Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat ik de laatste tijd belachelijk vaak meemaak: auto voor mij rijdt tijdens het inhaalmaneuver dat het uitvoert 100, om dan eens zich rechts te begeven zodat ik kan passeren 120 a 130 te gaan rijden. Kword er echt zot van. Wat kan in godsnaam de reden zijn om dit te doen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Een halve zin quoten en de rest negeren is dan wel serieus?

En is het anders misschien? Zijn volgens u de snelheidslimieten voorzien op de ervaren bestuurders? Neen, ze zijn voorzien zodat iedereen, ervaren en onervaren zich veilig op de weg kan begeven. Als je de limieten te hoog vindt, dan heb je, in de meeste gevallen, je rijbewijs nog niet verdiend.
      Sorry, maar dit is volgens mij ook wel bijzonder onjuist hoor. Maximale snelheid wordt volgens mij bepaald volgens de aard van de weg, plaatselijke omstandigheden, met daarin een stuk statistiek verwerkt (invloed van de hoogte van de snelheid op de omvang van de schade).

Plus daar komt voor veel landen een stuk cultuur bij, afhankelijk van het land.

Maar dat "onervarenheid van bestuurders" een criterium zou zijn lijkt me vrij onwaarschijnlijk, maar als je kan aantonen dat dit zo is, geef ik je gerust gelijk.

Geef anderzijds ook toe dat het vrij macho klinkt, serieus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Maar dat "onervarenheid van bestuurders" een criterium zou zijn lijkt me vrij onwaarschijnlijk, maar als je kan aantonen dat dit zo is, geef ik je gerust gelijk.
        Er is me dunkt wel flinke overlap tussen de stellingen 'statistiek' en 'zwakke bestuurder' . Een keer dat ge de snelheid een bocht aanpast aan de slechte bestuurders gaat dat de statistiek wel beinvloeden. Als er een paar in slagen een bocht aan 60 te verprutsen , zet dan max snelheid 50 aan die bocht, zo iets.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Lang geleden dat we hier nog eens iets zijn komen plaatsen maar vandaag was het toch weer de moeite.
          De huidige toestand om naar onze nationale luchthaven te rijden is een groot fiasco (en gaat nog erger worden). Heel de toestand rond/op de luchthaven om volk weg te brengen en/of op te halen is desttasreus met ellenlange files tot gevolg.
          Ik heb al tot tweemaal toe naar de uitbaters van de luchthaven geschreven én antwoord gehad. Er is één geluk, ze erkennen het probleem! Ze doen er dan "iets" aan maar voor de rest is het huilen met de pet op.
          Vandaag weer verschillende mensen te voet naar de luchthaven zien wandelen vanop de A201.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
            Ik mis DBR. Welke clown heeft die laten bannen?
            DBR is hier nog ze, alleen niet meer als DBR

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              mensen, binnen 20 jaar is de helft van ons bevolking bejaard, wen daaraan want je kunt er niet naast dat een hoop mensen gepensioneerd en nix van tijdsdruk ervaart
              maak er 25 van en je bent er ook bij (ikke ook)
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Ik rij die bewuste N42 4 à 5 keer per week en ik erger me aan de mensen die er 70 rijden. Ik erger me nog meer aan de tractors die daar rijden, op die baan moeten ze tractors verbieden, temeer omdat ze perfect binnenwegen kunnen nemen. Wat ik onlogisch vind aan die weg is dat je op het stuk tussen Oosterzele en Zottegem niet mag inhalen, de baan is daar recht en je ziet het verkeer goed komen. Het stuk Zottegem-Geraardsbergen is veel bochtiger en smaller, maar daar mag je wel inhalen, ondanks dat het er veel gevaarlijker is en er op dat stuk meer (dodelijke) ongevallen gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                  Ik rij die bewuste N42 4 à 5 keer per week en ik erger me aan de mensen die er 70 rijden. Ik erger me nog meer aan de tractors die daar rijden, op die baan moeten ze tractors verbieden, temeer omdat ze perfect binnenwegen kunnen nemen. Wat ik onlogisch vind aan die weg is dat je op het stuk tussen Oosterzele en Zottegem niet mag inhalen, de baan is daar recht en je ziet het verkeer goed komen. Het stuk Zottegem-Geraardsbergen is veel bochtiger en smaller, maar daar mag je wel inhalen, ondanks dat het er veel gevaarlijker is en er op dat stuk meer (dodelijke) ongevallen gebeuren.
                  DE logica van de overheid, weer ver te zoeken :-(

Comment

• Als ik op de trein zit, irriteer ik me mateloos als er in m'n buurt zo eentje z'n brooddoos opent en begint te vreten en te smakken. Sta Godverdomme 5 minuten vroeger op en eet thuis hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                      Is ook een oplossing
                      Denk dat velen het niet weten Maar het bord van de 2 auto's om aan te duiden verboden in te halen telt niet voor tractoren. TRAAG vervoer waaronder landbouwvoertuigen vallen mag je op een weg met dit bord wel degelijk inhalen. Dus het extra onderbordje is niet nodig. Was tijdens mijn rijschool rijbewijs C extra aandachtspuntje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Lang geleden dat we hier nog eens iets zijn komen plaatsen maar vandaag was het toch weer de moeite.
                        De huidige toestand om naar onze nationale luchthaven te rijden is een groot fiasco (en gaat nog erger worden). Heel de toestand rond/op de luchthaven om volk weg te brengen en/of op te halen is desttasreus met ellenlange files tot gevolg.
                        Ik heb al tot tweemaal toe naar de uitbaters van de luchthaven geschreven én antwoord gehad. Er is één geluk, ze erkennen het probleem! Ze doen er dan "iets" aan maar voor de rest is het huilen met de pet op.
                        Vandaag weer verschillende mensen te voet naar de luchthaven zien wandelen vanop de A201.
                        De politiecontroles op de geparkeerde voertuigen bij de Kiss And fly zone is ook niet alle dagen even sterk aanwezig. Met als gevolg dat er dus ook echt mensen parkeren en naar binnen gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          De politiecontroles op de geparkeerde voertuigen bij de Kiss And fly zone is ook niet alle dagen even sterk aanwezig. Met als gevolg dat er dus ook echt mensen parkeren en naar binnen gaan.
                          Ach, het is dweilen met de kraan open. Ik weet precies wanneer er geen politie zal staan en uitsluitend stewards (die niet gemachtigd zijn). De wegbrengzone dient niet om mensen op te halen. Zolang ze dat daar toestaan en de situatie onderaan (zoals het vroeger was) niet terugstellen gaan de problemen daar niet opgelost worden.
                          In Schiphol wordt je gewoon weggestuurd. Hier doen ze niets zolang je in je wagen blijft zitten. Enkel als je je wagen onbemand achterlaat schrijven ze en heel af & toe komen ze er nog eens eentje takelen.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ongelooflijk veel boeren op de baan vandaag, echt niet normaal meer.
                            En op veel plaatsen ook massa's aarde en andere troep.
                            Dit wordt weer lachen als het daar straks op regent...
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• veel "boeren", veel loonwerkers bedoel je.

Is normaal, is de tijd van het jaar hé. Dat de modder op de weg blijft liggen is minder normaal.

Comment

• Ik zie dagelijks veel boeren op de baan maar het zijn niet allemaal landbouwers en ook geen loonwerkers
                                2.0 JTDm

Comment

• Geld dit ook als een ergernis?

20151009_173941.jpg

Buiten het feit dat de wagens links van mij geen 120km/h halen.

Comment

Denk dat velen het niet weten Maar het bord van de 2 auto's om aan te duiden verboden in te halen telt niet voor tractoren. TRAAG vervoer waaronder landbouwvoertuigen vallen mag je op een weg met dit bord wel degelijk inhalen. Dus het extra onderbordje is niet nodig. Was tijdens mijn rijschool rijbewijs C extra aandachtspuntje.
                                    Ik ben dan één van de velen die dat niet weten......
                                    Maar, ben je 100 % zeker ?
                                    Als je de definitie leest van bord c35, dan staat er toch " C35. Vanaf het verkeersbord tot en met het volgend kruispunt, verbod een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen, links in te halen." (bron wegcode be)
                                    De vraag is dus : Is een tractor en bij uitbreiding traag vervoer OOK een voertuig ?
                                    Op de site van mobiliteit Belgie lezen we dit : Rode G-nummerplaat

Een kentekenplaat met witte tekens en buitenrand op een rode achtergrond en beginnende met de letter "G" werd ontworpen om landbouw- of bosbouwtrekkers beter zichtbaar te maken (rode kentekenplaat).Deze kentekenplaat wordt toegekend aan een landbouw- of bosbouwtrekker die met vrijgestelde gasolie (rode gasolie) mag rijden. Het gaat dus om een "fiscale kentekenplaat".
                                    Men verstaat onder landbouw- of bosbouwtrekker, elk motorvoertuig op wielen of rupsbanden, met ten minste twee assen en een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet minder dan 6 km/u, dat voornamelijk voor tractiedoeleinden is bestemd en in het bijzonder is ontworpen voor het trekken, duwen, dragen of in beweging brengen van bepaalde verwisselbare uitrustingsstukken die voor gebruik in de land- of bosbouw zijn bestemd, of voor het trekken van aanhangwagens voor de land- of bosbouw. Hij kan zijn ingericht om een lading te vervoeren voor landbouw- of bosbouwdoeleinden en/of kan met zitplaatsen voor meerijders worden uitgerust.
                                    Categorieën van voertuigen die in aanmerking kunnen komen voor een G-kentekenplaat: T1, T2, T3, T4, C1, C2, C3 en C4

Dus toch een voertuig ?

Wie weet het juiste antwoord ?

Dus tocht een voertuig ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                      Dus tocht een voertuig ?
                                      Als de ruit openstaat, ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Ik zie dagelijks veel boeren op de baan maar het zijn niet allemaal landbouwers en ook geen loonwerkers
                                        lol :-)

Comment

Ben je zeker dat je niet verwart met artikel 17.2 7° van het KB van 1/12/1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg:
                                          7° buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton.
                                          Deze bepaling is niet van toepassing bij het inhalen van voertuigen die gebruik maken van een voorbehouden rijstrook voor traag verkeer, noch ten opzichte van landbouwvoertuigen.
                                          De uitzondering tov rijstrook voor traag verkeer of landbouwvoertuigen wordt niet gemaakt in artikel 68 van voorgenoemd KB voor het verkeersbord C35.
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X