Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    net op de ring van apen - druk, 4 rijvakken bezet - ford fiesta op linkervak auto na auto in het gat hangen, flashen, zo links mogelijk rijden dat achterliggers alle kiezels over zich heen krijgen en mensen zenuwachtig maken dat ze een rijstrook opschuiven...dit gaat dus niet meer over wat sneller of vlotter willen karren, maar over - voor hem - overwinningsroes telkens hij ééntje opzij heeft gedrukt

waarom ?
    Heb zo ook eens een eikeltje achter me gehad op een drukke E17. Plots wou hij me rechts inhalen. Ik reed het gat dicht. Hij kwam op gelijk hoogte en zat wat onnozel te doen. Ik wees naar hem en deed dan een niet mis te verstaan gebaar met m'n vinger over m'n keel. Hij is dan maar afgedropen en op 20 meter achter me blijven hangen.

In primatentaal: ik heb met m'n faeces naar hem gegooid en hij kneep ze.

Comment

• Als je rechts kan worden ingehaald reed je onnodig links
      BMW X5 45e

Comment

• Niet per se. Het betekent wel dat er iemand onnodig links rijdt

Comment

• op de ring van apen smorgens kon die fiesta ook niet rechts inhalen, hier maakte de fiesta de mensen het zo zuur dat ze zich er rechts tussen moesten murwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Als je rechts kan worden ingehaald reed je onnodig links
            ik zou dat eerder verwoorden als je rechts legaal kan worden ingehaald, reed je onnodig links.
            als ik links rijd omdat er telkens 50meter tussen de vrachtwagens zit, dan kan je idd rechts voorbij geraken met een GTR die doortrekt naar 200km/h. t probleem is vaak dat er ene achter u snel naderd, ge schuift ff op naar rechts om die vlot door te laten, en dan komt hem naast u rijden. jij naderd dat die voorligger en moet afremmen... als dat 2x voorvalt op een korte tijd, dan ga ik erna ook niet meer naar rechts en moeten ze maar dubbelen als ik een hele grote ruimte krijg rechts om op te schuiven.

mijn regel is zowat dat ik enkel naar rechts ga, als ik daar 10sec kan blijven rijden. is er minder tijd voor ik terug moet verschuiven naar links, dan blijf ik links.
            als je 130 rijd met vrachtwagens rechts, dan stelt die 10sec regel echt niks voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Als je rechts kan worden ingehaald reed je onnodig links
              Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Of ga jij bij druk verkeer jezelf misschien elke keer tussen twee vrachtwagens gaan proppen tegen 90 per uur omdat er ene in je gat hangt misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                ik zou dat eerder verwoorden als je rechts legaal kan worden ingehaald, reed je onnodig links.
                als ik links rijd omdat er telkens 50meter tussen de vrachtwagens zit, dan kan je idd rechts voorbij geraken met een GTR die doortrekt naar 200km/h. t probleem is vaak dat er ene achter u snel naderd, ge schuift ff op naar rechts om die vlot door te laten, en dan komt hem naast u rijden. jij naderd dat die voorligger en moet afremmen... als dat 2x voorvalt op een korte tijd, dan ga ik erna ook niet meer naar rechts en moeten ze maar dubbelen als ik een hele grote ruimte krijg rechts om op te schuiven
                Voilà, zo is dat.

Comment

• heu, op de Antwerpse ring mag je rijvakkiezeke doen hé.

wegcode.be]
                  Artikel 16. Inhalen

16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
                  Bord F15:
                  Dus die had er gewoon rechts door kunnen gaan, als hij dan toch vond dat er plek genoeg was.
                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    als ik links rijd omdat er telkens 50meter tussen de vrachtwagens zit, dan kan je idd rechts voorbij geraken met een GTR die doortrekt naar 200km/h. t probleem is vaak dat er ene achter u snel naderd, ge schuift ff op naar rechts om die vlot door te laten, en dan komt hem naast u rijden. jij naderd dat die voorligger en moet afremmen... als dat 2x voorvalt op een korte tijd, dan ga ik erna ook niet meer naar rechts en moeten ze maar dubbelen als ik een hele grote ruimte krijg rechts om op te schuiven.

mijn regel is zowat dat ik enkel naar rechts ga, als ik daar 10sec kan blijven rijden. is er minder tijd voor ik terug moet verschuiven naar links, dan blijf ik links.
                    als je 130 rijd met vrachtwagens rechts, dan stelt die 10sec regel echt niks voor
                    Komt daar ook nog eens bij, dat zij die je dan zouden inhalen, niet het inzicht hebben om tijdig over te steken zodat je ook naar links kan wanneer je de tragere voorligger opnieuw nadert.
                    Als iemand dicht achter me nadert en te kennen geeft er voorbij te willen, ga ik er van uit dat hij dan ook tijdig oversteekt als ik naar rechts opschuif.

Comment

• verschrikkelijk beeld, een bmw moto ligt links op de autoweg 4 pinkers op , op de pechstrook van e34 en op de afrit-bruk naar konijnepijp

een citern was een losdarm verloren en die lag on-ontwijkbaar op het linkerrijvak...en het is daar zo'n donker gat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        net op de ring van apen - druk, 4 rijvakken bezet - ford fiesta op linkervak auto na auto in het gat hangen, flashen, zo links mogelijk rijden dat achterliggers alle kiezels over zich heen krijgen en mensen zenuwachtig maken dat ze een rijstrook opschuiven...dit gaat dus niet meer over wat sneller of vlotter willen karren, maar over - voor hem - overwinningsroes telkens hij ééntje opzij heeft gedrukt

waarom ?
                        Op de Antwerpse ring had al lang dynamische trajectcontrole moeten zijn. Het zou het verkeer alleszins ten goede komen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Zelfs bij max. 100 in de Craeybeckx blijven ze botsen (gisterenochtend). Benieuwd wanneer ze gaan verminderen naar 70 zoals in de Kennedytunnel.
                          autofans.be

Comment

• ik hoop het voor de gebruikers, in de kennedy is het toch godzijdank gebeterd

Comment

• Mocht er nu nog iemand zijn die zich eraan houdt, in de Craeybeckx, dan zou het beter zijn. Maar nu heb je een viervaksbaan met drie keuzemogelijkheden, en als je op één ervan 100 rijdt, vlammen ze je langs de andere voorbij. Om dan na de bocht te merken dat die 100-beperking niet was voor de flitspaal net voor de tunnel, maar wel omdat het verderop werkelijk vertraagd verkeer is. En dan krijg je van die kop-staart-aanrijdingen zoals gisterenochtend.
                              autofans.be

Comment

• die citern die zijn darm verloor, vinden ze hopelijk

en die hoeft niet zwaar gestraft te worden, tenzij hij laks was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                  Zelfs bij max. 100 in de Craeybeckx blijven ze botsen (gisterenochtend). Benieuwd wanneer ze gaan verminderen naar 70 zoals in de Kennedytunnel.
                                  Omdat er niet gecontroleerd wordt.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                    Mocht er nu nog iemand zijn die zich eraan houdt, in de Craeybeckx, dan zou het beter zijn. Maar nu heb je een viervaksbaan met drie keuzemogelijkheden, en als je op één ervan 100 rijdt, vlammen ze je langs de andere voorbij. Om dan na de bocht te merken dat die 100-beperking niet was voor de flitspaal net voor de tunnel, maar wel omdat het verderop werkelijk vertraagd verkeer is. En dan krijg je van die kop-staart-aanrijdingen zoals gisterenochtend.
                                    Voila, dat bedoel ik precies.
                                    Heb ik hier jaren geleden al geschreven met onze vriend Wooter nog, maak dynamische trajectcontrole van UZ Wilrijk tot Schoten, Ekeren, Kruibeke en Wommelgem en we gaan met zen alle minder lang in de file staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Voila, dat bedoel ik precies.
                                      Heb ik hier jaren geleden al geschreven met onze vriend Wooter nog, maak dynamische trajectcontrole van UZ Wilrijk tot Schoten, Ekeren, Kruibeke en Wommelgem en we gaan met zen alle minder lang in de file staan.

Dan zouden ze wel wat correcter moeten omspringen met de snelheidsindicatie op de ring. Vaak staat er 50 waar het niet nodig is, wat verder 70, dan weer 50. Het zal boetes regenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Dan zouden ze wel wat correcter moeten omspringen met de snelheidsindicatie op de ring. Vaak staat er 50 waar het niet nodig is, wat verder 70, dan weer 50. Het zal boetes regenen.
                                        En dan moeten ze nog weten op welke rijstrook je gereden hebt, en op welk tijdstip. Want vaak mag je op de 3 linkse stroken bvb 90, rechts 70, en op de uitvoeg/invoegstroken 50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Die indicaties vervallen dan, overal 70, 80, 90, 100 of 120 als het kan.

Comment

Working...
                                          X