Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ge moet me niet kleineren, is voor niets nodig
rijdt ge niet volgens het wetboek dan zijt ge wel gevaarlijk bezig. Iets wat de modale belg maar niet schijnt te begrijpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenge moet me niet kleineren, is voor niets nodig
rijdt ge niet volgens het wetboek dan zijt ge wel gevaarlijk bezig. Iets wat de modale belg maar niet schijnt te begrijpen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBullshit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen waarom is dat allemaal zo streng geworden denkt ge?
Je moet altijd de omstandigheden mee in beschouwing nemen. In dit geval zie ik dat brommerke niks gevaarlijk doen, ook al begaat ie volgens het verkeersreglement verschillende overtredingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendie heeft dus gewoon langs rechts ingehaald als ge dat nog niet doorhad. 3 overtredingen wat die dus maakt: hij rijdt op een fietspad, maar daar mag hij niet komen met zijn klasse B. Hij rijdt meer dan 45 km/h en is hij niet meer in orde met zijn verzekering. En de langs rechts inhalen. Die doet dus niets gevaarlijk? Als 'm een fietser aanrijdt dan kan hij alles zelf betalen... enfin de ouders dus.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Omdat de mensen hun snelheid niet kunnen aanpassen. Er is nog nooit een ongeval gebeurd door overdreven snelheid, nog nooit. Ze gebeuren allemaal aan onaangepaste snelheid. Daarom dat er nu voor elke bocht een bord van 50 staat...(Alhoewel je meestal heel veel sneller door kan)
Politie zou beter die mensen uit het verkeer halen en streng beboeten als ze aan een onaangepaste snelheid rijden. 120 in volle regen op een drukke autostrade bvb is levensgevaarlijk. 180 's nachts op een lege autobaan is niets. Maar wie pakken ze...? Juist, omdat dit zoveel makkelijker is.
Ik kan me perfect aan de regeltjes houden en intussen rijden als een gek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenge zijt dikwijls selectief in uw commentaar: de ene moment is het zo, de andere moment heel anders. Als het over fietsers en motards gaat, houdt ge uw hand dikwijls voor de ogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik snap wel niet dat die moto het nodig vind om zich tussen die 2 auto's te gaan wringen... al meer dan eens gezien dat ze op die manier 1 of beide wagens beschadigen
Comment
-
die brommer is absoluut wel gevaarlijk bezig. Of die dat maneuver nu aan 30, 50 of 80 per uur doet maakt weinig verschil. Feit is dat die gast totaal geen overzicht had was er op hem af had kunnen komen door zo voorbij te steken (ik vermoed dat hij een bestelwagen of iets groters aan 't voorbijsteken is en dus geen zicht had op ander verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenOmdat de mensen hun snelheid niet kunnen aanpassen. Er is nog nooit een ongeval gebeurd door overdreven snelheid, nog nooit. Ze gebeuren allemaal aan onaangepaste snelheid.....
t heeft ettelijke 100meter geduurd voor ik de auto stil kreeg en heb geluk gehad dat die niet overkop is gevlogen. door de kapotte band ging die namelijk ineens fel naar rechts.
tijdens mijn pogingen om die veilig tot stilstand te brengen, zijn er stukken rubber op de motorkap van een bmw terecht gekomen (met de nodige lakschade).
dat er dus nog NOOIT een ongeval is gebeurd door overdreven snelheid, aanvaard ik dus niet.
was mijn snelheid onaangepast?? ook niet, want het weer was droog, zonnig, geen drukke baan, grote rechte 4vaksbaan met middenberm. had ik nu de 150 gehaald voor die kapot sprong, was het waarschijnlijk veel erger geweest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtennog nooit een klapband gehad aan hoge snelheid dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtendie brommer is absoluut wel gevaarlijk bezig. Of die dat maneuver nu aan 30, 50 of 80 per uur doet maakt weinig verschil. Feit is dat die gast totaal geen overzicht had was er op hem af had kunnen komen door zo voorbij te steken (ik vermoed dat hij een bestelwagen of iets groters aan 't voorbijsteken is en dus geen zicht had op ander verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtennog nooit een klapband gehad aan hoge snelheid dan? ik heb al een voorste band weten kapot springen op men impala vroeger, en ik reed maar 110km/h op een quasi lege baan.
t heeft ettelijke 100meter geduurd voor ik de auto stil kreeg en heb geluk gehad dat die niet overkop is gevlogen. door de kapotte band ging die namelijk ineens fel naar rechts.
tijdens mijn pogingen om die veilig tot stilstand te brengen, zijn er stukken rubber op de motorkap van een bmw terecht gekomen (met de nodige lakschade).
dat er dus nog NOOIT een ongeval is gebeurd door overdreven snelheid, aanvaard ik dus niet.
was mijn snelheid onaangepast?? ook niet, want het weer was droog, zonnig, geen drukke baan, grote rechte 4vaksbaan met middenberm. had ik nu de 150 gehaald voor die kapot sprong, was het waarschijnlijk veel erger geweest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn dat is nu net wat ik NIET probeer te doen. Ik maak immers deel uit van allen. Motard, fietser, voetganger en automobilist.
nu zal ik het eens in het onnozele trekken: ge zit hier te zeggen dat 140 km/h op een lege autostrade 's nachts niet gevaarlijk is. In een ander topic zit ge anderen terecht te wijzen als ze teveel uitstoot hebben en zo de gezondheid van andere mensen in gevaar brengen. Wel: ge rijdt 140 km/h en ge hebt daardoor meer uitstoot... ge ziet niets zo makkelijk als voorbeelden te geven van hetzelfde niveau om uw gelijk te halen.
Als we zo gaan beginnen, vinden we direct 100den voorbeelden waar het blijkbaar niet gevaarlijk is. Tot er iets gebeurd en opent er iemand hier een topic om te weten hoe 'm vanonder zijn verantwoordelijkheid wil uitkomen.
Ik zal het met die scooter anders formuleren: had dit nu gebeurd op een autosnelweg waar gij werd ingehaald door een andere auto op de pechstrook, zou ge dan ook zeggen: och da's toch niet gevaarlijk?
Comment
-
ik geef gewoon een voorbeeld dat ongelukken door overdreven snelheid WEL kunnen en niet enkel door onaangepaste snelheid aan de omstandigheden.
als iemand de begrenzer van zijn auto afhaalt en dan tegen 275km/h een klapband krijgt doordat de banden maar tot 255km/h kunnen, dan is dit ook door overdreven snelheid
@den paarse capri: vooraan of achteraan? ik heb al op de E17 gereden aan 130 met mijn kangootje en ik vond dat die zo een raar dreunend lawaai had. en da verergerde als ge zo wat slalomde. bleek men achterban kapot te zijn. en met kapot bedoel ik al VOLLEDIG doorgesneden. het loopvlak hing nog aan de zijwangen vast met de koordjes.
mijn impala van 1.9ton zonder servo had een klapband vooraan. moment dat ik remde, blokkeerden de achterwielen en ging ik dwars. het ene voorwiel kon gewoon de auto niet meer stoppen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten@den paarse capri: vooraan of achteraan? ik heb al op de E17 gereden aan 130 met mijn kangootje en ik vond dat die zo een raar dreunend lawaai had. en da verergerde als ge zo wat slalomde. bleek men achterban kapot te zijn. en met kapot bedoel ik al VOLLEDIG doorgesneden. het loopvlak hing nog aan de zijwangen vast met de koordjes.
mijn impala van 1.9ton zonder servo had een klapband vooraan. moment dat ik remde, blokkeerden de achterwielen en ging ik dwars. het ene voorwiel kon gewoon de auto niet meer stoppen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenFWD met servo, band vooraan. Geen maneuvers geprobeerd, gewoon zachtjes aan de kant, reservewiel erop en weer weg.
Comment
Comment