Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Willekeur op de autokeuring ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

keep it short & simple, de gouden regel in aviation
    lets have some more member berries

Comment

Pas de bewering tegengekomen dat een kwart van de autos defecte lichten heeft. Een overstatement wat mij betreft , want als ik ging kijken naar http://www.vab.be/nl/nieuws/2014/10/24/autoverlichting ging dat dikwijls over standlichten. Maar toch, afstelling hebben ze niet eens gecheckt en ik wordt veel verblind op de baan.
      Dan denk ik
      - het zou nog veel erger zijn zonder keuring
      - om het beter te krijgen is iets anders nodig dan betere keuring.

Dus ok, die keuring kan soms wispelturige resultaten geven(zelf nog niet voorgehad) maar het totaalresultaat is ok.

Ik zou soms wel een speciaal signaal willen hebben om aan mensen te tonen dat er iets mis is methun lichten
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Krijg ook altijd een tuningsrapport voor uitlaat, spoilers, luchthapper, verduisterde ramen, velgen, ... terwijl het gewoon zo'n uitvoering is. Voor die €7 of wat is 't tegenwoordig ga ik ook geen spel maken, ben al blij dat hij groen krijgt.

Comment

Kameraad van mij ook met zijn polo gti, tuning attedt voor velgen, spoiler en sportintrrieur terwijl alles 100% zoals uit fabriek is.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Je geniet dan mogelijk wel een belastingvoordeel maar anderzijds zit je waarschijnlijk met tal van lichamelijke beperkingen ... lijkt me niet zo eenvoudig te zijn.

Getuned bedoelt hij he.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Ik zou soms wel een speciaal signaal willen hebben om aan mensen te tonen dat er iets mis is methun lichten
              Ik knipper gewoonlijk een paar keer met mijn grootlichten als ik zoiets opmerk bij een tegenligger in de hoop dat ze mijn signaal (willen) begrijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Getuned bedoelt hij he.
                Zwaar aangepast ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Krijg ook altijd een tuningsrapport voor uitlaat, spoilers, luchthapper, verduisterde ramen, velgen, ... terwijl het gewoon zo'n uitvoering is. Voor die €7 of wat is 't tegenwoordig ga ik ook geen spel maken, ben al blij dat hij groen krijgt.
                  Altijd??
                  dat is toch iets eenmalig, als dat eens op papier staat dan blijft dat de volgende jaren gewoon gelden, tenzij er nog extra wijzigingen bij komen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Altijd??
                    dat is toch iets eenmalig, als dat eens op papier staat dan blijft dat de volgende jaren gewoon gelden, tenzij er nog extra wijzigingen bij komen.
                    Ik krijg dat nochtans elk jaar opnieuw? Vreemd ...

Comment

Krijgt ge idd elk jaar, ook elk jaar de extra 7euro voor dat tuningrapport.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Altijd??
                        Dacht ook zoiets begrepen te hebben, geen wijzigingen = niet extra betalen ?

Comment

Nee hoor, elk jaar krijgt ge dat tuning attest. Is ook dat deel waar op staat dat bvb een verlaging gekeurd is. Anderd zou ge tijdend een politie controle nooit kunnen aantonen dat bepaalde modificaties ook effectief gekeurd zijn.

Comment

mensen die mensen controleren is altijd miserie en staat open voor diskussie

Comment

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad bij keuring

Comment

ikookni

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                  Nee hoor, elk jaar krijgt ge dat tuning attest. Is ook dat deel waar op staat dat bvb een verlaging gekeurd is. Anderd zou ge tijdend een politie controle nooit kunnen aantonen dat bepaalde modificaties ook effectief gekeurd zijn.
                                  OK, maar: ik dacht dat je slechts de eerste keer daarvoor moest betalen en wanneer je dan geen verdere wijzigingen meer deed het rapportje de volgende jaren werd afgeleverd zonder meerprijs.

Comment

Da van die lichten. :-)
                                    Had ik met mijne vorige auto ook elk jaar aan de hand. Gewoon sleutelke of schroevendraaier meepakken en ter plekke bijregelen. Das 5 sec werk. :-D

Comment

Nop, elke keer 7euro extra. Gwn voor een 2e blad af te printen en vast te nieten.

Comment

Het tarief is 7,60 trouwens.
                                        En zou toch maar eenmalig moeten zijn, al vind ik het niet direct meer terug.

Dus als ze u ieder jaar opnieuw laten betalen zonder dat er extra wijzigingen gedaan zijn, dan word je goed in het zak gezet.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Tja willekeur...2jaar geleden lambda niet goed maar geen probleem want voor lpg mag dat, jaar erop keuren ze mij erop af.
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X