Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Staat vandaag artikel in de krant :

Een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur wordt de norm op de gewestwegen. Nu is dat nog 90 kilometer per uur. Dat bleek donderdag bij de bespreking van de beleidsnota Mobiliteit in de bevoegde commissie van het Vlaams parlement. Minister Ben Weyts wil enkel nog een snelheid van 90 kilometer per uur op wegen met een middenberm.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
    Last edited by ; 20/11/2014, 20:06.

Neeeeeeeeeeeeeeeee ! ! ! ! ! !

Comment

triestig

vorige week nog eens op Gaversesteenweg + Hundelgemsesteenweg gereden, was lang geleden, zone 50 bij buitenrijden Merelbeke is uitgebreid met x aantal 100-den meters, ...

en ook nog veel andere plaatsen

zal wel veel borden minder worden voor gemeente's en gewest ;-)

Comment

Volgende zal zijn: Enkel paard en kar!

Want daar stevenen we op af.
        Heb dienen Weyts nooit gemogen en het zal er nooit op beteren. Die maakt het hier nog erger dan het is.

Comment

alle in Nederland mogen ze op sommige stukken op de autosnelweg 130 rijden ipv 120 en hier in dees apen land hallen ze overal de max snelheid naar beneden.
          RIP Den borre!

Comment

Terug zoals in het begin van het autorijden, toen moest er een man met een vlag mensen waarschuwen omdat er een auto afkwam

Comment

Vandaag nog op een boeren baantje gereden waar met moeite 1 wagen op kan en 3 borden van 70 tegen gekomen.

Sent from here
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

In m'n regio op ongeveer 90% van de gewestwegen al 70 per uur. Nergens kan je nog fatsoenlijk rijden. Hopelijk brengt BMW binnenkort een touring 314d uit, kan dat de opvolger van m'n 318d worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                  alle in Nederland mogen ze op sommige stukken op de autosnelweg 130 rijden ipv 120 en hier in dees apen land hallen ze overal de max snelheid naar beneden.
                  Tut tut, in NL zijn een hoop wegen van 80 naar 60 gegaan. En daar gaan ze op de snelwegen aan de rechterkant de snelheid onder de reflectoren zetten omdat ze zelf niet meer weten waar er 120 of 130 gereden mag worden.

Comment

Hey kan iemand me zeggen hoe ik een vraag ding( een zonder werp die iedereen kan zien) start ik vind alleen reacties plaatsen en privé berichten.
                    Sorry voor het ongemak.

Comment

Euh???

Sent from here
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Belachelijk, en zeker zijn uitspraak dat 70 de absolute nieuwe norm moet worden en 90 enkel nog moet kunnen bij wegen met een middenberm. Het lijkt alsof de auto's steeds veiliger zijn geworden en nog steeds worden - hé wacht, dat is ook zo - in een "stijgende curve", terwijl de wetgever heel in het begin die stijgende curve misschien nog volgde door maximumsnelheden die nog aangepast waren, maar de wetgever is er nu enkel nog op uit om alle maximumsnelheden zoveel mogelijk te verlagen, hoe onrealistisch en frustrerend ook. Hele steden zijn zone 30 geworden waar je al blij bent dat je nog eens 50 mag rijden, steden die maar vijf km uit elkaar liggen worden verbonden door wegen waar je nu al maar maximum 50, hoogstens eens 70 mag, en de enige "uitweg" nu waren nog de "boerenweggetjes" waar je door de regel geen verkeersbord = 90 km/u buiten bebouwde kom toch nog eens ietwat kon doorrijden. Enfin. Zoals ik al zei. Frustrerend
                        BMW F10 535d
                        Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door salmanMI96 Bekijk Berichten
                          Hey kan iemand me zeggen hoe ik een vraag ding( een zonder werp die iedereen kan zien) start ik vind alleen reacties plaatsen en privé berichten.
                          Sorry voor het ongemak.
                          ik snap het ook niet.
                          RIP Den borre!

Comment

Wa nen zever, ze zouden gewoon beter de mensen es leren deftig rijden en leren goed inschattingen te maken van welke snelheid men veilig kan halen!

Comment

Och wat maakt het nog uit. Tegenwoordig is het toch al de mode om 60 te rijden in een zone 70. Autorijden is al lang niet leuk meer.

Comment

Met dank aan N-VA ...

Comment

We wonen te dicht op mekaar, de bevolkingsdichtheid blijft maar groeien, we zijn tegenwoordig allemaal (auto)mobiel en blijven ook lang mobiel omdat we ouder worden, we rijden op een wegennet dat gebaseerd is op karrensporen,... . Logisch dat dit er van moet komen hé.

Comment

België is nu eenmaal te klein... België is de new york van de USA aan het worden...

Comment

Eindelijk.......een maatregel die alleen maar valt toe te juichen.

Comment

Nee helemaal niet.

Comment

Working...
                                        X