Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja, das pas logica. minderverbruiken en toch minder ver geraken. de brandstof zal sneller verdampen aan 70km/h.
    OF de brandstoftank is lek. hoe trager ge rijd, hoe langer het duurt om ver te rijden en hoe meer brandstof eruit loopt.

de boordcomputer kan misschien wel zeggen dat ge zogezegd zuiniger rijd, maar ik geloof er toch niet zo veel van. doordat de motor iets te laag in toeren loopt, kan ik begrijpen dat die niet zo efficient is. maar dat hij zo onefficient rijd dat het minderverbruik door luchtweerstand en rolweerstand teniet gedaan wordt...
    dan zou eigenlijk ELKE auto zuiniger moeten rijden aan 90 en dat is absoluut niet waar. immers zal de versnellingsbakverhouding, einddiff en bandenmaat net zo gekozen worden dat die op 85-90km/h in zijn max koppelzone zit op hoogste versnelling.

op het ogenblik dat je 70gaat rijden in je hoogste versnelling zal de auto misschien iets meer gaan verbruiken. maar eigenlijk zou je een vast traject zo eens moeten afrijden. een stuk grote 4vaksbaan zonder lichten ofzo waar je 10km lang op CC kan rijden aan 70 en 90. en dan kijken hoeveel brandstof die effectief verbruikt heeft op die rit.

Comment

• In een wereld zonder weerstanden, hebben we alleen de beginenergie nodig om ons levenslang te verplaatsen...
      Hoe hoger de snelheid, hoe meer energie er gaat naar warmteverliezen. Banden, tandwielen. Wrijving,... Natuurlijk moet je 70 rijden aan hetzelfde toerental als aan 90. Daarom dat de automaten met meer versnellingen zuiniger zijn... De motor heeft altijd zijn nominaal toerental.
      Last edited by ; 02/12/2014, 21:56.

Comment

• Als je elke snelheid aan hetzelfde toerental zou kunnen rijden, dan zou Jakkel zijn uitspraak correct kunnen zijn.
        De dag van vandaag, zeker met de extra lange versnellingsbakverhoudingen in 4e, 5e en 6e, zorgen er echter voor dat de motor niet altijd in de optimale "range" kan werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Hij verbruikt minder aan 70, maar komt minder ver per verbruikte liter ? Het is verbruik per km en niet per uur..
          Da's gelijk mijn zusje toen ze klein was. Ze moest een kilo appelen halen van ons moeder. Toen ze thuiskwam zei ze dat het 20 frank was voor ne kilo, maar 'k heb grote gepakt hoor mama...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
            Ok geen probleem.

Een motor draait het zuinigst op het toerental van maximum koppel. Vaste verhoudingen in de versnellingsbak zorgen er echter voor dat je niet op elke snelheid op dit specifieke toerental kan rijden.
            Op zo'n momenten draait de motor dus minder efficiënt en verbruikt hij meer. Dit zorgt ervoor dat je zuiniger kan rijden op een hogere snelheid.

Ik zeg het nog eens: ik wil je niet beledigen! Maar je kan geen cijfer- en testmateriaal vragen als je er zelf geen geeft...
            ff terug inpikken, wagens rijden het efficients op hun max koppel idd
            dat wil niet zeggen dat ze minder kunnen verbruiken op lagere snelheid onder hun koppel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ff terug inpikken, wagens rijden het efficients op hun max koppel idd
              dat wil niet zeggen dat ze minder kunnen verbruiken op lagere snelheid onder hun koppel !
              En liefst nog een constante snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Mijn ego creëert een soort vacuüm voor mijn auto waardoor ik amper iets verbruik.
                Lol.
                Beter dan toch een 335 benzine gekocht.

Sent from here
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• 70 km/u op gewestwegen de norm vanaf 01/01/2017

Vanaf 1 januari 2017 wordt 70km/u de norm buiten de bebouwde kom in Vlaanderen. “Een goede zaak voor de verkeersveiligheid in Vlaanderen”, zegt Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Maar de verlaging zorgt ook voor "een aanzienlijke vermindering van het aantal borden op onze wegen, meer duidelijkheid en minder administratieve last."

De afgelopen jaren kwam er een einde aan de daling van het aantal verkeersdoden op de Vlaamse wegen. 2014 betekende een absoluut keerpunt, het aantal verkeersdoden steeg tot 400. Studies van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid tonen aan dat we ons binnen de bebouwde kom nog relatief goed aan de snelheidsregimes houden. Eenmaal buiten de bebouwde kom, duwen we het gaspedaal vaak te hard in. Gevolg is ook dat er te veel verkeerslachtoffers vallen op onze gewestwegen.

Door de basissnelheid op deze gewestwegen terug te brengen naar 70 km/u in plaats van de huidige 90 km/u wil minister Weyts (N-VA) opnieuw de kentering in te zetten. “Ik hoop hiermee vooral een daling van de verkeerssnelheid op de gewestwegen mee te bereiken” stelt de Vlaams minister en dus ook de meeste verkeersslachtoffers vallen.

Momenteel is 90 km/u de norm op gewestwegen. Op het grootste deel (6.000 km) van die gewestwegen mag echter maar 70 km/u gereden worden en dus moet die snelheid na elk wegkruising met borden opnieuw aangeduid worden. “Met deze aanpassing slaan we 2 vliegen in 1 klap. Het verhogen van de verkeersveiligheid en minder borden plaatsen.”

Meer dan 16.000 borden kunnen verdwijnen en moeten niet meer periodiek vervangen worden. Een besparing voor Vlaanderen van minstens 3,2 miljoen euro. Om de wegbeheerders de tijd te geven om de talloze borden te verwijderen, gaat de nieuwe regeling van start vanaf 1 januari 2017.
                  newsmonkey.be

Comment

• veel zuiniger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      veel zuiniger
                      Enkel met een Benz.

Oeps nu doe ik het zelf. ��

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Last edited by Metaxa; 17/07/2015, 21:07.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Shit fuck pis kak... m'n enigste argument om op alle gewestwegen vrolijk 90 te rijden is bij deze weerlegd.

Comment

• jammer idd ...

Dat betekend dat je op de zovele leuke Ardeense wegen ook nog maar max 70 mag rijden .
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                            jammer idd ...

Dat betekend dat je op de zovele leuke Ardeense wegen ook nog maar max 70 mag rijden .
                            Lees net dat het enkel in vlaanderen zou zijn ?
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Idd, enkel in Vlaanderen.
                              Maar hoe gaan ze dat dan regelen, is de wegcode niet geldig in heel Belgie?
                              Of gaan ze de wegcode nu ook al splitsen,?
                              2012 Renault Megane RS

Comment

• Pfff. In de praktijk zal dat er toe leiden dat zovele baantjes die nu nog ahw 'vergeten' banen
                                van 90 km/u waren geen bord zullen krijgen van 90 km/u en dus 70 zullen worden; terwijl er perfect 90 kan worden gereden. . Belachelijk. En dan flitsen wellicht? Ik vind dit een spijtige beslissing. Heel veel van mijn autotrajecten zullen nog maar eens meer tijd in beslag gaan nemen, zonder enige nuttige reden (nadat op heel wat plaatsen al permanente zones 30 verschenen terwijl als ik er passeer er geen kat meer op straat is en nadat op heel wat plaatsen al ridicule snelheidsbeperkingen van 50 of 70 waren ingevoerd). Waarom
                                zou je eigenlijl nogeen wagen met een leuke motor willen kopen om er in Vlaanderen mee te rijden... En dan trajectcontroles op gewestweg aan 70 temidden de velden? Enfin .
                                BMW F10 535d
                                Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Ik heb mijn nummerplaten op de wagen van mijn gepensioneerde buur gevezen en omgekeerd. Hij weet het niet, ik wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                                    Waarom
                                    zou je eigenlijl nogeen wagen met een leuke motor willen kopen om er in Vlaanderen mee te rijden...
                                    Dat denk ik ondertussen toch ook al zo'n jaar of 10.

Comment

• Diene Weyts is een kalf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Diene Weyts is een kalf.
                                        En binnen korte tijd kan zijnen opvolger zijn goesting doen en dat kost dan weer een pak geld.
                                        Het is gelijk een grote kindertuin en als je voorganger van de rivalen was draaien ze alles wat hij gedaan heeft om.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik zit nu te denken, destijds had je 60 km per uur wegen (stad) en 90 per uur (gewone baan) en 120 (2 en 3 of 1,5 vakken je weet wel die banen waar je op het middenste vak mocht voorsteken).
                                          Maar waren er toen al wegen waar 70 de limiet was?
                                          Die banen met 1,5 vakken waren toen redelijk gevaarlijk, maar voor de rest, gebeurden er dan zoveel meer accidenten? Ik schrijf niet slachtoffers maar wel accidenten. Het kleinere aantal slachtoffers is grotendeels aan de vooruitgang van de wagens te danken.
                                          En gebeuren er nu minder ongevallen met zwakke weggebruikers nu ze voorrang hebben op het zebrapad en zo?
                                          Ik betwijfel toch één en ander...
                                          Je zou eerder verwachten dat de snelheid op de autosnelweg omhoog kan (op kalme momenten). Ik herinner me onze Opel Kadett van de jaren 60. Die reed wel iets anders dan een hedendaagse wagen. En die mocht toen ook 120. Da was rap...

Comment

Working...
                                          X