Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tja, zo kan je altijd iets zeggen. Wat als op een rechte baan enen naar je toe komt gereden? Op je helft blijven heeft weinig te maken met de Ardennen geloof ik lol

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      Op de snelweg gebeuren de minste ongevallen.

      Ongeveer 50% dodelijke slachtoffers op snelweg droeg geen gordel!

      Tel er de trukers bij die achteraan op een file knallen, mensen die echt domme dingen doen en je hebt 90% van de dodelijke slachtoffers snelweg.

      120 is een conventie he! Sommige landen 110 anderen 130 en zelfs 140 of helemaal geen limiet..

      120 is echt niet meer van deze tijd.
      logisch, iedereen gaat zelfde richting uit, zoals bij racen, als je dan een tik krijgt meestal niet zo erg (letsels minimaal)
      op gewestwegen en gemeentewegen 70 km/uur uit beide richtingen = alsof je aan 140 tegen een beton knalt!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        logisch, iedereen gaat zelfde richting uit, zoals bij racen, als je dan een tik krijgt meestal niet zo erg (letsels minimaal)
        op gewestwegen en gemeentewegen 70 km/uur uit beide richtingen = alsof je aan 140 tegen een beton knalt!
        Klopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Klopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.
          Inderdaad.

          Is eens op Mythbusters geweest ook. De krachten heffen elkaar op (bij identieke voertuigen) .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Klopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.
            Volgens de basisfysica is de impact van snelheid toch 140 km/h hoor.

            Maar het grote verschil zit in de vervorming van beide objecten, die een groot deel van de impact neutraliseert.
            Methode van werken met kreukelzones.
            Last edited by taiko; 25/09/2015, 17:09.

            Comment


            • Serieuze ergernis : 5 gekleurde medemensen met 2 kinderen op de schoot in een BMW1 serie. Die me dan ook nog vies aankijken wanneer ik eens met mijn hoofd aan het schudden ben van onbegrip.
              Maar ja wij begrijpen jullie standpunt, de BMW Active Tourer 7plaatsen is ook echt niet mooi... Maar om daarvoor jullie kinderen hun leven te riskeren is er echt toch wel dik over hoor.

              Comment


              • veel ergernissen heb ik niet meer maar eentje dat blijft,... mensen die voor je oprit parkeren terwijl de overkant van de straat 300m lege parkeerplaatsen zijn en 10m verder aan mijn kant ook plaats zat is. Nadeel van naast een dokter te wonen zeker?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                  Serieuze ergernis : 5 gekleurde medemensen met 2 kinderen op de schoot in een BMW1 serie. Die me dan ook nog vies aankijken wanneer ik eens met mijn hoofd aan het schudden ben van onbegrip.
                  Maar ja wij begrijpen jullie standpunt, de BMW Active Tourer 7plaatsen is ook echt niet mooi... Maar om daarvoor jullie kinderen hun leven te riskeren is er echt toch wel dik over hoor.
                  Waarschijnlijk ben jij dan ook de enige die zich hieraan ergert .
                  Voor mijn part zitten ze met 100 personen in een 1 serie, dat stoort mij hoegenaamd niet.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                    Volgens de basisfysica is de impact van snelheid toch 140 km/h hoor.

                    Maar het grote verschil zit in de vervorming van beide objecten, die een groot deel van de impact neutraliseert.
                    Methode van werken met kreukelzones.
                    Twee dezelfde autos die aan 70 tegen elkaar vliegen is't zelfde als 1 die aan 70 tegen een muur vliegt en is't zelfde als een die aan 140 rijdt terwijl de andere stilstaat. De klap zal in de drie gevallen vergelijkbaar zijn maar in't laatste geval schuiven ze beide nog door aan 70 na de botsing. Kunnen ze nog eens ergens tegenzitten.
                    30 jaar Mr Yuge!

                    Comment


                    • Hier speelt het gewicht dan een grote rol. Frontale botsing ben je beter met de zwaarste wagen, op stilstaand object beter met de lichtste. Men beweert dat Diana nog geleefd zou hebben mocht haar Mercedes niet gepantserd zijn geweest. Zou kunnen...

                      Comment


                      • Zondagavond. Witte Kia Sorento die mij op de expressweg in Ieper bijna ramt om dan alles dicht te gooien om de bocht naar de A19 aan 25kmh te nemen. Aan einde van de oprit rijdt em nog altijd maar 40kmh, ik zat toen wel serieus te bumperkleven geef ik toe, als die brakecheckt, of dat dacht ik toch. Op de A19 heeft hij mij tot drie maal toe bijna geramd, en verschillende andere auto's de pechstrook op gedwongen door er naast te gaan rijden en plots aan zijn stuur te snokken.
                        Dan verder op de R8 aan de eerste verkeerslichten moet ik dan op het fietspad uitwijken of hij zit in mijn koffer, waarna hij mij niet meer toelaat in te voegen en aan opnieuw 30 per uur verder rijdt. Dus ga hem opnieuw voorbij en heb jammergenoeg weer rood bij de volgende lichten. Daar zit hij weer in mijn kofferbak. Ik stap uit en ga verhaal halen. Hij had een zeer duidelijk antwoord klaar, ik citeer: "mkdqfmkemnqdiodiainemfis!!". Zo zat als een kanon. Flikken gebeld, die waren er bijna meteen, patrouille was net op de R8.
                        Ondertussen een dwaas wijf dat gestopt was om te zeggen dat ik die mens met rust moest laten. Nadat ook zij de volle lading kreeg droop ze af. Hopelijk is die vent zijn rijbewijs toch een tijdje kwijt, was er serieus over. Enige waar ik spijt van heb is dat ik pas na 30km gebeld heb ...

                        Comment


                        • goed dat ge gebeld hebt. Potentieel ongeval en fait-divers'ke in de krant vermeden. Zo moeten meer mensen uit hun kot komen.
                          autofans.be

                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                          Comment


                          • Het is idd goed afgelopen. Maar voor hetzelfde geld is die niet zat en gewoon een wegpiraat. En kan hij zeer agressief uit de hoek komen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Nadat ook zij de volle lading kreeg droop ze af. H.
                              Heerlijk

                              Comment


                              • Mensen die 50 per uur rijden op een plaats waar je 90 mag doen en dan niet kunnen inhalen.
                                D'r is hier zo een stukske weg, en maak dat daar steeds meer mee.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Mensen die 50 per uur rijden op een plaats waar je 90 mag doen en dan niet kunnen inhalen.
                                  D'r is hier zo een stukske weg, en maak dat daar steeds meer mee.

                                  Schering en inslag de laatste tijd, en enorm frustrerend. Vroeger waren het alleen bejaarden die zo traag reden, maar tegenwoordig rijdt precies iedereen alsof ze 20 Xanax'en geslikt hebben .

                                  Comment


                                  • Ach mensen , relativeer de zaken toch eens een beetje. Er zijn echt wel erger zaken om je druk over te maken dan achter te hangen die iets trager rijdt waardoor je ocharme 5 minuten later op je bestemming komt. Wees blij dat je gezond bent. Net bij iemand langs geweest die na een routine onderzoek te horen kreeg dat hij nog 6 maanden te leven heeft. Dan kan je je echt niet opwinden over dergelijke futiliteiten hoor.....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                      veel ergernissen heb ik niet meer maar eentje dat blijft,... mensen die voor je oprit parkeren terwijl de overkant van de straat 300m lege parkeerplaatsen zijn en 10m verder aan mijn kant ook plaats zat is. Nadeel van naast een dokter te wonen zeker?
                                      Heb regelmatig ook dat probleem , ik laat dan gewoonlijk hun band leeg lopen en steek dan een briefje achter de ruitenwisser met de melding dat ze fout geparkeerd staan en dat hun band blijkbaar plat staan. Meestal zijn het overigens van die kakmadammekes. Ze mogen mijn fietspomp dan lenen om hun band terug op te pompen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                        Schering en inslag de laatste tijd, en enorm frustrerend. Vroeger waren het alleen bejaarden die zo traag reden, maar tegenwoordig rijdt precies iedereen alsof ze 20 Xanax'en geslikt hebben .
                                        Moet dan eens de 22km van Geraardsbergen tot Wetteren rijden... Na 3 keer heb je geen stuurvulling meer. Ik knabbel er ook altijd aan uit frustratie. Lijkt wel of het de gewoonte wordt om 20 km per uur onder de toegelaten snelheid te blijven. Nochtans staat de naft goedkoop en zou je verwachten dat ze navenant doorrijden.

                                        Comment


                                        • Is het ook niet omdat men aan het bellen of sms'en is.
                                          Dan gaat de gemiddelde snelheid soms ook snel omlaag.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X