Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Hier ook, pas aangelegde weg, hobbelt tot en met, moet dus terug worden opengebroken en opnieuw worden gedaan...
    Van alle recent vernieuwde wegen die ik ken, zijn er meer die slecht liggen dan goed.
    Volgens mij hebben ze schrik om zonder werk te vallen en doen ze dat opzettelijk om bezig te kunnen blijven.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
      Hier ook, pas aangelegde weg, hobbelt tot en met, moet dus terug worden opengebroken en opnieuw worden gedaan...

      Dan moet je eens de weg Oudenaarde ==>Kruishoutem nemen,de valse gebitten vliegen in het rond ...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Hier ook, pas aangelegde weg, hobbelt tot en met, moet dus terug worden opengebroken en opnieuw worden gedaan...
        Van Stabroek naar Putte ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
          Dan moet je eens de weg Oudenaarde ==>Kruishoutem nemen,de valse gebitten vliegen in het rond ...
          En dat krijzelt dan weer zo als ge erover rijdt.
          30 jaar Mr Yuge!

          Comment


          • de N725 van meldert naar Tessenderlo

            de aannemer heeft de rioolputjes hoger gelegd dan het straatniveau. Gevolg: bij regen blijft het water staan en er geld door de vele bobbels in het wegdek een snelheidsbeperking van 30km/h.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Thuis nog maar eens ene de bocht gemist. Lantaarnpaal staat scheef (lamp is eraf gevallen) en buurjongen zijne achterbumper eraf.
              Weer zo ene met een nummerplaat uit de jaren stillekes.

              Comment


              • bij zulke mannen, en zeker als ze een oude wagen hebben, moet je ook eens de leeftijd van de banden gaan aflezen.
                door hun 'trage' rijstijl raken die banden nooit versleten en hebben die vaak +15jaar oude banden dus 0,0 grip bieden. levensgevaarlijk en dan ook een te traag reactievermogen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  bij zulke mannen, en zeker als ze een oude wagen hebben, moet je ook eens de leeftijd van de banden gaan aflezen.
                  door hun 'trage' rijstijl raken die banden nooit versleten en hebben die vaak +15jaar oude banden dus 0,0 grip bieden. levensgevaarlijk en dan ook een te traag reactievermogen
                  Banden zijn u enige contact met de weg, ik begrijp eigenlijk niet dat er daar niet meer naar gekeken word.
                  Voor de keuring maakt het ook totaal niet uit hoe oud de banden zijn, enkel de profieldiepte is van belang, eigenlijk toch helemaal niet logisch.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • middenstrookrijden + bellen is een hatelijke combinatie, zeker als het druk is op de A12.
                    Mensen zakken dan weg in een tunnelvisie dat beperkt is tot hun voorligger...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                      Van Stabroek naar Putte ?
                      Jawel

                      Last edited by nickotje; 18/08/2015, 21:30.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Banden zijn u enige contact met de weg, ik begrijp eigenlijk niet dat er daar niet meer naar gekeken word.
                        Voor de keuring maakt het ook totaal niet uit hoe oud de banden zijn, enkel de profieldiepte is van belang, eigenlijk toch helemaal niet logisch.
                        Vorig jaar op de keuring waren mijn banden ook goedgekeurd zonder opmerking, banden zaten vol scheurtjes door veel in de Spaanse hitte rond te rijden, maar waren nog niet oud en het profiel was nog meer dan ok. Toch heb ik ze vervangen want helemaal veilig is het niet, op remmen en vooral banden zouden ze een pak strenger mogen zijn op de keuring.

                        Comment


                        • Geen ergernis maar eerder een vraagje: hoelang mag je eigenlijk met banden rijden (doorsnee Belgische omstandigheden) voordat ze té hard/gevaarlijk worden?

                          Ik leg nieuwe banden achteraan op mijn Doblo, na een jaartje of twee gaan ze naar voor (want de voorste zijn op, en er komen twee nieuwe op de achteras) en dienen ze daar nog een tweetal jaar. Dat komt overeen met 60 - tot 80.000km, en ik vervang meestal rond 2mm.

                          Qua profiel mag je gaan tot 1.6mm, dat weet ik, maar naar aantal jaren gebruik toe? Is 4 jaar acceptabel?
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Geen ergernis maar eerder een vraagje: hoelang mag je eigenlijk met banden rijden (doorsnee Belgische omstandigheden) voordat ze té hard/gevaarlijk worden?

                            Ik leg nieuwe banden achteraan op mijn Doblo, na een jaartje of twee gaan ze naar voor (want de voorste zijn op, en er komen twee nieuwe op de achteras) en dienen ze daar nog een tweetal jaar. Dat komt overeen met 60 - tot 80.000km, en ik vervang meestal rond 2mm.

                            Qua profiel mag je gaan tot 1.6mm, dat weet ik, maar naar aantal jaren gebruik toe? Is 4 jaar acceptabel?
                            Geen bulten en geen scheuren = blijven bollen.

                            Comment


                            • of tot je schrik krijgt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Van alle recent vernieuwde wegen die ik ken, zijn er meer die slecht liggen dan goed.
                                Volgens mij hebben ze schrik om zonder werk te vallen en doen ze dat opzettelijk om bezig te kunnen blijven.
                                De asfaltmaffia? Dat is toch al lang een publiekgeheim?


                                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Geen ergernis maar eerder een vraagje: hoelang mag je eigenlijk met banden rijden (doorsnee Belgische omstandigheden) voordat ze té hard/gevaarlijk worden?

                                  Ik leg nieuwe banden achteraan op mijn Doblo, na een jaartje of twee gaan ze naar voor (want de voorste zijn op, en er komen twee nieuwe op de achteras) en dienen ze daar nog een tweetal jaar. Dat komt overeen met 60 - tot 80.000km, en ik vervang meestal rond 2mm.

                                  Qua profiel mag je gaan tot 1.6mm, dat weet ik, maar naar aantal jaren gebruik toe? Is 4 jaar acceptabel?
                                  Er wordt aangeraden niet langer dan 10 jaar met banden rond te rijden dus ja 4 jaar is zeker nog acceptabel. (Behalve indien je dus zou merken dat je banden niet meer optimaal zijn, bijvoorbeeld droogtescheuren of andere tekenen die duiden op slijtage/gebreken)
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Geen ergernis maar eerder een vraagje: hoelang mag je eigenlijk met banden rijden (doorsnee Belgische omstandigheden) voordat ze té hard/gevaarlijk worden?

                                    Ik leg nieuwe banden achteraan op mijn Doblo, na een jaartje of twee gaan ze naar voor (want de voorste zijn op, en er komen twee nieuwe op de achteras) en dienen ze daar nog een tweetal jaar. Dat komt overeen met 60 - tot 80.000km, en ik vervang meestal rond 2mm.

                                    Qua profiel mag je gaan tot 1.6mm, dat weet ik, maar naar aantal jaren gebruik toe? Is 4 jaar acceptabel?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Geen bulten en geen scheuren = blijven bollen.
                                    ik heb genoeg banden liggen waar geen scheurtje op te zien is en die al +20jaar zijn. is absoluut geen indicatie. mijn benz banden zijn van 2009, dus nog maar 6jaar oud. nogthans op de keuring al een opmerking in het oog te houden "staat van de banden".
                                    als je die dichtbij bekijkt, zitten ze idd al vol kleine scheurtjes zoals je van 10-15jaar oude banden verwacht.
                                    na dat ik verder keek, zag ik ook al dat de banden een maat te klein zijn, load index te weinig, snelheidsindex te weinig. kortweg banden die totaal niet geschikt zijn voor die auto. die gaan er asap af (velgen liggen al klaar, maar heb andere bouten nodig)

                                    Comment


                                    • Gisteren op de R4 van Merelbeke richting Zelzate was er een ongeval gebeurd. Politie had 1 rijstrook afgezet. Was dat verschieten. Reed 120 op de eerste band (die ze afgezet hadden) en werd voorbij gestoken op dat moment. De kegeltjes begonnen vlak na de bocht dus je kon niets op voorhand zien. Alles dicht moeten smijten en direct achter die me voorbijstak de tweede band op. Daar hadden ze echt een gevaarlijke situatie gecreeerd. Ze hadden voor de bocht reeds een aanduiding moeten geven. Wat gemakkelijk kon want ze stonden er met 3 politiewagens...

                                      Comment


                                      • Kom bij een klant, maar zijn poort was defect, dus moest mij op straat keren. Is hoofdweg, auto achter me voorgelaten en beginnen achteruit rijden. Komt plots een klakske met zijn Berlingo+remork uit een zijstraat achter mij en begint claxonneren omdat ik er bijna tegenaan zat. Stapte dan nog agressief uit ook om mij te doen vooruit rijden, omdat hij zelf niet met een remork kon rijden. Hij had in eerste instantie wel niet gezien dat mijn klant en zijn 3 magazijniers daar ook stonden om te begeleiden, hij zat plots wel rap weer in zijn Berlingo.

                                        Comment


                                        • Voor de zoveelste keer weer afgesneden op een rondpunt met twee rijstroken bij het afrijden door iemand die op het binnenste vak aan het rijden was.... Wanneer gaan mensen eens leren hoe zo'n rondpunt in zijn werk gaat......
                                          "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

                                          Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

                                          Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X