Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte wegen in kaart - verzameltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Het is raar dat er zo geen meer ongevallen gebeuren.
    Heb er zelf zo een honderdtal voor mijn vrachtwagen gehad die er nog rap tussen wilden.
    Die afrit is al enorm lang dus ik weet niet wat er daar te verbeteren valt.
    Maar er zijn andere plaatsen waar het wel kan.

    In Wetteren kan er ook zo een file staan.
    Wat daar beter kan is zorgen dat aan het rondpunt een voorrang/ doorstroom gecreerd wordt voor de snelwegverlater. De invalswegen zijn 'minder' gevaarlijk en druk.

    In Wetteren heb ik mijn afrit eens laten liggen om die reden... wel tot in Erpe Mere dan...

    Comment


    • #82
      Nee, in Wetteren aan het benzinestation eraf en binnendoor. Mag wel een klein stukje niet ma ja...

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Nee, in Wetteren aan het benzinestation eraf en binnendoor. Mag wel een klein stukje niet ma ja...
        Gaat dat nog?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
          Gaat dat nog?
          Aan 1 van de 2 kanten wel (De kant van Wetteren). De kant van Oosterzele weet ik niet.

          Comment


          • #85
            Vroeger deed ik het dagelijks toen ik in Gent werkte. Altijd die verdomde file daar. Snap niet dat ze dat daar met alle ingrepen die ze al deden niet vlotter krijgen. Daar zijn al miljoenen ingekropen zonder resultaat...
            Is 't jullie ook al opgevallen hoeveel er daar uit de bocht vliegen op het einde van de afrit? Die vangrail is constant kapot. Hoe doen die mensen dat?

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Vroeger deed ik het dagelijks toen ik in Gent werkte. Altijd die verdomde file daar. Snap niet dat ze dat daar met alle ingrepen die ze al deden niet vlotter krijgen. Daar zijn al miljoenen ingekropen zonder resultaat...
              Is 't jullie ook al opgevallen hoeveel er daar uit de bocht vliegen op het einde van de afrit? Die vangrail is constant kapot. Hoe doen die mensen dat?
              Ik weet ene die eraf reed van Gent. Richting Zottegem. Vangrail in, draaien en rechts tussen de vangrail en een verlichtingspaal de beek in. Ik ben die er nog gaan uithalen. Had geregend en het was ' ja, ik reed 60 a 70 zoals altijd'. Dus snelheid niet aanpassen aan de omstandigheden zeker.

              Comment


              • #87
                Nochtans ziede ginder duidelijk dat je trager moet he. Maar toch rijdt de ene na de andere ertegen... Die zitten nog op autostradesnelheid zeker?

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Nochtans ziede ginder duidelijk dat je trager moet he. Maar toch rijdt de ene na de andere ertegen... Die zitten nog op autostradesnelheid zeker?
                  Ik zou het niet weten. Die bocht is wel redelijk venijnig en kort. Die richting Wetteren is veel vloeiender. Maar niet in die mate dat dat een probleem mag geven.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Je gaat toch eerst eens de rijstrook waar je wil naar uitwijken overschouwen of te zien of je kan invoegen? Zelfs tussen 2 vrachtwagens lukt dat door een beetje naar rechts te gaan. Maar daar was hier geen tijd genoeg voor, net omwille van het roekeloze maneuver.
                    Zo zie ik het niet. Tussen 'roekeloos' en 'ok' zit een heel spectrum van berekende risicos en beoordelingsfouten. Ik ben het er niet mee eens om als het fout loopt de chauffeur meteen tot roekeloze te bombarderen en voor elke fout aan de schandpaal te nagelen.
                    30 jaar Mr Yuge!

                    Comment


                    • #90
                      Als er iets zwaar mis gaat (al dan niet) met de wagen is dat vaak een opeenstapeling van kleine fouten en niet een grote.

                      Comment


                      • #91
                        Ja, ik vind dat ook. Tenzij mensen die onder invloed zijn of werkelijk heel erg roekeloos rijden. Dan kan je direct van schuld spreken. In dit geval is de dame in fout natuurlijk, maar voor mij niet in die mate als waarop ze neergesabeld wordt in de media. Ik zie veel gelijkaardige dingen in het verkeer die even gevaarlijk zijn maar bijna altijd goed aflopen. Zie zelfs veel gevaarlijkere dingen die goed aflopen. Hoeveel camions worden dagelijks niet gecoupeerd aan een afrit? De dame heeft niemand gecoupeerd, enkel was haar zicht door de omstandigheden beperkt. Had ze eerst afstand genomen dan zou ze de camion achter haar gehinderd hebben. Van de derde band rechtstreeks naar de afrit gaan houdt natuurlijk wel een risico in. Maar we weten niet juist hoe het zover gekomen is.

                        Comment


                        • #92
                          bobo, is een roze tasje dat verder rolt. Full screen en in HD bekijken, dan zie je het beter.
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • #93
                            Duidelijk de schuld van de vrachtwagens. Als die er niet rijden, zie je over de andere auto's heen dat er file staat. Nu onmiddellijk alle vrachtwagens verbieden!

                            Sorry, kon het even niet laten
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #94
                              wat had er gebeurd als die afslag was afgesloten? dan knalde ze recht op de afsluiting.
                              ik zag vroeger DAGELIJKS van die autos en kan nu met 70% zekerheid zeggen welke autos dergelijke manoevers gaan proberen op het moment dat ze mij op de linkerband voorbij vliegen. zo erg is het geworden als ik het al kan voorspellen.
                              als je op de E40 van leuven komende op de brusselse ring rijd, heb je hetzelfde. 2 rijstroken naar zaventem die 2km lang stilstaan, en dan van die dikke bakken die de linkse baan nemen en vlak voor ze splitsen er zich vooraan rechts tussen foefelen. en da zijn er niet die 'ff verkeerd' zaten, maar meestal dezelfde die ik dag na dag dergelijke dingen zie uithalen. t is verdikke schrikken als ge daar tegen 20km/h 6meter achter uwe voorligger zit, en ineens vlamt er ene tussen tegen 40km/h die dan een noodstop maakt.

                              ik zou wel eens de beelden willen zien van andere dagen als die focus daar ook de afrit nam.
                              bij mij is het simpel, ik WEET dat ik er na 5km afmoet, en ik vertraag al.
                              als het bord 1600m passeerd, dat is voor mij een teken:als ik niet rechts rijd, moet ik zo snel mogelijk naar rechts nu. en als het bord 800meter passeerd, zit ik al zeker rechts tenzij het onmogelijk is door vrachtwagens.
                              als het bord 400meter passeerd, staat mijn pinker aan voor de afrit en heb ik al een 20meter afstand gelaten van mijn voorligger om zicht te hebben op de afrit.

                              ik rij nu al een 15jaar ofzo, heb op 8jaar tijd een 11tal firmawagen gehad EN GEENENKELE KAPOTGEREDEN. allemaal vervangen omdat ze hun km's hadden. ik heb nog maar 2 ernstige ongelukken gehad, met de camino een bocht van 40km/h gemist door gietende regen (ik reed te snel en had niet gezien dat ik al in die bocht zat). en vorig jaar met de golf op winterbanden aan de afrit deerlijk weggeschoven terwijl ik een rode alfa volgde (ik reed dus niet te snel). oorzaak met grote zekerheid: de 10jaar oude winterbanden.

                              ik ben zeker geen prefect chauffeur, maar de actie van die dame is ECHT een zware fout. meestal gaat dit goed maar soms heb je pech van de verkeerde handeling op de verkeerde plaats en op het verkeerde moment. maar het is en blijft een foutief manoeuvre die ze uithaald

                              Comment


                              • #95
                                Dame is zonder twijfel in fout. Geloof niet dat de dame deze afrit niet zou kennen. Ze maakt feitelijk een inschattingsfout door geen verkeersinzicht te hebben. In principe zal ze wel geweten hebben dat ze die afrit moest nemen, de vrachtwagens zie je al van ver rijden, snelheid niet aangepast aan de situatie, samenloop van omstandigheid = boem/patat. Kan iedereen overkomen hoor.
                                De jonge dame heeft nog zeer veel geluk vind ik. Nog wat meer pech en die was er zeker niet meer levend uitgekomen. Al kan je de vraag stellen natuurlijk of ze er nu beter aan toe is...hopelijk voor haar wel.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #96
                                  Zal idd een gekende zijn van die regio, ff Google gebruiken en je komt een LinkedIn profiel tegen met werk regio Aalter. Gewoon hallucinant hoe ze daar blindelings van rijstroken wisselt, voor hetzelfde was ze op een kleine wagen met een gezin gevlogen...

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Dame is zonder twijfel in fout. Geloof niet dat de dame deze afrit niet zou kennen. Ze maakt feitelijk een inschattingsfout door geen verkeersinzicht te hebben. In principe zal ze wel geweten hebben dat ze die afrit moest nemen, de vrachtwagens zie je al van ver rijden, snelheid niet aangepast aan de situatie, samenloop van omstandigheid = boem/patat. Kan iedereen overkomen hoor.
                                    De jonge dame heeft nog zeer veel geluk vind ik. Nog wat meer pech en die was er zeker niet meer levend uitgekomen. Al kan je de vraag stellen natuurlijk of ze er nu beter aan toe is...hopelijk voor haar wel.
                                    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat haar verwondingen meevielen. Een paar breuken in de halswervels maar niets onomkeerbaar. Weet wel niet meer in welk roddelblad ik het gelezen heb.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Het feit dat wij hier zeggen dat ze in fout is en de daaropvolgende reactie heb je dat zelf nog nooit gedaan hebben toch niets met elkaar te maken? Ik denk ook dat iedereen wel eens op het laatste moment invoegde of dergelijke maar dat maakt het maneuvre van de vrouw niet opeens correct. Iemand die zegt dat roken schadelijk is voor de gezondheid en daarbij eens aan een saf trekt heeft toch nog steeds gelijk right

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Het feit dat wij hier zeggen dat ze in fout is en de daaropvolgende reactie heb je dat zelf nog nooit gedaan hebben toch niets met elkaar te maken? Ik denk ook dat iedereen wel eens op het laatste moment invoegde of dergelijke maar dat maakt het maneuvre van de vrouw niet opeens correct. Iemand die zegt dat roken schadelijk is voor de gezondheid en daarbij eens aan een saf trekt heeft toch nog steeds gelijk right
                                        had het een BMW geweest met een man achter het stuur ging iedereen moord en brand schreeuwen, tis nu een meisje in een matchbox en iedereen roept voor verzachtende omstandigheden...
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                          Het feit dat wij hier zeggen dat ze in fout is en de daaropvolgende reactie heb je dat zelf nog nooit gedaan hebben toch niets met elkaar te maken? Ik denk ook dat iedereen wel eens op het laatste moment invoegde of dergelijke maar dat maakt het maneuvre van de vrouw niet opeens correct. Iemand die zegt dat roken schadelijk is voor de gezondheid en daarbij eens aan een saf trekt heeft toch nog steeds gelijk right
                                          Zolang het over schuld en boete gaat hebt ge een punt, maar de impliciete interpretatie is zo: de chauffeur maakte een fout die verkeerd afliep >> chauffeur was roekeloos >> ik ben niet roekeloos >> ik heb hier niets te leren.

                                          De kwestie is, als er geen file zou gestaan hebben en ge zou die vrouw achteraf gevraagd hebben 'was dat daarnet niet gevaarlijk', ze zou geantwoord hebben dat het wel wat krap was maar dat ze heel goed uitkeek. En haar frank zou nooit vallen dat ge het hebt over het gevaar op de afrit. Zij beschouwde zichzelf vast niet roekeloos. Hoe radikaler de veroordeling hoe minder kans dat iemand er iets uit oppikt.

                                          De video heeft het meeste waarde als ge hem behandelt als 'zaken die niet roekeloos aanvoelen als ge ze doet maar die toch slecht kunnen aflopen.'
                                          30 jaar Mr Yuge!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X