Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte wegen in kaart - verzameltopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Je rijdt op de linkerrijstrook. Voor u rijdt een hoog voertuig of je rijdt net over een kleine helling (zijn er genoeg op de E40) waardoor je alleen maar je directe voorligger goed kan zien. Plots zwiert die zich een rijvak naar rechts. De vraag is nu, had je genoeg afstand zodat je een volledige stop kan maken op de tussenafstand min de tijd dat hij een vak opschoof?

Er staat namelijk een file op het linkervak die uw voorligger niet gezien had want hij was een SMS aan het typen.

Zo nee dan eindigt het zoals in het filmpje. Ik reed toch ook al enkele jaren voor ik dat leerde herkennen (gelukkig stond de file niet helemaal stil, had ik nog een meter over, en zat er niemand achter mij).

Verkeer leren inschatten is moeilijk. Soms is het van ondervinding en moet je geluk hebben.

Comment

"Steeds kan remmen" Meeste mensen laten afstand zodat ze kunnen remmen als die voor hen een noodstop doen. Nochtans zou je genoeg afstand moeten laten om te remmen als die voor u in een KLAP volledig stilstaat. Bvb als het een SUV is waar je niet door/over ziet en die zelf op een file aan het inrijden is.

Daar zie je vrijwel nooit iemand rekening mee houden, al zeker niet in druk verkeer op het linkervak.

Comment

Ik weet niet of je een hele hoge dunk hebt over jezelf. Heb zelf ook ruim een miljoen km gereden in (ik overdrijf niet) honderden wagens en had enkel in het begin van mijn rijden een klein ongeval. Net door zoveel te rijden besef ik dat iedereen ooit eens verstrooid is, iedereen wel eens een fout maakt en dat iedereen, wat voor piloot het ook mag zijn, van tijd tot tijd geluk nodig heeft. Degene die zegt geen geluk nodig te hebben die heeft pas een hoge dunk over zichzelf.
        Als jij zegt nog nooit iets verkeerds gedaan te hebben, dan heb je inderdaad een hoge dunk over jezelf. Maar dat is het hem, teveel die denken dat ze de beste zijn. Tot je ze eens laat meedoen in een slipcursus, dan zie je ze nogal draaien aan hun stuurke. In alle richtingen en vooral met twee voeten op de rem. Feit dat jij aan lage snelheid volledig rondgaat... misschien was je niet alert genoeg en reageerde je te laat en verkeerd? Steeds jezelf in vraag stellen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten

Verkeer leren inschatten is moeilijk. Soms is het van ondervinding en moet je geluk hebben.
          Hier ben ik volledig akkoord mee!! Het is onmogelijk elke potentieel gevaarlijke situatie uit te schakelen je kan er zo veel mogelijk vermijden en de keren dat het niet kan, al dan niet door fout, heb je geluk nodig. Enkel door thuis te blijven kan je het gevaar op de weg volledig uitsluiten.
          Zoals Garf zegt, je houdt een veilige afstand maar ten eerste komen er dan toch andere auto's tussen gekropen (weg veiligheidsafstand) en je kan nooit voldoende afstand houden aan pakweg 140 voor het geval dat de wagen voor u plots tot stilstand komt. Daarom zit ik graag hoog, kan je verder kijken dan de wagen voor jou.

Comment

Nu ik het filmpje gezien heb denk ik ook dat die chauffeur niet bijzonder roekeloos was. Ik weet zelfs niet of het er veel toe deed dat die helemaal van links kwam - behalve dat het de kans vergrootte dat het zicht op de afslag beperkt was. Als ge braaf tussen twee camions gepropt zit en de afrit moet nemen dan is het ook verraderlijk als er daar een file staat.

Als ge bij dat filmpje denkt "dat is een gevaarlijke chauffeur, en ik rijd niet roekeloos dus is dat filmpje niet voor mij.", dan weet ik echt niet of ge een veilige chauffeur zijt.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Dat gepropt zitten was het probleem. Als er wat tussenafstand tussen de voorganger gelaten was, dan had ze de stilstaande wagens eerder kunnen zien. Ze gooit het stuur nog om dus al een fractie was genoeg geweest. Doordat ze zo laat van links kwam zat ze er recht achter. Op dat moment had ze zelfs nog kunnen remmen om de afstand te vergroten en zicht te krijgen.

De drievoudige verandering van rijstrook was niet het hoofdprobleem, maar het draagt bij aan de gevaarlijke situatie.

Als je "braaf" tijdig rechts rijdt maar dan toch in het gat van die vrachtwagen gaat hangen kan je inderdaad net hetzelfde tegenkomen.

Comment

leeft de hond nog ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  leeft de hond nog ?

Er was geen hond, enkel knuffeldieren en een boekentas.

Comment

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

op 1:11 is dat geen (roos geschilderde) hond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Er was geen hond, enkel knuffeldieren en een boekentas.
                      Toen ik het filmpje de eerste keer dacht zei ik oh nee, er zullen kinderen in die auto zitten. Gelukkig was het zo niet.

Wat er ook van zij, die vrouw heeft het niet express gedaan. Het is en blijft een ongeval. Weet je waarom we altijd de schuld zoeken bij het zien van zo'n ongevallen? Omdat we geconfronteerd worden met iets wat we zelf kunnen tegenkomen. En dan zoeken we redenen om onszelf gerust te stellen waarom wij dit niet zouden voorhebben. En op die manier stellen we ons eigen gerust. Want draai het of keer het, zo'n beelden maken altijd en bij iedereen indruk. Dat is bij iedereen de eerste reactie. Hoe is dit kunnen gebeuren, doe ik dat ook en kan ik het vermijden?
                      Het ergste is geconfronteerd worden met een ongeval waarbij geen echte schuldigen zijn. Toen die tractor zonder remmen viel en achteraan op ons inreed aan zeer hoge snelheid, kan je moeilijk spreken van een stuurfout of zo. En dan besef je dat het je altijd kan overkomen, dat je niet alles kan uitsluiten. Eerlijk, als ik nu per auto rij, heb ik het daar nog altijd erg moeilijk mee. Het onbevreesde, totaal ontspannen achter het stuur zitten is er niet meer bij. Ik heb ne schrik opgedaan en die zal wellicht niet meer weggaan. Nu meer dan een jaar later zie ik nog regelmatig die beelden voor mij. Dat ik achterom kijk en mijn zoontje heen en weer geslingerd zie worden met z'n armen en benen wijd open. Het kind lijdt trouwens nog altijd onder zijn kwetsuren. Het verkeer is en blijft gevaarlijk, vroeger besefte ik dat niet zo hard.

Comment

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Facebook.dhtml

op 1:11 is dat geen (roos geschilderde) hond

Wie schildert er nu een hond? Is gewoon een knuffel.

Comment

Ik heb mijn herder ooit in een mooi kleurke willen steken. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Hij had al heel veel last van het afbranden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Wie schildert er nu een hond? Is gewoon een knuffel.
                            een lopende knuffel, of kijk ik zo scheel ?

Comment

een lopende knuffel, of kijk ik zo scheel ?
                              Volgens mij gewoon een brooddoos ofzo die aan het overslaan is steeds

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                . Ik weet zelfs niet of het er veel toe deed dat die helemaal van links kwam - behalve dat het de kans vergrootte dat het zicht op de afslag beperkt was. Als ge braaf tussen twee camions gepropt zit en de afrit moet nemen dan is het ook verraderlijk als er daar een file staat.
                                Je gaat toch eerst eens de rijstrook waar je wil naar uitwijken overschouwen of te zien of je kan invoegen? Zelfs tussen 2 vrachtwagens lukt dat door een beetje naar rechts te gaan. Maar daar was hier geen tijd genoeg voor, net omwille van het roekeloze maneuver.
                                2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                  Er is natuurlijk een verschil tussen niet aansluiten en bewust een veiligheidsafstand bewaren op een notoire gevaarlijke afrit...
                                  Tja wat die Skoda in het filmpje deed kun je toch moeilijk omschrijven als 'veiligheidsafstand bewaren'. Je moet niet bumper aan bumper rijden, ben daarmee akkoord, maar niet aansluiten is voor mij een dagelijkse ergernis, in de file aan de lichten,... Niet te geloven hoeveel er zitten te suffen achter hun stuur...
                                  2.0 JTDm

Comment

Heb soms problemen met de camion, als je in sint katelijne waver de oprit neemt richting Brussel moet je invoegen op de linkerrijstrook.
                                    Wreed ambetant als je geladen bent en snelheid wil maken en dan tussen auto's invoegen die 120kmu rijden.
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                      Volgens mij gewoon een brooddoos ofzo die aan het overslaan is steeds
                                      nee hoor, das een roos geverfde hond

kijk nog eens

Comment

nee hoor, das een roos geverfde hond

kijk nog eens

Comment

ik wou het ook ni geloven

Comment

Working...
                                          X