Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer keuring en inschrijving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimer keuring en inschrijving

Ik heb een specifieke situatie en vind geen antwoord op het internet:

Ik, een particulier, koop een oldtimer van een particulier en mag met zijn platen de wagen tot mij thuis rijden, daarna stuur ik de platen terug. Deze wagen staat reeds op O-platen.

Hoe kan ik ze dan inschrijven op mijn naam (ik heb een bedrijfswagen, dus eigen platen kunnen niet aan de wagen worden gehangen):

*Met de bestaande o-platen naar de keuring en zeggen dat het om een herinschrijving gaat?
    *Met een z-plaat van een bevriende garagist?
    *Andere oplossing?

Alvast bedankt voor de snelle reactie, ik moet over een tweetal uur namelijk beslissen!
    Last edited by ; 08/10/2014, 17:05.

Handigste in dit geval is dat je een keuring voor verkoop doet met de nummerplaat van de vorige eigenaar, aangezien hij je toelaat van die te gebruiken om ermee naar huis te rijden. Z plaat is natuurlijk ook nog mogelijk maar gaat weer extra euro's kosten.

Comment

Bedankt voor de info!

Comment

andere mogelijkheid : op een aanhangwagen

succes ermee, wat kocht je precies?

Comment

Heb je geen eigen auto met platen op jouw naam? Anders kan je die ook gebruiken om hem voor te rijden (de wagen moet dan ingeschreven worden op dezelfde naam die op de documenten van die platen staat).

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Heb je geen eigen auto met platen op jouw naam? Anders kan je die ook gebruiken om hem voor te rijden (de wagen moet dan ingeschreven worden op dezelfde naam die op de documenten van die platen staat).
            Oorspronkelijk geplaatst door geuk Bekijk Berichten
            (ik heb een bedrijfswagen, dus eigen platen kunnen niet aan de wagen worden gehangen):
            Nee dus

Comment

Oeps, iets te snel gelezen

Dan zal keuring voor verkoop met platen van de vorige eigenaar, of Z-platen het beste zijn vrees ik.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Als je met platen van iemand anders gaat komt zijn naam op de papieren. Maar kan je de dag nadien geen admistratieve wijziging laten doen zodat de papieren op iemand anders zijn naam komen?

Eneh moeten het officiële platen zijn? Je ziet altijd wat de vorige plaat was dus ff eentje laten namaken?
                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  Als je met platen van iemand anders gaat komt zijn naam op de papieren. Maar kan je de dag nadien geen admistratieve wijziging laten doen zodat de papieren op iemand anders zijn naam komen?

Eneh moeten het officiële platen zijn? Je ziet altijd wat de vorige plaat was dus ff eentje laten namaken?
                  Achterste plaat moet officieel zijn ja.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

maar alle gekheid op een stokje, als ze ze echt heel goed namaakt (zo met DIV stempel incluis ) dan zou dat nog wel eens kunnen lukken met wat sjaans

Comment

en ga je de vorige zijn verzekeringspapieren ook namaken dan?
                      fraude en schriftvervalsing op en top. ideaal recept om je auto kwijt te raken

Comment

De vorige zijn verzekerings papier moet je toch niet laten zien op de keuring?

Huidige verzekering daar en tegen...

Comment

en hoe verzekerd ge een niet ingeschreven wagen op valse plaat van iemand anders? keuring controleert de verzekering nu en op de mijne staat ook overal de nr plaat. wat gebeurd er als ze de vorige nr plaat in de pc tikken en de blijkt geschrapt te zijn?

Comment

Gelding keuringsbewijs van die andere platen, en inschrijvingsbewijs.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              en hoe verzekerd ge een niet ingeschreven wagen op valse plaat van iemand anders? keuring controleert de verzekering nu en op de mijne staat ook overal de nr plaat. wat gebeurd er als ze de vorige nr plaat in de pc tikken en de blijkt geschrapt te zijn?
                              We dwalen af... het is niet de bedoeling om op valse platen rond te rijden, maar om een keuring voor verkoop te bemachtigen op de keuring ... dat was de vraag dacht ik

En ik heb toch ook al groen kaarten gekregen met alleen een chassis nummer erop

Comment

Verzekering moet je niet tonen, dan geven zij dat door aan fod en wordt je er waarschijnlijk bij elke controle uitgepikt...geen idee.

Dus in mijn geval heb ik dus 3 opties denk ik?
                                Ik kocht een wagen van iemand met verlopen keuringsbewijs
                                Ik zet die klaar voor de keuring maar die moet op naam van mijn maat komen how?

-Z platen keuring
                                -Keuring voor verkoop en inschrijven op mijn naam, dan weer keuring voor verkoop (enkel administratief? en hoeveel kost het dan?)
                                -Oldtimerkeuring inschrijven op mijn naam en dan terug volledige keuring voor verkoop?
                                Polo 6n 1.4

Comment

Verzekeringsbewijs moet wel getoond worden op de keuring hoor.
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                    Verzekeringsbewijs moet wel getoond worden op de keuring hoor.
                                    Klopt, MAAR als je de groene kaart niet bijhebt, dan gaat de keuring gewoon verder maar staat er wel een vermelding op het keuringsbewijs, "betrokkene kon op het moment van de schouwing geen geldig keuringsbewijs voorleggen", en achteraf gaan ze dan kijken in de database of je weldegelijk een verzekering hebt, indien niet komen de gevolgen achteraf...
                                    Mijn Skoda

Comment

Working...
                                    X