Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
    Vanochtend een potentieel heel gevaarlijke situatie gehad. Ik stond op een T klaar om naar links de weg op te rijden, een baanvak in elke rijrichting. Er kwam een rijtje autos van links aan maar ik kon er nog voor. Dan zag ik een Cayenne die sportief begon in te halen met de slechtst mogelijke timing. Als ik de baan was opgereden zat hij aan vrij hoge snelheid vlak naast de voorste auto en tegenover mij en zou het een levensgevaarlijke situatie opgeleverd hebben. Nu had waarschijnlijk niemand door wat voor een gevaarlijke situatie dat was. En dat laatste zie ik wel meer.
    Gisteren bijna hetzelfde meegemaakt.
    En daarstraks eentje die een bocht kort afsneed waardoor wij moesten uitwijken, maar we konden niet ver uitwijken want stonden paaltjes langs de weg. Heeft echt millimeters gescheeld.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En dan nog een ergernis van de laatste dagen (en waarschijnlijk ook de komende weken).
      Hier in de straat zijn ze gestart met de bouw van een nieuw huis en die mannen denken echt dat de straat van hen alleen is.
      Dat terwijl ze meer dan plaats genoeg hebben om alles te kunnen doen zonder het verkeer te hinderen.
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Gisteravond een ergermomentje die plots overging in een gloriemoment ! Ik kom op de ring rond Roeselare gereden (richting Roeselare-Tielt) , er zitten 2 boeren met tractor-aanhangkar en daarvoor nog een oplegger op het eerste vak, ik zit op het tweede (normaal optrekken aan de lichten ter hoogte van Hooglede) aan 70-80 ongeveer dat treintje in te halen en er komt daar een frisse met zijn gloednieuwe fonkelwitte XC90 bijna op mijn achteruit gekropen en voortdurend rijdend op de volle middenlijn om de 2x2 weg te scheiden… wanneer ik naar het eerste ga duwt ie plankgas maar we moeten beiden stoppen voor het rood… Het is helemaal niet mijn gewoonte maar op dat moment was het net even sterker dan mezelf en bij groen licht stampt ie plankgas met zijn kist om 20m verder al eens stevig op zijn doos te krijgen , wanneer ik ongeveer aan 90-100 rij stop ik met versnellen , en hij gaat ie me met een huilende motor voorbij terwijl hij met z’n middenvinger aan het zwaaien is … maar nu moet het beste nog komen… om hem dan door de Roeselaarse flikken-Volvo V40 te laten flitsen 200m verderop …( niet zover van Deceuninck Plastics ) ik kwam bijna niet meer bij…
        Last edited by Audidriver; 05/09/2015, 11:07.

Comment

• dat heb ik ook eens gehad met een kleine witte camionette op de ninoofsesteenweg (de baan waar bijna elk rood licht een flitser heeft, en HEEL AF EN TOE ook een flitser tussen de lichten).
          was die camionette aan elk licht als een bezetene aan het optrekken en dan traag te gaan rijden voor uwe neus.dat haasje over werd ik dan ook stillaan beu en heb dus eens goed meegetrokken aan een licht waar dan 200meter verder een flitser verdoken stond. je mag er 70 en ik trok op tot 90.
          net voor de flitser hield ik de auto wat in zodat de camionette mij daar aan +120 voorbij vloog (hij moest er telkens over en dan ging diene voor u 65 rijden).
          En dan op t laatste moment voor de flitser ging ik op de rem en zag voor mij een FLITS.
          paar km verder IDENTIEK hetzelfde, werd die weer geflitst.

de eerste keer kon ik er goed mee lachen, maar toen ik dat een 2de keer kon herhalen.... men mede klasgenoot in de auto kwam ook niet meer bij

Comment

• Zo moet dat, zo een mensen verdienen dat om geflitst te worden.

Comment

• Een quasi lege autostrade... PIPO!

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                Een quasi lege autostrade... PIPO!
                Ahja. Hij rijdt dus in niemands weg, ook niet in de weg van mensen die voor zijne neus aan 100 per uur ineens van't eerste naar't tweede vak gaan om iemand voor te steken.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Doen er veel.. Lege auto snelweg en links rijden. Telt dat ook als rechts inhalen als er nog een vak tussen zit feitelijk?
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Een quasi lege autostrade... PIPO!

Ok, hij kan opschuiven, maar stoort gij daar u werkelijk zo fel aan?
                    Het is niet alsof hij u in de weg rijdt ofzo.

Ik beperk mijn ergernissen toch meestal tot zaken die mij ook daadwerkelijk hinderen.

En als hij een pak sneller rijdt dan jullie op het eerste vak, kan je zelf de rest oversteken zonder dat je met hem rekening moet houden.

Wat véél ergerlijker is, is een middenvaksrijder waardoor je zelf ofwel rechts voorbij langs moet (mag niet), ofwel links oversteken (onnodig manoever). Dat is iets wat je bij zowat iedere snelwegrit minstens één of meerdere keren meemaakt.
                    Last edited by Vitus; 07/09/2015, 20:48.

Comment

• Ik erger me daar helemaal niet aan.
                      Persoonlijk lach ik met zo'n paljassen.
                      Rijbewijs en cornflakes.

Comment

Ik erger me daar helemaal niet aan.

Het is wel het ergernis topic hé, dus wordt dit verondersteld..

Ik zou zo'n chauffeur niet noodzakelijk als een paljas zien. Als er zo ene ferm doorpeert, dan vind ik het niet slecht dat hij nog een vak tussen laat, in plaats van rakelings langs mij te scheren..

Comment

• Maar hij peert helemaal niet door.
                          Reed mss 130 ofzo.
                          Gewoon ne pipo zonder verkeersinzicht.

Comment

Maar hij peert helemaal niet door.
                            Reed mss 130 ofzo.
                            Gewoon ne pipo zonder verkeersinzicht.

Als dat het geval is, valt hij inderdaad onder die categorie

Comment

• Die wil misschien gewoon het tarmac op die strook gelijkmatig laten slijten met de rest. Die brave man offert zich misschien gewoon op daarvoor. 😏

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Ok, hij kan opschuiven, maar stoort gij daar u werkelijk zo fel aan?
                                Het is niet alsof hij u in de weg rijdt ofzo.

Ik beperk mijn ergernissen toch meestal tot zaken die mij ook daadwerkelijk hinderen.

En als hij een pak sneller rijdt dan jullie op het eerste vak, kan je zelf de rest oversteken zonder dat je met hem rekening moet houden.

Wat véél ergerlijker is, is een middenvaksrijder waardoor je zelf ofwel rechts voorbij langs moet (mag niet), ofwel links oversteken (onnodig manoever). Dat is iets wat je bij zowat iedere snelwegrit minstens één of meerdere keren meemaakt.
                                ik erger mij daar wel aan
                                het is en blijft een overtreding, waar niemand iets aan doet
                                en als ik pech heb word ik 5 km verder geflitst aan 129 of zo :-( wat ook een overtreding is, maar niet erger dan deze van hem!)

Comment

• Middenvaksplakkers vind ik ook ongelooflijk irritant.
                                  Gisteren nog zo'n pipo. Het was helemaal niet druk, dus dan voeg ik altijd na het inhalen van een vrachtwagen terug in op het eerste rijvak.
                                  Op een bepaald moment kom ik naar het tweede rijvak om een vrachtwagen in te halen tegen 120. Op dat tweede rijvak zit er al ene te rijden tegen ongeveer 100, dus ik ga naar het derde rijvak om die in te halen. Nadat ik hem heb ingehaald ga ik terug naar het tweede rijvak, en aangezien het eerste ook vrij was zet ik pinker opnieuw op om naar het eerste te gaan. Intussen heeft die kerel waarschijnlijk ook door dat hij beter op het eerste kan gaan rijden, dus ik zie hem ook zijn pinker opzetten en naar het eerste gaan.
                                  Op dat moment begint hij op het eerste rijvak opeens gas te geven zodat hij in mijn dode hoek zit en blijft hij opeens heel de tijd naast mij rijden. Ik versnel naar 130 om voor hem op het eerste te kunnen invoegen, doet hij dat ook. Uiteindelijk gewoon gas gelost zodat hij mij rechts inhaalde en ik achter hem kon invoegen...

Comment

• Ergernissen van gisteren.
                                    Ben rustig op weg naar het werk, zit al een hele tijd een Peugeot 308cc voor mij, geen probleem houd zich goed aan de snelheid. Tot hij in Sint-Truiden als een slak begint te rijden en traag optrekt. Tussen de lichten van de Tongersesteenweg en die aan de Mercedes garage begin ik met inhalen, komt hij ook ineens naar links zonder pinker en net op de moment als ik met mijn voorbumper ter hoogte van zijn achterbumper zit. Aangezien ik nergens kon uitwijken ben ik vol in de remmen moeten gaan. (er reed niks voor hem en hij is aan de lichten niet links af gegaan).

Even later op diezelfde N80 ga ik naar links om een vrachtwagen in te halen, komt er ineens een Peugeot camionet naar links terwijl ik al naast hem reed, gelukkig week hij terug uit toen ik caxoneerde, want ik kon niet weg, en er reed ook al een auto achter mij.

's avonds op de terugweg van het werk zat ik achter drie auto's die geen snelheid konden aanhouden, steeds zitten vertragen en versnellen tussen 80 en 100 per uur.

Comment

• Weer de zoveelste wannabe flik die denkt zich interessant te maken door een bus te filmen tegen 95 per uur (op de teller!) waar 90 toegestaan is en het online te gooien. Wat bezielen zulke mensen toch? Hij zou trouwens beter z'n camera weg leggen zodat hij zich kan concentreren op 't verkeer.

Comment

• Zo zijn er veel, die dat peizen dat ze gendarme zijn. Ik reed ernet een 80/u op teller op een 70 baan. Pipo rijdt rechts en smijt em zonder pinken of niks voor mijn neus en wijst naar het bord 70. Erna ga ii er voorbij en begint hij als ne zot te pharen. Aan de lichten stopt hij een 10tal m achter mij en stap ii toch uit voor te zeggen dat zijn pinker naar links niet marcheerd en em problemen met zijn pharen heeft. Em durfde niet opkijken, versteend gewoon vooruit kijken.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                          Zo zijn er veel, die dat peizen dat ze gendarme zijn. Ik reed ernet een 80/u op teller op een 70 baan. Pipo rijdt rechts en smijt em zonder pinken of niks voor mijn neus en wijst naar het bord 70. Erna ga ii er voorbij en begint hij als ne zot te pharen. Aan de lichten stopt hij een 10tal m achter mij en stap ii toch uit voor te zeggen dat zijn pinker naar links niet marcheerd en em problemen met zijn pharen heeft. Em durfde niet opkijken, versteend gewoon vooruit kijken.
                                          Dat wannabe flikjes gedoe stopt wel als ze eens de verkeerde tegen komen.

Comment

Working...
                                          X