Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Willekeur op de autokeuring ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Het tarief is 7,60 trouwens.
    En zou toch maar eenmalig moeten zijn, al vind ik het niet direct meer terug.
    Blijkt inderdaad zo te zijn: geen wijzigingen = geen meerprijs voor dat verslag.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Die test zouden ze inderdaad ook eens moeten doen: eerst een man sturen met een auto met een aantal gebreken waarvoor een afkeuring geldt en dan een mooie vrouw sturen met een auto met net dezelfde gebreken. Veel kans dat ze die auto van de vrouw gewoon goedkeuren.
    Ik zou dan eerder geneigd zijn om een lelijke doos te sturen, als ze die haar auto meteen goedkeuren, moeten ze die niet snel meer terug zien ... als ze die knappe haar auto NIET afkeuren zien ze haar pas na een jaar terug ...

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Ik ben sterke voorstander van het nederlands systeem. Daar kan een garage een licentie krijgen om keuringen te mogen doen.
    Ze doen dan onderhoud, en keuren de auto op de verplichte punten.
    Zo'n onderhoudje dat je bij de stealer een kleine € 300 betaalt en je zelf voor € 30 uitvoert bedoel je dan ? ...

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    (hoeveel kost een 'standaard' keuring zonder attesten?)
    Gevonden: tarieven autokeuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Ik zou dan eerder geneigd zijn om een lelijke doos te sturen, als ze die haar auto meteen goedkeuren, moeten ze die niet snel meer terug zien ... als ze die knappe haar auto NIET afkeuren zien ze haar pas na een jaar terug ...

...

zo slim zijn ze niet volgens mij, maar zwijg, breng ze niet op ideëen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Blijkt inderdaad zo te zijn: geen wijzigingen = geen meerprijs voor dat verslag.

Gevonden: tarieven autokeuring.
        30 euro? En toeslag diesel / benzine zie ik nergens staan?
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

14° MILIEUKEURING denk ik ?

Comment

Pfff hier wast 54 euro ofzo eerste keuring en 27 de herkwuring... ik was gewoon blij dat ik er door was

Comment

De tarieven via de link in bericht #61 zijn de officiële, daar zit het drinkgeld voor de jongens dus niet inbegrepen.

Comment

Was idd rond de 50 dachtek, die tarieven gingen de laatste jaren fel de hoogte in, klopt toch eh?

Enfin ben er nu vier jaar vanaf, can't wait...

Vanaf 1 januari 2024 zijn volgende tarieven van toepassing in alle keuringsstations in België. In onderstaande lijst kan men de vastgelegde vergoedingen terugvinden, gerangschikt per type van prestatie. De totale prijs van de uitgevoerde keuring van een voertuig wordt bekomen door de vergoedingen van de verschillende uitgevoerde prestaties op te tellen.

Hier ist 41 euro voor diesel?
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Een paar weken terug afgekeurd op de roettest. Na 4 keer een paar seconden de gas te vloeren had hij gemiddeld 3.5 waar maar 3 toegestaan is.

Afgelopen vrijdag terug naar de keuring. Zelfde station maar iemand anders achter het stuur. Eerste keer 3.7, tweede keer 3.2, bwa das goed zegt hij. Was hij het de eerste keer hoefde ik dus niet terug te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                    Een paar weken terug afgekeurd op de roettest. Na 4 keer een paar seconden de gas te vloeren had hij gemiddeld 3.5 waar maar 3 toegestaan is.

Afgelopen vrijdag terug naar de keuring. Zelfde station maar iemand anders achter het stuur. Eerste keer 3.7, tweede keer 3.2, bwa das goed zegt hij. Was hij het de eerste keer hoefde ik dus niet terug te komen.
                    Als je eerst eens goed warmrijdt en dan enkele keren goed doortrekken had je er ook van de eerste keer kunnen door zijn.

Comment

Weet ik en doe ik al jaren. Dit was de eerste keer dat er 4 keer gas werd gegeven. Had persoon 2 dat ook gedaan zou het gemiddelde ook boven de 3 gezeten hebben.

Comment

Ik ben ook benieuwd, volgende maand eerste keer met de subaru, hij is volledig standaard, maar bij zo'n auto's vinden ze altijd wel iets.
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Met mijn vorige wagen ging ik naar de keuring en doordat een stekkertje in de fiche van de trekhaak bleef hangen werkten de remlichten niet. Enkel het derde stoplicht werkte. En wat denken jullie.... goedgekeurd of afgekeurd?
                          Goedgekeurd met opmerking code 4, dus gewoon eens in orde te brengen. Dat vond ik straf eigenlijk. Mocht ik toen afgekeurd zijn dan had ik dat ten volle begrepen...

Comment

ben ooit goedgekeurd geweest met een auto die amper remde (2keer pompen om te kunnen stoppen), CO2niet geregeld, mistlicht niet werkende en verkeerde bandenmaat.
                            maar men golf werd een paar jaar terug afgekeurd op men voorzetel die niet naar voor kantelde (3deurs). ergste is: ik reed zonder achterbank want vervoerde de hond altijd. uitleg van de keuring: uw achterbank is rap teruggezet.

keuring is idd gelijk als de belgische lotterij, alleen is het op vrijdagnamiddag happy hour

Comment

Je moet anders eens in Franstalig België naar de keuring gaan. Daar is het elke dag vrijdag.

Comment

Zijn er ook mensen die niet gaan? Of maar om de twee jaar?
                                Wat is de boete voor een verlopen keuringsbewijs?
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

dat ge niet moogt verder rijden en waarschijnlijk begeleid wordt naar keuringsstation.
                                  als je een ongeluk hebt omdat je niet kon remmen, en ze controleren de auto waaruit dan blijkt dat 1 van u voorwielen veel minder remde dan de rest, dan ben jij veroorzaker en draai je op voor alle kosten.

verzekering kan zich er ook vanonder muizen bij eender wat er gebeurd. ik heb al verhalen gezien van voorwaardelijke straffen en hoge geldboetes omdat de keuring was verlopen (dacht bij iemand die een wagen had jonger dan 4jaar, okkasie gekocht en de vorige eigenaar had een trekhaak laten plaatsen. door die trekhaak was er jaarlijkse controle, alleen wist de nieuwe eigenaar dit niet

Comment

Ja maar dat is toch enkel keuring voor de trekhaak en niet voor de ganse auto? Als ge met ne nieuwen naar de keuring gaat doen ze toch geen remtest en zo.

Comment

ik weet het precieze niet meer (staat ergens online) maar die had politiecontrole van de papieren. daar kwam dus naar boven dat zijn auto een paar maand over de keuringsdatum was (had ook keuringspapier). hij is na de politiecontrole snel gegaan en was blanco gekeurd.
                                      daarna is de wijkagent nog geweest voor een verklaring af te nemen en die dacht gewoon een waarschuwing.
                                      uiteindelijk mogen voorkomen bij politierechtbank en zwaar gestraft geweest

Comment

De straffen voor niet gekeurd rondrijden kunnen inderdaad zwaar zijn. De politiediensten kunnen dat ook zeer snel zien in hun computersysteem of een voertuig al dan niet gekeurd is.

Comment

Luc Alloo gezien?
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                          X