Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte wegen in kaart - verzameltopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

En om er even los over te gaan. Artikel over een zwaar ongeval met 2 doden, in Januari 2011;

Rond 5u30 deze morgen heeft een slippartij met een BMW op de Provinciebaan in Kalken het leven gekost aan twee 21-jarige jongeren, één uit Kalken en één uit Wetteren. Een derde inzittende van 19 uit Wetteren werd in kritieke toestand naar het UZ in Gent overgebracht. De oorzaak van het ongeval is allicht overdreven snelheid. Dit punt op de Provinciebaan in Kalken is berucht, er gebeurden al tientallen ongevallen, sommige met dodelijke afloop. De oorzaak is steeds hetzelfde: te snel rijden.

1ste reactie;

Op 21 januari 2011 om 00u51, zei Jasmien Claeys:
    Denk je dat echt? Denk je echt dat ook maar één iemand zijn rijstijl aanpast door het zien van deze afschuwelijke foto's? Of denk je dat het (opnieuw) een typisch staaltje van riooljournalistiek is waarbij sensatiefoto's centraal staan? Denk je dat, als mensen de krant lezen, ze ook maar een moment stilstaan bij alle levens die door zo'n 'nieuwsflash' beroerd worden? Denk je niet dat de meesten die deze foto's bekeken hebben, ondertussen, amper vijf dagen later, al veel belangrijkere dingen gevonden hebben om aan te denken? Ik kan je wel zeggen dat ik niet bij die groep behoor. Dat ik wel nog continu denk aan de achterblijvers, mede doordat ik één van hen ben. Het treft me dat de sereniteit soms ver te zoeken is, dat mensen er plezier in scheppen om de wildste verhalen te verspreiden, om dit zo al intrieste verhaal nog op te kloppen.
    Ervan uitgaande dat dit dezelfde persoon is, tsja, haar rijstijl is natuurlijk totaal onbesproken...

Ze kan er dus niet mee om dat er beelden van ongevallen te zien zijn (ook haar filmpje wil ze liever niet aan de buitenwereld tonen, vermoedelijk omdat het wel heel erg duidelijk is dat ze de rijvaardigheid van een krop sla bezit)

Ik zie zo'n filmpjes als een leermoment, het doet me altijd even terugdenken aan mijn eigen sterfelijkheid. Als ik zo'n "Russian Dash Cam Compilation" bekijk, kan ik 9/10 keer voorspellen wat er gaat mislopen, dus hopelijk ga ik zo ooit een gevaarlijke situatie op voorhand erkennen en inschatten. Dat heeft niets met sensatie te maken, dat heeft te maken met 35.000km per jaar op de baan te zitten tussen gevaarlijke zotten als de Focusrijdster, en mezelf zo goed mogelijk te willen wapenen tegen zulke mensen...
    Last edited by TooTall; 15/10/2014, 12:48.
    Mijn Skoda

Comment

Dat artikel van 2011 zit nog vers in het geheugen, kende die kerel via via... lag 100% aan zijn niet aangepaste rijstijl.

Comment

Belachelijk om te zeggen dat het haar eigen fout is. Ze kon de file niet zien. En ja, je kan de moraalridder gaan uithangen en zeggen dat ze iets vroeger moest invoegen. Toch straf dat er altijd zijn die denken dat ze de betere chauffeur zijn en dat hun niks kan overkomen. Precies of ze rijden nooit eens te hard, sorteren altijd 1 km voor de afrit voor enzovoort enzovoort. Tot ze zelf eens iets tegenkomen, dan zal't de schuld van iemand anders zijn. Ik durf te zeggen soms ook te zondigen. Ik hoef niet zo nodig d'een beste coureur te zijn op de baan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Belachelijk om te zeggen dat het haar eigen fout is. Ze kon de file niet zien.
          Tja, 't is toch in elk geval niet de fout van iemand anders, toch?

En dat ze de file niet kon zien komt enkel door de wijze waarop ze de afrit neemt (ze rijdt amper enkele meters achter de gele DHL vrachtwagen op het ogenblik dat ze van de rechter rijstrook op de afrit rijdt).

Voor alle duidelijkheid: ik denk niet dat mij niets kan overkomen.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Is niemand zijn fout, is gewoon gebeurd. Moet niet altijd een schuldige zoeken bij een ongeval. Ik vind het gewoon zwak anderen te veroordelen en nooit durven toe te geven dat men soms zelf in de fout gaat. Die ziedet wel mentaliteit is ronduit zielig. Uit een enquette blijkt dat de man denkt een betere chauffeur te zijn dan een andere, vanwaar die hoogmoed? Ze reed enkele meters van die gele camion... wie doet dat niet of nooit?

Comment

Euh, dit is wel HAAR fout, die afrit is trouwens een van de langste van Oost en West-Vlaanderen, dus daar ligt het ook niet aan.
              En nee mij zou dit niet overkomen, als ik er af moet dan ga ik al van 800meter op voorhand al van de gas en laat me uitbollen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Euh, dit is wel HAAR fout, die afrit is trouwens een van de langste van Oost en West-Vlaanderen, dus daar ligt het ook niet aan.
                En nee mij zou dit niet overkomen, als ik er af moet dan ga ik al van 800meter op voorhand al van de gas en laat me uitbollen.
                Voila, hier ben ik het volledig mee eens.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik vind het ook niet verstandig om van pal achter een vrachtwagen ineens door te schuiven naar de uitvoegstrook, want je ziet totaal niks van die strook. Maar een mens is nu eenmaal een onverstandig wezen en niemand is helderziend. Voornaamst is dat ze er goed is uitgekomen want ze had evengoed morsdood kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Klopt, elke keer schrik ik toch wat als het weer eens zo is als ik daar aankom. Levensgevaarlijk, soms staan ze zelfs stil op de pechstrook tientallen meters voor de eigenlijke afrit, die ondertussen al verlengd is. Aan de afrit Gentbrugge van de E17 richting Antwerpen had je dat de laatste tijd ook regelmatig door de werken op de N9 (denk ik) op het eind van de afrit.
                    Erg jammer dat je niet meer via het tankstation in Wetteren kan rijden.

Comment

Is niemand zijn fout, is gewoon gebeurd. Moet niet altijd een schuldige zoeken bij een ongeval. Ik vind het gewoon zwak anderen te veroordelen en nooit durven toe te geven dat men soms zelf in de fout gaat. Die ziedet wel mentaliteit is ronduit zielig. Uit een enquette blijkt dat de man denkt een betere chauffeur te zijn dan een andere, vanwaar die hoogmoed? Ze reed enkele meters van die gele camion... wie doet dat niet of nooit?
                      Dat is wel haar fout, en als een man dat zou doen is dat zijn fout. Dit is onaangepast rijdgedrag.

Ik doe dat ook, ik laat me uitbollen tot aan de oprit (zonder het verkeer te stremmen)
                      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                        Erg jammer dat je niet meer via het tankstation in Wetteren kan rijden.
                        Met de moto lukt(e) het nog vorige zomer. De laatste maanden eigenlijk nog niet gaan kijken

Comment

Tja, dan ben ik wellicht de enige die zo'n zaken begrijpt. Maar t is hypocriet om te zeggen dat je dat nooit zal tegenkomen. Dan zal je misschien eens wat anders uitsteken en iets anders tegenkomen. Is hier beetje HLN-achtig aan het worden, allemaal supergoede en superbrave chauffeurs die nooit iets doen wat niet mag, nooit een risico nemen, alles goed inschatten en gereed staan met het wijzend vingertje. Dat is gelijk die mannen die alles achter zich ophouden en in de waan zijn dat ze goed rijden en alles volgens de regels doen. Idem met degenen die zeggen nooit te snel te rijden.
                          Hier heb ik het moeilijk mee.

Comment

ik ben mee dhl dat iedereen zelfs elke rit wel iets meemaakt dat je denkt ik had beter anders gereageerd en niemand moet komen vertellen dat hij nog nooit een fout heeft gemaakt - al dan niet met gevolgen

maar ge moet een kat een kat noemen

Comment

Ik rij wel te snel, maar mij ga je nooit zo een actie zien doen.
                              Is ook weer appelen met peren vergelijken he

Comment

Goh ja, dan steekte misschien iets anders uit...

Comment

Goh ja, dan steekte misschien iets anders uit...
                                  Zie eens in dat je in dit geval gewoon fout zat

Comment

Zal even heel eerlijk zijn, ikzelf was vroeger geen superbrave chauffeur en nogal hardleers - een paar missers zetten u meteen aan het denken en vandaag behoor ik tot de categorie superbrave chauffeurs. Die russische compilaties daar kijk ik ook elke dag naar als ik thuiskom. Niet om ongelukken te zien maar om situaties sneller te kunnen inschatten. Heeft zijn waarde deze week al bewezen toen ik bij een rondpunt al rijdend van mijn fiets moest springen en hem zag verdwijnen onder een wagen.
                                    Last edited by McLarenboy; 15/10/2014, 20:42.

Comment

hoe zou het met dat roos hondje zijn, dacht eerst dat een brooddoos of zoiets was ?

Comment

Zie eens in dat je in dit geval gewoon fout zat
                                        Nee, die vrouw heeft gewoon brute pech gehad. Ze zal trouwens geen veroordeling krijgen voor dat maneuver. Ze kon niet met een boogske kijken.
                                        Nog nooit eens een bochtje rap genomen? Blijkbaar niet. Want dan zou je weten dat je daar ook niet met een boogske kan kijken en als je pech hebt heb je net hetzelfde voor. Nl dat ze stilstaan in de bocht... Ik heb zo al serieus op mijn rem gestaan hoor. Sommigen komen dat nooit tegen lol...

Comment

Wat me ergert is dat veel chauffeurs niet aansluiten. Die pechstrookfile kon makkelijk de helft korter zijn geweest. Kijk bvb. naar die grijze Skoda wat een gat dat die laat. Zitten die mensen dan te slapen ofwa? Niet dat het ongeluk daarmee vermeden zou zijn waarschijnlijk maar toch
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X