Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeerde snelheidsbeperking en locatie op PV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkeerde snelheidsbeperking en locatie op PV

Mijn vrouw is vorige week op de kop geflitst toen ze bij het uitrijden van een zone 50 een auto en tractor inhaalde. Die plaats is nog binnen de bebouwde kom (EDIT: was een zone 50, geen bebouwde kom), maar je mag er al 70, en is net na een bocht. Omdat ik het al raar vond dat ze daar zouden staan flitsen, ben ik eens naar Google Streetview gegaan, en blijkt dat volgens de beelden daar je in de omgekeerde richting al een stuk voor de bocht een bord van zone 50 hebt. Dus het stuk dat ze geflitst is, was het voor haar al 70, maar in de andere richting 50.

Nu, vandaag de PV gekregen, en blijkbaar is ze geflitst aan 107 (correctie 100.6 ). Echter staat op het PV vermeld dat de snelheidsbeperking daar 50 is, met dus intrekking rijbewijs als gevolg. Ik vermoed dat ze daar dus inderdaad stonden te flitsen om de bestuurders in hun richting te controleren. Verder blijkt ook de plaatsbeschrijving totaal niet te kloppen, althans toch niet met wat ik met Google Maps vind. Het vermelde huisnummer is nog een heel eind verder in die straat op een plaats waar je zelfs al 90 mag in beide richtingen.

Straks gaan we nog eens gaan checken, maar de dag na de feiten was ik daar zelf nog eens gepasseerd en had ik zelfs gemerkt dat in de richting van de flitscontrole de snelheidsbeperking nu ook 70 is in plaats van de 50 die ik nog zie op Streetview.

Kortom, in elk geval klopt de snelheidsbeperking nóch de locatie op het PV. Sowieso wordt dus aanvechten. Vraag: op welke manier pakken we dit best aan ? Eerst naar politiebureau om foto te gaan vragen, of... ? Idealiter willen we natuurlijk gewoon dat het PV nietig verklaard wordt, aangezien zelfs met de 'juiste' snelheidsbeperking van 70 het een fikse boete van €250 wordt, maar in elk geval geen intrekking van rijbewijs.
    Last edited by Mercur; 29/10/2014, 14:43.

Brief terug sturen en fotos vragen, en hen er op wijzen dat het PV ongeldig is.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Het lijkt me het beste dat u hiervoor een degelijke advocaat onder de arm neemt. Foto opvragen bij het politiekantoor is zeker mogelijk maar ik weet uit ervaring dat ze daar in bepaalde kantoren in Brugge moeilijk over doen. Blijven aandringen is dan de boodschap.

Comment

kijk ook of je een rechtsbijstand heb bij je verzekering misschien kan je daarvoor ook beroep op doen. En streetview is niet altijd even correct als je naar de huisnummers in het grijze kadertje kijkt. Ik probeer er altijd naar de nummers op de huizen zelf te kijken.
        RIP Den borre!

Comment

Bedankt voor de snelle reacties. ( TL;DR: het is al opgelost )

We zijn net nog eens naar de bewuste plaats gereden om zeker te zijn hoe de situatie juist is en mijn vrouw kon tonen waar ze juist stonden. Het huisnummer vermeld op het PV was in elk geval niet waar Google denkt dat het is, en bleek dan toch wel redelijk in de buurt te zijn, al was het volgens mijn vrouw nog enkele huizen verder dat ze stonden. Op het huisnummer volgens de PV was er geen discussie mogelijk en was de toegelaten snelheid 90 in beide richtingen. Waar ze effectief stonden te flitsen was echter net voor het bord van 70, dus waar het ook nog net 90 was. In dat geval was er nog discussie mogelijk dat waar zij op de foto stond het nog net 70 was.

Soit, omdat de fout zo flagrant was, zijn we direct doorgereden naar het politiekantoor. Daar heeft men direct het PV nagekeken en na enkele minuten kwam de verbaliserende agent zelf toelichting geven dat er inderdaad een fout gebeurd was bij het ingeven in de computer. Blijkbaar is er bij vier PVs een beperking van 50 ipv 90 ingegeven (toestel stond wel ingesteld voor 90). Normaal gaan we deze week nog een correctie in de bus krijgen, en wordt het dus de minimum-boete van €50. Misschien dat bovenstaande voorstellen tot effectieve seponering konden leiden, maar ik was toch liever direct van alle stress en rompslomp af.

Al bij al vond ik het sowieso wel een bizarre plaats om te staan flitsen. Meestal staan ze te flitsen net voorbij een nieuw snelheidsbord ipv er voor . Ik vermoed dan ook dat de vier PVs waar de agent het over had, eigenlijk sowieso alle PVs zijn van die locatie . De andere 3 gaan dus ook gelukkig zijn, want voor hetzelfde geld krijg je een boete in de bus en weet je niet eens dat het niet klopte, zeker als je niet van de streek bent. EDIT: meer zelfs, aangezien toestel op 90 stond, gaan die andere 3 ook een PV gekregen hebben met intrekking van rijbewijs .
          Last edited by Mercur; 29/10/2014, 14:33.

Comment

ik zou de correctie ook aan vechten al den huis nr ni klopt dan zou ik ne foto trekken van de plaats waar ze normaal gezien hadden gestaan volgens de pv. en vergelijken met de foto als da niet kopt ist nog een fout en kunnen ze volgens mij niet meer recht zetten. als ze je willen beboeten moeten ze zien dat hun info juist is.
            RIP Den borre!

Comment

Working...
            X