Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• deze namiddag: ik rij over de brug van de ring thv Zaventem en alles stond stil.... ik besluit dan maar om nog een klant te bezoeken in de hoop dat het dan beter is...
    na kwartiertje (klant was niet thuis) rij ik de ring op om vast te stellen dat 't ongeval net voor de oprit gebeurd is en de ring voor mij volledig leeg is
    soms kn het levn toch aangenaam zijn
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• tegenover wat er in de wereld gebeurt stelt het nix voor

mijn zus rijdt in de koolkaai - zone 30 straat aan een station en een paar staminees - wanneer de tegenligger van zijn baan afwijkt (hij was met zijn passagier ruzie (?) aan het maken) en tegen absurd lage snelheid de linkervoorkant ineenpeert (licht en bumper uitenhaak, pts doet het niet meer), getuigen te over

tegenpartij zegt papieren te gaan halen, parkeert auto en loopt weg, zus was in alle vertrouwen dat die terugkomen
      flikken zijn gebeld, getuigen getuigen de gedeukte wagen staat wat verder netjes geparkeerd...das vluchtmisdrijf toch

zus kan vannacht niet slapen en gaat vanochtend kijken of aanrijderauto er nog staat en die is weg
      zou politie hier niet beter een wielklem plaatsen ?
      ik snap het is dubbel stel je voor wijs je verkeerde wagen aan of is het burentwist, een klem is radikaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        tegenover wat er in de wereld gebeurt stelt het nix voor

mijn zus rijdt in de koolkaai - zone 30 straat aan een station en een paar staminees - wanneer de tegenligger van zijn baan afwijkt (hij was met zijn passagier ruzie (?) aan het maken) en tegen absurd lage snelheid de linkervoorkant ineenpeert (licht en bumper uitenhaak, pts doet het niet meer), getuigen te over

tegenpartij zegt papieren te gaan halen, parkeert auto en loopt weg, zus was in alle vertrouwen dat die terugkomen
        flikken zijn gebeld, getuigen getuigen de gedeukte wagen staat wat verder netjes geparkeerd...das vluchtmisdrijf toch

zus kan vannacht niet slapen en gaat vanochtend kijken of aanrijderauto er nog staat en die is weg
        zou politie hier niet beter een wielklem plaatsen ?
        ik snap het is dubbel stel je voor wijs je verkeerde wagen aan of is het burentwist, een klem is radikaal
        Dat zou ik toch ook denken. Waarom geen wielklem als eigenaar al weg is en voertuig door getuigen is aangewezen?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• het waren belgen

Comment

het waren belgen
            Wreed he. Volgens Jean Hesp was er wel niets aan de hand in België.

Comment

• Heb een auto te koop staan. Afspraak vanavond. Man en vrouw (Bulgaren) komen langs. Ongeveer 30 minuten uitleg gegeven, onderhandelen over de prijs, uiteindelijk zijn we eruit. Ze hebben alleen niet genoeg bij, dus vragen ze een geldautomaat in de buurt. Makkelijk, er is er eentje op nog geen 2km van hier. "Ok, tot zo, maak de papieren al maar in orde!"

Ik naar binnen, zit mijn mails te checken achter de PC, zie je die auto terug voorbijrijden zonder te stoppen, en afdraaien richting autostrade.

Heb dan het fatsoen om ofwel te zeggen "mmm nee, toch maar niet, toch bedankt!", of tenminste te SMS'en of eventjes te stoppen (nadat uw madam u over uw kloten geeft in de auto onderweg naar de bankautomaat dat ge die niet moogt kopen waarschijnlijk)

Bleh. Nuja, interesse genoeg!
              Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Wreed he. Volgens Jean Hesp was er wel niets aan de hand in België.

schiet niet op de verkeerde

Comment

het waren belgen
                  Wat maakt dat nu uit.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Wat maakt dat nu uit.

helemaal nix, daarmee ik het benadrukte

Comment

• Leuk bord gezien. Verboden doorgang , wit bord met rode rand, waar iedereen doorrijdt. Normaal eigenlijk, want als ge onder de goede hoek kijkt ziet ge dat er cijfers '70' in het midden gestaan hebben. Maar die zijn er mettertijd afgepeld.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Leuk bord gezien. Verboden doorgang , wit bord met rode rand, waar iedereen doorrijdt. Normaal eigenlijk, want als ge onder de goede hoek kijkt ziet ge dat er cijfers '70' in het midden gestaan hebben. Maar die zijn er mettertijd afgepeld.
                        Dat zou een leuke zijn om uit te leggen aan meneer de rechter

Deze vond ik ook wel lachen;

Mijn Skoda

Comment

• Hier nog maar eens iemand uit de bocht gegaan deze nacht. Natuurlijk doorgereden.
                          Buurman zijn brievenbus uit blauwe steen van 300kg in frut vaneen, paar betonnen paaltjes over,...
                          Wel een stuk bumper achter gebleven, ik denk van een Ford.

Comment

• Slechte zichtbaarheid van de witte lijnen bij regenweer + oranje straatverlichting, zo goed als niet zichtbaar. Zonder de straatverlichting toch al een stuk beter.
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Ik vond het deze morgen toch wel jammer dat op de A10 deze morgen bij dat strontweer geen verlichting was. Ze gaven ijzelvorming op de weg en er was verdomd niets zichtbaar.

Comment

• 1. De nerveuze gatplakker zonder verkeersinzicht;

Lange baan zonder inhaalmogelijkheden (eilandjes, volle witte lijn, bochten,...), véél verkeer in beide richtingen. Voor mij een Mondeo break die serieus zat te gatplakken, heel de tijd op zijn rem aan het stampen, uitwijken over de volle lijn om te gaan kijken,... Nuja voor mij geen probleem, ik liet meer als genoeg plaats dus kon zonder te remmen telkens van de gas als hij weer eens een kramp kreeg.

Na een tijdje gaat deze weg over in een dubbelvaksbaan. Vrachtwagen en alle auto's erachter gaan rechts, hij meteen volle gas en linkervak, ik volg hem. Rijden we naar een groen licht toe, VMAX is 90, begint die vent trager en trager en trager te rijden, ik zie ondertussen het licht voor de voetgangers al op rood springen, en hij slaagt erin om zoveel tijd te verspillen dat het groene licht op oranje gaat, en dàn nog eens op zijn rem te stampen zodat we beiden (nét) nog erdoor zijn tegen 60. Ben je zo gehaast, rij dan ook aan de toegestane snelheid...

2. De twijfelaars

Vergelijkbaar met de bovenstaande. Van toepassing bij verkeerslichten die op oranje gaan, wegversmallingen met rode/witte voorrangspijlen met een verre tegenligger, wagens die voorrang van rechts hebben maar best nog veraf zijn,... . Eikels die bij het zien van een voorgenoemde hindernis spontaan op de rem gaan staan, twijfelen, om dat even een pak gas bij te geven zodat zij er wél voorbij zijn, maar jij niet. Hadden ze gewoon doorgereden, waren we allebei voorbij geweest.

3. Het "ritsen is voor iedereen behalve mezelf"- petje

2-vaks afslag richting oprit autostrade, linkervak krijgt meteen na afslag pijlen om in te voegen op het rechtervak van de oprit. Een aso petje die zich overal tussenduwt, om uiteindelijk rechts te gaan staan (achter een vrachtwagen) Licht op groen, iedereen zet aan, van de 5+ auto's links gaan er 3 zonder problemen de vrachtwagen voorbij, de 4de moet invoegen naar rechts achter de vrachtwagen, de wagen achter de vrachtwagen laat plaats dus er kan geritst worden en de maximale capaciteit van de weg is benut. De 5de wagen wil achter die wagen en voor ons petje invoegen, vlamt die natuurlijk het gat dicht en begint die te toeteren. Gevolg = iedereen staat stil. Al een geluk dat die invoeger gewoon gas bijgaf over het verdrijvingsvlak na de pijlen en zo voor petje inkan, anders duurde het nog langer.

Vanzelfsprekend schiet petje over de volle lijn op de autostradeoprit naar het linkervak (noodstop van een camionette tot gevolg) terwijl iedereen braaf achter de vrachtwagen aan het invoegen is.

Zucht...
                                Mijn Skoda

Comment

• niet echt een ergernis an sich, maar het viel me vandaag echt op bij hoeveel wagens de achterste nummerplaat scheef hangt, is dat nu werkelijk zo moeilijk om die recht te hangen vraag ik me dan af

Comment

• Ongeval op de ring van Antwerpen. Eerst een pijltje dat aangeeft dat de linkerstrook moet worden vrijgemaakt, daarna rood kruis. Uiteraard 75% van de auto's die het negeert, met relatief hoge snelheid de stilstaande voertuigen op de middelste strook voorbij gaat, om daarna op vrij agressieve wijze in te voegen net voor het ongeval. Ik laat altijd netjes ritsen aan het rode kruis of eventueel nog net er na, maar als je het kruis 100'en meters negeert en dan ambetant gaat zitten doen omdat je niet vlot kan invoegen, dan kom je er in elk geval niet meer voor. Stond jammergenoeg nog geen politie bij dat ongeval toen ik passeerde.

En dan nog een ergernis omgevormd tot goed moment. Corsa-bestuurder die mij niet had opgemerkt en mij daardoor tot hard remmen dwong, heeft nadien zeker 4x zijn hand opgestoken ter verontschuldiging. Dat zou eigenlijk de standaard moeten zijn als je een fout maakt, even verontschuldigen. Ik doe het ook, en ik heb nog nooit last gehad van verkeersagressie na een fout van mezelf, je zorgt er gewoon voor dat niemand kwaad is op elkaar en vervolgt rustig je weg. Ideaal toch? Maar tegenwoordig moet je als je gewezen wordt op een fout, je blijkbaar verdedigen door agressief te gaan doen.

Comment

• ik hou me aan de rijstrookbewaking op der ring, maar net als de dynamische snelheid zijn die vaak kompleet onbetrouwbaar...er staan wel vaker rode kruizen boven vakken als er nix aan de hand is

Comment

ik hou me aan de rijstrookbewaking op der ring, maar net als de dynamische snelheid zijn die vaak kompleet onbetrouwbaar...er staan wel vaker rode kruizen boven vakken als er nix aan de hand is
                                        Maar het is niet aan de weggebruiker om er van uit te gaan dat het zonder reden is. Als je ziet hoeveel er zijn die die kruizen negeren, vraag ik me echt af of ze niet weten waar ze voor staan, of dat het echt opzettelijk is.

Comment

• Dynamische verkeersgeleiding is in het Antwerpse wel sterk voor verbetering vatbaar.

Comment

Working...
                                          X