Oorspronkelijk geplaatst door Rambler
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten...hun stoel staat precies in het midden van de wagen en lachen is absoluut verboden. ....
je ziet ze toch minder en minder en dit vooral door de tuningwetgeving. ze kunnen hun verlaging nu eens officieel maken en dan blijft het binnen normale grenzen
Comment
-
De plage hier... schonen bocht maar onlangs zo'n klakske in oude drie serie die hem wou nemen gelijk de echten. Bij t begin van d'een bocht zat em al over de witte lijn en bij het uitkomen nog een snokske aan het stuur om een half metertje uit te breken. N'een held zonder potentieel lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenSommige drempels zijn zo steil dat ik die ook schuin neem. De meeste zijn geen probleem, maar sommige... Wie bedenkt zoiets.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDaar zijn wettelijke bepalingen voor. Ik vraag mij echt af of alle aannemers die respecteren.
Comment
-
Mij hebben ze dit wijsgemaakt:
1° De verkeersdrempel heeft een lengte L= 4,80 m en een maximale hoogte T= 12,0 cm. Zijn lengteprofiel zal conform tabel 1 en figuur 1 van deze bijlage zijn.
2° De lengte(L) van de verkeersdrempels die aangebracht werden voor de inwerkingtreding van dit besluit mag variëren tussen 4,00 m en 4,80 m. Het lengteprofiel wordt berekend als volgt:
- waarin X en Y de orthogonale coördinaten zijn, L de lengte en T de maximale hoogte van de verkeersdrempel is.
Xen L worden uitgedrukt in meter, Y en T in cm.
De maximale hoogte T van een verkeersdrempel van 4,00 m is 10,0 cm en varieert pro rata tot 12,0 cm bij een lengte van 4,80 m.
- 3° De volgende toleraties worden toegestaan bij de realisatie van verkeersdrempels:
- op de lengte (L) : ± 5 %
- - op de hoogte (Y) : ± 2 cm voor een individueel meetpunt;± 1 cm voor het gemiddelde van het lengteprofiel.- op de beginrand (A) : 0,5 cm maximum.De hoogte wordt aangepast aan de werkelijke lengte van de verkeersdrempel.
Tabel 1
Figuur 1
Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
- waarin X en Y de orthogonale coördinaten zijn, L de lengte en T de maximale hoogte van de verkeersdrempel is.
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmax snelheid drempel is 30
http://wegcode.be/wetteksten/index.p...098&Itemid=213
Das theorie. De praktijk: er zijn drempels die je tegen 60 kunt pakken en er amper iets van voelen, en er zijn drempels waarbij je tegen 10/u nog een klop krijgt.
Comment
-
30 km/h is enkel als die officieel staat aangeduid
eerst via gevaarsbord a14 op ongeveer 100-150 meter voor de verhoogde rijinrichting
daarna via aanwijsbord f87 te worden aangekondigd recht voor de verhoogde rijinrichting
voor f87 geldt wel de uitzondering dat deze niet wordt gezet als de verhoogde rijinrichting op een kruispunt is gelegen. als bestuurder wordt ge dan sowieso geacht dubbel'voorzichtig te zijn. beide borden worden ook niet gezet als deze staan in een zone 30.
buiten de beperking van 30 km/h geldt ook een totaal inhaalverbod van elke bestuurder (dus ook van fiertsers), tenzij het in te halen voertuig links wil afslaan en men rechts kan inhalen zonder andere'verkeersdeelnemers te hinderen.
parkeren en stilstaan is ook verboden trouwens...
vooral het inhaalverbod wordt 'vergeten'...
Comment
-
nope, enkel waar de borden het aangeven. borden met 'opgepast verhoogd kruispunt' hebben de beperking niet zoals de juist aangeduidde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenMij hebben ze dit wijsgemaakt:
1° De verkeersdrempel heeft een lengte L= 4,80 m en een maximale hoogte T= 12,0 cm. Zijn lengteprofiel zal conform tabel 1 en figuur 1 van deze bijlage zijn.
2° De lengte(L) van de verkeersdrempels die aangebracht werden voor de inwerkingtreding van dit besluit mag variëren tussen 4,00 m en 4,80 m. Het lengteprofiel wordt berekend als volgt:
- waarin X en Y de orthogonale coördinaten zijn, L de lengte en T de maximale hoogte van de verkeersdrempel is.
Xen L worden uitgedrukt in meter, Y en T in cm.
De maximale hoogte T van een verkeersdrempel van 4,00 m is 10,0 cm en varieert pro rata tot 12,0 cm bij een lengte van 4,80 m.
- 3° De volgende toleraties worden toegestaan bij de realisatie van verkeersdrempels:
- op de lengte (L) : ± 5 %
- - op de hoogte (Y) : ± 2 cm voor een individueel meetpunt;± 1 cm voor het gemiddelde van het lengteprofiel.- op de beginrand (A) : 0,5 cm maximum.De hoogte wordt aangepast aan de werkelijke lengte van de verkeersdrempel.
Tabel 1
Figuur 1
Comment
- waarin X en Y de orthogonale coördinaten zijn, L de lengte en T de maximale hoogte van de verkeersdrempel is.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenSommige drempels zijn zo steil dat ik die ook schuin neem. De meeste zijn geen probleem, maar sommige... Wie bedenkt zoiets.
Dat is.
In Stabroek zijn de bulten echt een ramp.
Wij moeten die met de mini allemaal schuin nemen. Er is zelfs een bult aan de 's hertogendijk met kruising randerode die ik met mijn 5 moet schuin nemen. En die bak staat echt hoog van de grond
Op google maps staan zelfs de strepen van auto's op de grond die allemaal geschuurd hebben.BMW X5 45e
Comment
-
De week begint goed. Kom ik aan een wegversmalling wegens wegenwerken. Ik heb voorrang (B21-blauw rechthoekig bord), maar er rijdt al een vrachtwagen uit de andere richting naast de wegenwerken. Ik laat die dus door en zet aan, terwijl ik vijf meter ver ben, zie ik een madammeke in een Citroën C2 lustig haar ronde bord (b19) voorbijrijden en halfweg kruisen we (vlak naast de wegenwerkencamion), begint ze van haar oren te maken dat zij eerst was. En dan blijft ze staan, in plaats van achteruit te rijden en begint ze me door te staren. File vormt zich achter mij en achter haar. Ik ben dan maar wat vooruit gekomen en merkte dat ik nét haar spiegel niet meehad.
Ik denk dat ze volgende keer net hetzelfde doet...
Op de snelweg overigens nog een Superb-man op het tweede rijvak ingehaald, omdat ie op zijn smartphone aan het tokkelen was. Ik heb hem via het derde ingehaald en me op het eerste gezet. Beetje later komt ie voorbij en nog wat later mag ik mijn manoeuvre herhalen omdat ie weer op zijn smartphone bezig is.
Ik denk dat hij volgende keer net hetzelfde doet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenDe week begint goed. Kom ik aan een wegversmalling wegens wegenwerken. Ik heb voorrang (B21-blauw rechthoekig bord), maar er rijdt al een vrachtwagen uit de andere richting naast de wegenwerken. Ik laat die dus door en zet aan, terwijl ik vijf meter ver ben, zie ik een madammeke in een Citroën C2 lustig haar ronde bord (b19) voorbijrijden en halfweg kruisen we (vlak naast de wegenwerkencamion), begint ze van haar oren te maken dat zij eerst was. En dan blijft ze staan, in plaats van achteruit te rijden en begint ze me door te staren. File vormt zich achter mij en achter haar. Ik ben dan maar wat vooruit gekomen en merkte dat ik nét haar spiegel niet meehad.
Ik denk dat ze volgende keer net hetzelfde doet...
Op de snelweg overigens nog een Superb-man op het tweede rijvak ingehaald, omdat ie op zijn smartphone aan het tokkelen was. Ik heb hem via het derde ingehaald en me op het eerste gezet. Beetje later komt ie voorbij en nog wat later mag ik mijn manoeuvre herhalen omdat ie weer op zijn smartphone bezig is.
Ik denk dat hij volgende keer net hetzelfde doet...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenDe week begint goed. Kom ik aan een wegversmalling wegens wegenwerken. Ik heb voorrang (B21-blauw rechthoekig bord), maar er rijdt al een vrachtwagen uit de andere richting naast de wegenwerken. Ik laat die dus door en zet aan, terwijl ik vijf meter ver ben, zie ik een madammeke in een Citroën C2 lustig haar ronde bord (b19) voorbijrijden en halfweg kruisen we (vlak naast de wegenwerkencamion), begint ze van haar oren te maken dat zij eerst was. En dan blijft ze staan, in plaats van achteruit te rijden en begint ze me door te staren. File vormt zich achter mij en achter haar. Ik ben dan maar wat vooruit gekomen en merkte dat ik nét haar spiegel niet meehad.
Ik denk dat ze volgende keer net hetzelfde doet...
Op de snelweg overigens nog een Superb-man op het tweede rijvak ingehaald, omdat ie op zijn smartphone aan het tokkelen was. Ik heb hem via het derde ingehaald en me op het eerste gezet. Beetje later komt ie voorbij en nog wat later mag ik mijn manoeuvre herhalen omdat ie weer op zijn smartphone bezig is.
Ik denk dat hij volgende keer net hetzelfde doet...
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
[QUOTE=svenio_g;5644960]De week begint goed. Kom ik aan een wegversmalling wegens wegenwerken. Ik heb voorrang (B21-blauw rechthoekig bord), maar er rijdt al een vrachtwagen uit de andere richting naast de wegenwerken. Ik laat die dus door en zet aan, terwijl ik vijf meter ver ben, zie ik een madammeke in een Citroën C2 lustig haar ronde bord (b19) voorbijrijden en halfweg kruisen we (vlak naast de wegenwerkencamion), begint ze van haar oren te maken dat zij eerst was. En dan blijft ze staan, in plaats van achteruit te rijden en begint ze me door te staren. File vormt zich achter mij en achter haar. Ik ben dan maar wat vooruit gekomen en merkte dat ik nét haar spiegel niet meehad.
Ik denk dat ze volgende keer net hetzelfde doet...
Toen je vooruit reed had je haar spiegel er moeten af rijden.(mogelijks was die van u er dan ook af, maar elk de zijne betalen en probleem opgelost)
Ik denk dat ze volgende keer niet meer hetzelfde doet.
Comment
Comment