Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte wegen in kaart - verzameltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zwarte wegen in kaart - verzameltopic

    Misschien een topic opstarten om de zwarte wegen in kaart te brengen? Mocht dit zich dan ooit een baan kunnen vinden tot de mensen die hier het verschil in kunnen maken dan gaan er misschien ooit wel eens dingen aangepakt worden.

    En als het zwarte punt kan ondersteund worden met schetsen, foto's of zelfs video's dan kan men algauw snel begrijpen wat op zo'n punten aan de hand is.

    Verder misschien ook handig voor mensen die slechts af en toe bepaalde wegen passeren en niet gauw beseffen wat er kan gebeuren.

  • #2
    Case in point: de afrit van Aalter op de snelweg - ik kom net deze video tegen op facebook.

    Die ford-rijder zag alles wat hij/zij moest zien om te beseffen dat het veel te laat was om die afrit te halen. Het gevolg is nefast voor deze bestuurder:

    Comment


    • #3
      Het is raar dat er zo geen meer ongevallen gebeuren.
      Heb er zelf zo een honderdtal voor mijn vrachtwagen gehad die er nog rap tussen wilden.
      Die afrit is al enorm lang dus ik weet niet wat er daar te verbeteren valt.
      Maar er zijn andere plaatsen waar het wel kan.

      In Wetteren kan er ook zo een file staan.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Djeezes, toch altijd confronterend om zo'n beelden te zien.

        Comment


        • #5
          Zo zie ik er aan de afrit St-Job-In't-Goor richting breda ook regelmatig die de afrit nog willen nemen en dan maar een vrachtwagen (of personenwagens) couperen. Zotten.
          Ik snap ook niet wat je nog op het linkse vak doet als je de afrit wil nemen.

          Comment


          • #6
            @alanus: de afrit is niet het probleem in Aalter - het is wat zich aan het einde van de afrit van de autostrade bevindt. Daar ligt nu gewoon een T-splitsing, ik denk dat slimme verkeerslichten daar een serieus verschil zouden maken.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
              @alanus: de afrit is niet het probleem in Aalter - het is wat zich aan het einde van de afrit van de autostrade bevindt. Daar ligt nu gewoon een T-splitsing, ik denk dat slimme verkeerslichten daar een serieus verschil zouden maken.
              Daar is toch een groot rond punt met 5 armen.
              Aalter centrum, Maldegem, Ruiselede, Lotenhulle en de afrit.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                Slimme bestuurders achter het stuur van een auto zou ook al veel problemen kunnen vermijden.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #9
                  Ik had voor mij de T-splitsing; links om naar het groot rond punt te gaan en rechts om naar Ruiselede te gaan

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    In Wetteren kan er ook zo een file staan.
                    Klopt, elke keer schrik ik toch wat als het weer eens zo is als ik daar aankom. Levensgevaarlijk, soms staan ze zelfs stil op de pechstrook tientallen meters voor de eigenlijke afrit, die ondertussen al verlengd is. Aan de afrit Gentbrugge van de E17 richting Antwerpen had je dat de laatste tijd ook regelmatig door de werken op de N9 (denk ik) op het eind van de afrit.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                      Ik had voor mij de T-splitsing; links om naar het groot rond punt te gaan en rechts om naar Ruiselede te gaan
                      Dat is richting bxl dit ongeval is richting Oostende zie ik.
                      Gelukking ken ik daar alle binnenwegen zodat ik het klote eindpunt niet moet nemen....staat er geen file staan de flikken er om te controleren...ik kan niet meer tellen hoeveel keer ze mij hebben doen stoppen als ik van het werk kwam met een uur of 2\3.

                      Deinze in de spitsuren is een zwart gat als het aan mij ligt:p te voet ben je er rapper door.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Slimme bestuurders achter het stuur van een auto zou ook al veel problemen kunnen vermijden.
                        Dat is nu wel een ongeval die iedereen kan tegenkomen he. Afrit te laat gezien, in feite hinderden ze niemand, maar erg veel pech dat daar een file staat. Heel gevaarlijke situatie is dat daar. Is er iets bekend over de toestand van de inzittenden? Zag daar heel wat gerief van een kind rondvliegen.
                        De dingen die ik in Wetteren al zag zijn zotter dan wat deze automobilist deed. Daar stoppen sommigen gewoon op de eerste strook om er tussen in te voegen. Waardoor die file in Wetteren ontstaat weet ik niet, er is een inloopstrook en toch stoppen ze.

                        Comment


                        • #13
                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                          Comment


                          • #14
                            Die chauffeur had eigenlijk nog tijd genoeg om de afrit te nemen, door de vrachtwagens was de file gewoon niet te zien en ze neemt de afrit op exact het verkeerde moment. Een kwestie van heel ongelukkige timing, maar gelukkig leeft ze nog.

                            Als er regelmatig file staat op die afrit is dat wel een grote risicoplek en nalatigheid om daar niks aan te doen. Die afrit is véél te lang, moet korter gemaakt worden en de rest van de afrit afscheiden van de autosnelweg.

                            Comment


                            • #15
                              Hij was wel korter en toen stonden ze onreglementair op de pechstrook.
                              Denk dat het nu toch duidelijker is.
                              Afscheiden is moeilijker omdat er geen plaats is tenzij je de mensen daar onteigend.
                              Ik geloof er ook niet in dat ze de oprit te laat gezien heeft. (Het kan natuurlijk altijd)
                              Bijna niemand schuift de laatste 800 m aan achter de vrachtwagens, liever wat gas bijgeven en dan vol in de remmen tussen de andere voertuigen.
                              Deze techniek word ook op de gewest wegen veelvuldig toegepast.
                              Via het lege vak om af te slaan 15 auto's voorbij steken om dan op het laatste moment zich er tussen te zetten.
                              En wat zeggen ze dan als het mis gaat......ik ben hier onbekend en wist niet dat ik het andere vak moest nemen. Yeah Wright.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                Ik had voor mij de T-splitsing; links om naar het groot rond punt te gaan en rechts om naar Ruiselede te gaan
                                Het ongeval is inderdaad aan de overkant gebeurt.
                                Denk dat het aan de andere kant niet zo problematisch is.

                                20 jaar geleden ging ik er al af in Nevele en reed dan binnendoor.
                                Toen stonden er ook al grote files.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Dat is nu wel een ongeval die iedereen kan tegenkomen he.
                                  Sorry maar neen. Enkel deze mensen krijgen zo'n ongeval voor;

                                  1. Ik volg blindelings de GPS. "Neem de afrit" = stuur omgooien en iedereen moet maar kunnen stoppen en uitwijken.

                                  2. De auto is tijd voor mezelf, niet om auto te rijden. Ah, eindelijk tijd voor de GSM/gazet/koffie/makeup. "Ah shit ik moet er hier af" = stuur omgooien en iedereen moet maar kunnen stoppen en uitwijken.

                                  3. Ik ben een gehaaste egoïst. Ik zie dat ik eigelijk vanachter moet aanschuiven in de file, maar ik steek liever heel de correct uitvoegende bestuurders voorbij om dan ergens in een gat te duiken waardoor iemand anders op de rem moet.

                                  Ik gok op 1 of 2. Had ze niet de GPS gevolgd, of zitten opletten, of niet gehaast geweest, dan was dat niet moeten gebeuren. Iedereen kent de bovenstaande 3 gevallen, als je zoiets ziet op de baan is dat toch een hoofdschudmoment. Meestal loopt zoiets goed af (omdat ANDEREN opletten), maar in dit geval heeft ze dus pech. Niemand kan haar fouten rechtzetten of goedpraten. Dit is niet pech, dit is schrikwekkende onkunde.

                                  En dan lees je dit op hln.be

                                  Door een gele vrachtwagen op het rechtse vak kan de bestuurder van de Ford, Jasmien Claeys, echter niet zien dat de auto's aan de afrit stilstaan.

                                  Jasmien heeft geen enkele kans om uit te wijken op het moment dat een stilstaande vrachtwagen opeens voor haar opdoemt.
                                  Dus het is de fout van de gele vrachtwagen en van de stilstaande vrachtwagen, en ze heeft geen enkele kans, ochottekes toch het arme slachtoffer.

                                  Een accident kan altijd gebeuren, maar het filmpje is duidelijk. Ze gaat opeens over 2 rijvakken, om een reeds lang op voorhand aangekondigde afrit bruusk te willen nemen.

                                  Ben blij dat het voor haar goed is afgelopen, maar ik heb evenveel medelijden met de trucker die zoiets ziet gebeuren voor hem, en niet kan uitwijken. Of hoe hij het zegt bij het filmpje; "hoe het dus niet moet"

                                  En als afsluiter;

                                  Moest dit onze vriend Curd V. met zijn BMW M3 geweest zijn, dan zat iedereen hier te kraaien hoe onverantwoord dat maneuver wel niet was...
                                  Last edited by TooTall; 15/10/2014, 11:51.
                                  Mijn Skoda

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een heel dikke + 1
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                    Comment


                                    • #19
                                      Compleet eens!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vind ik ook!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X