Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TPMS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• TPMS

Vanaf 1 november moeten alle nieuwe wagens een TPMS systeem aan boord hebben... Bij een direct systeem, met sensoren in de wielen dus, houdt dat in dat iedereen die een tweede set (winter)velgen aanschaft, ook 4 nieuwe sensoren moet aanschaffen... Ben toch eens benieuwd of daarmee de verkoop van wintervelgen niet zal afnemen...

Weer zo'n totaal belachelijke regel opgelegd door Europa.

Comment

is da letterlijk verplicht? aangezien er ook kan gecheckt worden via het tractie controle systeem
      lets have some more member berries

Comment

Het is verplichtom een tpms te hebben, niet verplicht dat het in het ventiel zit, systeem via tcs is ook goed.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Wat is het nut van die sensoren?

Comment

Om klapbanden 'tegen te gaan' omdat veel mensen met (te) platte banden blijven rijden. Systeem met sensor in ventiel is goed, systeem via tcs is totaal onbetrouwbaar
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Dus dan hebde automatisch ook de optie bandendrukcontrole?

Kan mij moeilijk voorstellen dat ze dan in Koreaanse basis modellen gaan steken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Dus dan hebde automatisch ook de optie bandendrukcontrole?

Kan mij moeilijk voorstellen dat ze dan in Koreaanse basis modellen gaan steken
                denk ik ook, zal enkel wel voor europse markt zijn..

kan zowiezo niet verplicht zijn met sensoren, bij veel merken word dit berekent via de toerentalsensor.

Comment

ja inderdaad, iedere kleine koreaan die hier in Europa verkocht wordt zal zo'n systeem aan boord hebben, direct of indirect...
                  Doel is onderandere veiligheid en ook milieu.... maar nieuwe sensorkes in uw wintervelgen gaan snel 250 euro kosten vrees ik, ben benieuwd of er veel mensen gaan afhaken of niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    is da letterlijk verplicht? aangezien er ook kan gecheckt worden via het tractie controle systeem
                    ik heb (denk ik) in mijn Bmw dat systeem via de tractiecontrole standaard en dat werkt absoluut niet bij kleine verschillen. Volgens mij moet de band dan wel echt plat staan alvorens dat melding geeft.
                    Last edited by ; 10/10/2014, 18:58.

Comment

nee inderdaad, via tractiecontrole moet er al 2à of 25 % verschil zijn alvorens hij detecteert, vandaar dat het systeem met ventielsensoren accurater werkt, daar kan je de druk per band aflezen van je boordcomputer en ook de temperatuur van de banden

Comment

Working...
                      X