Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenAch mensen , relativeer de zaken toch eens een beetje. Er zijn echt wel erger zaken om je druk over te maken dan achter te hangen die iets trager rijdt waardoor je ocharme 5 minuten later op je bestemming komt. Wees blij dat je gezond bent. Net bij iemand langs geweest die na een routine onderzoek te horen kreeg dat hij nog 6 maanden te leven heeft. Dan kan je je echt niet opwinden over dergelijke futiliteiten hoor.....
Daarnaast vind ik dat een rare redenering.
Je mag je dus niet slecht voelen omdat ergens het iemand wel slechter heeft? Mag je je dan ook niet goed voelen omdat iemand zich beter voelt?
In dit topic worden inderdaad kleine feitjes opgeblazen in irritatie, dat klopt. Maar als ik me niet kan/mag opjagen in de zoveelste die 50 tuft waar je 70 mag (dag in dag uit) omdat iemand anders een nare ziekte heeft.......
Maar ja, mocht ik zelf de diagnose krijgen zou ik misschien zelf ook meer relativeren. Tot dan blijf ik me wel opjagen.
Comment
-
Net twee briljante geesten.
Eerste was een Renault Megane, vrouw aan stuur, kind zonder gordel er naast. Al een hele tijd erg dichtbij aan 't rijden terwijl ik telkens 5kmh sneller reed dan toegestaan.
Komt mij dan hier voorbij, met veel moeite, want zo'n auto heeft geen pk's. https://www.google.be/maps/@50.83131...2!8i6656?hl=nl
Je ziet daar dus niets van je tegenliggers, maar de picasso die er achter reed besliste van ook nog te volgen. Is dan met piepende banden tot stilstand gekomen want er was een tegenligger.
Blijkbaar was dat niet voldoende om er verstand in te krijgen, want wat verder haalde hij mij hier in. https://www.google.be/maps/@50.83859...2!8i6656?hl=nl
Combi uit de tegenovergestelde richting deed niks...
Vraag me soms af wat er moet gebeuren eer zulk volk gaat inzien hoe gevaarlijk ze zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMoet dan eens de 22km van Geraardsbergen tot Wetteren rijden... Na 3 keer heb je geen stuurvulling meer. Ik knabbel er ook altijd aan uit frustratie. Lijkt wel of het de gewoonte wordt om 20 km per uur onder de toegelaten snelheid te blijven. Nochtans staat de naft goedkoop en zou je verwachten dat ze navenant doorrijden.
Als men echter 40 à 50 zou rijden waar 90 de maximumsnelheid is, dan denk ik dat het misschien wel onder de noemer 'hinderen' valt en is het dus ook een verkeersinbreuk, of vergis ik me?
Het begrip 'abnormaal traag' wordt echter niet gespecifiëerd in de verkeerswetgeving en is dus voor interpretatie vatbaar... behalve op de snelweg; daar geldt een minimumsnelheid van 70 km/u... wat een groot verschil maakt met de maximumsnelheid, hetgeen mij doet vermoeden dat zelfs 50 km/u rijden waar 90 is toegestaan waarschijnlijk nog niet als 'hinderend' door de mannen met de lange arm zal worden beschouwd en geverbaliseerd...
By the way: 22 km aan 90 km/u duurt net geen 15 minuten; aan 70 km/u duurt dat net geen 19 minuten... een verschil van 4 luttele minuutjes x 3 = stuur opgevreten in 12 minuten...Last edited by Maurice P.P.; 03/10/2015, 19:09.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenBwa, 20km/u trager als 90 toegelaten is lijkt mij toch aanvaardbaar: 90 is dan geen opgelegde snelheid hé, maar een MAXIMUM. Trager mag dus; sneller niet.
Als men echter 40 à 50 zou rijden waar 90 de maximumsnelheid is, dan denk ik dat het misschien wel onder de noemer 'hinderen' valt en is het dus ook een verkeersinbreuk, of vergis ik me?
Het begrip 'abnormaal traag' wordt echter niet gespecifiëerd in de verkeerswetgeving en is dus voor interpretatie vatbaar... behalve op de snelweg; daar geldt een minimumsnelheid van 70 km/u... wat een groot verschil maakt met de maximumsnelheid, hetgeen mij doet vermoeden dat zelfs 50 km/u rijden waar 90 is toegestaan waarschijnlijk nog niet als 'hinderend' door de mannen met de lange arm zal worden beschouwd en geverbaliseerd...
By the way: 22 km aan 90 km/u duurt net geen 15 minuten; aan 70 km/u duurt dat net geen 19 minuten... een verschil van 4 luttele minuutjes x 3 = stuur opgevreten in 12 minuten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenvraag me toch af wat ze dan doen als daar een tractor rijd. die beesten rijden tegenwoordig ook tussen de 45 en 60km/h en die geraak je ook niet meer snel voorbij (de tijd van zo een klein tractortje van amper 3meter lang is lang vervlogen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMoet dan eens de 22km van Geraardsbergen tot Wetteren rijden... Na 3 keer heb je geen stuurvulling meer. Ik knabbel er ook altijd aan uit frustratie. Lijkt wel of het de gewoonte wordt om 20 km per uur onder de toegelaten snelheid te blijven. Nochtans staat de naft goedkoop en zou je verwachten dat ze navenant doorrijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet is vrij egoistisch om 70 te rijden op een niet drukke en overzichtelijke baan waar je 90 mag met een sliert auto's achter u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
Vooral als je niet mag inhalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenUiteraard.
Het is zo dat er maar 70 en soms trager gereden wordt doordat er 1 iemand inderdaad alles ophoudt. Dat zijn dan slierten van tientallen auto's en vrachtwagens die erachter hangen.
Comment
-
Ik heb gisteren op de N42 gemiddeld rond de 50 gereden. Hele stoet auto's achter een paar tractors met aanhangwagen.
Dat systeem uit Duitsland met 3 vakken kennen ze hier niet. Daar heb je afwisselend 2 vakken in 1 richting en 1 vak in de andere. Zo heb je dan opportuniteit om in te halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenSerieuze ergernis : 5 gekleurde medemensen met 2 kinderen op de schoot in een BMW1 serie. Die me dan ook nog vies aankijken wanneer ik eens met mijn hoofd aan het schudden ben van onbegrip.
Maar ja wij begrijpen jullie standpunt, de BMW Active Tourer 7plaatsen is ook echt niet mooi... Maar om daarvoor jullie kinderen hun leven te riskeren is er echt toch wel dik over hoor.1976 Porsche 924 (verkocht)
2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
2011 Volvo V60 T6 AWD
2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk BerichtenOoit op de luchthaven koppel met baby op schoot laten stoppen (werkte daar toen). Toen ze zagen dat ik het gezien had dropte madam de kleine rap aan haar voeten. Bij controle (door politie) bleek dat de vent (bestuurder) ook geen rijbewijs en verzekering had.
Ge kunt die mensen uit de brousse halen, maar de brousse niet uit die mensen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZe hebben daar kilometers lang witte lijnen getrokken, gewoon op rechte baan. Eerst was gezegd dat de tractoren langs de parallelwegen moesten, maar blijkbaar is dit niet doorgegaan. Resultaat: als er dan een tractor rijdt begaan tientallen of meer een zware overtreding. Zijn nu aan't overleggen om er eindelijk een viervaksweg te maken van Lessen tot Wetteren. Maar de groenen houden t spel weer tegen...
Is ook een oplossing
Comment
-
Ah.....
Mensen die op een mooie open weg de naald tussen de 55-60 variëren terwijl je er 70 mag...Vervolgens ga je erachter de autostrade op, na het (obligatoir levensgevaarlijk tergend traag) invoegen heb je eindelijk de mogelijkheid om hun in te halen. Vervolgens trek je rustig op tot 120 en zet je CC aan. Oef, we zijn er vanaf. En een kwartier later komt dezelfde wagen U ineens tegen 140+ voorbij...om dan in te voegen, en dan loopt die uit, nog iets uit, stopt met uitlopen, blijft gelijk, je haalt een beetje in, je haalt een beetje meer in, en je moet er weer over. En als je dan naar links gaat en op CC wilt inhalen zie je die appel wakkerschieten, in zijn spiegel gluren, en een plofje roet uit de uitlaat en ineens haal je niet meer in...dan is het dus kiezen tussen ofwel een dot gas erbij om erover te geraken, ofwel opnieuw invoegen en hopen dat hij nu wél blijft doorrijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenAh.....
Mensen die op een mooie open weg de naald tussen de 55-60 variëren terwijl je er 70 mag...Vervolgens ga je erachter de autostrade op, na het (obligatoir levensgevaarlijk tergend traag) invoegen heb je eindelijk de mogelijkheid om hun in te halen. Vervolgens trek je rustig op tot 120 en zet je CC aan. Oef, we zijn er vanaf. En een kwartier later komt dezelfde wagen U ineens tegen 140+ voorbij...om dan in te voegen, en dan loopt die uit, nog iets uit, stopt met uitlopen, blijft gelijk, je haalt een beetje in, je haalt een beetje meer in, en je moet er weer over. En als je dan naar links gaat en op CC wilt inhalen zie je die appel wakkerschieten, in zijn spiegel gluren, en een plofje roet uit de uitlaat en ineens haal je niet meer in...dan is het dus kiezen tussen ofwel een dot gas erbij om erover te geraken, ofwel opnieuw invoegen en hopen dat hij nu wél blijft doorrijden...
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VII
Gisteren al een kilometer of 10 achter ene gehangen die max. 50 reed waar 70 mocht en inhalen was niet mogelijk.
Natuurlijk moest hij ook de autostrade op.
In't begin van de oprit een gat gelaten en inderdaad, meneer aan amper 90 erop.
Ik ben tot het einde op de oprit gebleven en voegde aan 120 voor hem in, eigenlijk ben ik hem rechts voorbijgereden.
Volgens mijn broer is dat ook rechts inhalen, volgens mij is dat gewoon invoegen?2018 BMW X1 18d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenGe kunt die mensen uit de brousse halen, maar de brousse niet uit die mensen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk BerichtenGisteren al een kilometer of 10 achter ene gehangen die max. 50 reed waar 70 mocht en inhalen was niet mogelijk.
Natuurlijk moest hij ook de autostrade op.
In't begin van de oprit een gat gelaten en inderdaad, meneer aan amper 90 erop.
Ik ben tot het einde op de oprit gebleven en voegde aan 120 voor hem in, eigenlijk ben ik hem rechts voorbijgereden.
Volgens mijn broer is dat ook rechts inhalen, volgens mij is dat gewoon invoegen?
Comment
Comment