Mag je een auto die links afslaat rechts voorbijsteken door even op het fietspad te rijden? (fietspad ligt niet op een trottoir, ligt gelijk met de rijbaan)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rechts inhalen op fietspad.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenMag je een auto die links afslaat rechts voorbijsteken door even op het fietspad te rijden? (fietspad ligt niet op een trottoir, ligt gelijk met de rijbaan)
-
Neen dat mag niet, want het fietspad maakt geen deel uit van de rijbaan.
artikel 2.7 van het koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg van 1 december 1975 leert ons:
2.7. "Fietspad" : het deel van de openbare weg dat voor het verkeer van fietsen en tweewielige bromfietsen klasse A is voorbehouden door de verkeersborden D7, D9 of door de wegmarkeringen bedoeld in artikel 74.
Het fietspad maakt geen deel uit van de rijbaan.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Nog ene die zijn rijbewijs bij een pak Corn Flakes gekregen heeft.
Sorry, er zat iets op mijn schouder die me verplichte dit te typen.
Gelieve mij niet te vervolgen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenNog ene die zijn rijbewijs bij een pak Corn Flakes gekregen heeft.
Sorry, er zat iets op mijn schouder die me verplichte dit te typen.
Gelieve mij niet te vervolgen.
Thx iedereen, was een discussie tussen een collega (ik was fout)Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDoorlopende lijn of stippellijn ?
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichtenvervolgen niet, maar zal u wel op een andere manier pakken
Thx iedereen, was een discussie tussen een collega (ik was fout)den borre
Int3x0r
Comment
-
Slaap maar op 2 oortjes
Ik pak u wel terug bij daglicht
Wel straf dat t niet mag, doe t al 13 jaar zo , is die wet altijd zo geweest?Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Comment
-
Dus over een gelijkgrondse berm mag wel, maar als er een fietspad is mag het niet.
(volgens www.gratisrijbewijsonline.be)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenSlaap maar op 2 oortjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDoorlopende lijn of stippellijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenNaamsesteenweg in oud heverlee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDat moet ge vooral proberen als ge eens echt wakker wilt liggen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDat moet ge vooral proberen als ge eens echt wakker wilt liggen.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDoorlopende witte lijn:
https://www.google.be/maps/place/Naa...c93c81144809c0
Dringend mijn verkeersregels nog eens doornemen, binnenkort bijscholing van mijn C .
Op de grote verkeersquiz had ik vorige week nog 17 op 20, je kan niet alles weten, blijkbaar.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenDit mag idd niet. Wat me wel opvalt is dat veel mensen het verschil niet kennen tussen fietssuggestiestrook en fietspad met strepen. Ik zie ze hier aan mijn deur veel te vaak naast die rode strook rijden met de auto ipv erop.
en ook denken velen dat ze op die suggestiestrook dan met 2-3 naast elkaar mogen rijden (wel zone 50 maar BUITEN bebouwde kom). met de tegenliggers geraak je er niet voorbij dan
Comment
-
Idd dat met die suggestiestroken kent niet iedereen. Een paar jaar geleden stond ik eens voor een huis geparkeerd op zo'n strook en zat te wachten in de auto. Zag in mijn achteruitkijkspiegel een fietser afkomen en voelde het om de een of andere reden al aankomen . Fietser kwam tegen mijn ruit tikken en gaf me daar een preek van dat dat "asociaal" en "onverantwoord" was om op een fietspad te parkeren. Ik zei hem dat hij daar volledig gelijk in had en dat ik zo'n mensen idioten vind. Waarop hij het dan raar vond dat ik me idioot gedroeg... Legde hem dan nog schoon het verschil uit maar wou me precies niet geloven
Comment
Comment