Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• we palaveren maar he

doa vind dat rechters die niet neutraal (wat op zich niet bestaat) - zoals jij zegt binnen het wettelijk kader - door de politiek moeten ontheven worden...dan gooi ik de scheiding der machten op

Comment

• de wetten zijn al streng genoeg op zich

nu nog voldoende personeel om erop toe te kijken dat de bestuurders de wet opvolgen en een rechtssysteem dat voldoende snel werkt om een effectieve strafmaat te bepalen (en geen 6maanden tot een jaar later nog een uitspraak erover doet)

als de pakkans groter wordt met een gericht beleid erbij, ga je snel een mentaliteitswijziging krijgen
      www.peugeotforum.be

Comment

• Er is gewoon belachelijk veel willekeur als je voor de rechtbank moet komen voor een snelheidsovertreding, en D'Hondt is onredelijk veel strenger vergeleken met andere rechters. Bij een overschrijding van 40km/u is het automatisch rechtbank en kan de boete gaan van €60 tot €3000 en intrekking rijbewijs van 8 dagen tot maximaal 5 jaar.
        Ik begrijp wel dat je recidivisten streng moet kunnen straffen voor snelheidsboetes, maar dit slaat echt nergens op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          in brugge hebben ze ook zo'n clown die niet neutraal een vonnis kan uitspreken omdat zijn zoon zichzelf heeft doodgereden...
          schande dat ze zo iemand toch nog laten rechter spelen
          Die spreekt nochtans totaal normale vonnissen uit. Er is heel wat rond het in beslag nemen van een aantal wagens te doen geweest, maar wat doe je met iemand die je binnen de maand na een (strenge) uitspraak na dronken rijden opnieuw wordt opgepakt, rijdend zonder rijbewijs en opnieuw lazarus?
          En omdat zijn zoon is doodgereden mag hij geen rechter meer zijn? Allemaal erg kort door de bocht...

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
          Ik heb nog geen reden gezien om te denken dat D'hondt overdrijft. Hij zou erg streng zijn. Wel, de wet is ook veel aan't verstrengen, en daar is veel steun voor. Er zijn genoeg mensen die vinden dat de wet overdrijft.
          Kijk, ik probeer een paar kwesties uit elkaar te houden. De suggestie is dat D'hondt zich teveel macht toeeigent. Ik zie dat niet. Dus van daar de scheiding der machten in twijfel trekken? Ik dacht het niet.

Dat heeft niks met mijn eigen meningen over de wet te maken.
          D'hondt werkt binnen het kader van de wet.

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Gijs Vandamme (zoon van) heeft zichzelf niet doodgereden hé, hij is inderdaad gevallen met z'n fiets maar is nadien overreden geweest door een bestuurder die vluchtmisdrijf pleegde...
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
            Die spreekt nochtans totaal normale vonnissen uit. Er is heel wat rond het in beslag nemen van een aantal wagens te doen geweest, maar wat doe je met iemand die je binnen de maand na een (strenge) uitspraak na dronken rijden opnieuw wordt opgepakt, rijdend zonder rijbewijs en opnieuw lazarus?
            En omdat zijn zoon is doodgereden mag hij geen rechter meer zijn? Allemaal erg kort door de bocht...
            kennissen van mij hadden ook abnormale vonnissen en telkens in beroep vrijgesproken of minimale straf...
            ik snap niet dat een straf kan afhangen van hoe goed de rechter zijn dag is en of die al dan niet jou of je advocaat zijn kop kan zien...
            lets have some more member berries

Comment

• Iets dat ik me afvroeg is, kan een rechter soms een zware straf (maar een die binnen de wet valt)toekennen met het expliciete argument dat het is om een voorbeeld te stellen? Want dat voelt natuurlijk wel heel onrechtvaardig aan tegenover die ene die die straf krijgt. En als de rechter dat de hele tijd doet dan is dat wel vervelend. Maar hij mag dat doen en er is een beroepssysteem om fouten te corrigeren.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Er is geen commissie, rechters zijn machtig

Comment

• Tot ze in de privesfeer vaginas met toestemming dicht naaien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Tot ze in de privesfeer vaginas met toestemming dicht naaien
                    Euh. Verwijst dat naar die SM-rechter die lang geleden in't nieuws was?
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• jep, als mens vind ik dat een schande, maar wet is wet

Comment

jep, als mens vind ik dat een schande, maar wet is wet
                        Ik weet niet meer wat er toen gebeurd is. Een rechter die een SM relatie had met zijn vrouw en dat kwam uit en zijn positie werd onhoudbaar. Was dat onwettelijk?
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• hij had haar genaaid
                          en hij heeft geld in ontvangst genomen om haar te prostitueren, niet voor de centen uiteraard...voor haar kik

Comment

• Alles wijst er toch op dat dat een interne afrekening was, denk dat de aard van die feiten weinig rol speelde.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• tuurlijk alleen zo krijg je elkaar klein

Comment

hij had haar genaaid
                                Klinkt tamelijk normaal . Aaah! Ge bedoelt..
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• ergernis van de dag: mijn schoonmoeder die belt (da's al een ergernis op zich) met het bericht dat zowel zij als mijn schoonzuster met hun eigen wagens door pas gelegde asfalt gereden zijn. De werken stonden aangeduid, mocht enkel plaatselijk verkeer door, ze zien de werkmannen bezig... en toch doorrijden als een kudde schapen omdat de auto's voor hen dat ook deden. Gevolg: banden vol asfalt (dat zal er wel uit barsten zeker), auto aan de zijkant vol met teersporen. En dan de eigenlijke ergernis: of ik daar iets aan kan doen?
                                  Neen, ik ben geen hersenchirurg die een ander brein kan transplanteren...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    ergernis van de dag: mijn schoonmoeder die belt (da's al een ergernis op zich) met het bericht dat zowel zij als mijn schoonzuster met hun eigen wagens door pas gelegde asfalt gereden zijn. De werken stonden aangeduid, mocht enkel plaatselijk verkeer door, ze zien de werkmannen bezig... en toch doorrijden als een kudde schapen omdat de auto's voor hen dat ook deden. Gevolg: banden vol asfalt (dat zal er wel uit barsten zeker), auto aan de zijkant vol met teersporen. En dan de eigenlijke ergernis: of ik daar iets aan kan doen?
                                    Neen, ik ben geen hersenchirurg die een ander brein kan transplanteren...
                                    Hopelijk heeft je vrouw dat deel van de genen niet geërfd.

Comment

• nope, helemaal niet
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Er is geen commissie, rechters zijn machtig
                                        Ik bedoel dat ge in beroep kunt gaan.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ergeneris niet echt, eerder lachwekkend.
                                          Ik stond hier als eerste achter het rood licht.
                                          Je kan de lichten zien van de mensen die links van je te wachten staan.
                                          Er stonden 2 wagens te wachten.
                                          Het wordt groen,
                                          Geen reactie...
                                          Die eerste is druk bezig op zijn GSM en ziet niet dat het licht van kleur veranderd is.
                                          Dan denk je "Die 2e zal wel meteen claxoneren, zeker?"
                                          Wachten,
                                          geen reactie!
                                          Ook zij was te druk op haar GSM bezig!

En toen werd het rood, mochten wij door, en stonden zij daar na een rondje alsnog!

Comment

Working...
                                          X