Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Door rood licht gereden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Door rood licht gereden

Hoi mensen,

Even een vraag.
    Als een persoon veroordeeld is tot het veroorzaken van een ongeval met materiele schade waarbij er sprake was van alcoholintoxicatie en hierbij een voorwaardelijke boete was opgelegd.
    Als die persoon dan binnen die termijn door rood licht rijdt, moet die persoon dan sowieso terug vr de rechter komen of is dat enkel een boete betalen?

Men excuses als dit hier in het verkeerde topic is geplaatst

Dat zal van de rechter zelf afhangen.
    Maar aan die boete ontsnappen wordt nu wel heel moeilijk.

Feit is dat de eerste boete nu moet uitgevoerd worden, en mogelijk volgt er een tweede boete (en eventueel een andere straf) voor de tweede overtreding.

Comment

Zomaar door het rood? Met ongeval tot gevolg? Door politie aan de kant gezet of flitspaal?

Indien laatste denk ik enkel voorwoordelijke boete effectief + nieuwe boete.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTA freak Bekijk Berichten
        Hoi mensen,

Even een vraag.
        Als een persoon veroordeeld is tot het veroorzaken van een ongeval met materiele schade waarbij er sprake was van alcoholintoxicatie en hierbij een voorwaardelijke boete was opgelegd.
        Als die persoon dan binnen die termijn door rood licht rijdt, moet die persoon dan sowieso terug vr de rechter komen of is dat enkel een boete betalen?

Men excuses als dit hier in het verkeerde topic is geplaatst
        Dit zijn 2 overtredingen waarbij ik zelfs vindt dat het rijbewijs voor een lange tijd ingetrokken mag worden.

Klinkt zwaar. Maar ik ben 10 jaar geleden bijna het haasje geweest doordat een zatte door het rood reed en mij aanreed.
        Sindsdien heb 0,0 medelijden met dronken rijden en roodrijders. Door rood rijden is in mijn ogen potentiële moord plegen.

Zo dat was even mijn mening.

maar om op de vraag te antwoorden. Rood licht is sowieso politierechtbank. En dan zullen ze wel de voorwaardelijke terugvinden. En ik vrees dat de volgende uitspraak versterkt wordt door de vorige feiten.

Comment

Dit is inderdaad geen al te best scenario. Het hangt nu vooral af van in welk arrondissement je voor de politierechtbank en bij welke politierechter je moet komen. Ik zou hiervoor zeker ook een goede advocaat nemen.

Comment

Het ongeval dateert van 2j geleden en er is door oranje gereden maar ik zag een flits! :s

Comment

Door oranje licht en flits voor rood licht kan niet, want het licht moet minstens al 1 seconde op rood staan alvorens deze kan/mag flitsen voor rood licht (artikel 3.1 van het KB van 12/10/2010).

Wat wel kan is dat te snel reed en daardoor de flitser in werking hebt gesteld... of wat ook een mogelijkheid is de flits die je zag kwam niet van de "flitscamera" maar van ergens anders (roodlichtcamera moet twee opnames maken zelfde KB art 3.2 dus normaal moet je twee flitsen zien).
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Inderdaad, die camera's aan de verkeerslichten flitsen ook wanneer er te snel wordt gereden. Ik heb dat ook eens gehad, geflitst voor snelheid aan een verkeerslicht en ik dacht ook dat het voor door het rood te rijden was omdat het juist oranje was tot ik de pv in mijn bus kreeg.

Comment

Ja het was oranje. Ik ga nooit van men leven door rood rijden, ben men leven nog niet beu uiteraard. Toch merci vr de reacties. Afwachten zeker

Comment

Working...
                  X