auto's avanceren wel maar de beperkende factor nl de mens niet echt hee...en ze zijn met steeds meer
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk zit nu te denken, destijds had je 60 km per uur wegen (stad) en 90 per uur (gewone baan) en 120 (2 en 3 of 1,5 vakken je weet wel die banen waar je op het middenste vak mocht voorsteken).
Maar waren er toen al wegen waar 70 de limiet was?
Die banen met 1,5 vakken waren toen redelijk gevaarlijk, maar voor de rest, gebeurden er dan zoveel meer accidenten? Ik schrijf niet slachtoffers maar wel accidenten. Het kleinere aantal slachtoffers is grotendeels aan de vooruitgang van de wagens te danken.
En gebeuren er nu minder ongevallen met zwakke weggebruikers nu ze voorrang hebben op het zebrapad en zo?
Ik betwijfel toch één en ander...
Je zou eerder verwachten dat de snelheid op de autosnelweg omhoog kan (op kalme momenten). Ik herinner me onze Opel Kadett van de jaren 60. Die reed wel iets anders dan een hedendaagse wagen. En die mocht toen ook 120. Da was rap...
Comment
-
vroeger had een auto de baanligging niet van de huidige wagens, dus ging je bij bochten vanzelf trager rijden.
je had ook een veel groter snelheidsgevoel in die oude wagens. als je nu 140 rijd in een nieuwe wagen, zou je denken dat je 100 ofzo rijd. dat geeft zo een vals gevoel van veiligheid.
als je 160 heb gereden op de autosnelweg, en je neemt de afrit en komt in bebouwde kom, dan lijkt die 50km/H wel 30 te zijn.
ik rijd meestal op gevoel en mijn snelheid komt vaak overeen met de toegelatens snelheid. maar als ik dan ook van de autosnelweg kom, zit ik toch rap aan 70 in bebouwde kom.
ik dacht dat gewestwegen al langer 70 hadden? ninoofstesteenweg (4vaksbaan) is allang 70. er is zelf een stuk met middenberm waar het ook 70km/H is en uiteindelijk dan overgaat naar 50.
de weg wordt opengemaakt voor electrische wagens. aan die snelheid verhoogd zijn autonomie een pak
Comment
-
De N42 van wetteren naar geraardsbergen is momenteel nog 90. Als dat ook al 70 wordt??
Weyts zijn plan is om overal 50 te rijden voor die paar eikels die zichzelf doodrijden omdat ze toch al de limiet overtreden. De rest moet dan maar in slakkengang voorbij massa's flitsbakken en trajectcontroles tuffen.
Dat hij zich bezig houdt met zijn dierenwelzijn. Dat lukt nog net.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengoh, er waren er nog veel erger hoor, freya bvb had beter naailessen gegeven
maar ga ik me achteraf niet genaaid voelen?mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDiene Weyts is een kalf.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De Ninoffsesteenweg mocht je vroeger zelfs nog 120 rijden dacht ik. Maar daar gebeurden massa's zware ongevallen. Die steenweg is niet geschikt voor hoge snelheden, zeker omdat er zoveel zijstraten zijn.
Maar de N42 nog gaan verlagen qua snelheid, dat wordt inderdaad belachelijk. Is nu al belachelijk. Moest onlangs snel thuis zijn en heb toen op de N42 toch een paar keer die witte lijnen overschreden. (waarom ik zo snel moest zijn is te lang om uit te leggen maar was toen een beetje een noodgeval). Ze rijden daar nu al op vele plaatsen maar 70 en als je dan echt gehaast bent is het toch moeilijk om je aan de verkeersvoorschriften te houden. Denk dat degenen die de N42 kennen het wel eens met me zijn dat 70 erg traag is daar.
En gaan ze dan het viervaksstuk ook verlagen naar 90? Of blijft dit 120?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk zit nu te denken, destijds had je 60 km per uur wegen (stad) en 90 per uur (gewone baan) en 120 (2 en 3 of 1,5 vakken je weet wel die banen waar je op het middenste vak mocht voorsteken).
Maar waren er toen al wegen waar 70 de limiet was?
Die banen met 1,5 vakken waren toen redelijk gevaarlijk, maar voor de rest, gebeurden er dan zoveel meer accidenten? Ik schrijf niet slachtoffers maar wel accidenten. Het kleinere aantal slachtoffers is grotendeels aan de vooruitgang van de wagens te danken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, ik dacht 120 destijds... kan verkeerd zijn hoor. Was inderdaad wel erg gevaarlijk he zo'n banen. Nadien hebben ze die dan beurtelings gemaakt, weet je nog (en dan zal het 90 geworden zijn denk ik)
En dan maakten ze dat ineens beurtlings met van die paaltjes op dat middenvak, daar zijn er toen ook veel ingeknald (mijne pa ook bijna).
Uiteindelijk hebben ze op die weg de middenstrook op de meeste plaatsen weg gehaald ten voordele van fietspaden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenTsja, welke politieker is geen kalf, als er eens eentje is die iets goed doet, dan zal het niks met bekwaamheid te maken hebben, maar eerder per ongeluk zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZou goed kunnen ja, herinner mij vooral nog de "oude baan" Sint-Truiden - Tienen - Leuven, daar gebeurden inderdaad veel ongevallen.
En dan maakten ze dat ineens beurtlings met van die paaltjes op dat middenvak, daar zijn er toen ook veel ingeknald (mijne pa ook bijna).
Uiteindelijk hebben ze op die weg de middenstrook op de meeste plaatsen weg gehaald ten voordele van fietspaden.
Op sommige plaatsen hebben ze groot gelijk dat men de snelheid omlaag haalt, zoals op zulke wegen, het stadsverkeer waar je 60 mocht,...Maar op andere wegen dan weer, die qua infrastructuur veel veiliger werden halen ze dan de snelheid wel belachelijk sterk omlaag. In die zin dat er weinigen zich aan houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenTsja, welke politieker is geen kalf, als er eens eentje is die iets goed doet, dan zal het niks met bekwaamheid te maken hebben, maar eerder per ongeluk zijn.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDe Ninoffsesteenweg mocht je vroeger zelfs nog 120 rijden dacht ik. Maar daar gebeurden massa's zware ongevallen. Die steenweg is niet geschikt voor hoge snelheden, zeker omdat er zoveel zijstraten zijn.
Maar de N42 nog gaan verlagen qua snelheid, dat wordt inderdaad belachelijk. Is nu al belachelijk. Moest onlangs snel thuis zijn en heb toen op de N42 toch een paar keer die witte lijnen overschreden. (waarom ik zo snel moest zijn is te lang om uit te leggen maar was toen een beetje een noodgeval). Ze rijden daar nu al op vele plaatsen maar 70 en als je dan echt gehaast bent is het toch moeilijk om je aan de verkeersvoorschriften te houden. Denk dat degenen die de N42 kennen het wel eens met me zijn dat 70 erg traag is daar.
En gaan ze dan het viervaksstuk ook verlagen naar 90? Of blijft dit 120?
Comment
-
Raar dat het altijd op de baan is dat er gevaar is... Men moet mooi 70/u rijden, maar als men het vliegveld bereikt heeft mag men meteen opstijgen en aan parachutisme doen. Dat is dan helemaal niet gevaarlijk...
Ben ooit ook verongelukt op de Ninoofsesteenweg, ik vloog door de slag op het tramspoor toen nog op zij van de baan. Oorzaak ? Zoals nu in de meeste zware autoongevallen : de kerel die ons raakte kon niet uit zijn wagen omdat hij te dronken was!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenToch nog op tijd op de pot geraakt hoop ik?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenRaar dat het altijd op de baan is dat er gevaar is... Men moet mooi 70/u rijden, maar als men het vliegveld bereikt heeft mag men meteen opstijgen en aan parachutisme doen. Dat is dan helemaal niet gevaarlijk...
Ben ooit ook verongelukt op de Ninoofsesteenweg, ik vloog door de slag op het tramspoor toen nog op zij van de baan. Oorzaak ? Zoals nu in de meeste zware autoongevallen : de kerel die ons raakte kon niet uit zijn wagen omdat hij te dronken was!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenRaar dat het altijd op de baan is dat er gevaar is... Men moet mooi 70/u rijden, maar als men het vliegveld bereikt heeft mag men meteen opstijgen en aan parachutisme doen. Dat is dan helemaal niet gevaarlijk...
!
Comment
Comment