Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Willekeur op de autokeuring ...
Collapse
X
-
Het grootste probleem is dat de keuring alleen geld kost, en niks oplost.
Als er een probleem is, dan moet je naar de garage en die moeten soms proberen uit te zoeken wat die keurder afgekeurd heeft. Niet altijd duidelijk.
Ik ben sterke voorstander van het nederlands systeem. Daar kan een garage een licentie krijgen om keuringen te mogen doen.
Ze doen dan onderhoud, en keuren de auto op de verplichte punten. Als er iets mis is, dan kunnen ze dat ook direct oplossen wat veel meer waarde toevoegt.
Ook het controlesysteem is niet slecht. Iedere gekeurde auto moet online afgemeld worden, en minstens een paar uur blijven staan. Tijdens die periode kan er controle opduiken. Een paar discussiegevallen te veel, en ze geraken hun licentie kwijt.
- Likes 1
Comment
-
Ik ben sterke voorstander van het nederlands systeem. Daar kan een garage een licentie krijgen om keuringen te mogen doen.
Ze doen dan onderhoud, en keuren de auto op de verplichte punten. Als er iets mis is, dan kunnen ze dat ook direct oplossen wat veel meer waarde toevoegt.
Belgie is streng maar niet rechtvaardig, als het goed willen doen doe het dan zoals in Zwitserland die mogen ook niks maar daar keuren ze tenminste deftig remflexibels die bijna kapot zijn keuren ze hier om na paar maand zonder remmen te vallen in Zwitserland zal dat niet gebeuren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenNee hoor, elk jaar krijgt ge dat tuning attest. Is ook dat deel waar op staat dat bvb een verlaging gekeurd is. Anderd zou ge tijdend een politie controle nooit kunnen aantonen dat bepaalde modificaties ook effectief gekeurd zijn.
voor uw gekeurde verlaging heb je een apart document om aan te tonen (gaat dan énkel over je verlaging) + op je keuringsbewijs staat bij dat je voertuig gekeurd is als verlaagd voertuig....
het feit of je al of niet 7e moet bijbealen telkens, of 1-malig ; geen idee
en betreft de zaken die 'stock' waren, maar toch apart op attest staan ; daarvoor is het maar aan hem op die opmerking te maken op de keuring...
(Wschl zal hij dit niet doen omdat hij voor rest niet volledig conform zal zijn en/of bang heeft dat ze hem gaan kloten met andere dingen...-wat ik ergens kan begrijpen!)
Dat is nu éénmaal die willekeur waarover het hier gaat.
het is jammer, maa dat zal blijven bestaan wanneer je met 'mensen' werkt die iets moeten beoordelen en waarin er een zogezegde wetgeving is die er in de praktijk geen is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk BerichtenEn ja, ook ik moest vroeger geregeld naar autokeuring
(2 a 3 tal x per week)
Diverse x'en afgekeurd voor lichten, diverse x'n terug gereden zonder iets aan te doen....en inorde.
Ge moest ook iets in't enveloppeke doen he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichtensorry ze man, maar klopt absoluut niet...
voor uw gekeurde verlaging heb je een apart document om aan te tonen (gaat dan énkel over je verlaging) + op je keuringsbewijs staat bij dat je voertuig gekeurd is als verlaagd voertuig....
het feit of je al of niet 7e moet bijbealen telkens, of 1-malig ; geen idee
en betreft de zaken die 'stock' waren, maar toch apart op attest staan ; daarvoor is het maar aan hem op die opmerking te maken op de keuring...
(Wschl zal hij dit niet doen omdat hij voor rest niet volledig conform zal zijn en/of bang heeft dat ze hem gaan kloten met andere dingen...-wat ik ergens kan begrijpen!)
Dat is nu éénmaal die willekeur waarover het hier gaat.
het is jammer, maa dat zal blijven bestaan wanneer je met 'mensen' werkt die iets moeten beoordelen en waarin er een zogezegde wetgeving is die er in de praktijk geen is...2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichtenamai als ik dees zo lees krijg ik al schrik vo me die van mij te gaan. Da gaat daar ook nog tof worden.
(zelfs als je dat niet bent lukken sommige dingen... :-) )
En wanneer gevoel hebt dat je benadeeld werd, gewoon beleefd en vriendelijke uitleg vragen... Maar idd direct ter plaatste en niet meer nadien.
En als je echt zeker wilt zijn, én je hebt een vrij knappe vriendin...->
Stuur die dan op ermee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk BerichtenAls je in regel bent met alles moet je geen bang hebben... :-)
(zelfs als je dat niet bent lukken sommige dingen... :-) )
En wanneer gevoel hebt dat je benadeeld werd, gewoon beleefd en vriendelijke uitleg vragen... Maar idd direct ter plaatste en niet meer nadien.
En als je echt zeker wilt zijn, én je hebt een vrij knappe vriendin...->
Stuur die dan op ermee
Comment
-
Ze zeggen toch ook niet als ze iets op dat tjoeningsattest zetten? Meestal is het maar aan de kassa dat je het ziet (nadat je betaald hebt, want zonder eerst te betalen geven ze je papieren niet terug natuurlijk).
En volgens mij moet je ook niet elke keer opnieuw voor dat attest betalen? (hoeveel kost een 'standaard' keuring zonder attesten?)
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenMijn vrouw had wel een zomerjurkske aanOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDie test zouden ze inderdaad ook eens moeten doen: eerst een man sturen met een auto met een aantal gebreken waarvoor een afkeuring geldt en dan een mooie vrouw sturen met een auto met net dezelfde gebreken. Veel kans dat ze die auto van de vrouw gewoon goedkeuren.
het rokske/ kilt heeft dan toch geholpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenPics or it didn't happen!
'k Ga mijn vrouw een beetje op een autoforum gooien ja, zo dom ben ik :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten'k Ga mijn vrouw een beetje op een autoforum gooien ja, zo dom ben ik :pOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
'k Ga mijn vrouw een beetje op een autoforum gooien ja, zo dom ben ik :p
Ge kunt uw vrouw anders verhuren om met auto's naar de keuring te gaan
Comment
Comment