Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    zeker als je weet dat de toegelaten snelheid meestal al voorzien is op de onervaren bestuurders.
    Woehahahaha, het wordt hier interessanter met de minuut...
    De maximumsnelheid wordt bepaald aan de hand van de meest onervaren bestuurders....
    Uiteraard; mocht iedereen even 'ervaren' zijn als u in het verkeer, dan mochten we nu in de bebouwde kom misschien wel ***overdrijf-modus aan*** 120 km/u rijden...
    Man, man, man, aan welke toog moet ge daarvoor gaan hangen?

    Op die manier is een ernstige discussie natuurlijk onmogelijk.
    Maar ja, daarom is het ook een forum zeker? Café's met een toog vol zeveraars worden steeds schaarser, daarom zijn fora in het leven geroepen! Waar kunnen we anders nog cafépraat verkopen?
    Last edited by Maurice P.P.; 11/10/2015, 15:51.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
      Woehahahaha, het wordt hier interessanter met de minuut...
      De maximumsnelheid wordt bepaald aan de hand van de meest onervaren bestuurders....
      Uiteraard; mocht iedereen even 'ervaren' zijn als u in het verkeer, dan mochten we nu in de bebouwde kom misschien wel ***overdrijf-modus aan*** 120 km/u rijden...
      Man, man, man, aan welke toog moet ge daarvoor gaan hangen?

      Op die manier is een ernstige discussie natuurlijk onmogelijk.
      Maar ja, daarom is het ook een forum zeker?
      Een halve zin quoten en de rest negeren is dan wel serieus?

      En is het anders misschien? Zijn volgens u de snelheidslimieten voorzien op de ervaren bestuurders? Neen, ze zijn voorzien zodat iedereen, ervaren en onervaren zich veilig op de weg kan begeven. Als je de limieten te hoog vindt, dan heb je, in de meeste gevallen, je rijbewijs nog niet verdiend.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        En is het anders misschien? Zijn volgens u de snelheidslimieten voorzien op de ervaren bestuurders? Neen, ze zijn voorzien zodat iedereen, ervaren en onervaren zich veilig op de weg kan begeven. Als je de limieten te hoog vindt, dan heb je, in de meeste gevallen, je rijbewijs nog niet verdiend.
        Dat klopt. En een LIMIET is dus géén opgelegde minimumsnelheid. En ik ben het eens dat 30, 40 of 50 rijden waar 90 toegelaten is (bij normale omstandigheden) MOET aanzien worden als hinderen van het verkeer. 70 is dat volgens mij helemaal niet.
        En ik ben ervan overtuigd dat geen enkele rechtbank wie dan ook zal veroordelen voor het hinderen van het verkeer als die 70 i.p.v. de maximum 90 km/u reed.
        Wie dat niet kan/wil accepteren is m.i. een dikke egoist, net als diegene die daar 45 km/u wil tuffen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
          Woehahahaha, het wordt hier interessanter met de minuut...
          De maximumsnelheid wordt bepaald aan de hand van de meest onervaren bestuurders....
          Uiteraard; mocht iedereen even 'ervaren' zijn als u in het verkeer, dan mochten we nu in de bebouwde kom misschien wel ***overdrijf-modus aan*** 120 km/u rijden...
          Man, man, man, aan welke toog moet ge daarvoor gaan hangen?

          Op die manier is een ernstige discussie natuurlijk onmogelijk.
          Maar ja, daarom is het ook een forum zeker? Café's met een toog vol zeveraars worden steeds schaarser, daarom zijn fora in het leven geroepen! Waar kunnen we anders nog cafépraat verkopen?
          u bent toevallig HLN lezer en VTM kijker? want uw manier van discussiëren lijkt mij meer op zijn plaats in de comments op HLN.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
            Dat klopt. En een LIMIET is dus géén opgelegde minimumsnelheid. En ik ben het eens dat 30, 40 of 50 rijden waar 90 toegelaten is (bij normale omstandigheden) MOET aanzien worden als hinderen van het verkeer. 70 is dat volgens mij helemaal niet.
            En ik ben ervan overtuigd dat geen enkele rechtbank wie dan ook zal veroordelen voor het hinderen van het verkeer als die 70 i.p.v. de maximum 90 km/u reed.
            Wie dat niet kan/wil accepteren is m.i. een dikke egoist, net als diegene die daar 45 km/u wil tuffen.
            Waarom is iemand die niet accepteert dat iemand die hem hindert een egoïst? Je negeert gewoon heel mijn voorgaande post, om toch maar telkens hetzelfde te kunnen blijven zeggen.

            Comment


            • als instructeur kan ik alvast beamen dat leerlingbestuurders de aangeduide snelheid van mij moeten rijden, tenzij bepaalde omstandigheden dat niet toelaten. Ik wijs hen daarop omdat ze verkeer achter ons niet nodeloos moeten ophouden. We respecteren natuurlijk de maximale snelheidsaanduiding en dat is voor veel chauffeurs helaas ook niet genoeg.

              als die het al doen (in al hun onervarenheid), welke reden kan een andere chauffeur dan inroepen die al jarenlang zijn rijbewijs heeft om dan toch nog trager te rijden?
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Waarom is iemand die niet accepteert dat iemand die hem hindert een egoïst? Je negeert gewoon heel mijn voorgaande post, om toch maar telkens hetzelfde te kunnen blijven zeggen.
                Ik raad iedereen even aan eens op te zoeken wat een 'accordeon'-file is en hoe deze ontstaat...: (te) snel accelereren om nadien op de rem te gaan staan veroorzaakt wel degelijk files, en hoe drukker het verkeer hoe langer de file die hierdoor wordt veroorzaakt.
                Als bij druk verkeer iedereen op die bedoelde (en ook op andere drukke wegen) een 'gezapige' , maar constante 60 km/u zou aanhouden, ben ik er 100% zeker van dat iedereen er wel bij zou varen wat tijdswinst (en stress) betreft.
                Vraag je eens af waarom het 'blokrijden' wordt toegepast bij zeer druk verkeer: door allemaal aan een (veel) lagere gelijke snelheid te rijden gaat alles sneller én vlotter...

                @brechen: De Standaard, De Morgen en/of Knack lezer zeker?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                  Ik raad iedereen even aan eens op te zoeken wat een 'accordeon'-file is en hoe deze ontstaat...: (te) snel accelereren om nadien op de rem te gaan staan veroorzaakt wel degelijk files, en hoe drukker het verkeer hoe langer de file die hierdoor wordt veroorzaakt.
                  Als bij druk verkeer iedereen op die bedoelde (en ook op andere drukke wegen) een 'gezapige' , maar constante 60 km/u zou aanhouden, ben ik er 100% zeker van dat iedereen er wel bij zou varen wat tijdswinst (en stress) betreft.
                  Vraag je eens af waarom het 'blokrijden' wordt toegepast bij zeer druk verkeer: door allemaal aan een (veel) lagere gelijke snelheid te rijden gaat alles sneller én vlotter...

                  @brechen: De Standaard, De Morgen en/of Knack lezer zeker?
                  dus uw argument is accordeonfiles? accordeonfiles ontstaan juist als der eentje tussen zit die opeens 20km trager rijdt dan al de rest! en blokrijden heb ik al in jaren niet meer gezien, wanneer wordt dat nog toegepast?

                  Comment


                  • Steek daar toch geen tijd in mannen. Zo'n mensen als Maurice kun je toch niet van het tegendeel overtuigen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                      Ik raad iedereen even aan eens op te zoeken wat een 'accordeon'-file is en hoe deze ontstaat...: (te) snel accelereren om nadien op de rem te gaan staan veroorzaakt wel degelijk files, en hoe drukker het verkeer hoe langer de file die hierdoor wordt veroorzaakt.
                      Als bij druk verkeer iedereen op die bedoelde (en ook op andere drukke wegen) een 'gezapige' , maar constante 60 km/u zou aanhouden, ben ik er 100% zeker van dat iedereen er wel bij zou varen wat tijdswinst (en stress) betreft.
                      Vraag je eens af waarom het 'blokrijden' wordt toegepast bij zeer druk verkeer: door allemaal aan een (veel) lagere gelijke snelheid te rijden gaat alles sneller én vlotter...

                      @brechen: De Standaard, De Morgen en/of Knack lezer zeker?
                      Ja , lol als iedereen zou thuisblijven waren er ook geen files.

                      Comment


                      • Maurice PP trekt qua schrijven op onze vriend DBR2. Enige verschil is dat DBR zijn comments niet meende en dat Maurice achter zijn uitlatingen staat.

                        Comment


                        • Als je op de N42 zo een hele stoet achter een auto aan 70 ziet tuffen wie is er dan precies de egoïst?

                          Die ene of al de andere?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            als instructeur kan ik alvast beamen dat leerlingbestuurders de aangeduide snelheid van mij moeten rijden, tenzij bepaalde omstandigheden dat niet toelaten. Ik wijs hen daarop omdat ze verkeer achter ons niet nodeloos moeten ophouden. We respecteren natuurlijk de maximale snelheidsaanduiding en dat is voor veel chauffeurs helaas ook niet genoeg.

                            als die het al doen (in al hun onervarenheid), welke reden kan een andere chauffeur dan inroepen die al jarenlang zijn rijbewijs heeft om dan toch nog trager te rijden?
                            Inderdaad, mijn instructeur in der tijd zei zelfs dat wanneer je meer dan 10 km/h ter traag rijd je daarvoor je examen zou mogen overdoen.

                            En nogmaals wat ik al eens eerder zei, meestal is er parallel met een 90 baan altijd wel een 70 baan, dus die mensen die het vertikken om 90 te rijden kunnen dan beter gewoon die andere weg nemen, zo storen ze de mensen die wel 90 willen rijden niet.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • mensen, binnen 20 jaar is de helft van ons bevolking bejaard, wen daaraan want je kunt er niet naast dat een hoop mensen gepensioneerd en nix van tijdsdruk ervaart

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                mensen, binnen 20 jaar is de helft van ons bevolking bejaard, wen daaraan want je kunt er niet naast dat een hoop mensen gepensioneerd en nix van tijdsdruk ervaart
                                En niet alleen het ontbreken van de tijdsdruk speelt daar in mee. Ook het testosterongehalte daalt met de leeftijd.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Maurice PP trekt qua schrijven op onze vriend DBR2.
                                  Ik dacht eerder aan Jakkel
                                  Mijn Skoda

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                    Ik dacht eerder aan Jakkel
                                    Beter een Jakkel, dan een frustro die zich aan elke futiliteit ergert.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      En niet alleen het ontbreken van de tijdsdruk speelt daar in mee. Ook het testosterongehalte daalt met de leeftijd.
                                      voila

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Maurice PP trekt qua schrijven op onze vriend DBR2. Enige verschil is dat DBR zijn comments niet meende en dat Maurice achter zijn uitlatingen staat.
                                        Ik mis DBR. Welke clown heeft die laten bannen?

                                        Comment


                                        • in de walen is de opgelegde snelheid dan toch niet de snelheid van onervaren mensen. in die streken heb ik het toch soms moeilijk om de maximale snelheid aan te houden in die smalle kronkelwegjes.
                                          er zijn tegenwoordig wel absurde snelheden, zoals nu heel de gentse binnenstad die zone 30wordt... das TRAAAAAAAAAAAG. best dat ik gent vermijd of ben zo men rijbewijs kwijt. één reden dat ik content ben dat men oude diesel de stad niet meer zou inmogen.
                                          voor de rest heb je grote 4vaksbanen met middenberm waar ze dan ineens 50 en 70 gaan hanteren. en overal flitsers weggestopt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X