ja, dat betekent dan vaak dat er mensen zijn die achter mij gaan invoegen...

                    Comment


                    • Eens politie gebeld om te vragen om te controleren hier aan 't straat. Per uur rijden hier minstens 5 auto's de verkeerde richting in, je zit met een blinde bocht en als je je garage of parkeerplek moet verlaten kan je ze gewoon niet zien aankomen. Ze gingen er eens voor kijken, benieuwd of ze het ook doen. Het is nu ook niet dat het onduidelijk is, je moet al erg onnatuurlijk insturen om de straat in te rijden, volgens mij is het gewoon opzettelijk om de rotonde niet te moeten pakken.

                      Comment


                      • Volgens mij kunnen ze het allemaal oplossen door er een bord c31b te hangen, er is nog net plaats onder die f49

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                          Volgens mij kunnen ze het allemaal oplossen door er een bord c31b te hangen, er is nog net plaats onder die f49
                          Is er al!

                          Comment


                          • Lol niet gezien, zoals al die anderen blijkbaar. Hoewel het dan al niet aan de zee van borden en markeringen kan liggen mijn gedacht. Das nochtans een ferme boete dus als ze er een dag komen staan zal het wel ophouden.

                            Comment


                            • Die verhoging waar het middelste bord op staat ligt ook heel raar als je indraait, je moet je bocht onnatuurlijk ruim nemen. Dan nog eens alle auto's die aan de "verkeerde" kant geparkeerd staan ... Zou me echt niet verbazen moest het van velen opzettelijk zijn. Wat staat daar tegenwoordig op? €165?

                              Comment


                              • Ik dacht dat vrachtwagens en andere voertuigen van +3.5T een snelheidsbegrenzer hadden zitten.
                                Deze morgen op de autosnelweg me ferm mispakt aan een ferme vrachtwagen tijdens het oprijden van de snelweg. Kijk in m'n spiegel en zie hem duidelijk rijden. Ik zit al aan 100-110 als ik wil oprijden en op dat moment verschijnt hij naast me op het rechtervak. Gelukkig kunnen afremmen. Ben achter hem de snelweg opgereden en dan een tijdje gevolgd. Mijn teller duidde net geen 120 aan en die reed nog van me weg.
                                Ik was wel niet alleen die de situatie verkeerd heeft ingeschat. Een paar voorliggers die net een tragere auto wilden inhalen moesten ook plots remmen om de vrachtwagen voor te laten.
                                Normaal doe je het niet, maar heb veel zin om de beelden van de dashcam door te sturen naar de politie. Ik zal ze in elk geval niet op het net smijten want er stond reclame op van een bedrijf ......

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                  Ik dacht dat vrachtwagens en andere voertuigen van +3.5T een snelheidsbegrenzer hadden zitten.
                                  Deze morgen op de autosnelweg me ferm mispakt aan een ferme vrachtwagen tijdens het oprijden van de snelweg. Kijk in m'n spiegel en zie hem duidelijk rijden. Ik zit al aan 100-110 als ik wil oprijden en op dat moment verschijnt hij naast me op het rechtervak. Gelukkig kunnen afremmen. Ben achter hem de snelweg opgereden en dan een tijdje gevolgd. Mijn teller duidde net geen 120 aan en die reed nog van me weg.
                                  Ik was wel niet alleen die de situatie verkeerd heeft ingeschat. Een paar voorliggers die net een tragere auto wilden inhalen moesten ook plots remmen om de vrachtwagen voor te laten.
                                  Normaal doe je het niet, maar heb veel zin om de beelden van de dashcam door te sturen naar de politie. Ik zal ze in elk geval niet op het net smijten want er stond reclame op van een bedrijf ......
                                  Was dat een met dieren, meer bepaald paarden?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Was dat een met dieren, meer bepaald paarden?
                                    Nee, het was een gesloten witte vrachtwagen met in grote letters reclame van een bepaald kledingmerk.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                      Nee, het was een gesloten witte vrachtwagen met in grote letters reclame van een bepaald kledingmerk.
                                      Dan zal het wel foefeling geweest zijn.

                                      Comment


                                      • maat van me (werkte bij man) zei - van horen zeggen dus gelogen - dat je met de fuse van het abs uit te trekken ook de begrenzer uitschakelt ? ik geloof dat niet, maar wel dat de abs sensoren de snelheid doorgeven

                                        Comment


                                        • Dat zou een combinatie zijn, de ABS uit en sneller kunnen rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X