Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechts inhalen op fietspad.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
    Naamsesteenweg in oud heverlee.
    Je bent dan ook te oud om aan het hh meisjes op te pikken.
    Tenzij er nog oudere nonnen zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Normaal zijn die suggestiestroken toch rood hé? In onze gemeente zijn die nieuwe geel geverfd. Het kleur van de partij!
      Beige/geel kan ook ja. Die stroken zijn trouwens echt miserie soms. Als die hier eerst lag bij ons was dat super gzld bij regenweer. Ik mijd die nog steeds als ik kan en het regent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Je bent dan ook te oud om aan het hh meisjes op te pikken.
        Tenzij er nog oudere nonnen zijn...
        Hoge school studentjes zijn legaal
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Normaal zijn die suggestiestroken toch rood hé? In onze gemeente zijn die nieuwe geel geverfd. Het kleur van de partij!
          Mag eigenlijk eender welke kleur hebben (soms zijn ze ook groen)
          In Diepenbeek heb je er ook gele, op een stuk weg dat recent vernieuwd werf.
          Het rare op die plaats is dat de fietssuggestiestroken in beton zijn terwijl het stuk weg er tussen in asfalt is gemaakt.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Idd dat met die suggestiestroken kent niet iedereen. Een paar jaar geleden stond ik eens voor een huis geparkeerd op zo'n strook en zat te wachten in de auto. Zag in mijn achteruitkijkspiegel een fietser afkomen en voelde het om de een of andere reden al aankomen . Fietser kwam tegen mijn ruit tikken en gaf me daar een preek van dat dat "asociaal" en "onverantwoord" was om op een fietspad te parkeren. Ik zei hem dat hij daar volledig gelijk in had en dat ik zo'n mensen idioten vind. Waarop hij het dan raar vond dat ik me idioot gedroeg... Legde hem dan nog schoon het verschil uit maar wou me precies niet geloven
            (je hebt gelijk)

Comment

tegen mij hebben ze gezegd ge hebt 18jaar daar me u fietske gereden nu me dan auto mocht ge daar niet meer opkomen.
              RIP Den borre!

Comment

Fietssuggestiestrook mag eender welke kleur hebben aangezien ze geen enkele wettelijke of verkeersrechterlijke waarde heeft, het is een suggestiestrook, meer niet.
                Ik zie eerlijk gezegd het nut daar niet van in, die zorgen enkel voor meer verwarring zoals hierboven al geïllustreerd (auto's die té links rijden, fietsers die ze opeisen).

Wat het fietspad betreft, volle of onderbroken lijn maakt geen verschil, je mag er niet over.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Wat het fietspad betreft, volle of onderbroken lijn maakt geen verschil, je mag er niet over.
                  Klopt, maar duidelijk onderscheid maken tussen fietspad en suggestiestrook. Voor mij was de stippellijn een aanduiding dat het over een suggestiestrook gaat. Ik weet niet of ik hiermee juist ben ? Hier in de gemeente is zo een rode strook, met stippellijnen en zonder verkeersbord van een fietspad. Dus ik ga ervan uit dat het een suggestiestrook is. Want de baan is zelfs te smal, als je met een auto een lijnbus moet kruisen. Dus rijd je gewoon achter de fietser, op de suggestiestrook. Wat ik zonder de suggestiestrook ook zou doen. Tripeleren is niet toegelaten in België.

Concreet: Een pad zonder aanduiding fietspad met witte stippellijnen en het pad dezelfde kleur als de rijweg is een...... Vandaar mijn vraag volle of stippellijn.

Het probleem met verkeersregels uitleggen op een forum; iedereen ziet een specifiek geval voor zich, maar er zijn zoveel variabelen... binnen/buiten bebouwde kom, schoolzone, lijnaanduidingen, verhoogd of gelijklopend,...

Ik dacht dat bij een fietspad altijd een volle lijn was, en stippellijnen bij straten en in- en uitritten ?
                  Last edited by ; 24/10/2014, 12:14.

Comment

Wel straf dat t niet mag, doe t al 13 jaar zo , is die wet altijd zo geweest?

bedankt om al 13 jaar aan een verkeersveiligheid voor iedereen, inclusief zwakke weggebruikers, bij te dragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Klopt, maar duidelijk onderscheid maken tussen fietspad en suggestiestrook. Voor mij was de stippellijn een aanduiding dat het over een suggestiestrook gaat. Ik weet niet of ik hiermee juist ben ? Hier in de gemeente is zo een rode strook, met stippellijnen en zonder verkeersbord van een fietspad. Dus ik ga ervan uit dat het een suggestiestrook is. Want de baan is zelfs te smal, als je met een auto een lijnbus moet kruisen. Dus rijd je gewoon achter de fietser, op de suggestiestrook. Wat ik zonder de suggestiestrook ook zou doen. Tripeleren is niet toegelaten in België.

Concreet: Een pad zonder aanduiding fietspad met witte stippellijnen en het pad dezelfde kleur als de rijweg is een...... Vandaar mijn vraag volle of stippellijn.

Het probleem met verkeersregels uitleggen op een forum; iedereen ziet een specifiek geval voor zich, maar er zijn zoveel variabelen... binnen/buiten bebouwde kom, schoolzone, lijnaanduidingen, verhoogd of gelijklopend,...

Ik dacht dat bij een fietspad altijd een volle lijn was, en stippellijnen bij straten en in- en uitritten ?
                      Artikel 74 van de Wegcode: "Het deel van de openbare weg dat afgebakend is door twee evenwijdige witte onderbroken strepen en dat niet breed genoeg is voor het autoverkeer, is een fietspad."

Kan (maar moet niet) ook worden aangeduid door een verkeersbord (D7 of D9).

Over welke straat heb je het? (en wat heeft je uitleg met tripleren te maken?)
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                        Artikel 74 van de Wegcode: "Het deel van de openbare weg dat afgebakend is door twee evenwijdige witte onderbroken strepen en dat niet breed genoeg is voor het autoverkeer, is een fietspad."
                        Twee strepen? Welke strepen zijn dat in mijn link naar de naamsesteenweg? Ik dacht dat 1 streep genoeg was: die streep laat de auto weten dat hij er niet over mag. En nog een streep aan de overkant, voor het tweede fietspad...
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                          Twee strepen? Welke strepen zijn dat in mijn link naar de naamsesteenweg? Ik dacht dat 1 streep genoeg was: die streep laat de auto weten dat hij er niet over mag. En nog een streep aan de overkant, voor het tweede fietspad...
                          De strepen in jouw link zijn gewoon de aanduiding van de rand van de rijbaan; heeft op zich niets met het fietspad te maken dat ernaast ligt (en dat waarschijnlijk is aangeduid met verkeersbord D7).

De twee evenwijdige witte onderbroken strepen zijn deze:
                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                            bedankt om al 13 jaar aan een verkeersveiligheid voor iedereen, inclusief zwakke weggebruikers, bij te dragen.
                            En gij weet alles? laat me niet lachen

Comment

En gij weet alles? laat me niet lachen
                              nee hoor, u mag mij dus ook bedanken :-)

Comment

Bedankt je merkt direct of je een slechte piloot bent.
                                De mensen laten t u dan wel weten.
                                Ik vind me een uitstekende chauffeur

Comment

De veelheid aan situaties doet er niet toe, het is de wet die telt.

Een fietspad is een fietspad als het langs beide zijden geflankeerd wordt door een lijn, ongeacht de aard van die markeringen (vol of onderbroken).
                                  De borden D7 en D9 worden doorgaans enkel gebruikt voor fietspaden die gescheiden liggen van de rijbaan (op een verhoogde berm of met een verhoging of berm tussen rijbaan en fietspad). Deze fietspaden dienen niet met lijnen gemarkeerd te worden.
                                  Één lijn als afbakening (links van de rijrichting op de strook) duidt niet op een fietspad maar een fietssuggestiestrook. Daar moet je zelfs over rijden aangezien de suggestiestrook integraal deel uitmaken van de rijbaan en je steeds uiterst rechts moet rijden.

Tripleren mag overigens wél als het meest rechtse voertuig een tweewieler (ook een motorfiets) is.
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

De letter van de wet, of de geest van de wet ?
                                    Er is ooit een individu op mijn rechter flank gereden terwijl hij op het fietspad rechts voorbij stak en ik een parking opreed.
                                    is voorgekomen, en de rechter vond het normaal dat hij dit deed, was zelfs geen argument. Daar sta je dan, wet is wet.

de mensen die de wet moeten doen naleven, worden gewoon voor schut gezet... Een goede advocaat lacht met de wet.

Comment

Dat is rechtspraak, nog iets heel anders. De politierechtbanken in dit land deugen voor geen meter (die van St.-Niklaas op zijn minst toch niet), dat heb ik zelf ook aan den lijve moge ondervinden.

Voor de rest betekent Die ene uitspraak niet dat wij nu allemaal op het fietspad mogen rijden.

Comment

Maar vloeken mag ook niet... Zolang je niemand hindert zie ik er eigenlijk geen probleem in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                          Maar vloeken mag ook niet... Zolang je niemand hindert zie ik er eigenlijk geen probleem in.
                                          Voila!

Comment

Working...
                                          X