Oorspronkelijk geplaatst door taiko
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Peter Bruyninckx van het Vlaams Verkeerscentrum, na de monsterlijke ochtendspits van deze morgen;
"Mensen rijden trager, houden afstand en voeren geen bruske manoeuvres uit. Hierdoor staan er meer files, maar gebeuren er ook minder ongelukken. Dus dat is op zich goed nieuws"
Denk dat ze de VGA camera's van het Verkeerscentrum eens moeten upgraden naar HD, want ik heb sinds het slechte weer van enkele dagen geleden nog nooit zoveel cowboys zien rijden op de weg. Ze staan stil, dus vliegen ze maar van links naar rechts, tussen vrachtwagens uitvoegen over invoegstroken om dan terug in te voegen, pechstrookrijden,...
Maar goed, hij is blijkbaar tevreden met 280km miserie. Volgens mij is hij het type persoon dat na een ongeval waarbij hij een been verliest, blij het ziekenhuis komt uithuppelen al lachend "Hierdoor ben ik een been kwijt, maar ik moet nu maar 1 schoen kopen. Dus dat is op zich goed nieuws"
Comment
-
Truckers die gisteren weeral massaal het inhaalverbod op de gewestwegen en autosnelwegen(bij regenweer) negeren,en het merendeel waren belgische nr-platen ...,zijn die nu echt te tam om hun cruissecontrol bij te sturen ? Ze zien u naderen,pinken 1X en hopla kunnen we weeral in de remmen...idioten .
Comment
-
van mij mag er volk bij regen aan 80 gaan rijden als ze zich niet veilig voelen, maar dan mogen truckers hen ook voorbijsteken, 1 van de redenen waarom hollandse sleurhutten zo gehaat waren is dat ze in nl maar 80 mochten, en ze reden dan ook maar 80 dor de rest van europa waardoor truckers ze voorbij moesten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvan mij mag er volk bij regen aan 80 gaan rijden als ze zich niet veilig voelen, maar dan mogen truckers hen ook voorbijsteken, 1 van de redenen waarom hollandse sleurhutten zo gehaat waren is dat ze in nl maar 80 mochten, en ze reden dan ook maar 80 dor de rest van europa waardoor truckers ze voorbij moesten
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VII
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDat kan in de zomer voorkomen, en dan regent het trouwens minder. In de regel halen truckers in om de maximum snelheid te kunnen aanhouden en niet 1 of 2 km trager te moeten rijden.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenJa zo van die paljas-truckers die er 2 km voor nodig hebben om een 'tragere' collega voorbij te steken
Comment
-
en zelf maar links kont gaan plakken omdat je zelf 2 km sneller wil
die mensen, ook al mag het niet, zitten 24/7 op de baan en worden de paria's terwijl het overgroot gedeelte nog geen half uur in de auto moet zitten of zelfs gewoon voor de fun op de baan is
als er toevallig een mobiele kraan rijdt tegen 75 moet het hele rechterrijvak maar achter die kraan blijven hangen zeker
wet is gewoon zuiver uit populisme erdoor gekomen
Comment
-
Deze ochtend: Ik zet radio aan en hoor als eerste bericht "opmerkelijk geen files" -> grote glimlach, al gaf de "rugwind op de Brusselse ring" iets weg.. natuurlijk was het reclame (was al even geleden dat ik nog radio had geluisterd dus weet niet hoe lang die al speelt) maar toch goedgezind. Direct erna echt verkeersbericht -> langste file van het jaar -> glimlach weg en boos op reclamespot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDat kan in de zomer voorkomen, en dan regent het trouwens minder. In de regel halen truckers in om de maximum snelheid te kunnen aanhouden en niet 1 of 2 km trager te moeten rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen zelf maar links kont gaan plakken omdat je zelf 2 km sneller wil
die mensen, ook al mag het niet, zitten 24/7 op de baan en worden de paria's terwijl het overgroot gedeelte nog geen half uur in de auto moet zitten of zelfs gewoon voor de fun op de baan is
als er toevallig een mobiele kraan rijdt tegen 75 moet het hele rechterrijvak maar achter die kraan blijven hangen zeker
wet is gewoon zuiver uit populisme erdoor gekomen
Als er eens een camion een (vaak dwaze) wet overtreedt, is het kot te klein, maar wees eens eerlijk en kijk eerst eens naar je eigen rijstijl of die van de gemiddelde automobilist. Als een camion eens inhaalt waar het niet mag, staat dat nog in de verste verte niet gelijk aan de overtredingen die elke automobilist maakt op veel minder rijuren. Dat inhaalverbod bv, hoeveel keer ik per dag niet word ingehaald over een volle witte lijn of gearceerd vak door een automobilist is niet te tellen. Snelheid is relatief, 40 er boven kan allemaal zolang je je rijbewijs niet kwijt bent, een pint of 3-4 is geen probleem, we moeten toch niet ver, ... Zijn toch dingen die zeldzaam zijn bij het vrachtverkeer hoor. En hoewel het er hier nog niet over gaat moet dit er ook eens uit: ik krijg ook het schijt van dat constante gezeik over afstand houden. Al eens er op gelet hoe de automobilisten rijden? In colonne op een halve autolengte van hun voorligger tegen een nog hogere snelheid dan de vrachtwagens, maar ondertussen wel zagen over een camion die op 30m van zijn voorganger rijdt, want de wet schrijft 50m voor. Als je met je vrachtwagen op de helft van de minimale afstand tot je voorganger rijdt, zitten er op de rijstrook er naast minstens 3 auto's in die afstand. En je moet me niet wijsmaken dat het veiliger is om te bumperkleven in een auto dan in een vrachtwagen, de reactietijd is net hetzelfde.
In het verkeer zelf zie je het eigenlijk ook wel. Je kan diegene die vaak op baan zijn er zo uithalen, die zien wat er gaat gebeuren en wenen niet als er een ander eens een overtreding maakt. En niet toevallig zijn het vaak de duurdere auto's, die veel kritiek te verduren krijgen "want ze rijden als gekken", die het meeste rekening houden met het zwaar verkeer. Het lijkt soms wel of de auto's niet doorhebben dat er nog camions rijden.Last edited by |) ][ |V| ][; 02/12/2015, 21:33.
Comment
Comment