Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Er zijn er genoeg die zelfs komen bumper-kleven als je 5 km/u sneller rijdt.

Houd afstand of haal in!
    Op de N42 mag je helemaal niet inhalen.

En toch doe ik het.

#swag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

En toch doe ik het.

#swag
      Je bent BMW rijder voor iets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
        Je bent BMW rijder voor iets
        Als je toch al de naam hebt, kan je zowel bevestigen
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

En toch doe ik het.

#swag
          Met u kan ik babbelen se

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik ben zondagavond teruggekomen over de N42. Weinig verkeer. Maar voor mij enen die constant tussen de 55 en de 60 aanhield. Op de stukken waar je zelfs 90 mag! Dan zijn ze verwonderd dat er eens iemand gaat bumperkleven...
            Vraag me af wat dat soort mensen bezielt. Is dat om zuinig te rijden, schrik om uit de bocht te vliegen op die rechte baan, met andere dingen bezig achter het stuur (kwil nie weten wat dat allemaal kan zijn),...
            En ik vraag me af wat jou bezielt om dan te gaan bumperkleven. Zijn er dan ook mensen die je zo storen dat je jezelf het recht geeft om ze in de gracht te rijden?
            Het is perfect toegestaan om 60km/h te rijden op een baan waar je 90km/h mag. kan zan zijn dat je dat stoort, maar dat geeft je geen recht om te bumperkleven.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Niet iedereen die met een auto rijdt wilt snel rijden of is gehaast. Veel mensen zien die auto enkel als een transportmiddel en genieten zelden van het autorijden op zich. Die interesseren zich ook niet aan hoe snel ze wel zouden kunnen/moeten rijden op die 90 baan, ze hebben het dikwijls zelfs niet door hoe snel ze rijden. Ik heb geen problemen met zulke mensen, iedereen vult die definitie van dat autorijden voor zich in. Maar, het is natuurlijk wel vrij egoistisch als je als zulke 'tamme mens' een file achter je gaat creëren. Ik snap dat dit irritatie kan opwekken, zeker in dit land waar je de dag van vandaag haast nergens nog vooruit komt. Ik maak mij er nog zelden druk in, automaat in comfort stand, muziekje op, raampje wat open, lichtjes achterover in de zetel,... en cruisen maar.
            Voilà, al die negatieve energie. Al die mensen die zich zo opjagen in 't verkeer.
            Ik vraag me trouwens af wat er egoïstich is. De meeste dodelijke ongevallen zijn een gevolg van te snel rijden, lijkt me dus nog iets egoïstischer om als een zot op de baan te rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Klopt... Mag niet
            Bumperkleven ook niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
            Dus niet max snelheid rijden (want die 70/90/50 is de MAXIMUM snelheid) is vrijgeleide om te gaan bumperkleven ?

Jullie moeten allemaal wel heel belangrijk zijn dat jullie ook altijd aan die max snelheid moeten rijden.
            Ik denk dat iets met hun ego heeft te maken.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Er zijn er genoeg die zelfs komen bumper-kleven als je 5 km/u sneller rijdt.

Houd afstand of haal in!
            Voilà. Helemaal mee eens.
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

Voilà, al die negatieve energie. Al die mensen die zich zo opjagen in 't verkeer.
              Ik vraag me trouwens af wat er egoïstich is. De meeste dodelijke ongevallen zijn een gevolg van te snel rijden, lijkt me dus nog iets egoïstischer om als een zot op de baan te rijden.
              Té snel rijden = onaangepaste snelheid. Dat is nog iets anders dan je aan de maximum snelheid houden.

Comment

• Sneller rijden dan datgene wat de verkeersborden aangeven is een overtreding maar is niet noodzakelijk onaangepaste snelheid ... het tegenovergestelde is echter ook een mogelijkheid, denk maar aan 120km/u op de E40 bij zware sneeuwval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Wat houdt je dan tegen om je richtingaanwijzer op te zetten en hem in te halen ? ... motor in noodloop ? ..
                  Nog eens een bezoekje aan rechtbank en 15 dagen liften, neen dank je wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Dat zou al een oplossing zijn, er is meer dan plek genoeg om een 3e val te tekenen.

De lichten staan normaal op elkaar afgesteld, want als ik met de moto aan de lichten vol vertrek en even doortrek, mij dan laat afzakken naar 90 sta ik meestal nog net stil voor het volgende licht. Als je dus aan een normaal tempo optrekt naar 90 ga je er niet voor staan. Maar, als er een camion voor u staat en die trekt traag op, rijdt bovendien nog te traag, dan is de kans groot dat je er weer voor staat.

Ik blijf er bij, volgens mij was er iemand die wat verf te veel besteld had. Deze heeft dan de opdracht gegeven om dat daar opnieuw uit te tekenen.
                    Verf : lol

maar vrachtwagens mogen daar geen 90 !

Comment

Sneller rijden dan datgene wat de verkeersborden aangeven is een overtreding maar is niet noodzakelijk onaangepaste snelheid ... het tegenovergestelde is echter ook een mogelijkheid, denk maar aan 120km/u op de E40 bij zware sneeuwval.
                      Als jij meedoet aan verkiezing heb je alvast mijn stem ;-)

Comment

Sneller rijden dan datgene wat de verkeersborden aangeven is een overtreding maar is niet noodzakelijk onaangepaste snelheid ... het tegenovergestelde is echter ook een mogelijkheid, denk maar aan 120km/u op de E40 bij zware sneeuwval.
                        Helemaal juist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Als je toch al de naam hebt, kan je zowel bevestigen
                          It is...

Comment

• Vandaag weer de ergernis van die pipo's die veel trager rijden dan toegelaten.
                            En om te reageren op wat sommige hier zeggen, dat het om een maximumsnelheid gaat en dat anderen het recht hebben om trager te rijden, oke, maar dat ze dan een andere weg pakken met lagere snelheidslimiet (kan niet overal, maar op veel plaatsen ligt er parallel met een 70 of 90 weg een 50 of 70 weg)

Nog een andere ergernis van deze morgend, bijna van de weg gereden door een oen die van links kwam.
                            Ik kom aangereden en die man is aan het wachten met zijn camionet om de weg op te komen en op de moment dat ik bijna bij hem ben komt hij de weg op gereden waardoor ik moest uitwijken richting fietspad (gelukkig dat er geen fietsers waren), doordat het fietspad hoger lag dan de weg ging ik dwars en heb ik tegen moeten sturen om niet in de gracht te belanden.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Vandaag weer de ergernis van die pipo's die veel trager rijden dan toegelaten.
                              En om te reageren op wat sommige hier zeggen, dat het om een maximumsnelheid gaat en dat anderen het recht hebben om trager te rijden, oke, maar dat ze dan een andere weg pakken met lagere snelheidslimiet (kan niet overal, maar op veel plaatsen ligt er parallel met een 70 of 90 weg een 50 of 70 weg)

Nog een andere ergernis van deze morgend, bijna van de weg gereden door een oen die van links kwam.
                              Nog niet aan gedacht, maar groot gelijk. Naast die bewuste N42 ligt de oude baan, in feite kunnen ze daar gaan profijtig rijden. Is daar rustig, geen verkeer,... Och ja, egoistisch gedrag zal je niet snel veranderen. Ze doen niks verkeerd mijnheer, ik mag ikke, ikke ikke...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                Verf : lol

maar vrachtwagens mogen daar geen 90 !
                                Ja kom, wat hebben ze daar allemaal niet op de grond getekend Asverschuivingen, die 'middenberm' door die dubbele lijn, ... Beetje overdreven vind ik.

Comment

• De moto's maken handig gebruik van die middenberm hee. Lijkt wel voor hun zo getekend te zijn op de baan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    De moto's maken handig gebruik van die middenberm hee. Lijkt wel voor hun zo getekend te zijn op de baan
                                    Als motorrijder zelf moet ik zeggen dat sommigen toch overdrijven. Die rijden echt snel op die strook van een meter breed. Ik doe het niet als ze aan het rijden zijn, enkel stapvoets als het verkeer stil staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      Nog eens een bezoekje aan rechtbank en 15 dagen liften, neen dank je wel
                                      Ik dacht dat inhalen over volle lijn een overtreding 3de graad was en dus 165 EUR?

Comment

Ik dacht dat inhalen over volle lijn een overtreding 3de graad was en dus 165 EUR?
                                        Niet overal :-( op PV stond ook jog een overtreding 1e graad erbij, daarom misschien

in Gent door rood is altijd rechtbank, en dus ook 15 dagen, op vele andere plaatsen is het 165

Comment

• Vanmorgen een tractor met aanhanger (met 1 flauw rood lampje achteraan de trekker, niets aan de aanhanger) op de N80 (autoweg)...'want het is toch nog maar 0520 in de ochtend, en dan ziet niemand dat'
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X