Tja, zo kan je altijd iets zeggen. Wat als op een rechte baan enen naar je toe komt gereden? Op je helft blijven heeft weinig te maken met de Ardennen geloof ik lol
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenOp de snelweg gebeuren de minste ongevallen.
Ongeveer 50% dodelijke slachtoffers op snelweg droeg geen gordel!
Tel er de trukers bij die achteraan op een file knallen, mensen die echt domme dingen doen en je hebt 90% van de dodelijke slachtoffers snelweg.
120 is een conventie he! Sommige landen 110 anderen 130 en zelfs 140 of helemaal geen limiet..
120 is echt niet meer van deze tijd.
op gewestwegen en gemeentewegen 70 km/uur uit beide richtingen = alsof je aan 140 tegen een beton knalt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenlogisch, iedereen gaat zelfde richting uit, zoals bij racen, als je dan een tik krijgt meestal niet zo erg (letsels minimaal)
op gewestwegen en gemeentewegen 70 km/uur uit beide richtingen = alsof je aan 140 tegen een beton knalt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenKlopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.
Is eens op Mythbusters geweest ook. De krachten heffen elkaar op (bij identieke voertuigen) .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenKlopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.
Maar het grote verschil zit in de vervorming van beide objecten, die een groot deel van de impact neutraliseert.
Methode van werken met kreukelzones.Last edited by taiko; 25/09/2015, 17:09.
Comment
-
Serieuze ergernis : 5 gekleurde medemensen met 2 kinderen op de schoot in een BMW1 serie. Die me dan ook nog vies aankijken wanneer ik eens met mijn hoofd aan het schudden ben van onbegrip.
Maar ja wij begrijpen jullie standpunt, de BMW Active Tourer 7plaatsen is ook echt niet mooi... Maar om daarvoor jullie kinderen hun leven te riskeren is er echt toch wel dik over hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenSerieuze ergernis : 5 gekleurde medemensen met 2 kinderen op de schoot in een BMW1 serie. Die me dan ook nog vies aankijken wanneer ik eens met mijn hoofd aan het schudden ben van onbegrip.
Maar ja wij begrijpen jullie standpunt, de BMW Active Tourer 7plaatsen is ook echt niet mooi... Maar om daarvoor jullie kinderen hun leven te riskeren is er echt toch wel dik over hoor.
Voor mijn part zitten ze met 100 personen in een 1 serie, dat stoort mij hoegenaamd niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenVolgens de basisfysica is de impact van snelheid toch 140 km/h hoor.
Maar het grote verschil zit in de vervorming van beide objecten, die een groot deel van de impact neutraliseert.
Methode van werken met kreukelzones.
Comment
-
Zondagavond. Witte Kia Sorento die mij op de expressweg in Ieper bijna ramt om dan alles dicht te gooien om de bocht naar de A19 aan 25kmh te nemen. Aan einde van de oprit rijdt em nog altijd maar 40kmh, ik zat toen wel serieus te bumperkleven geef ik toe, als die brakecheckt, of dat dacht ik toch. Op de A19 heeft hij mij tot drie maal toe bijna geramd, en verschillende andere auto's de pechstrook op gedwongen door er naast te gaan rijden en plots aan zijn stuur te snokken.
Dan verder op de R8 aan de eerste verkeerslichten moet ik dan op het fietspad uitwijken of hij zit in mijn koffer, waarna hij mij niet meer toelaat in te voegen en aan opnieuw 30 per uur verder rijdt. Dus ga hem opnieuw voorbij en heb jammergenoeg weer rood bij de volgende lichten. Daar zit hij weer in mijn kofferbak. Ik stap uit en ga verhaal halen. Hij had een zeer duidelijk antwoord klaar, ik citeer: "mkdqfmkemnqdiodiainemfis!!". Zo zat als een kanon. Flikken gebeld, die waren er bijna meteen, patrouille was net op de R8.
Ondertussen een dwaas wijf dat gestopt was om te zeggen dat ik die mens met rust moest laten. Nadat ook zij de volle lading kreeg droop ze af. Hopelijk is die vent zijn rijbewijs toch een tijdje kwijt, was er serieus over. Enige waar ik spijt van heb is dat ik pas na 30km gebeld heb ...
Comment
-
goed dat ge gebeld hebt. Potentieel ongeval en fait-divers'ke in de krant vermeden. Zo moeten meer mensen uit hun kot komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenNadat ook zij de volle lading kreeg droop ze af. H.
Comment
-
Mensen die 50 per uur rijden op een plaats waar je 90 mag doen en dan niet kunnen inhalen.
D'r is hier zo een stukske weg, en maak dat daar steeds meer mee.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMensen die 50 per uur rijden op een plaats waar je 90 mag doen en dan niet kunnen inhalen.
D'r is hier zo een stukske weg, en maak dat daar steeds meer mee.
Schering en inslag de laatste tijd, en enorm frustrerend. Vroeger waren het alleen bejaarden die zo traag reden, maar tegenwoordig rijdt precies iedereen alsof ze 20 Xanax'en geslikt hebben .
Comment
-
Ach mensen , relativeer de zaken toch eens een beetje. Er zijn echt wel erger zaken om je druk over te maken dan achter te hangen die iets trager rijdt waardoor je ocharme 5 minuten later op je bestemming komt. Wees blij dat je gezond bent. Net bij iemand langs geweest die na een routine onderzoek te horen kreeg dat hij nog 6 maanden te leven heeft. Dan kan je je echt niet opwinden over dergelijke futiliteiten hoor.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenveel ergernissen heb ik niet meer maar eentje dat blijft,... mensen die voor je oprit parkeren terwijl de overkant van de straat 300m lege parkeerplaatsen zijn en 10m verder aan mijn kant ook plaats zat is. Nadeel van naast een dokter te wonen zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenSchering en inslag de laatste tijd, en enorm frustrerend. Vroeger waren het alleen bejaarden die zo traag reden, maar tegenwoordig rijdt precies iedereen alsof ze 20 Xanax'en geslikt hebben .
Comment
Comment