Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijne pa is gisteren met zijn fiets bijna omver gereden door drie andere fietsers die een blinde bocht afsneden.
Durfden zij nog commentaar te geven op hem
En wat ik hier lees van bestuurders die fietsers die voorrang hebben, geen voorrang geven zie ik ook vaak.
Het omgekeerde valt me echter ook heel vaak op, fietsers die geen voorrang hebben, maar denken dat wel te hebben.
En dan nog uitvliegen tegen de auto bestuurder.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Veel kans dat die moto gewoon gans verkreukelt op uw auto en de motard over uw auto vliegt. Bij aanrijdingen tussen auto's en moto's komen de auto's er meestal 'goed' uit. Of je moet er ene tegen hoge snelheid in uw deur krijgen.
Mijne pa is gisteren met zijn fiets bijna omver gereden door drie andere fietsers die een blinde bocht afsneden.
Durfden zij nog commentaar te geven op hem
En wat ik hier lees van bestuurders die fietsers die voorrang hebben, geen voorrang geven zie ik ook vaak.
Het omgekeerde valt me echter ook heel vaak op, fietsers die geen voorrang hebben, maar denken dat wel te hebben.
En dan nog uitvliegen tegen de auto bestuurder.
Een uurtje geleden bijna een fiets omver gereden, fietspad dubbele richting ben er nog altijd niet gewoon aan, zo vervelend
gelukkig beide snelle reactie om uit te wijken en remmen, oef
Veel kans dat die moto gewoon gans verkreukelt op uw auto en de motard over uw auto vliegt. Bij aanrijdingen tussen auto's en moto's komen de auto's er meestal 'goed' uit. Of je moet er ene tegen hoge snelheid in uw deur krijgen.
Ik heb een vriend gehad die tegen 100 frontaal op een nieuwe renault laguna gegaan is.
Laguna reed ook rond de 100.
Van de 2 inzittenden waren beide knieën gebroken en nog redelijk wat andere mankementen.
Auto en moto natuurlijk compleet perto.
Kruispunten zijn vaak erg gevaarlijk voor fietsers en er voor zorgen dat het verkeer uit verschillende richtingen elkaar niet kan kruisen, zou al veel zoden aan de dijk kunnen brengen. Dat bepleiten enkele bezorgde ouders vandaag in Gazet van Antwerpen en net vandaag verscheen er op Twitter een filmpje dat die smeekbede nog kracht bij zet.
Ofwel is deze flik onwetend (zou niet mogen)..
Ofwel denkt deze flik dat hij zich dat kan permitteren (zou ook niet mogen)...
Ofwel is deze flik ook een gewone mens en heeft hij die fietser gewoon niet op tijd opgemerkt...
En omdat ik niet weet wat van toepassing is, kan ik niet oordelen over die video.
Ofwel is deze flik onwetend (zou niet mogen)..
Ofwel denkt deze flik dat hij zich dat kan permitteren (zou ook niet mogen)...
Ofwel is deze flik ook een gewone mens en heeft hij die fietser gewoon niet op tijd opgemerkt...
En omdat ik niet weet wat van toepassing is, kan ik niet oordelen over die video.
Ik denk ook dat het punt drie is. Maar... een agent heeft wel een voorbeeldfunctie in het verkeer te vervullen, en dan mag je naar mijn mening best iets minder mild zijn in je oordeel.
Kruispunten zijn vaak erg gevaarlijk voor fietsers en er voor zorgen dat het verkeer uit verschillende richtingen elkaar niet kan kruisen, zou al veel zoden aan de dijk kunnen brengen. Dat bepleiten enkele bezorgde ouders vandaag in Gazet van Antwerpen en net vandaag verscheen er op Twitter een filmpje dat die smeekbede nog kracht bij zet.
Op die plek heb ik er al ene op een motorkap zien belanden, en ook een motard die de fietser niet zag aankomen bijna in het buskotje zien belanden. Gebeurt daar echt elke morgen.
Ik denk ook dat het punt drie is. Maar... een agent heeft wel een voorbeeldfunctie in het verkeer te vervullen, en dan mag je naar mijn mening best iets minder mild zijn in je oordeel.
Juist, en als het een pure vergissing zou zijn van zijn kant (wat we vooralsnog niet weten), dan wijs je hem op het belang van zijn voorbeeldfunctie en de noodzaak om zoveel mogelijk te vermijden zelf dergelijke fouten te maken die het image van de politie schaden.
Maar dan is het ook case closed.
Het probleem is dat dergelijke beelden direct gebruikt om in veralgemeningen te vervallen en ze dan maar allemaal aan het kruis te nagelen, in de zin van "zie je wel" etc, terwijl iedere context ontbreekt.
Ofwel is deze flik onwetend (zou niet mogen)..
Ofwel denkt deze flik dat hij zich dat kan permitteren (zou ook niet mogen)...
Ofwel is deze flik ook een gewone mens en heeft hij die fietser gewoon niet op tijd opgemerkt...
En omdat ik niet weet wat van toepassing is, kan ik niet oordelen over die video.
We zien net niet genoeg voorgeschiedenis om te kunnen oordelen.
Punt 3 wordt hier als minst erge beschouwd. maar eigenlijk -als fietser - is dat de meest beangstigende van de drie.
Waarom ziet hij die fietser niet?
Omdat auto's niet uitkijken voor fietsers, voetgangers,... Door gewoonte is het brein van een automobilist voor 95% gefocust op auto's. Het gebeurt echt constant dat je een chauffeur recht naar je ziet kijken en toch vertrekken voor je neus. Die heeft de fietser dan effectief niet gezien. En eigenlijk is dat wel scary
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Op die andere filmpjes valt wel op dat hij nogal goed doortrapt geeft en precies nog een tikje meer aan kruisingen om zijn gelijk te halen
Ja, 't lijkt me ook een kereltje te zijn die de problemen wat opzoekt. Zo'n beetje als die gasten die hun dashcamfilmpjes maar al te gretig online gooien.
zulke moeten er ook zijn, dan wordt er naar gekeken en is er wat aandacht voor. Op de Singel oprit Borgerhout zie ik er veel die er bijna opzitten.
ikzelf probeer als fietser die dingen tegenwoordig in te schatten, na een tijdje kunt ge de meeste die u niet gezien zullen hebben er zo uitpikken. En alleen als ik ne lastigen dag (of het is al de zoveelste die dag) heb ga ik eens wat korter komen, anders wacht ik.
En dat van mijn oren maken, dat halt eigenlijk gene zak uit, heb ik ook al opgemerkt. Dus, efkes bellen dat ge er zijt, en laten leven.
Vaak zien ze u ook pas op het laatste, en tegen dat ze stilstaan, staan ze op het fietspad/oversteekplaats, dan heb ikzelf als fietser liever dat ze doorrijden. Dat kost minder energie voor beiden.
Ik vergeet het als autobestuurder soms ook hoor, eens dubbelchecken aan de andere kant.
Comment