Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • auto's avanceren wel maar de beperkende factor nl de mens niet echt hee...en ze zijn met steeds meer

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ik zit nu te denken, destijds had je 60 km per uur wegen (stad) en 90 per uur (gewone baan) en 120 (2 en 3 of 1,5 vakken je weet wel die banen waar je op het middenste vak mocht voorsteken).
      Maar waren er toen al wegen waar 70 de limiet was?
      Die banen met 1,5 vakken waren toen redelijk gevaarlijk, maar voor de rest, gebeurden er dan zoveel meer accidenten? Ik schrijf niet slachtoffers maar wel accidenten. Het kleinere aantal slachtoffers is grotendeels aan de vooruitgang van de wagens te danken.
      En gebeuren er nu minder ongevallen met zwakke weggebruikers nu ze voorrang hebben op het zebrapad en zo?
      Ik betwijfel toch één en ander...
      Je zou eerder verwachten dat de snelheid op de autosnelweg omhoog kan (op kalme momenten). Ik herinner me onze Opel Kadett van de jaren 60. Die reed wel iets anders dan een hedendaagse wagen. En die mocht toen ook 120. Da was rap...
      60 in bebouwde kom (en dan bedoel ik de echte bebouwde kom) is natuurlijk veel te snel en 120 op de snelweg is tegenwoordig op rustige momenten te traag met een moderne hedendaagse auto met alle hulpmiddelen ook, in NL is het 130 geworden op veel plaatsen op de snelweg en ik vind die 10km/h wel degelijk een groot verschil, de signalisatie in Nederland is over het algemeen wel veel beter bv. om vertraagd verkeer aan te kondigen. 70 was vroeger maar dus ook nu enkel waar er borden zijn 70 anders mag men 90. Het komt dus neer op een snelheidsverlaging naar 70 want er gaan er weinig of geen borden 90 gezet worden. Heb er zelf niet zo'n geen problemen mee, maar de toegelaten snelheid op snelwegen zou wel iets omhoog mogen.

      Comment


      • vroeger had een auto de baanligging niet van de huidige wagens, dus ging je bij bochten vanzelf trager rijden.
        je had ook een veel groter snelheidsgevoel in die oude wagens. als je nu 140 rijd in een nieuwe wagen, zou je denken dat je 100 ofzo rijd. dat geeft zo een vals gevoel van veiligheid.
        als je 160 heb gereden op de autosnelweg, en je neemt de afrit en komt in bebouwde kom, dan lijkt die 50km/H wel 30 te zijn.
        ik rijd meestal op gevoel en mijn snelheid komt vaak overeen met de toegelatens snelheid. maar als ik dan ook van de autosnelweg kom, zit ik toch rap aan 70 in bebouwde kom.

        ik dacht dat gewestwegen al langer 70 hadden? ninoofstesteenweg (4vaksbaan) is allang 70. er is zelf een stuk met middenberm waar het ook 70km/H is en uiteindelijk dan overgaat naar 50.

        de weg wordt opengemaakt voor electrische wagens. aan die snelheid verhoogd zijn autonomie een pak

        Comment


        • Wegligging, dat kan voor een 90 baan maar dat is niet van toepassing in bebouwde kom. Gewestwegen is 90 tenzij er een bord 70 staat.

          70 in bebouwde kom, ik niet, in (echte) bebouwde kom zal ik zeer zelden sneller dan 50 rijden en op sommige plaatsen is ook dat te snel.

          Comment


          • De N42 van wetteren naar geraardsbergen is momenteel nog 90. Als dat ook al 70 wordt??

            Weyts zijn plan is om overal 50 te rijden voor die paar eikels die zichzelf doodrijden omdat ze toch al de limiet overtreden. De rest moet dan maar in slakkengang voorbij massa's flitsbakken en trajectcontroles tuffen.

            Dat hij zich bezig houdt met zijn dierenwelzijn. Dat lukt nog net.

            Comment


            • goh, er waren er nog veel erger hoor, freya bvb had beter naailessen gegeven

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                goh, er waren er nog veel erger hoor, freya bvb had beter naailessen gegeven
                dat zou ik nog juist zien zitten: een naailes van freya

                maar ga ik me achteraf niet genaaid voelen?
                mijn autootjes:

                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Diene Weyts is een kalf.
                  Tsja, welke politieker is geen kalf, als er eens eentje is die iets goed doet, dan zal het niks met bekwaamheid te maken hebben, maar eerder per ongeluk zijn.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • De Ninoffsesteenweg mocht je vroeger zelfs nog 120 rijden dacht ik. Maar daar gebeurden massa's zware ongevallen. Die steenweg is niet geschikt voor hoge snelheden, zeker omdat er zoveel zijstraten zijn.
                    Maar de N42 nog gaan verlagen qua snelheid, dat wordt inderdaad belachelijk. Is nu al belachelijk. Moest onlangs snel thuis zijn en heb toen op de N42 toch een paar keer die witte lijnen overschreden. (waarom ik zo snel moest zijn is te lang om uit te leggen maar was toen een beetje een noodgeval). Ze rijden daar nu al op vele plaatsen maar 70 en als je dan echt gehaast bent is het toch moeilijk om je aan de verkeersvoorschriften te houden. Denk dat degenen die de N42 kennen het wel eens met me zijn dat 70 erg traag is daar.
                    En gaan ze dan het viervaksstuk ook verlagen naar 90? Of blijft dit 120?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ik zit nu te denken, destijds had je 60 km per uur wegen (stad) en 90 per uur (gewone baan) en 120 (2 en 3 of 1,5 vakken je weet wel die banen waar je op het middenste vak mocht voorsteken).
                      Maar waren er toen al wegen waar 70 de limiet was?
                      Die banen met 1,5 vakken waren toen redelijk gevaarlijk, maar voor de rest, gebeurden er dan zoveel meer accidenten? Ik schrijf niet slachtoffers maar wel accidenten. Het kleinere aantal slachtoffers is grotendeels aan de vooruitgang van de wagens te danken.
                      Is het bij die 1,5 vakken (vond ik ook altijd gevaarlijk) ooit toegelaten geweest om 120 te rijden? Dacht dat de max snelheid op die plaatsen nooit hoger was dan 90?
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Ja, ik dacht 120 destijds... kan verkeerd zijn hoor. Was inderdaad wel erg gevaarlijk he zo'n banen. Nadien hebben ze die dan beurtelings gemaakt, weet je nog (en dan zal het 90 geworden zijn denk ik)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ja, ik dacht 120 destijds... kan verkeerd zijn hoor. Was inderdaad wel erg gevaarlijk he zo'n banen. Nadien hebben ze die dan beurtelings gemaakt, weet je nog (en dan zal het 90 geworden zijn denk ik)
                          Zou goed kunnen ja, herinner mij vooral nog de "oude baan" Sint-Truiden - Tienen - Leuven, daar gebeurden inderdaad veel ongevallen.
                          En dan maakten ze dat ineens beurtlings met van die paaltjes op dat middenvak, daar zijn er toen ook veel ingeknald (mijne pa ook bijna).
                          Uiteindelijk hebben ze op die weg de middenstrook op de meeste plaatsen weg gehaald ten voordele van fietspaden.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Tsja, welke politieker is geen kalf, als er eens eentje is die iets goed doet, dan zal het niks met bekwaamheid te maken hebben, maar eerder per ongeluk zijn.
                            Vind je dit nu zelf geen ongelooflijk domme opmerking?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Zou goed kunnen ja, herinner mij vooral nog de "oude baan" Sint-Truiden - Tienen - Leuven, daar gebeurden inderdaad veel ongevallen.
                              En dan maakten ze dat ineens beurtlings met van die paaltjes op dat middenvak, daar zijn er toen ook veel ingeknald (mijne pa ook bijna).
                              Uiteindelijk hebben ze op die weg de middenstrook op de meeste plaatsen weg gehaald ten voordele van fietspaden.
                              Ja, dat waren echt gevaarlijke situaties he. Hier bij het binnenrijden van de stad was dat ook zo'n baan. Veel doden op gevallen destijds en toen wel doordat de snelheidslimiet te hoog was. Iedereen reed toen minstens 100 en een snelheidsduivel reed dan minstens 140... Van 120 verschoot je niet toen. Je zou het nu eens moeten doen.
                              Op sommige plaatsen hebben ze groot gelijk dat men de snelheid omlaag haalt, zoals op zulke wegen, het stadsverkeer waar je 60 mocht,...Maar op andere wegen dan weer, die qua infrastructuur veel veiliger werden halen ze dan de snelheid wel belachelijk sterk omlaag. In die zin dat er weinigen zich aan houden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Tsja, welke politieker is geen kalf, als er eens eentje is die iets goed doet, dan zal het niks met bekwaamheid te maken hebben, maar eerder per ongeluk zijn.
                                En elke neger heeft een grote piet????????
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  De Ninoffsesteenweg mocht je vroeger zelfs nog 120 rijden dacht ik. Maar daar gebeurden massa's zware ongevallen. Die steenweg is niet geschikt voor hoge snelheden, zeker omdat er zoveel zijstraten zijn.
                                  Maar de N42 nog gaan verlagen qua snelheid, dat wordt inderdaad belachelijk. Is nu al belachelijk. Moest onlangs snel thuis zijn en heb toen op de N42 toch een paar keer die witte lijnen overschreden. (waarom ik zo snel moest zijn is te lang om uit te leggen maar was toen een beetje een noodgeval). Ze rijden daar nu al op vele plaatsen maar 70 en als je dan echt gehaast bent is het toch moeilijk om je aan de verkeersvoorschriften te houden. Denk dat degenen die de N42 kennen het wel eens met me zijn dat 70 erg traag is daar.
                                  En gaan ze dan het viervaksstuk ook verlagen naar 90? Of blijft dit 120?
                                  Toch nog op tijd op de pot geraakt hoop ik?

                                  Comment


                                  • Raar dat het altijd op de baan is dat er gevaar is... Men moet mooi 70/u rijden, maar als men het vliegveld bereikt heeft mag men meteen opstijgen en aan parachutisme doen. Dat is dan helemaal niet gevaarlijk...
                                    Ben ooit ook verongelukt op de Ninoofsesteenweg, ik vloog door de slag op het tramspoor toen nog op zij van de baan. Oorzaak ? Zoals nu in de meeste zware autoongevallen : de kerel die ons raakte kon niet uit zijn wagen omdat hij te dronken was!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                      Toch nog op tijd op de pot geraakt hoop ik?
                                      Haha, neeje 't was dat niet maar is wel een goeike lol...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Raar dat het altijd op de baan is dat er gevaar is... Men moet mooi 70/u rijden, maar als men het vliegveld bereikt heeft mag men meteen opstijgen en aan parachutisme doen. Dat is dan helemaal niet gevaarlijk...
                                        Ben ooit ook verongelukt op de Ninoofsesteenweg, ik vloog door de slag op het tramspoor toen nog op zij van de baan. Oorzaak ? Zoals nu in de meeste zware autoongevallen : de kerel die ons raakte kon niet uit zijn wagen omdat hij te dronken was!
                                        Jaa... en wat niet altijd vernoemd wordt, hoeveel zijn er niet onder invloed van drugs of medicatie? Denk dat medicatie ook een heel deel voor z'n rekening mag nemen. Als ik van medicatie verander wacht ik steeds enkele dagen af om te zien hoe ik reageer. Sommige medicamenten kunnen echt je reflexen aantasten, neem nog maar het vroeger veel verkochte (en veel verslaafden) Dapghalgan codeine. En dat zie je niet aan die mensen hee.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Raar dat het altijd op de baan is dat er gevaar is... Men moet mooi 70/u rijden, maar als men het vliegveld bereikt heeft mag men meteen opstijgen en aan parachutisme doen. Dat is dan helemaal niet gevaarlijk...
                                          !
                                          Bwa, voelde mij vroeger toch veiliger aan de parachute, hoog in de lucht, dan nu op de baan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X