Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte wegen in kaart - verzameltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Er heeft niemand gezegd dat hij dit nooit zal tegenkomen.
    Zoals Bobo al zegt, je moet een kat een kat noemen.

    De bestuurster doet van alles fout en had dit een M3 of een camionette geweest dan stond dat filmpje al heel lang online met een grote hetze tot gevolg.
    En die zouden dan wel vervolgt worden.
    Er staat ook zoiets in de wet dat je voor alles moet kunnen stoppen.
    Ook dingen die na een bocht komen en die je dus niet kon zien.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #42
      Tootall lijkt me een politieagent??
      Mooie punten die je aanhaald, ik gok gps.
      Ik rijd zelf met de vrachtwagen\tractor en kom zo'n stoten iedere dag tegen, vooral met de tractor.
      Dan gaan ze aan de rode lichten op een invoegstrook staan en denken ze een stoplichtsprintje te doen tegen de tractor voor de invoegvak stopt en u zo voorbij te steken.
      Dan is t pedal to the metal (in hoeverre dat t kan) meestal win ik, ik kan ze er zo uithalen.
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

      Comment


      • #43
        Tja, ik blijf erbij, ik zie niet dat zij zware dingen verkeerd deed. Ik zie wel iemand die heel veel pech had. Ze kon inderdaad wat vroeger voorsorteren, maar wie heeft nog nooit een afrit een beetje te laat gepakt? Het was dan nog niet vlak voor het einde van de afrit, zijn er die het veel korter voor het einde van de afrit doen. Geen enkele wet verplicht u trouwens om direct in te voegen. Zolang er een streepjeslijn is mag je als je niemand hindert. Die kan gewoon nergens voor beboet worden. Je ziet nu eens iemand wat vlotter rijden met slechte afloop. En iedereen zegt dat ze zulke zaken nooit doen. Misschien rijden die dan wel te traag. Doen ze inderdaad niks verkeerd mee, maar ze veroorzaken ongevallen onbewust achter hun. G hebt d'r die al kruipen en rondkijken of het goed is (alles voor de veiligheid)de autostrade opkomen. Zijn dat dan de chauffeurs waar we een voorbeeld moeten aan nemen? Zij die vertragen voor een bocht uit schrik dat er een auto stil kan staan. Daar al eens achter gereden? Dan vreet je je stuur op...Ik weet 1 ding na heel veel kilometers gereden te hebben, ge moet altijd een portie geluk hebben in het verkeer. Ik heb er al veel zottere toeren zien doen met gunstige afloop. En ik heb er gezien die heel voorzichtig waren met ongunstige afloop.
        Kunt er blijven over discussieren. Maar ik ken er geen die nog nooit iets uitgestoken hebben. En diegene die zegt dat hij nog nooit iets uitstak heeft een veel te hoge dunk over zichzelf en zouden enkele vervolmakingscursussen moeten volgen. Dan besef je pas wat je verkeerd doet. Ik kan het alle criticasters ten zeerste aanraden. Bvb eens leren hoe ze een bocht moeten nemen. De helft van de chauffeurs kan dat zelfs niet. Omdat ze het nooit geleerd hebben. Als ze eruit vliegen was het de fout van een glad wegdek.. Jaja, die goeie chauffeurs. Ik ben liever ne slechten eigenlijk

        Comment


        • #44
          bij one-hp staat er een goude regel, je kunt maar zo snel rijden als je kan zien, heb je een blinde bocht maak rij je zo traag dat je remafstand de lengte is je vooruit kan zien
          slachtoffer reed te kort achter de dhl-truck om de andere stilstaande vrachtwagen te zien...te weinig afstand of te snel

          ondertussen al nieuws van haar hond ?

          Comment


          • #45
            Die kan zeker en vast ergens voor beboet worden, roekeloos rijgedrag.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Wat me ergert is dat veel chauffeurs niet aansluiten. Die pechstrookfile kon makkelijk de helft korter zijn geweest. Kijk bvb. naar die grijze Skoda wat een gat dat die laat. Zitten die mensen dan te slapen ofwa?
              Er is natuurlijk een verschil tussen niet aansluiten en bewust een veiligheidsafstand bewaren op een notoire gevaarlijke afrit...

              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Tja, ik blijf erbij, ik zie niet dat zij zware dingen verkeerd deed.
              Tsja, ne schone poster voor aan uwe muur;

              Last edited by TooTall; 16/10/2014, 08:05.
              Mijn Skoda

              Comment


              • #47
                Bestuurster is gewoon zwaar in fout. Couperen tussen 2 rijen vrachtwagens.

                Iedere afrit is aangeduid met een bord op 800m en 400m van de afrit.
                Dat bord van 800m is voor mij het signaal om op een veilige manier een plaats op het eerste vak te zoeken. Als je het bord van 400m passeert moet je om veilig te zijn al op de eerste strook aan het rijden zijn.

                In het geval van Aalter is het nog frappanter eigenlijk, die afrit zelf is honderden meters lang. Dus dat is meer dan 1km de tijd om veilig de afrit te nemen.

                Dit is gewoon een kaliber chauffeur als diezelfde wieties die eerst een afrit missen en dan maar achterwaarts op de pechstrook terugrijden langs de oprit of helemaal terug tot aan de splitsing van een afrit.
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                www.carfac.be "Driving on experience"

                Comment


                • #48
                  Voila, ze was veel te laat.
                  Ze had natuurlijk de omstandigheden niet mee maar daar moet je op anticiperen.

                  Die filmer rijdt wel erg traag, niet? Hoe de andere vrachtwagens daar zo vlot voorbijgaan...

                  Comment


                  • #49
                    iedereen moet zichzelf wel de vraag eens stellen of je dat zelf nog nooit hebt gedaan, zo snel even achter ne camion wegduiken dat je rechts even geen hebt ?

                    Comment


                    • #50
                      Eigenlijk niet. Rij natuurlijk ook meestal met de moto, toch nog iets voorzichtiger.

                      Comment


                      • #51
                        Zoals al gezegd, ik ook niet.

                        Comment


                        • #52
                          Jullie moeten toch ook zien dat er dagelijks veel ergere zaken gebeuren. Bvb in Wetteren, mensen die de file te laat zien en doodleuk stoppen op het eerste vak met de pinker naar rechts. Dat is pas risico nemen.
                          Ik blijf erbij, hetgeen die vrouw deed, heeft minstens 50 procent van de chauffeurs ooit al eens gedaan. Te laat invoegen... Ik kan er begrip voor opbrengen. Blijkbaar zit die andere 50 procent hier...

                          Comment


                          • #53
                            Tuurlijk gebeuren er ergere dingen, in een niet zo ver verleden reed ik 3 jaar aan een stuk +100.000km op een jaar.
                            In die 3 jaar heb ik mensen stoten zien uithalen die je niet voor mogelijk hield, 1 keer getuige geweest van een dodelijk ongeval.. dat blijft hangen.

                            Wat die vrouw deed gebeurt idd veel, soms loopt dat goed af en soms niet... pech voor haar dat het niet goed afliep maar het is dan ook haar eigen schuld.
                            ..

                            Comment


                            • #54
                              Tjah eerlijk zijn de meeste hier volgens mij duidelijk niet. Toen ik jonger was deed ik ook zo'n 'manoeuvres'. Maar mijn verkeersinzicht is al iets verder gegroeid om zo'n situaties in te schatten. Toch sluit ik mij eerder aan bij DHL. Trouwens, sommige vrachtwagens rijden soms in treintjes met tussenafstand van 20m. Zij koos misschien bewust om in te voegen waar het gat wat groter was, wat ik ook doe trouwens. Anderen hebben ook gelijk he. Niets mis met bij het eerste bordje van de afrit op 1600m op het rechter vak te gaan rijden.
                              Bij mijns inzicht, zouden de vrachtwagens die de pechstrook file zien, moeten vertragen en eventueel naar het 2de vak uitwijken.

                              Laat het zowiezo duidelijk zijn dat het wegennetwerk op die plaatsen zo krom is als een banaan. Als daar elke dag zo'n file staat, is de oplossing NIET om de afrit langer te maken. ECHT NIET. Das hoogstens een pleister op een open wonde..

                              Comment


                              • #55
                                Ik probeer me een beetje de situatie ginder voor te stellen. Verschillende vrachtwagens zijn mekaar aan 't inhalen. Dan vormt er zich een treintje op de derde band. Dat is altijd zo. Misschien zat ze in dat treintje, remmen en terug tussengaan gaat niet omdat je dan iedereen achter u hindert, en sneller optrekken gaat uiteraard ook niet. Als ze dan eindelijk de vrachtwagen voorbij neemt ze nog gauw de afrit...

                                Nu ga ik weer bakken kritiek krijgen maar waarom komt er geen algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens? Inhalen duurt vele kilometers omdat het snelheidsverschil zeer maar dan ook zeer klein is. Hoeveel tijd zou een 'snellere vrachtwagen' winnen tussen pakweg Brussel en Oostende aan een snelheidsverschil van 2 km per uur? Dat is te verwaarlozen.
                                Je moet er eens op letten hoe erg het verkeer gestremd wordt wanneer 2 vrachtwagens elkaar inhalen. Onmiddellijk vormt zich een treintje op de derde band dat nog maar 100 rijdt.

                                En me nu nog minder populair maken: Waarom word het vrachtverkeer op onze wegen niet ontmoedigd door een wegenvignet voor buitenlanders? En hogere taksen voor de transporteurs die zorgen voor de meeste schade aan onze wegen? Ja inderdaad... ik weet het wel, alles zal duurder worden. Ik ben bereid ervoor te betalen. Waarom? Omdat ik weet dat ondernemers flexibel zijn en alternatieven zullen zoeken voor vrachtverkeer. Waarom worden onze waterlopen niet meer gebaggerd zodat er boten op kunnen. Vroeger hadden bedrijven een aanlegkade. Waarom geen treinsporen meer op industriegronden? Zou men niet beter deze alternatieve transportvormen aanmoedigen om zo de druk van ons wegennet te halen.
                                En ten slotte ja, een kilometerbelasting op onze snelwegen voor iedereen, afhankelijk van het uur dat men er gebruik van maakt. Ook dan zullen we ons veel flexibeler opstellen.

                                Sorry voor het afwijken van het topic zelf...
                                En nu iedereen kwaad op mij

                                Voor alle duidelijkheid, ik wijs zeker niet met de vinger naar de vrachtwagens voor dit ongeluk.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Is niemand zijn fout, is gewoon gebeurd. Moet niet altijd een schuldige zoeken bij een ongeval. Ik vind het gewoon zwak anderen te veroordelen en nooit durven toe te geven dat men soms zelf in de fout gaat. Die ziedet wel mentaliteit is ronduit zielig. Uit een enquette blijkt dat de man denkt een betere chauffeur te zijn dan een andere, vanwaar die hoogmoed? Ze reed enkele meters van die gele camion... wie doet dat niet of nooit?
                                  aan 120km/h zo'n manoeuvres doen terwijl je niet eens ziet wat de situatie 5m voorop is? misschien dat je zoiets kan goedpraten als je in een voertuig zit die aan die snelheid binnen de 2m kan stoppen en met een bestuurder met heel alerte reflexen ok...
                                  er kon evengoed zo'n botswagen staan om aan te tonen dat er werken zijn iets verder aan de pechstrook ofzo.
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #57
                                    +1
                                    Zomaar ergens tussenduiken zonder zicht is t zelf zoeken.
                                    Ik rijd ook vlot maar zo'n capriolen haal ik toch niet uit hoor.
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                    Comment


                                    • #58
                                      Komaan zeg, dees kunt ge toch echt niet afdoen als gewoon een inschattingsfoutje. Dit is er gewoon zwaar over, spijtig genoeg met zware gevolgen.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Ik blijf erbij, hetgeen die vrouw deed, heeft minstens 50 procent van de chauffeurs ooit al eens gedaan. Te laat invoegen... Ik kan er begrip voor opbrengen. Blijkbaar zit die andere 50 procent hier...
                                        Als 50% van de chauffeurs er een degelijke rijstijl op na zou houden, dan zou het aantal ongevallen op onze wegen vele malen hoger zijn dan nu het geval is.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Tja, ik blijf erbij, ik zie niet dat zij zware dingen verkeerd deed. Ik zie wel iemand die heel veel pech had. Ze kon inderdaad wat vroeger voorsorteren, maar wie heeft nog nooit een afrit een beetje te laat gepakt? Het was dan nog niet vlak voor het einde van de afrit, zijn er die het veel korter voor het einde van de afrit doen. Geen enkele wet verplicht u trouwens om direct in te voegen. Zolang er een streepjeslijn is mag je als je niemand hindert. Die kan gewoon nergens voor beboet worden. Je ziet nu eens iemand wat vlotter rijden met slechte afloop. En iedereen zegt dat ze zulke zaken nooit doen. Misschien rijden die dan wel te traag. Doen ze inderdaad niks verkeerd mee, maar ze veroorzaken ongevallen onbewust achter hun. G hebt d'r die al kruipen en rondkijken of het goed is (alles voor de veiligheid)de autostrade opkomen. Zijn dat dan de chauffeurs waar we een voorbeeld moeten aan nemen? Zij die vertragen voor een bocht uit schrik dat er een auto stil kan staan. Daar al eens achter gereden? Dan vreet je je stuur op...Ik weet 1 ding na heel veel kilometers gereden te hebben, ge moet altijd een portie geluk hebben in het verkeer. Ik heb er al veel zottere toeren zien doen met gunstige afloop. En ik heb er gezien die heel voorzichtig waren met ongunstige afloop.
                                          Kunt er blijven over discussieren. Maar ik ken er geen die nog nooit iets uitgestoken hebben. En diegene die zegt dat hij nog nooit iets uitstak heeft een veel te hoge dunk over zichzelf en zouden enkele vervolmakingscursussen moeten volgen. Dan besef je pas wat je verkeerd doet. Ik kan het alle criticasters ten zeerste aanraden. Bvb eens leren hoe ze een bocht moeten nemen. De helft van de chauffeurs kan dat zelfs niet. Omdat ze het nooit geleerd hebben. Als ze eruit vliegen was het de fout van een glad wegdek.. Jaja, die goeie chauffeurs. Ik ben liever ne slechten eigenlijk
                                          Fuck zeg, ik heb nog nooit een ongeval gehad, en al rijd al 1.000.000 km zonder overtreding. Ik moet wel een héél hoge dunk hebben van mezelf. Ik heb één keer een 360° slip gemaakt op een oprit, omdat een voertuig voor mij olie had gelekt. Ik besef dat ik toen geluk had (ik reed toen absoluut niet snel).

                                          De basisregel is om er voor te zorgen dat je steeds kan remmen. En een tweede gouden regel is dat ik liever een blokje rondrijd dan op 't laatste moment in te voegen. Wat ik in dit filmpje zie is roekeloos rijgedrag. Als het pech is, dan zijn er héél wat ongevallen gewoon pech...
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X