Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En ze blijven hier dus maar spookrijden door mijn straat he. Vannacht ook al ene achteruit doen rijden, madam wist dat het eenrichting was, maar wou toch de hoek afsteken, want anders moet je twee rotondes nemen ... Als ik 2x buitenkom, moet ik minstens 1x iemand achteruit doen rijden. De hoek die je er mee afsteekt is trouwens mss 150m extra rijden, maar je moet wel twee totaal niet drukke rotondes over. Al een gehad die agressief begon doen, maar die zat snel weer in zijn E36 toen ik zelf ook uitstapte (gewoon om uit te leggen wat die 3 rode borden met witte streep betekenen eh).
Ergernis van vandaag en gisteren: het einde van het bouwverlof. Dat betekent dat er opnieuw een pak meer bestuurders rondrijden wiens IQ concurreert met hun schoenmaat...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ale, polizei is beginnen controleren op spookrijders in mijn straat. Hebben er al een aantal kunnen pakken gisteren, maar vandaag rijden ze weer met grote aantallen door de verkeerde rijrichting.
Vraag mij iets af, voor de Wooters onder ons: stel dat ik mijn parkeerplek of garage verlaat, iets verderop is een blinde bocht, ik kan alleen kijken in mijn spiegel of er auto's van achter me komen, maar ik heb 0,0 zicht op tegenliggers. Op zich geen probleem, want je kan geen tegenliggers hebben. Nu rijden hier zeker 15 a 20 auto's per dag langs de verkeerde kant door. Als ik bij het verlaten van mijn parkeerplek frontaal in botsing kom met zo'n spookrijder, wie betaalt wat? Ik verlaat een parkeerplek, dus moet voorrang verlenen, maar die andere kan daar simpelweg niet zijn, want eenrichtingsverkeer. Ik gok op elk eigen schade, maar dan zou ik last hebben van oncontroleerbare woede vrees ik. Of is de andere toch volledig in fout omdat hij spookrijdt?
Heb zo iemand geweten die geen voorrang van rechts verleende aan een enkel richtingstraat omdat er niemand mocht uitkomen. En toch werd hij in fout verklaard...
Heb zo iemand geweten die geen voorrang van rechts verleende aan een enkel richtingstraat omdat er niemand mocht uitkomen. En toch werd hij in fout verklaard...
Toen ik mijn rijbewijs haalde heeft mijn leraar ook zo'n verhaal verteld, omdat ik in 't begin soms vergat te kijken, maar ik las onlangs dat dit tegenwoordig veranderd is, waarschijnlijk met de aanpassing van de vvr wet. Nu, ik vertraag toch nog altijd hoor, fietsers hebben ook voorrang van rechts en mogen meestal wel uit die straten komen.
Het ergste is dat men het hier opzettelijk doet. Heb er al achteruit doen rijden die zogezegd de 4 verbodsborden gemist hadden, maar dinsdagavond een madam in een X3 die zei dat ze het wist, maar ze niet graag de twee rotondes neemt ... Nu, 't was half donker en ik ben een lelijke mens, dus ze had rap haar achteruit gevonden toen ik mij kwaad maakte.
iedereen die langs de foute kant inrijdt verliest daarmee ook zijn recht op voorrang, maar dat is volgens de wetgeving enkel van toepassing bij voorrang van rechts (dus op een kruispunt)
12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
dus als gij van uw oprit komt en en rijdt iemand tegen u die van de foute richting komt, kan het goed uitdraaien in uw nadeel. Gij voert maneuver uit en moet uitkijken voor ander verkeer. Ik vermoed dat ge dat nu ook al moet doen omdat zoals in vele steden de verboden richting enkel geldt voor een bepaalde groep en al zeker niet meer voor fietsers. Dus ge moet bij het afrijden van uw oprit sowieso al kijken of er geen fietsers afkomen uit de 'foute' richting (en die hebben dan weer wel voorrang omdat ze regelmatig bestuurder zijn op dat moment).
iedereen die langs de foute kant inrijdt verliest daarmee ook zijn recht op voorrang, maar dat is volgens de wetgeving enkel van toepassing bij voorrang van rechts (dus op een kruispunt)
12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
dus als gij van uw oprit komt en en rijdt iemand tegen u die van de foute richting komt, kan het goed uitdraaien in uw nadeel. Gij voert maneuver uit en moet uitkijken voor ander verkeer. Ik vermoed dat ge dat nu ook al moet doen omdat zoals in vele steden de verboden richting enkel geldt voor een bepaalde groep en al zeker niet meer voor fietsers. Dus ge moet bij het afrijden van uw oprit sowieso al kijken of er geen fietsers afkomen uit de 'foute' richting (en die hebben dan weer wel voorrang omdat ze regelmatig bestuurder zijn op dat moment).
Ik kijk uiteraard, maar fietsers en brommers rijden rechts op de baan, dus ik kan mijn neus uitsteken en kijken (de fietsers van links zie ik zonder neus uit te steken). Auto's rijden in 't midden want smalle weg, dus als ik neus uitsteek om te kijken, zitten ze er al tegen.
Der juist op 10 minuten tijd weeral 2 ongevallen vermeden. Een vrouw die het niet nodig vond om me voorrang van rechts te geven en een kerel op de Boomse steenweg die los door het rood reed terwijl ik al 4 rijvlakken had gekruist. De eerste had niets door en de tweede was verwonderd dat ik claxonneerde.
Tegenwoordig net een jungle waar je in aan't rijden bent. 😡
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Paar dagen geleden een vrachtwagen gehad van de firma Hens die ineens besloot om op mijn vak te gaan rijden voor de helft. Vermoedelijk ook gsm werk. Gelukkig kon ik uitwijken op het fietspad anders waren de kinderen al wees geweest. Was gelukkig alleen ik en mijn vrouw erin. Zou een mooie frontale aanrijding geweest zijn gezien die vrachtwagens heel hoog op hun poten staan. Los eronder denk ik.
Paar dagen geleden een vrachtwagen gehad van de firma Hens die ineens besloot om op mijn vak te gaan rijden voor de helft. Vermoedelijk ook gsm werk. Gelukkig kon ik uitwijken op het fietspad anders waren de kinderen al wees geweest. Was gelukkig alleen ik en mijn vrouw erin. Zou een mooie frontale aanrijding geweest zijn gezien die vrachtwagens heel hoog op hun poten staan. Los eronder denk ik.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Als ik u was sliderke ging ik mij nog burgerlijke partij stellen ook (of in elk geval uw verklaring is geven bij de politie) het had evengoed uzelf kunnen zijn..
Gisteren met de camionet op het werk naar de garage moeten gaan, zat in "noodloop" en kon niet hoger dan ongeveer 1700 toeren, was echt klote om mee te rijden.
Dan in de late namiddag nog iets gaan afhalen bij een drukker en op de terugweg moeten remmen/uitwijken voor een auto die dacht voorrang van rechts hebben terwijl ik op een voorrangsweg reed. Resultaat, 1 van de palletten op de bak omgeslagen
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als ik u was sliderke ging ik mij nog burgerlijke partij stellen ook (of in elk geval uw verklaring is geven bij de politie) het had evengoed uzelf kunnen zijn..
Prima idee, het is 100% zeker dezelfde chauffeur. Ook de oorzaak van het ongeval is erg duidelijk en ook hier weer treft de chauffeur, en nog wel dezelfde als dat voorval van sliderke, 100% zeker alle schuld.
Niet dat ik het in het belachelijke wil trekken, maar besef je wat voor gevolgen het kan hebben als je iemand onterecht zwart gaat maken?
Prima idee, het is 100% zeker dezelfde chauffeur. Ook de oorzaak van het ongeval is erg duidelijk en ook hier weer treft de chauffeur, en nog wel dezelfde als dat voorval van sliderke, 100% zeker alle schuld.
Niet dat ik het in het belachelijke wil trekken, maar besef je wat voor gevolgen het kan hebben als je iemand onterecht zwart gaat maken?
Kan allemaal goed zijn, maar het blijft "toevallig" en crapuleus dat het dezelfde firma betreft. Die baas heeft opkuiswerk.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Ik ga me daar niet mee bezig houden. Maar de firma Hens heeft wel een paar cowboys in dienst hoor. Het is dat ik geen tijd had anders was ik wel terug gedraaid en een klapke gaan doen.
Ik ga me daar niet mee bezig houden. Maar de firma Hens heeft wel een paar cowboys in dienst hoor. Het is dat ik geen tijd had anders was ik wel terug gedraaid en een klapke gaan doen.
Vele firma's heeft wel een aantal cowboys in dienst.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Kan allemaal goed zijn, maar het blijft "toevallig" en crapuleus dat het dezelfde firma betreft. Die baas heeft opkuiswerk.
Waarom moet toevallig tussen aanhalingstekens? Voor 't zelfde geld week die madam af van haar rijvak en niet de camion. Nergens staat iets vermeld over hoe het ongeval is gebeurd, maar jullie weten het precies wel al.
Waarom moet toevallig tussen aanhalingstekens? Voor 't zelfde geld week die madam af van haar rijvak en niet de camion. Nergens staat iets vermeld over hoe het ongeval is gebeurd, maar jullie weten het precies wel al.
Omdat 2x per week en een ongeval in de krant met dezelfde firma wel erg "toevallig" is. Gewoon een feit dat ze daar cowboys hebben. Of ga je dat weerleggen met feiten?
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Omdat 2x per week en een ongeval in de krant met dezelfde firma wel erg "toevallig" is. Gewoon een feit dat ze daar cowboys hebben. Of ga je dat weerleggen met feiten?
Neen, al die kipperfirmas hebben cowboys. Ze zijn nog zo erg niet als de zeecontainers, maar ze doen wel hun best.
Het ging er mij om dat het ongelooflijk belachelijk is om je burgerlijke partij te stellen daarvoor. En het is ook belachelijk om meteen er van uit te gaan dat dit ongeval de fout is van de truck, zonder dat er details bekend zijn. Maar het typeert wel een bepaalde denkwijze die vele automobilisten hanteren. Dat je dan ook nog eens het woord "crapuleus" gebruikt slaat ook nergens op, als je een wagenpark hebt zoals die firma, kan dat voorvallen, cowboys of niet. Ik herinner mij nog 13 januari 2012. Twee van de firma waar ik toen werkte total loss op dezelfde dag, binnen het uur, alle twee op een paar tiental km van Parijs. In de laatste 15 jaar waren dat trouwens ook meteen de enige 2 perte totals. Waarschijnlijk waren wij voor de publieke opinie ook "toevallig" en crapuleus.
De rechter ziet je al aankomen: "Ja, ik heb dan wel niets te maken met dat ongeval en ik weet ook niet wat er is gebeurd, maar ik zag dezelfde week een van die firma met zijn gsm achter het stuur zitten, ik weet niet of het dezelfde chauffeur is, maar bon, ik stel mij dus burgerlijke partij he." Komaan zeg.
En ik ben hier nu niet aan 't neuten omdat het vrachtwagens betreft, maar gewoon omdat ik er niet tegen kan dat mensen bepaalde zaken aannemen, zonder er ook maar iets over te weten, met als doel iets of iemand zwart te maken. Dat men dat op HLN doet, zijn we al gewoon, maar hier is dat voor niets nodig.
Comment